Hun hævede et øjenbryn.
Stædig? Hvor i alverden har hun det fra... Men hun måtte vel give kvindemennesket - eller hvad hun nu var - ret i, hun ikke selv var særligt høj. Alligevel syntes hun lige, hun ville kommentere det. "Min kære, du opfører dig som et barn - og så skulle jeg være den lille?" Det var ikke et spørgsmål, men nærmere en konstatering. Vreden var også begyndt at blive tydelig i hendes stemme nu.
Men bemærkningen om hendes ukontrollerede temperament fik hende til at køle ned i hvert fald udenpå. Ikke at det var dét, der havde udløst den flyvende kniv. Den var bare et bevis på, hvor uhyggeligt præcist, hun var i stand til at kaste. Hvad angik evner med sværd generelt var det meget længe siden, hun havde mødt en, der kunne slå hende. Selvfølgelig havde hun altid haft fordelen af en ekstra arm i form af sit hår. Hun havde dog trænet uden brug af det, så hun følte sig ikke svagere af den grund.
Næsebordene udvidede sig, da hun tog en dybindånding, hvorefter hun lukkede øjnene og pustede ud. Da hun åbnede dem igen, var lynene forsvundet. "Jeg kan skam udmærket håndtere mig verbalt. Jeg syntes bare, jeg ville gøre min pointe tydelig for dig - siden du har svært ved at forstå den - ved at illustrere. Jeg er fuldt ud i stand til at kontrollere mine våben," sagde hun hånligt med fryd i stemmen, "Åh, og før du spørge, hvorfor jeg ikke bare slog dig ihjel, hvis jeg sigter så godt. Hvis det var mit mål, ville jeg have sigtet efter noget lettere som din mave for eksempel. I øvrigt... Du er da utroligt langsom, at du ikke opdagede, jeg tog kniven frem i første omgang." Hun var meget tæt på at miste tålmodigheden, men den skulle nok holde lidt endnu. Og i modsætning til Tara, var hun også temmeligt farlig uden sine elskede skarpe genstande. På den anden side var hun ikke særligt stærk fysisk og hendes temperament kunne ødelægge hendes dygtighed med sværd fuldstændigt, hvis hun ikke kunne tøjle det.
"Sometimes darkness can show you the light."
—The Light af Disturbed
"Meget kunne siges om Ethelihn, men der var ikke noget der afholdt hende, fra at åbne en tønde med alkohol!"
—Ridder Asha Drakkari