Åben

Når man ikke kan finde hjem

Mushu

Mushu

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Dragefødt

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 2017 år

Højde / 214 cm

Helli 30.10.2019 20:55
Mushu gik med faste, og måske en smule lange skridt mod tårnet der lå mod venstre, og så sig kun over skylderen for at se om Jabari fulgte med. Det var trods alt vigtigt at hun ikke bare løb rundt på værket uden at have fået lov. Det var også mest arbejderne der fik lov til at rende rundt. Dem som Mushu ikke kendte på værket, blev typisk ført rundt af værkføreren for at han måske kunne sikre sig at de ikke gjorde ting de ikke måtte? Mushu var ikke sikker.

"Nej. Det er der," svarede han og pegede op på 'tårnet'. Det var et tårn i den forstand at det hævede sig over alle andre bygninger de havde i området, men det så også lidt ud som om at det var indhugget i hulen.
Mushu sagde ikke så meget mere, men de gik forbi op til flere dragefødte. Enten som patruljerede, eller var fra det ene sted til det andet. Et par af dem viste tænder til Mushu, men ellers var der ikke noget.

Da de endelig nåede tårnet, førte Mushu Jabari op af en vindeltrappe, indtil de nåede endnu en dør, som dog stod på klem. Han bankede lidt på døren før han åbnede den.
"Værkfører Orpheus, jeg bringer gæster. Hun siger at hun er Misundelse." sagde den dragefødte, og gik ind i lokalet og trådte til side så Jabari også kunne komme ind.
Orpheus

Orpheus

Værkfører i Kzar Mora

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Alder / 2845 år

Højde / 189 cm

Helli 30.10.2019 20:58
Kontoret som Mushu havde banket på, var en god størrelse, med en balkon der gav udsyn til hele værket. I midten af lokalet var der et skrivebord, hvor en mand, ældre udseende, sad, med nogle papirer. Han kiggede op da Mushu havde banket på, og hans øjne blev lidt snævre da han så den lyserøde dragefødt, selvom han så lidt mere interesseret ud på dæmonen der fulgte ham.
"Du kan gå. Jeg tager mig af dig senere," sagde han og sendte Mushu et vredt blik, før den dragefødt forlod de to af dem. Han var ikke andet end lavere stående skravl.

Orpheus rejste sig fra sin plads ved skrivebordet, og kiggede på 'Misundelse'. "Det er ikke ofte jeg får ubudne gæster på disse kanter," sagde han. "Mit navn er Orpheus, hvis det lille skravl ikke allerede havde fortalt dig det." Nogen dragefødte havde ikke helt forstået konceptet ved at holde det mere hemmeligt, men hvis det her virkelig var den nye Misundelse, så gav det muligvis mere mening.

Art lavet af RottenTurnips
Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1069 år

Højde / 171 cm

Erforias 30.10.2019 21:15
Som det gik mod deres mål blev det hurtigt tydeligt at Mushu ikke ligefrem var populær blandt de andre dragefødte, noget der ikke kom bag hende ud fra den tid hun havde brugt sammen med den dragefødte, der sikkert var meget nuttet, noget der faldt i de færrestes smag her.

Herren der ville have svar på hendes spørgsmål lod til at være et kapitel for sig selv, førene sig som en konge af sin egen underverden. "Noget siger mig at det ikke ofte at her kommer gæster generelt" svarede hun. At han var barn af hovmod stod tydeligt i hans sjæl, men den anden del kunne hun ikke lige placere endnu, dog var det tydeligt at han var noget ældre end hende selv, så lidt påpasselig blev hun vel nødt til at være. "Han forsøgte, men han har svært ved at sige det tilsyneladende, mit navn er Jabari, men du kan kalde mig Misundelse" som hun fortalte sin titel lod hun ham mærke hendes aura, bare for at understrege hvem hun var. 
"Men hr. Orpheus, er der tid til gæst der er kommet den lange vej?"
Orpheus

Orpheus

Værkfører i Kzar Mora

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Alder / 2845 år

Højde / 189 cm

Helli 30.10.2019 21:25
Det var måske ikke nemt at bedømme en dæmons konkrete alder, men med den store forskel på de to af dem, var det også tydeligt for Orpheus at han havde alderen på hans side, i den grad. Desuden havde han hørt visse rygter om Misundelse. Ikke mange, men dæmoner sladrede, og Orpheus var altid interesseret i rygter om hvor titlerne på hans tidligere herskere var.
"Misundelse, ikke et navn jeg har hørt et navn i mange år efterhånden," indrømmede han, selvom navnet Jabari også var noget han lagde i baghovedet. Det rigtige navn var altid noget han holdt af at kende til. Titler var muligvis vigtige, men det var ikke det eneste der betød noget. Han kneb da også øjnene lidt sammen, da hun bestemte sig for at udvise sin magt overfor ham. Han var aldrig specielt begejstret for når andre skulle spille med musklerne, men han sagde intet. 

Der stod heldigvis en stol på den anden side af skrivebordet, og han pegede høfligt på den. "Jeg kan næppe sende en dødssynd væk uden god grund," sagde han. Mere af høflighed og respekt for titlen fremfor personen, men han satte sig ned igen, og ryddede sine papirer lidt væk, enten for at de ikke lå og distraherede, eller for at Jabari ikke havde mulighed for at se hvad der egentlig stod på dem.
"Hvad kan jeg hjælpe dig med?" spurgte han. De færreste kom her uden en grund, og selvom det virkede til at Jabari havde tvunget sin vej herind, så måtte de være en grund.

Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1069 år

Højde / 171 cm

Erforias 30.10.2019 22:13
Jabari nikkede kort "Nej den tidligere blev låst ude fra da riget blev forseglet, så rygterne har nok været mange" Det var lidt sjovt som mange af menneskene havde en forventing om at dæmonerne viste alt der var foregået uden for Kzar Mora, men sandheden var at de færreste vidste så meget som de påstod.
At så stolt en dæmon lavede en reaktion, var nok til at gøre hende tilpas, hun havder understreget hvem hun var og han havde anderkendt det, så hun holdt sin aura fra sig selv igen, for nu ihvertfald.

"Jeg er sikker på at hvis du ville havde du en løsning" smilede hun bare, hun havde ikke noget behov for at han skulle syntes om hende, nærmere at han kunne svare på nogle af de spørgsmål hun havde. At han ville holde sine hemmeligheder fra hende var fint, lige nu var hun efter noget andet.
"Jeg er interesseret i de dragefødte, det er tydeligt at de er ændret, nok fra drager vil jeg gætte på, men Mushu var ikke ret godt til at svare på den slags spørgsmål, så han syntes at jeg skulle spørge dig i stedet" forklarede hun som hun satte sig godt til rette i stolen, "Jeg har tænkt mig at smide mørket ud af vores hjemland, og det ligner at der er andre der har den samme idé, kan du gøre mig lidt klogere på sagen her?" 
Orpheus

Orpheus

Værkfører i Kzar Mora

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Alder / 2845 år

Højde / 189 cm

Helli 31.10.2019 09:41
Det var svært at have en reel ide om hvad der var sket de sidste 2000 år, men det var ikke noget der stoppede dæmonerne som race. Det gjaldt bare om lige at finde ud af hvordan landskabet var, før de kunne starte på ny. Deres race var måske ikke en stor enhed med samme mål før, men det gjorde ikke deres race svagere. Især nu når deres hær var ved at være klar til at blive sendt ud for at tage riget tilbage.

Et lille smil spredte sig på hans læber, da hun nævnte at han nok havde en løsning på problemet. Der var altid en løsning på problemerne, men han havde ikke tænkt sig at sætte sig mod en dødssynd som noget af det første.
"Det er en korrekt antangelse," startede Orpheus, og selvom han havde et skarpt øje på Jabari, så lænede han sig lidt tilbage i sin stol. "Det er ikke underligt at du ikke kender til dem siden du er så ung." Han vægtede tungt på hendes alder. "Det her var originalt et projekt der blev sat op med støtte fra alle syv dødssynder, da de stadig reagerede over Kzar Mora. Vi tager drageæg, manipulerer magien i dem, og dissse dragefødte er hvad vi får ud af det." Forklarede han. Han kunne godt gå mere ned i detaljer, men det var sjældent nogen var interesserede i det. Desuden var 'salgstalen' ikke ligefrem en fremmede ting for ham.

Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1069 år

Højde / 171 cm

Erforias 31.10.2019 18:05
Som han reagerede på smiger var det tydeligt for Jabari at han var af hovmodsslægt, det var rart at vide og kunne bruges hvis nødvendigt. Hvilket nok blev nødvendigt som han gav hende ret.
Hvis ikke det var fordi at hun faktisk ville hører på ham, havde hun givet sig til at rulle sine øjne over kommentaren på hendes alder, "Jeg har rundet mit årtusinde tak, men hvis jeg ikke tager fejl er der mere end et årtusinde til at du kan blive kendt som ærkedæmonen Orpheus" lidt bitter var hun vel over hele alders legen, men det var nu kendt at dem der havde krydset de tusinde år fortjente respekt for det.

Forklaring på hvad de dragefødte var passede meget godt med hvad hun havde gættet "Hvem leder dem? Eller rettere hvad er de skabt for?" spurgte hun så, at det var skabt til at slås var tydeligt, men hvem skulle de slås mod?
"Jeg spørger fordi at jeg har tænkt mig at smide Mørket ud af landet, og det er tydeligt at de Dragefødte ikke er venner af mørket" forklarede hun med et smil der viste de spidse hjørnetænder. Nok var hun yngre end ham, men hun var på ingen måde ufarlig.
Orpheus

Orpheus

Værkfører i Kzar Mora

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Alder / 2845 år

Højde / 189 cm

Helli 31.10.2019 18:26
Orpheus hævede blot et øjenbryn. Der var ganske vidst lang tid før at han overhoved kunne erkendes om en ærkedæmon, og selvom titlen kunne være rar, så var det næppe det han søgte efter. Han så stadig ned på de yngre dæmoner, men han stolthed lå ikke i hans navn eller titel, men nærmere hvad han allerede havde formået at udrette. Noget dr var større end ham selv, og en simpel titel som 'ærkedæmon'. Det var selvfølgelig også nemt at sige når man ikke havde titlen og ikke ville få den i mange år endnu.

"De blev skabt i samarbejde med dæmonernes daværerende herskere," svarede han. Hvis man bare vidst en smule om dæmonerne, så vidste man også at dødssynderne havde engang været herskere over dem alle, men det var muligvis også da de besad en større mængde magt end de gjorde nu. "Meningen med dem, er at os, dæmonerne der er loyale mod Kzar Mora, har en hær vi kan bruge."
Han kiggede lidt bedømmende på Jabari. Det var ikke underligt at Misundelse af alle havde behov for at spille med musklerne. Han havde håndteret de gamle dødssynder, mon ikke også han kunne håndtere de nyere.
"I øjeblikket er de i kontrakt med ærkedæmonerne, som har samme formål som dit. De kunne sikkert godt bruge et par ekstra hænder." De havde dog ikke fået arrangeret et fuldt ud angreb på Mørket endnu, men de dragefødte skulle også lige være klar efter deres hvile.

Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1069 år

Højde / 171 cm

Erforias 09.11.2019 11:57
Orpheus lod til at være en mand af få ord, noget Jabari ikke helt kunne finde ud af om hun syntes om eller være frustreret over, for jo det var da praktisk at hans ellers noget nedladende tale blev holdt til et minimum, men det gjorde det ikke ligefrem lettere at få skovlen under ham som det var nu. Hans stolthed lå tilsyneladende et andet sted end i hans alder, eller rettere han lod til at være ligeglad med at andre stod over ham, måske var han ligeglad så længe han stod over andre?

Heldigvis lod han til at være noget mere villig til at tale om hvad det var de faktisk lavede her og hvorfor. Dog måtte Jabari løfte et øjenbryn, kontrakt? "Så de dragefødte går fri efter mørket er blevet knust og lavet til aske?" Måske ville den anden dæmon mene at hun var ung eller naiv, men hvis det hun havde hørt der var rigtigt var der et helt andet problem for dæmonerne i længden.
"Men hvis du kunne sætte mig i kontakt med ærkedæmonerne ville jeg sætte pris på det" hun smilede kort, Orpheus så sig nok ikke som en stikirenddreng, men hendes hjælp var for god til bare at kaste bort.
Orpheus

Orpheus

Værkfører i Kzar Mora

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Alder / 2845 år

Højde / 189 cm

Helli 13.11.2019 15:01
Et snert af morskab kunne findes I Orpheus' øjne, som han hørte på Jabari fuldstændig latterlige forslag til hvordan tingene hang sammen. Det forsvandt dog hurtigt, som hun mente at han skulle være en stikirenddreng for hende. Han var villig til at gøre meget for potentielle herskere af Kzar Mora, men det havde sine grænser.
"Du får det næsten til at lyde som om at de dragefødte har deres egen fri vilje til faktisk at lave en kontrakt," sagde han så endelig, og foldede sine hænder på skrivebordet. "De dragefødte er loyale overfor riget Kzar Mora og kommer til at være det indtil de dør. Hvem de følger kom an på hvem der ender med at tage magten og få riget under kontrol." Hans blik var tilbage til at være koldt.

"Og hvis du så gerne vil tjene ærkedæmonerne," det var tydeligt at høre på Orpheus at han ikke troede at Jabari kunne stå over dem. "Så kan du finde dem oppe på Kzar Dûn. Ellers, så er jeg sikker på at de nok skal kontakte dig, hvis de mener at du har noget brugbart at bidrage. Selv har jeg kun en opgave, og den opgave er ikke at holde en åben kommunikation til ærkedæmonerne."

Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1069 år

Højde / 171 cm

Erforias 13.11.2019 22:55
Jabari lod et stille suk undslippe hendes læber, det lod heldigvis til at hun havde taget fejl og hvad hun havde frygtet kunne ske ikke lod til at være muligt. Det ville have være utroligt spild at smide Mørket ud og så tabe riget til en bunke gamle skællede øgler. "Det lader til de har en hvis form for vilje, men jeg vælger at tage dit ord for gode vare i det her tilfælde" at det var en hær til hvem end der endte med at lede var vel forventeligt, hun klikkede kort med tungen. Det var lidt spøjst at møde en dæmon af hovmod der var tilfreds med hvor den var, tydeligt var det ihvertfald at han ikke var af hendes slægt.

Det passede hende dog ganske fint at han følte sig ramt over at blive bedt om at gøre ting, men hun fik det af vide hun ønskede så det var ikke fordi hun havde tabt noget der. "Ærkedæmonerne og jeg har et fælles mål lige nu og det ville da være en skam at lade det løbe ud i asken" Hun rettede sig op, det lod til at deres snak var ned at nå til vejs ende, helt uden at nogen havde forsøgt at rive hovederne af hinanden. Om hvem der tjente hvem eller om de arbejde sammen måtte tiden jo vise. "Men tak for at give mig en retning, jeg tænker at lade dig hygge dig hernede, medmindre der er noget mere du mener jeg bør vide?"
Orpheus

Orpheus

Værkfører i Kzar Mora

Retmæssig Træls

Race / Dæmon

Alder / 2845 år

Højde / 189 cm

Helli 06.12.2019 14:39
"De har nok fri vilje, til at de kan fungere som skabninger," var Orpheus' simple svar. For ham, var deres frie vilje det samme som en slaves. Det kunne godt være at de havde en lille del af det, men de brugte den blot til at sørge for at udføre deres opgaver så godt som muligt, så de ikke fik ballade. Han kunne jo heller ikke bruge krigere der var snotdumme.

Han lænede sig tilbage i sin stol, og kiggede lidt dømmende på hende, mens han sad i stilhed. Hun var vel en dødssynd, selvom hun var væsentlig mere flabet end sin forgænger. "Jeg vil foreslå at du udviser den respekt de forlanger hvis du ender med at møde dem. At spille med sine muskler, fungerer måske fint på yngre dæmoner, men ældre dæmoner har noget af et temperament," sagde han så endelig. Enten lærte man det, eller også ville man ikke fungerer særlig lang tid i det politiske klima i Kzar Mora. En ting var hvad man gjorde bag deres ryg, men de var trods alt civiliseret væsner, for det meste.
"Hvis du ikke har mere at spørge om, så vil jeg byde dig farvel," Orpheus havde dog en fornemmelse af at det her ikke ville være den sidste gang han ville støde på denne her dødssynd. Især ikke når riget endelig var samlet igen.

Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1069 år

Højde / 171 cm

Erforias 07.12.2019 21:47
Jabari nikkede kort, det var da meget praktisk at de dragefødte kunne tænke en smule selv. Forhåbentlig var Mushu ikke sådan som de fleste af dem var, for det gjorde dem noget dummere end hvad hun syntes godt var.

Dødsyndens øjenbryn flyttede sig en anelse da Orpheus faktisk svarede ved at give hende et råd, et råd der ganske lød nedladende og bedrevidende, men hvad kunne kun forvente af en der var i familie med hovmod? "Jeg takker for dit råd, og vil holde det i tankerne" nok som et af mest irriterende råd hun havde fået, men det var der ingen grund til at fortælle ham. 
Men han havde nok ganske ret i at hun skulle passe på, og ikke lave alt for mange fjender med det samme, især ikke hvis hun havde en plan om at sætte sit mærke på Kzar Mora, og hvordan kunne Misundelse ønske andet? 
"Farvel, vi ses jo nok igen en anden gang" smilede hun til ham hvor man kunne se de let spidse hjørnetænder. 
Turen ud var ikke nærmest mindre spændende end vejen ind, især de to dragefødte vagter der insisterede på at følge hende hele vejen ud, og sikre sig at hun ikke blev tilbage i værket.

Ikke at Jabari havde nogen intentioner om at blive, hun havde nogle ærkedæmoner at finde.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal , jack, Mong, Tatti, Echo, Muri
Lige nu: 6 | I dag: 12