Black Phoenix 24.03.2020 09:58
Der gik mange rygter i landet, nogle nåede endda helt ned til Thal'Elor, derfor var det jo klart at Sitali havde blandede følelser med at være i netop Balzera, der var det eneste sted, som åbenlyst tillod folket at holde slaver. Hun brød sig bare ikke om at se sin art tvunget i knæ for at tilfredsstille andre væsner. De havde lidt nok i forvejen, hvilket også bragte en lettere utilfreds grimasse frem på hendes ansigt, som hun rynkede på panden og bed sig i underlæben. Det var forståeligt at Malika var påpasselig med hendes færden i paladset. Sitali kunne sagtens have forårsaget en katastrofe, men det var bestemt ikke, hvad hun var kommet efter. Malika havde dog formået at berolige hendes frygt en smule, selvom stemningen imellem dem havde lidt under hendes løgn. "Lidt nytte kunne jeg da gøre" svarede hun med et stille nik, som hun dog holdt blikket rettet fremad imod deres vandren. De stoppede ved den selv samme statue, som havde startet hendes mindre udflugt, som Sitali vendte blikket imod Malika. "Jeg er her kun for min familie.. og for at sikre mig at de, der er tvunget ind i slaveri, har det godt - dertil har De beroliget mig en smule" svarede hun, som hun bukkede hovedet ganske let og ellers lød blikket hvile på Malikas lille skikkelse. Lydløst og uden at sige et ord, nikkede hun til Malikas udtalelse. Det var fint at have én til at følge hende ud. Hun lignede ikke ligefrem en, der ville kunne overtale vagterne til at lade hende gå på egen hånd. Hun måtte hurtigt finde Sira, så hun kunne få styr på sig selv. Men det ville blive udenfor disse mure. "Endnu en gang tak for høfligheden" lød det oprigtigt fra hende, som Malika bestemt ikke havde været tvunget til at være flink overfor hende, hverken nu eller tidligere på dagen.

Krystallandet