Kærlighed på langfart

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 27.10.2018 13:44
Da Shila havde fået dem alle sammen godt ud af døren åndede hun lettede op, i dag havde været ganske rolig, uden nogen upassende kommentere. Ikke at hun ofte fik dem, men det skete da fra tid til anden at en af dem synes det var en god ide at komme med en lummerhed. Hun lukkede hurtigt optællingsbogen, og fandt den flaske brændevin frem som hun allerede havde skænket af. Nu hun alligevel stod op kunne hun trods alt lige så godt tage den med ned til bordet.
Selv fyldte hun et halvt krus med øl. Hun var ikke ligefrem den store drikker, men hun kunne godt li et lille glas øl en gang i mellem.
Shila bragte begge ting med sig ned til Selmy, før hun forsigtigt satte sig, og fyldte Selmys kop op med brændevin. Lidt indgroet var det vel i hende at være kropige efterhånden.
Hun havde aldrig hørt om hans profession, men det virkede meget naturligt at tage noget op ens familie alligevel havde været i gang med.

”Hvad laver en Biolog?”
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 28.10.2018 01:48

Selmy tog imod brændevinen og gav hende et nik, før han tog en tår af den varmende drik. “Tja, en biolog er en slags videnskabsmand. Min rolle i samfundet er vel bare, at vide en masse om planter og undersøge alt, der kan undersøges derom”

Det følte forkert, at sidde hernede i stuen, alene med en køn pige. Men hun var her trods alt af egen fri vilje, og det var forhåbentligt ganske uskyldigt, bare at sludre med hende? Det var vist klart for alle og enhver, at Selmy var i en gifteklar alder for en mand, og at han holdt ekstra øje med hunkønsvæsner for tiden. Hvis ikke han selv fandt nogen snart, ville hans forældre blive utålmodige og udpege en kvinde i hans sted. Hende her kendte han dårligt nok endnu, men hendes gener fejlede ikke noget. Hun var lys og blond, som han selv, og så var hun slank og rank... Dog kunne han selv gætte sig til, at hun ikke var opvokset i velstand, og måske havde hun end ikke nogen uddannelse. Men det var nok noget hans forældre ville kunne se igennem med.

“Det er så kedeligt at snakke om mig selv” Begyndte han lidt mere kækt og lænede sig tilbage i stolen. “Fortæl mig lidt om dig? Hvad går piger som dig og drømmer om at give sig til i fremtiden?”

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 28.10.2018 08:44
Tænk sig at man kunne leve et helt liv ved bare at kigge på ting, det virkede fuldkommen underligt for Shila der havde knoklet lige fra hun blev født som bondepige, til nu. Havde måtte knokle sig igennem livet for at overleve. Men det virkede stadig spændende for hende, for han kom ud på eventyr, og oplevede en masse ting, noget Shila altid godt kunne havde tænkt sig. At opleve mere end bare en kedelig landsby, det var trods alt derfor hun var løbet væk hjemmefra.
Men eftersom han ikke virkede særlig interesseret i at snakke om sig selv og sit ejet liv, måtte Shila jo finde sig i at undre sig. Hun var trods alt stadig opdraget, og hendes mor havde altid sagt at man ikke skulle spørger en mand om noget han ikke havde lyst til at tale om.

”Der er ikke noget spændende at fortælle om mig, jeg er bare en bondepige der løb væk hjemmefra og blev kropige”

Det var ikke ligefrem det der havde været drømmen, men der var ingen grund til at fortælle ham om hendes fejlagtigt forsøg på kærlighed. Shila havde trods alt stadig drømme om at få børn, og et hus. Måske selv have en mand der ejede en kro, så kunnen hun hjælpe til der, det ville hun ikke have noget imod. Om end hvis hun nogensinde fik muligheden villehun glædeligt tage på eventyr og se verden. Men det virkede fjollede at sige.

”Det sædvanlige tror jeg, et hus og børn. Måske en mand der selv havde en kro i en anden by, så kunne jeg hjælpe til der, når jeg ikke passede børnene”

Shila smilede lidt til sig selv ved tanken, nej det ville ikke være noget dårligt liv overhoved. Mange levede sådan et liv uden at mangle noget, og hun voksede nok fra sin eventyrlyst.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 28.10.2018 11:55

Der var noget tvetydigt over den måde hun startede ud på. Var det da normalt at løbe væk hjemmefra sine forældre her? Han ville ikke ligefrem kalde det uinteressant, men måske var det hendes måde at give udtryk for, at det ikke var noget hun ville tale om. Og alligevel havde hun nævnt det? 

Selmy ville vide det, men et sug i maven holdt ham fra, at give hende nogle spørgsmål, der krævede at hun uddybede det. Hans ansigt afslørede at det overraskede ham og hans smil blev i et øjeblik tvivlsomt.

“Jaså?” Svarede han kort, og lod hende fortsætte. Det næste hun sagde overraskede ham ikke. Hvis hun var løbet hjemmefra, måtte det betyde, at hendes forældre havde været onde og måske hårdhændede ved hende. Han havde selv fået prygl af sin far, da han var dreng, men det var kun når han virkelig havde gjort noget, som stred mod det som Isari stod for. Det var klart, at hun drømte om et trygt liv omgivet af familie.

“Du er meget køn. Jeg er sikker på at du har nogle at vælge imellem” Svarede han i sit bedste forsøg på at være opmuntrende “Hvis du leder efter en anden by, så er der jo altid Dianthos. Det er lidt noget andet end her... Altså, der kan hurtigt virke overfyldt med folk, men der er også langt flere vagter til at holde ordensfreden. Men ellers er det nok Medanien du skal gå efter. Der er der langt flere kroer at finde familie og arbejde ved”.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 28.10.2018 16:38
Shila smilede af hans ord om at der måtte være nogen et vælge imellem. Det var der også for de andre piger, men ikke Shila. Hun havde ingen status at give, og vigtigst af alt alle var overbevist om at hun var en ond dæmon, ikke ligefrem noget man har lyst til at gifte sin søn med.

”Der er ikke nogen at vælge mellem her i byen, de tror alle sammen jeg er en dæmon, så de står ikke just i kø”

Grinte hun, om end det var trist på sin egen måde, var det også lidt komisk at nogen kunne tro at Shila var en dæmon der ville gøre folk ondt. Men hun kunne heller ikke så godt forlade byen. Det var begrænset hvad hun tjente på kroen, og hun var jo ikke garanteret et job i en anden by. Hun havde levet på gaden før, og det var ikke ligefrem noget hun havde lyst til igen.

”Åh nej jeg det har jeg ikke penge til, og det er jo ikke sikkert at nogen vil have mig ind. Jeg kan jo kun læse og skrive meget lidt. Så jeg kan jo ikke tilbyde en kro noget særligt”

Shila nikkede meget bestemt som om at det havde hun allerede afgjort bare ved at sige det. Men i Shilas hoved var det nu sådan det var
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 28.10.2018 19:04

Selmys første indtryk af Shila om, at hun havde været en ganske almindelig pige fra landet, ændrede sig lynhurtigt. Han forstod ikke hvordan nogen kunne tro at hun var en dæmon, for hun så så uskyldig ud? Hvis ikke et menneske, lignede hun.. Tjo... Hun lignede en engel

Den latter hun kom med virkede ham så trist over situationen, så det måtte vel være sandt nok. Men selv hvis de troede at hun var en dæmon, var det da flot at hun alligevel formåede at trække kunder til kroen. For det var da på grund af Shila de måtte komme. Øl kunne man da brygge hjemmefra, herude.

“Op med humøret” Smilte han prøvende “Det kan da kun være på grund af overtro. Der er da intet dæmonisk over dig”. Han mente hvert et ord, men han vidste egentlig ikke den fulde historie, men nu havde hun åbnet så meget op omkring det, at han godt kunne tillade sig at spørge mere ind. “Hvorfor tror du, at folk her har fået den opfattelse, at du ikke er menneske?“. Han prøvede ikke at være uhøflig, ved at antage, at det bare var noget hun bildte sig ind, men der måtte være forekommet en misforståelse.

Hendes undskyldninger om, at hun ikke ville kunne flytte på grund af sine manglende evner, havde han et vovet svar til, men han holdt det tilbage. Det ville være forkasteligt at foreslå hende, at finde sig en adelig mand, der kunne finansiere hendes uddannelse, når han nu selv var fra overklassen og havde den selv samme mulighed. Det krævede kun, at hun lærte at blinke lidt med øjnene og forføre rigtigt med kropssproget... og, nå ja... måske ikke lige nævne, at folk mistænkte hende for at være en dæmon. Visse folk skræmtes let af rygter... 

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 28.10.2018 19:26
Han var meget flink denne gæst Shila havde fået sig. Hun tillod i hvert fald sig selv at sige det var hendes gæst, det var trods alt hende der opvartede ham, og hende der passede kroen for det meste. Det var også helt rart at nogen ikke så skævt til hende.
Folk var vel bare blevet så vant til at hun var på kroen, det havde hun trods alt været før alt det med Benjamin skete, at det nok ikke betød noget for dem længere. Hvis hun ikke havde forgiftet deres øl før var der vel ingen grund til at hun skulle begynde på det nu.

”Det… Det er en lang historie”

Begyndte hun lidt undvigende, det var ikke alle der helt forstod hvorfor hun havde gjort som hun gjorde dengang hun løb hjemmefra, eller da hun blev venner med Benjamin, men nu var det sket.

”Jeg havde en ven, han var vældig flink… lige indtil han ikke var det mere… Han prøvede at forbande mig, men det gik lidt galt og nu kan jeg læse folks tanker”

Shila begyndte nervøst at bide i sin underlæbe. Det havde nok ikke været så klogt at sige det, måske kunne han ikke li hende nu, fordi hun var sær.

”Jeg læser aldrig folks tanker. Jeg kan ikke li det, det virker så forkert”

Prøvede hun desperat at rede hendes noget sære historie. Det var lige netop derfor at folk synes hun var sær. Hvem bliver forbandet af en dæmon og ender med at kunne læse tanker?
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 28.10.2018 21:45

Hans venlige smil blegnede på stedet, da hun afslørede hvad hun var i stand til. Selvom hun forklarede, at hun ikke brød sig om at læse tanker, så måtte hun da have læst en del af folks private tanker, siden alle her omkring vidste det, og troede hun var dæmon. Havde hun mon alligevel læst hans tanker? Det ville ikke være godt, for hans tanker havde været mere luskede og udspekulerede, i den forstand, at han allerede ved første øjekast, havde set muligheder i hende. 

Han lignede en, der kunne skynde sig op og pakke alle sine ting og rejse væk på stedet. Men dette var kun et øjeblik, før han mildnedes igen. Selmy brød sig ikke om, at der fandtes væsner, og i sjældne tilfælde mennesker, som var i stand til at bruge overnaturlige evner på ham, men han var efterhånden blevet vant til tanken, ovenpå alle sine rejser og alle de personer han havde mødt. Han smilte ikke længere, men virkede langt mere alvorlig. Det var svært at forsøge at holde op med at tænke, når hjernen kørte i fuld sving og på døgndrift. Det gik op for ham, at det var på tide for ham at svare hende, men lige nu vidste han ikke hvad han skulle sige.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 28.10.2018 21:59
Ved Selmys tavshed faldt Shilas ansigt hurtigt, og hendes øjne blev store, Hun var nu overbevist om at hun ikke skulle have fortalt ham sandheden. Hun skulle bare have sagt at hendes mor var så ufatteligt grim at man ikke kunne tro andet eller sådan noget. Derudover blev hun også ualmindeligt flov over sig selv, hvilket tydeligt kunne ses på hendes nu meget pinke ansigt. Shila havde meget simpelt i sin hjerne bare konkluderet at sådan en venlig mand ikke ville se hende som et misfoster, men hun tvivlede nu meget på sin egen dømme kræft. Nervøst næsten gumlede hun på sin egen underlæbe i et forsøg på at finde en måde at rede situationen på

”Undskyld. Jeg skulle ikke have sagt noget”

Stammede hun sig febrilsk igennem, inden hun næsten fløj op fra stolen, trods hun på ingen måde kunne flyve, og skyndte sig i gang med at tørre nabobordet af, om end hendes ansigt ikke blev mindre rødt af at lave noget andet. Hver gang hun kunne komme til det sneg hun sig til at kigge på Selmy i et forsøg på finde ud af hvad han nu ville gøre. Det prikkede varmt i Shilas øjne, på trods af at hun blev ved med at fortælle sig selv at det ikke var noget at græde over, selvom hun lige havde troet hun måske kunne få en ven.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 29.10.2018 19:15

Det var hårdt at se hende vende sig såret væk. Lidt tøvende blev han siddende og kiggede frem for sig. Han tog fjerpennen og trak papiret foran sig, for at arbejde videre. Han dyppede fjerpennens spids i blækket, men kunne ikke tegne noget. Han kunne ikke koncentrere sig om andet end hende nu og skammede sig over sin ubehøvlede opførsel. Men hun havde virkelig formået at gøre ham tavs med sin historie.

Blækket dryppede på tegningen, og små, men forstyrrende blækprikker spredtes på papiret. Det ville ikke være noget han ville kunne redde, så han var nu nødsaget til at starte helt forfra. Han sukkede opgivende og pakkede i stedet sammen og hastede sig hen til værelsesgangen, hvor han fik lukket sig ind i sit kammer. Herinde stod han op ad døren og tog sig fattet til hovedet. Du er en klovn nogle gange, Selmy… Tænkte han formanende til sig selv. Han var overbevist om, at det ville blive akavet, når han skulle betale for sit ophold næste morgen.

Regnen udenfor mindede ham om hvorfor han var her i første omgang. For at søge ly for regnen og for at få en ordentlig nats søvn. Hvis ikke han lå og genspillede episoden, hvor han sårede en piges følelser om og om igen, ville han måske være heldig og kunne få et par timer. Han klædte sig af sit overtøj og lagde sig under tæppet.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 30.10.2018 09:23
Shila kiggede efter Selmy da han forlod krostuen, men kom hurtigt tilbage til arbejdede igen. Ikke længe efter var hun selv færdig med sit arbejde, og kunne rode op i ilden en sidste gang, for at holde gløderne samlet, så de kunne varme rummet op natten over. Shila satte slåen for døren og tøffede så selv i seng. Med et tungt suk lagde hun sig til at sove. Hvilken underlig dag det havde været.

Det var tidlig morgen da Shila vågnede igen. Solen burde have været ved at stå op, men i stedet trommede regnen aggressivt mod vinduet. Et lysglimt lyste kort det lille rum op, kort efterfulgt af et brag.

Shila kravlede ud af hendes lille seng, og gav sig til at vaske sit ansigt i et lille vandfald, inden hun trak kjole og forklæde på. Trukket i tøjet og i gang med at snørre hendes slidte lædersko sukkede Shila tungt, hun kunne lige så godt hente frisk vand nu, det holdt nok ikke op med at regne i dag heller.
Forsigtigt listede hun ud i den næsten kolde krostue, der kun var oplyst meget svagt af en rødlig glød fra de få kul der havde overlevet natten. Først tændte hun en olielampe så hun kunne se sig halvt for, før hun gik i gang med at få ild tilbage i ildstedet, noget hun hurtigt fik ordnet efter mange års øvelse.
Da hun ikke kunne trække den længere at skulle ud i det afskyelige vejr tak hun et sjal over hoved, og tog en spand i den anden hånd.
Det hårde arbejde med at hive vand op af brønden efterlod hende gennemblødt, men hun fik da hevet en spand vand ind.
Da hun igen var tilbage i den nu varme krostue smed hun det gennemblødte sjal over en stoleryg tæt på ildstedet, hvorefter hun satte te over.
Mens hun ventede på at tevandet skulle blive varmt, satte hun sig ned foran ildstedet i et forsøg på at blive nogenlunde tør, og gav sig til at flytte sit hår
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 30.10.2018 16:08

Selmy vågnede af det selv samme brag. Han for op at sidde i sengen og så forvirret mod vinduet, fordi han i et splitsekund havde forventet at vågne i et telt. Han kunne se at det var ved at blive morgen, og han kom i tanke om, at han havde haft planer om at tage af sted, når regnen forsvandt. 

Shila var højest tænkeligt den person han kunne høre gå ind og ud ad en dør. Det var sikkert og vidst at han skulle gøre et forsøg på at sige undskyld, men om hun kunne bruge det til noget, vidste han ikke. Om alle omstændigheder måtte han fokusere på sit arbejde, nu mens han havde muligheden for at arbejde ved et rigtigt bord.

Han kom på benene og gik hen og vaskede sit ansigt i vandskålen og gjorde sig klar i tøjet. Han kiggede hen på tingene, som var blevet tørre. Han fik pakket det hele ordentligt sammen, på nær de ting han lige skulle bruge, således at han kunne tage af sted så snart regnen ophørte. Herefter forlod han værelset og trådte ind i stuen. Han spejdede målrettet efter Shila.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 30.10.2018 18:39
Da hendes fingre nåede enden af hendes hår, band Shila det på plads med en slidt lædersnor. Hun ville gerne have snoet det om sit hoved, men hun havde ikke nogen hårpinde til at holde det på plads.
Ved lyden af fodtrin bag hende vendte Shila sig om for at se Selmy. Ikke at det overraskede hende at det var ham. Kroejeren var her sjældent mere end 2 dage i ugen for at samle penge sammen, og det var sjældent så tidligt om morgenen han dukkede op. Hun sendte ham et forsigtigt smil, men kiggede ham ikke i øjnene af frygt for at han stadig var sur på hende. Hun håbede virkelig at han ikke var sur på hende, at han var bare var blevet forskrækket, og det var derfor han havde reageret sådan. Ind i Shila næredes stadig et lille håb om at han måske stadig ville være hendes ven.

”Godmorgen, kunne du tænke dig en kom te?”

Spurgte hun forsigtigt, mens hun hældte det nu kogende vand over i en simpel poselænspotte, der formegentligt var var det eneste rigtige porcelæn i hele kroen. Forsigtigt proppede hun træ skefulde te ned i tekanden, og rørte rundt. Shila kiggede et kort øjeblik op på Selmy med et forhåbningsfuldt blik inden hun vendte sig væk igen. 
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 30.10.2018 20:43

Selmy så på hende med et ømt blik. Han havde egentlig ikke lyst til te lige nu, men han gav hende et nik. Han ville egentlig bare ud med en ordentlig undskyldning. Han så på hende mens hun gik i gang med teen, og han rømmede sig lidt. ”Jeg… overreagerede i går aftes. Jeg beklager virkelig meget…” Begyndte han. Han søgte efter hendes øjne med blikket, for at aflæse hende bedst. Hvorfor hun ikke kunne kigge på ham, kunne betyde to ting. At hun helst ville undgå ham, eller at hun ikke ville gøre ham mere vred… Selmy havde svært ved at aflæse den slags. 

Selvom han havde haft god tid til at tænke over den længere tale, havde han faktisk sovet. Han var klar over, at det ville være en tam undskyldning at give, hvis han var færdig nu, så han fortsatte; ”Nu hvor jeg tænker over det, er det ikke så skræmmende, at du kan læse tanker… eller… jo, det er det. Men jeg har ikke meget at skjule, og jeg har egentlig oplevet ting, der har været endnu mere grænseoverskridende…”. Han stoppede sig selv, for han vidste ikke helt hvor han var på vej hen med det. ”Men du sagde at du ikke brød dig om det… Så jeg stoler på dig. Hvis du ikke har alt for travlt, kunne vi spise morgenmad sammen?”. Han prøvede med et træk på smilebåndet og afventede hendes svar. Han havde ikke set nogle af de andre gæster oppe, og der var heller ikke andre ansatte i nærheden, så hun kunne vel godt finde tid til ham. Hvis altså han var værd at tilgive.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 30.10.2018 20:53
Shila turde næsten ikke stole på sine egne øre, over at han ville drikke te sammen med hende, det var sjældent at hun havde nogen at bruge sine morgner med, og det kunne godt blive en smule ensomt i længden.  Men da han også begyndte at undskylde for i går aftest, der var hun næsten ved at hoppe af glæde.
Hun baksede lidt med teen, og fandt så to ler krus frem, ingen af dem var særlige, men de virkede ganske godt. Forsigtigt hældte hun to kopper te op. Hun smilte forsigtigt til Selmy, og rakte en kop frem mod ham.

”Jeg skulle ikke have sagt noget i går, folk kan ikke lide at vide den slags ting”

Shila sagde det meget forsigtigt, for hun ville helst ikke gøre ham vred igen. Og hun var også travlt optaget af at finde ud af hvad hun kunne servere for morgenmad, for der var ikke rigtig så meget spændende.

”Jeg vil gerne spise morgenmad med dig. Men jeg er bange for at der kun er til at lave grød i køkkenet”
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 30.10.2018 21:46

Nej, det var vist ganske sikkert og vist, at folk ikke kunne lide at høre den slags ting. Han smilte fornøjeligt af, at hun sagde det, for det virkede så uskyldigt sagt. Han ville dog ikke kommentere nærmere på det, for han ville egentlig helst undgå at tænke på det. Stadivæk.

Han fornemmede hendes tilbageholdte glæde, og tog imod koppen med te. Han tog den til sig og duftede til dampen, men drak ikke af den, da den endnu var alt for varm.

Grød var meget almindeligt for ham at spise om morgenen, så det lød meget tiltalende lige nu. ”Jo tak… Skal jeg hjælpe med noget?”. Selmy havde dog ikke hjulpet til i et køkken, siden han var en ganske lille dreng, men han kunne da godt underholde hende imens hun lavede maden.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 31.10.2018 20:18
Straks gik Shila i gang med at sætte grød over, med et kæmpe smil på læben. Hun havde virkelig savnet selvskab om morgenen, og det at hun havde været foruden det så længe, gjorde det nu kun endnu bedre at opleve det igen.

”åh nej det behøves du endelig ikke, sæt du dig bare og slap af”

Shila vimsede lidt rundt i køkkenet mens hun fandt skeer og skåle frem, før hun langt om længe kunne servere grøden. Hun hældte en nogenlunde stor klap op i begge skål, og skubbede den ene over mod Selmy. Hun smilte stort til ham inden hun selv slog sig ned med sin grød, og forsigtigt begyndte at spise.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 31.10.2018 21:37

En smule lettet over, at Shila ikke bad ham hjælpe til med noget, selvom det ikke ville have gjort noget, satte han sig til rette ved bordet og ventede på at hun skulle blive færdig. I mellemtiden kunne han kigge på hende, og nyde udsynet af, at hun var blevet glad igen. 

Det skulle nok blive godt med hjemmelavet grød, lavet i et rigtigt køkken. Det duftede i hvert fald som den selvsamme grød hans mor eller søster lavede til ham, når han stod op i huset, hjemme i Dianthos.

Han smilte taknemmeligt til hende, da hun skænkede ham mad og satte sig over for ham. 

“Jeg kan ikke finde ud af at lave mad” Erkendte han og lo lidt, som han tog en ske grød op til munden, og pustede dampen væk "Jeg har levet af svampe og bær de sidste par dage. Når jeg forsøger at grille det, smager det af røg".

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 02.11.2018 17:38
Shila spise i små mundfulde, og tykkede meget eftertænksomt på sin mad. Hendes far havde altid lært hende at en dame spiste langsomt og uden at proppe munden, noget der havde groet sig fast i den unge dame. Det var næsten komisk for Shila at høre en snakke om ikke at kunne lave mad, mens de spiste noget hun havde lavet. Shila var godt nok ikke fuldkommen ukompetent i et køkken, men hun så sig selv som værende relativt dårlig til at lave mad.

”Jeg tror heller ikke jeg ville kunne lave noget over bål, det har jeg aldrig prøvet før, og så god er jeg ikke ligefrem til at lave mad”

Nok kunne Shila lave med på et ildsted hvor hun havde bryder og pander, men mad over fuldkommen åben ild det lød besværligt ifølge hende. Hun log lidt af tanken, nej det måtte hun nok holde sig fra.

”Hvor er du på vej hen ad nu?”

Spurgte hun lidt forsigtigt, det var trods alt ikke sikkert at han ville dele det med hende, en simpelt kropige
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 02.11.2018 18:03

Selmy smagte på det, og der var slet ikke noget i vejen med grøden. Han havde dog brændt sin tunge en del fra den varme ret fra dagen før, fordi han havde været så ivrig efter at få mad ovenpå flere dage ude i vildnisset. Det hjalp lidt på selvtilliden, at hun udviste enighed om, at det kunne være svært at lave mad over bål. Den lille latter hun gjorde, var sød og kvindelig, som man kunne forvente af en pige med hendes uskyldige ydre. At han overhoved kunne have opført sig så koldt over for hende dagen før, var en skrækkelig tanke. Hun var netop typen, som man kunne få lyst til at beskytte... 

“Jeg får det lært snart... Jeg møder af og til andre rejsende, som viser mig hvordan tingene skal gøres” Svarede han, og tænkte på alle de ting han ikke kunne, første gang han forlod Dianthos, og drog nordpå. Dengang havde han nætter, hvor han simpelthen måtte opgive at sætte sit telt op eller få tændt et bål...

“Jeg skal til Nordvik” Svarede han, og syntes han havde fortalt det til hende. Han forstod dog godt hvorfor hun nok havde glemt det, ovenpå samtalens drejepunkt fra aftenen før. “Jeg har vist noget fjern familie der... Men det er nu ikke grunden til at jeg skal derhen. Det er udelukket på grund af mit arbejde”.

Han kunne virkelig ikke lide at snakke om sig selv, men det var venligt af hende at vise ham den interesse. Han ville gerne vide mere om hende. Han kiggede på hende på en studerende måde. Han frygtede for, at hans næste spørgsmål, ville lede ham til nye forfærdelige sandheder om hendes fortid. Men denne gang ville han være forberedt, og ikke reagere som i går. 

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Krystal , Mee
Lige nu: 3 | I dag: 13