Han knælede ved de visne blomster, og tog scenariet ind som hans sind langsomt forarbejdede hendes spørgsmål. Han strøg de visne blomster, og som hans fingerspidser forlod dem blev de vækket til livs – frodige og flotte som aldrig før. Denne Daman havde været begavet, inden hans overtagelse. Med en magisk evne som hans, kunne han havde været en verdensklasse gartner. Hvis altså ikke han havde været besat af tanken om evigt liv.
”Intet, hvis jeg skal være ærlig – og jeg har tænkt mig at være helt ærlig. De var blot i vejen, og missionen havde brug for deres midler. Moralske skrubler er formålsløse. Ondskab og godhed er to sider af samme mønt, set fra forskellige synspunkter.”
Han tvivlede på at hun kunne forstå. Ikke fordi hun ville være uenig med ham, men fordi at emnet endnu var for kompleks til hendes begrænsede forståelse. Hvis der var noget han kunne stole på, så var det at hun ikke holdt spørgsmålene tilbage. En dag ville hun løbe tør for spørgsmål, og se tingene fra hans side – han var sikker på det. Hvis altså de havde så længe.
Power does not corrupt
Power attracts the corrupted
Krystallandet