Den Dansende Solblomst

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 22.09.2019 13:48
Elisor klukkede lidt og rystede på hovedet. "At det skulle være en barndomsveninde der fandt min datter er stadig et puds fra skæbnen jeg ej havde forventet, men du har ret vi skylde hende mere end jeg tror jeg kan gengælde" smilede han varmt.

"Ganske sandt, og jeg skal med glæde fortælle dem når du ønsker at høre dem" smilet han og gengældte hendes klem. Der var så meget han ønskede at dele med hende, men det nyttede trods alt ikke at drukne hende i en flod af forsømte minder, nej det vigtige var at de fik skabt nye sammen.
"Jeg skal gøre mit for at det sker hurtigst muligt" smilede han og piftede en længere tone, hans punkti, Telari, skulle nok dukke op så snart den hørte hans pift. 
"Jeg tænker at invitere familien hjem til mig, så du har en chance for at møde dem alle sammen, men der er nogle ting du nok bør vide" den ældre elver fumlede lidt med sin frie hånd, han havde været for optaget af andre og deres behov at han havde ladet sin egen familie stå til. "Din mor og jeg er ikke på på særlig god fod... Hun bebrejder mig for hvad der skete med dig, og jeg kan ikke helt bebrejde hende for det" lød det stille, nok havde de været enige om det, men hvad hvis han havde taget fejl? At der ikke ville være sket deres datter noget hvis hun var blevet?
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 22.09.2019 20:13
Et blik af forbløffelse lagde sig i Netrishs øjne "Barndomsveninde? Jeg anede ikke i havde sådan nær en relation" sagde hun med overraskelse i stemmen. Det blev kun mere og mere pudsigt! Hun gengældte hans varme smil, og selvom hendes læber ikke trak nært så langt op som hendes faders, var varmen i hendes blik ikke til at tage fejl af. "Men.. nok har jeg ikke kendt hende så længe, men jeg tvivler på hun vil tillade os at give hende den tak hun fortjener" kommenterede Netrish mildt. Det var intet ondt om Askfeys person, men hun havde slået Netrish som en stolt kvinde, der kun ville se det som sin pligt at bringe dem sammen igen, som det stod i hendes magt at gøre.

"Der er så meget jeg ønsker at høre, ønsker at vide, jeg-, jeg ved slet ikke hvor jeg skulle starte" forklarede hun med et smilende suk og sænkede blikket en smule. Det hele var så overvældende!

Hun hævede blikket igen, og en tåre lå i hendes øjenkrog, kæmpende for at holde fast "Det ville jeg sætte pris på" sagde hun berørt, men lyttede tålmodigt til hans tilføjelse.
Netrish tog sin faders hånd mellem begge sine og rankede ryggen en smule "Du reddede mit liv far. Kile får sit. Jeg er sikker på hun vil forstå" insisterede hun håbefulgt. 
You got what everybody gets. You got a lifetime.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 22.09.2019 21:42
Elisor nikkede smilende af hans datters ord, hun havde ganske ret i forhold til Askfey, hun kunne være så utroligt stædig med sådanne nogle ting. Selvom han nok skulle sikre sig at hun fik noget af den tak hun fortjente, og hvis han fik hans vilje ville det også være mere end hun ville takke ja til fra starten.

"Når du finder et sted, så er jeg her" Smilede han beroligende og gav hendes hånd et klem,"Jeg går ingensteder" Det var overvældende blot at hun var der, men de skulle nok finde ud af det så meget var han sikker på. 

Med set smil så mildt som en sommerbrise løftede han sit ærme for at fjerne tåren, nok var den sikkert af glæde så ønskede han ikke at hun skulle græde, en del af ham frygtede at det var sket for meget allerede.
"Åh Neelah..." sukkede han blot og kyssede hendes hår "Jeg håber at du har ret, din moder kan være noget så... viljestærk når hun har sat sig noget for" klukkede han, selvom smerten lå slet skjult i hans blik. 

Et par tunge vingeslag afslørede Telaris ankomst, punktien satte sig høfligt ved siden af dem begge kiggende nysgerrigt på Netrish. "Ah Telari godt, Undskyld det her tager blot et øjeblik Neelah" undskyldte Elisor som han fandt hvad der skulle bruges til at forfatte invitationen.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 23.09.2019 21:28
Netrishs smil voksede, både i bredde og varme, og nikkede med en lille, bestemt lyd. Hun viste han ville være der længe endnu, og selv hvis pligt trak dem fra hinanden, viste hun han ville være derude et sted, og det varmede hendes hjerte så det nært var ved at briste af lykke og lettelse.

Elisors blide væsen som han tørrede hendes tåre bort og kyssede hendes hår havde nært fået hende til at græde endnu mere. For et øjeblik faldt hendes maske helt, og hun var blot et barn, et barn der havde vandret og udstået verdens grusomhed, og nu endelig havde fundet hjem.
Hun så smerten i hans blik, og kunne ikke andet end omfavne ham. Hun kendte det blik, den smerte, alt for godt. Hun viste hans syn måtte have vist ham en fremtid mindre håbefuld end hun så, men hun viste også bedre end at spørger.
"Hvad end der måtte hende, så står vi i det mindste sammen nu" hviskede hun forsikrende i hans øre, inden tunge vingeslag fik hende til at trække sig langsomt væk, og gøre plads til den punkti der pludseligt landede mellem dem.
"Åh. Det var derfor du piftede før" hun havde undret sig noget over det, men ikke været sikker på om det var på sin plads at spørger. Det kunne have været endnu en elver-skik hun ikke kendte til. "Tag den tid du behøver fader, det haster ikke" forsikrede hun ham blot mildt, og hun var igen en voksen kvinde, med sårbarhederne gemt langt væk fra verdens knive.

Som Elisor skrev, kunne Netrish ikke andet end vende sin opmærksomhed mod Telari. Hun havde bestemt set punktier før, men aldrig så tæt på! "Du er sandelig et smukt væsen" sagde hun betaget til fuglen, og holdt varsomt en hånd lidt frem, som Telari kunne gnubbe sit hoved imod, hvis den ønskede. Hun viste bedre end at røre et dyr hun ikke kendte.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 23.09.2019 23:45
"Det- Tak" var det eneste Elisor kunne fremtvinge af svar i sin datters omfavnelse, med et slog det ham hvor ensom han havde været. Ilianors kulde vendt i hans retning, hans broders endeløse søvn, selv Ahveins tilstedeværelse havde været fjern som hans blik søgte viden i fortidens tåger. Alt han havde gjort, glæden han havde forsøgt at få til at blomstre i hans folk havde været for at værne dem mod den ensomhed og smerte han selv havde følt. En smerte han måske nu kunne fri sig selv for.

"Åh ja, jeg undskylder hvis det forvirrede dig, jeg burde nok have forklaret det men ja jeg var lidt fanget i øjeblikket" klukkede han varmt, nok havde han været en god indflydelse på hans broder, men sandheden var nok ligeså at hans broder havde haft en indflydelse på ham ligeså. 
Elisor sagtnede sit skriveri, ikke meget men en anelse, for selvom Netrish forsikring glædede ham ønskede han at give hende den opmærksomhed hun fortjente.

Telari hoppede lidt tættere på Netrish og gnubbede gladeligt sit hoved mod hendes håndflade, tydeligt ivrig efter mere opmærksomhed. Uden at tage blikket væk fra invitationen rakte Elisor en lille pose med godbidder til Netrish "Giv hende ikke for mange, ellers bliver hun ugidelig" forklarede han kort, punktien sendte ham et kort vredt blik før dens opmærksomhed vendte sig afventede mod ungelveren.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 24.09.2019 14:07
Netrish nussede gladeligt Telari som hun viste sin interesse tydeligt, og Netrish var ikke sløv til at tage den anden hånd i brug, og give den prægtige fugl sin udelte opmærksomhed, en opmærksomhed kun kort brudt med et smil til Elisor, som hun tog imod pungen med godbidder, og placerede den bag sin fjernere hofte, ude af syne for Telari.

"Åh? Jeg tvivler på hun kan være andet end pligtopfyldende og vagtsom" klukkede hun, som hun gav vendte opmærksomheden tilbage mod Telari, og fandt hendes næb strukket henover sit skød, rækkende mod hvor godbidderne. Med et lille, smilende suk rakte Netrish om bag sig, og med en smule fingerfærdighed, fik posen åbnet, trukket en godbid ud, og lukket den igen, inden hun langsomt præsenterede den for Telari, trækkende den kære fugls tålmodighed til bristepunktet, inden Netrish endelig gav efter, og lod Teleri få sin snack "Du har fortjent den for at komme så hurtigt" bød hun mildt, og strøg hende over fjerpragten, uden at gøre mine til at give flere godbidder.

Netrish var gavmild med sin opmærksomhed, men umådelig nærig med godbidder. Hun huskede kun alt for godt for fed hendes første hest var blevet!

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 24.09.2019 23:17
Elisor rystede kort på hovedet over sin datters kommentar "Hun forstår imponerende nok at gøre begge dele samtidig" klukkede han kort, Telari var en prægtig punkti, en af de bedste han havde haft, men en hunger efter godbider og opmærksomhed som ingen anden.

Telari derimod var en smule skuffet over ikke at kunne lokke flere godbider ud af den nye elver, men kunne heldigvis godt tage sig til takke med al den opmærksomhed hun fik. Så snart Netrish gjorde mine til at stoppe gjorde punktien sig lidt mere til for at se om hun kunne strække det bare lidt længere.

"Så!" erklærede Elisor, som han fjernede pennen fra den færdige invitation. "Indtilvidere mødes vi i mit.. hvor hjem til nymåne" rettede han sig selv, det var længe siden at han skulle dele det med andre end Telari, en tanke der varmede hans hjerte mere end han havde ventet. "Telari har en længere tur foran sig, så i må tage jeres farvel for nu" smilte han varmt, det glædede ham at se Neelahs tag på dyr, han håbede det ville gå lige så godt for hende at mødes mere resten af hendes familie.
To simple fløjt fra Elisor fik punktien til at stille sig ret og han fik fastsat invitationen "Til Ilianor i frosthjem og derefter hus Liadon" bød han Telari, der gjorde klar til at drage på sin færd 
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 25.09.2019 09:55
Netrish var ikke svær at overtale til mere nus, så hver gang hun synes det måtte være nok, og Telari viste sin utilfredshed, gik hun gladeligt igang igen. Det var da indtil Elisor erklærede han var færdig. Netrish sneg hurtigt en godbid mere frem, og fodrede den til Telari, inden hun strøg fuglen en sidtes gang over hoved, og lod sin far tage over. "God vind Telari" ønskede hun fuglen, og samlede hænderne i skødet, efter Elisors fløjt, og lod ham fastsætte brevene uden forstyrrelse.

Netrish så efter Telari som hun fløj afsted, inden hun vendte sin opmærksomhed tilbage mod Elisor. "Så Frosthjem er en anden del af skoven, eller by, ligesom Elverly?" spurgte hun, grænsende til retorisk, men ikke med nok autoritet til at være sikker. "Og hus Liadon, er det.. vores familie?" spurgte hun så mere usikkert.

Hus Liadon fik det nærmest til at lyde som en større slægt! Det gav selvfølgelig mening i kontekst. Elisor var en af elvernes Stemmer, og derved en vigtig politisk figur, ikke ulig de adelige, så vidt hun havde forstået. Det var dog stadig en sær tanke, at hendes familie var andet end simple folk.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 25.09.2019 23:44
Telari trofast som altid drog ud på sin rejse mod nord, Elisor var sikker på at hun nok skulle klare sig, hun havde gjort det så mange år og turen var hende ej fremmed. Noget sagde ham dog at Telari ville glæde sig til at komme hjem, tanken om nus og godbidder ville drage hende mere end normalt.

"Frosthjem er mere en fæstning end en by, den er hovedsageligt beboet af soldater og deres lige" forklarede han kort, bevares det var også en mindre by men på ingen måde lig den de befandt sig i. "Hus Liadon er min gren af familien, hvor hus Tynneandar er din moders, men det er det er hendes valg at invitere dem og desværre ej mit" fortsatte han, ikke at Netrish nok godt kunne bruge en forklaring af elvisk kutyme, men han havde ikke ligefrem lyst til at bruge deres første aften på det.

"Hvad er egentlig din ynglings spise?" lød det næst, årsagen værende slet skjult, de skulle trods alt spise til festen! Der var så meget han ej vidste om hende, noget han havde i sinde at gøre op for. De havde manglet hinanden så længe, men det skulle være et afsluttet kapitel.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 27.09.2019 20:47
Netrish lyttede interesseret, og nikkede svagt. "Liadon og Tynne.. Tynneandar" gentog hun de elviske navne, for at sikre sig hun ville huske dem rigtigt. Heldigvis havde Netrishs tid hos Askfey højnet hendes ørelyd for det avancerede sprog var blevet noget bedre, trods hun stadig havde en tung krystalisiansk accent. 

"Frosthjem lyder som et noget andet sted. Er min moder soldat eller noget tilsvarende siden hun er der?" spurgte Netrish nysgerrigt, inden hun nåde at stoppe sig selv. Der gik dog ikke mere end et øjeblik for Netrish indså sin fejl "Undskyld, hun er nok et mere ømt emne.. Og jeg får rigelig mulighed for at spørger hendes selv" tilføjede hun, med en lille affejende bevægelse, der gjorde det klart Elisor kunne undlade at svare hvis han ønskede.

Elisors næste spørgsmål fik Netrish til at løfte øjenbrynene. Et særpræget spørgsmål, men et hun fandt underlig familiært. Valkar havde stillet hende det samme spørgmål, i sig forsøg på at bringe hende tilbage fra fortvivlensens rand. Dette var dog en anden tid, et andet sted, og et andet svar. "Jeg spiser normalt hvad der er" svarede hun med en lille klukken "Og jeg har ringe erfaring med det.. lokale køkken, så jeg er sikker på jeg nok skal finde mange nye favoritter! Hvad med dig selv, fader? Så vidt jeg kunne samle har du stået for meget af festen her. Har din egen livret sneget sig med på bordet?" som hun vendte spørgsmålet blev hendes smil en anelse skævt.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 28.09.2019 00:28
Elisor smilede let over sin datters øven i at udtale familie navnene, i forhold til hvor kort tid hun havde øvet sproget var det det ganske imponerende hvor meget styr på det hun lod til at have, med tiden skulle de nok få mildnet accenten til noget der virkede mere passende for en fuldblods elver.

"Alt forladt Neelah" Svarede han noget mere roligt end de begge nok havde ventet "Jeg lovede trods alt at svare på hvad en spørgsmål du måtte have" klukkede han kort før en mere alvorlig mine vendte tilbage som han gjorde klar til at svare spørgsmålet "Hun valgte en jægers sti, hvilket med tiden ledte hende til at jage blodsforæderne"  At fortælle om jagten af mørkselverne var en historie der kun burde fortælle under solens stråler.

Et Pff! lød før han tog del i hendes klukken, det gjorde det selvfølgelig ganske simpelt at finde hendes livret, men en kende kedeligt. "Der er dog mere end den" smilte han kort med et nik i retning af et af de store langborde tilbage ved festen. "Udover min søde tand, så må det nok være vildt med bærsovs" Vildt var nok ej det mange udefrakommende tænkte kunne vær en del af elvisk kost, men for at passe på skoven var det ligeledes vigtigt at holde styr på bestanden.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 28.09.2019 16:15
Netrish nikkede fast, og undlod at spørger mere ind til sin moders... arbejde? Ganske vist var 'blodsforræderne' ikke noget hun var stødt på før, selv i selvskab med Askfey, men det krævede ikke meget mere end Elisors alvorlige mine at gisne en kontekst. Hendes bud var mørkelvere, noget hun selv havde haft sammenstød med flere år tilbage, men det var bestemt ikke en historie hun ønskede at bringe op i høfligt selvskab, eller for sin fader.. nogensinde.

Netrish så dog ganske overrasket ud ved Elisors svar om hans livret "Søde sager og vildt?" gentog hun med et let hævet øjenbryn "Jeg havde ellers altid hørt jeres kost var mere.. plantebaseret" fortalte hun, og valgte at undlade den direkte ordlyd af hvad hun egentligt havde hørt. Hun klukkede en smule "Men det lader til det er bedst hvis jeg blot antager alt jeg har hørt om vores folk er skrøner og vandrehistorier". Dværgene var nok heller ikke de mest pålidelige kilder til information om elverfolket og deres vaner. Ej heller var Krystalisianske handelsmænd havde hendes erfaring efterhånden vist.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 28.09.2019 18:04
Elisor klukkede let over Neelahs hævede øjenbryn "Meget af det er skam også planter, men ind i mellem er der også for mange dyr og jægerne er nødt til at sikre resten af skovent helbred" forklarede han smilende og gestikulerede ud mod skoven "Samt vi er ikke blevet kendt for vores evner med buer ved at jage rødder og blade" klukkede han derefter, at forårsblomsterne mente at elverne blot levede af planter var ej overaskende, for de havde ingen ret til at gøre nogen form for jagt i Elverlys nærhed. "Jeg tænker du mere skal se dem som misforståelser og den slags" smilede han varmt. 

Som han tog et dybt åndedræt lukkede Elisor øjnene og blot nød øjeblikket, det var et under at de havde fundet hinanden men her var de, endelig genforenet. Han nød at svare hendes spørgsmål at dele med hende hvad der ligeså var hendes, men der var meget han ligeså ej vidste om sin datter. "Neelah, hvordan har livet været for dig? At rejse derude i Kiles navn? Det er for mig en fjern virkelighed som min må være for dig" Elisor havde det meste af sit lange liv blot opholdt sig i ly af skoven, men havde blot set ganske lidt af den med sine himmelblå øjne.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 29.09.2019 17:03
Netrish lyttede opmærksomt som Elisor fortalte, og nikkede forstående. Rygterne om at elverne var 'barkgnaskere' var altså kommet et sted fra, men var, som det så ofte var, kun en lille del af den fulde historie. At have troet, om end kun delvist, på historierne, fik hende til at føles sig en kende dum, og det viste sig i form af en lys rosa glød over hendes blege kinder. "Skoven har et vist slør af mystik for de der aldrig har betrådt den, så det er kun naturligt historierne tager sig nogle friheder" medgav hun, og lod blikket glide mod madbordet. Der var en overflod hun ikke havde set længe! Skønt det var en tid siden hun selv havde manglet, så var minderne om sult ikke fjernere end at hendes mave slog kolbøtter af glæde.

Det var dog ikke tid for det endnu, som Elisor stillede det spørgsmål hun havde havde vist måtte komme, men også frygtet. Hun sukkede lavmælt som en alvorlig mine sænkede sig over hendes, og brugte et øjeblik på at finde de rette ord "Jeg har levet som en elver blandt mennesker. Måske mere som et menneske, når alt kommer til alt, har jeg levet 3 livstider. Jeg har grint, og græd, elsket og mistet.. Men altid har jeg tjent Kile, og med hendes velsignelse, rejst igennem riget, for at bringe hendes bud og ligge de til hvile hvis tid er kommet" forklarede hun, og rakte mod sit bryst, hvor Kiles symbol hang under hendes klæder. 

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 30.09.2019 21:18
Elisor nikkede tilfreds over sin datters konklusion, de yngre racer havde en tildens til at enten frygte eller lave grin med hvad de ej forstod, og efter behovet for elvernes hjælp gennem landets historie var det endt med det sidste. Men ak ind i mellem havde det sine fordele, og at dele et smil over det med sin datter passede Elisor ganske godt.

Det var ej så glædelig en fortælling som Netrish delte med ham, men ej heller så frygtelig som han havde frygtet. "Det lyder som noget af en rejse du har været på min datter" nikkede Elisor kort, mens han sammensatte de ord han skulle bruge i sit sind. "Men den lyder også ensom? Forstå mig ret, Kile er alles rejsefælde, men ej den mest.. snakkesaglige af sin slags" et stille smil dansede over hans læber, han kunne ikke forestille sig et liv som eg blandt forårsblomster, at se alle andre blostre og visne hen. Men ensomheden kendte han desværre alt for godt. "Men Neelah, vid at du aldrig behøver at være alene igen, du vil altid have en plads her" smilede han opmuntrende.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 02.10.2019 23:07
Netrish følte lettelsen skylle indover sig, som hendes fader lod til at acceptere den noget forkortede udgave af hendes liv. Hun havde intet ønske om at bringe den smerte og sorg hun havde gennemlevet, ind i deres forhold, eller sit liv under træernes kroner. At rejsen havde været ensom, kunne hun dog ikke benægte, og bekræftede det således med et roligt nik.

"Der var ensomme tider, det kan jeg ikke benægte. Kile bekymre sig ikke meget om de levendes behov eller liv, men blot at livet ender når hun har bestemt det dertil" medgav hun, men skjulte det værste af sandheden bag et lille smil, et smil der dog aldrig nåde hendes øjne. 

En mere oprigtig glæde viste sig som Elisor bekræftede hendes plads blandt elverfolket. "Tak, fader. Jeg har stadig svært ved at fatte dette hender, at vi sidder her, sammen, og hvorfor jeg dog ikke drog hertil før" hun lo, en smule akavet "Eller rettede, hvorfor jeg ikke fik gennemført rejsen før. Jeg rejste til skovbrynet for et par år tilbage. Men jeg var ikke klar til at omfavne vores folk endnu. Jeg var stadig stædigt fastlåst i menneskernes veje" indrømmede hun, med et lille opgivende suk. Det var næsten pinligt at tænke tilbage på nu, hvor barnligt hun måtte have virket, og hvor ubehøvlet hun havde opført sig.
Men det var alt sammen i fortiden nu, og fremtiden så lutter lys ud. Hun sukkede, denne gang af lettelse "Det er mærkeligt.. at have et sted at kalde hjem igen. Et sted man altid kan rejse tilbage til og.." hun stoppede sig selv, som tankestrømmen der havde ført ordrene, ledte hende til en anden favn, og et andet sted hun kunne have kaldt hjem.
Hun skubbede tankerne om Valkar til side, for nu, og fokuserede på sin far, sin familie. "Og ja, det kommer uden tvivl til at tage lidt tid før det synker helt ind!" færdiggjorde hun sætningen, men et lille, oprigtigt smil.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 11.10.2019 22:41
Hendes halve smil gik ej Elisor forbi, men han ønskede ikke at presse hende for mere  for mere som det var nu, de havde tid nok sammen, de skulle nok finde tid til det en dag. Så han nikkede blot til hendes forklaring og lod det ligge for nu.

Det næste smil hun sendte ham smittede og fik et frem på hans egne læber "Jeg har lige så svært ved at tro det" lød det som han gav hendes hånd et klem, at hun næsten havde gennemført rejsen for et år siden fik en klukken til a pible frem, hvor meget end han ønskede at hun var vendt hjem før, kunne han ikke andet end tænke at det ikke havde været tid der, hvor anderledes alt ville have været.
"Jeg er dog glad for at det lykkedes denne gang" smilte han "Lad det tage sin tid, som så meget andet skal den slags have tid til at gro, at slå rødder" lød det opmuntrende, selvom han undrede sig nysgerrigt over hvor mon hendes tanker havde ledt hende hen? 
Elisor lukkede kort sine øjne, og mærkede bare hendes hånd i hans "Hvordan føles det? Hvordan føles det at være i skoven blandt dit folk..?"
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 13.10.2019 16:22
Netrish smilede, taknemmelig for hans forståelse og opmuntring. Følelsen sin faders hænder, ru fra mange times sværdtræning, som hendes egne. Et svagt suk undslap hende som hun genkendte den hårde huds placering og et roligt smil lagde sig over hendes ansigt. 
"Det er.. skræmmende og forvirrende. Sprogbarrieren er lidt af en udfordring, men kulturen er også så anderledes" fortalte hun ærligt og mødte sin fars blik "Men den er også underfuld, og folket her har mødt mig med venlighed" hendes blik vanderede langsomt over skoven, over festen og folkene der dansede og lo frit mellem træerne. "Og.. her føles.. sikkert" tilføjede hun langsomt. Det var sælsomt. Ingen høje murer eller bevæbnede vagter der vandrede blandt gæsterne, eller patroljerede i udkanten, men alligevel festede alle og drak som var der intet ondt i verden der kunne røre dem. En følelse Netrish først nu opdagede havde sneget sig ind i hende selv ligeså, blot på den korte tid hun havde været indenfor Elverlys grænser.
Dog vidnede Elisors hænder om, at det ikke var den hele sandhed. "Men der er også ting der virker mere velkendte" sagde hun stille. Roligt tog hun hans hånd, og vendte den med håndfladen opad, inden hun selv viste sin egen håndflade ved siden af 

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 856 år

Højde / 203 cm

Erforias 30.10.2019 21:48
Elisor nikkede som han lyttede, hvis han fra den ene dag til den anden skulle slå sig ned i vårblomsternes hjem, ville han ligeså føle sig overvældet, så mange ting som han mente han kendte ville være anderledes, så mange småting der skulle læres på nu. Men lige nu glædede han sig over at han kunne støtte sin datter som hun fandt sine rødder her.
"Det glæder mig nu at du er blevet taget godt imod, det ville ikke undre mig at mange har været nysgerrige om hvad der sker udenfor elverlys grænser" smilede han, mange levede her uden at behøve at se resten af krystallandet, ikke at det stoppede deres nysgerrighed fra at ville hører om hvad der ellers var sket omkring dem.
Han nikkede blot sin datters ord om sikkerhed meget var sket, og mere var gjort for at sikre den fred der nu hvilede over skoven.
"Ah" lød det forstående, trods hendes unge alder vidnede hendes hænder om at hun havde oplevet meget gennem sit liv. En del af ham ønskede at spørge ind til det, at undersøge hvor god hendes form var, men hans datter og strid var ej to tanker han ønskede sammen. "Har nogen vist dig kilderne endnu?" smilede han varmt, kilderne var et sted der havde givet ham selv mange gode minder.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 06.11.2019 20:23
Netrish nikkede, og hendes smil blev en anelse mere anspændt.
"Det har de bestemt, selvom jeg næppe har kunne give alle de svar der blev søgt" svarede hun og fugtede læberne en anelse "Jeg har tilbragt de sidste par måneder før jeg rejste hertil ret isoleret. Det var ikke sikkert at færdes i landet, hverken som elver eller Forkynder af et budskab der ikke var Ordenens" tilføjede hun mere fast, som en forsikring om hun havde været sikker, i det mindste i den tid.
Der var så meget hun ikke nænnede at fortælle sin fader om, men hvad vished hun kunne give ham, ville hun ikke benægte, især ikke hvis det kunne male et mere tilgivende billede af hendes tilværelse, end den hårde virkelighed.

Netrish løftede et øjenbryn svagt "Kilderne... Kilderne?" prøvede hun på elvisk. "Jeg har hørt dem omtalt tror jeg, men mere end det ved jeg ikke" indrømmede hun. Konteksten de var nævnt i havde heller ikke hjulpet hende meget. Hendes indskydelse havde ladt hende tro det var en badesø af en art, men fra hvad hun havde hørt var det et sted folk åbenbart mødtes?

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Krystal , Lux , Echo
Lige nu: 4 | I dag: 12