Jed Water

Jed Water

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 180 cm

Dimsen 13.01.2017 02:19
Jed havde for tiden bevæget sig ned i skumringskvarteret. Han havde hørt mange rygter om at man skulle passe på sine ejendele, men Jed var ikke bange eftersom at han var rimelig god til at holde ting skjult.

Nej, den rigtige grund til at Jed havde bevæget sig ned i skumringskvarteret var udelukkende for at bedrage andre med nogle tryllekunster, lommetyveri eller ved at få spike til at hapse lidt hist og her. Jed skulle nok få skrabet lidt sammen når han atter forlod skumringskvarteret.

Jeds fritte, Spike, sad for tiden på hans skulder hvorfra den observerede hvad der foregik omkring den.

Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 13.01.2017 16:26
Ah skumringskvarteret! Hjemsted for snyd, bedrag, listetyve og alt andet uhumsk. Det var stedet Maya hørte hjemme, og hun var da også vant til at bevæge sig i mængden af beskidte mænd og letpåklædte kvinder, uden at vække sig synderlig meget opsigt.
Folk var så dejlig uforsigtige dette sted, og det var også endt ud i at Maya kunne mærke det tunge slag fra mønter og krystaller mod sit eget bryst, efter at havde vandret i rundt blandt folk de tidligere morgentimer. Fulderrikker på vej hjem fra byen, eller de tidlige morgenfulde der skulle ud og tilsnyde sig kunder og love dem grønne skove der ikke fandtes.

Den lille kniv arbejdede effektivt i det skjulte, med at skære rimme over i bælterne, således en pung faldte ned i hendes brune hånd og forsvandt ind under tøjet. Alt i alt, gik det jo meget godt - selv i disse tunge tider.

She's beauty • She's grace • She'll stab you in the face
Jed Water

Jed Water

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 180 cm

Dimsen 13.01.2017 16:48
Der var godt gang i folkemængderne og Jed smilede for sig selv over hvor let hans arbejde ville blive, men netop som han var kommet et godt stykke ind i folkemængden fik han øje på en ung pige der ligesom ham selv også befandt sig i området for at skaffe penge. Dog var hun for tiden igang med at skære remme over for at få fat i folks punge.

Jed smilede en smugle for sig selv over hendes lidt primitive metode som dog alligevel var effektiv. Jed havde derimod planer om at være langt mere elegant. Han ventede på at hun ville få øjenkontakt med ham og opdage at han havde set hvad hun var i færd med. For så skulle han vise hende hans egen metode.

Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 14.01.2017 14:29
Nok var Mayas metode primitiv, men den var også effektiv! Maya var ikke udstyret med magiske evner af nogen art, så hun måtte leve på snilde af anden natur. Det var da en bitter følelse at være magiløs, når mange andre kunne slynge omkring sig med deres magiske kunden. Ikke mindst når hun stod i uheldige situationer kunne det være praktisk.

Der gik ikke mange sekunder før at Maya følte sig iaktaget. Hun drejede opmærksomheden rundt til hun fandt blikket der hvilede på hende. Han så ikke ligefrem ud til at havde hensigt at stoppe hende, men han var åbenbart alligevel interesseret i en eller anden form for kontakt. Og hvorfor så det?

Jed Water

Jed Water

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 180 cm

Dimsen 14.01.2017 14:58
Jed befandt sig ved siden af et offer imens han ventede på at den unge kvinde skulle se ham. Det tog sin tid, men da hun endelig opdagede ham gav han tegn med øjnene til at hun skulle kigge på pungen der dinglede fra bæltet på offeret ved siden af Jed. Offeret var en ældre kvinde der for tiden var ude at handle i de billige butikker i skumringskvarteret, så hendes opmærksomhed var rettet mod boderne.

Jed gjorde sig klar, kiggede på den unge tyv der på afstand observerede ham og tog så en hånd op for at gabe, men da han atter skænkede hånden var pungen forsvundet i den blå luft, hvilket Jed gjorde tydeligt ved endnu engang at give tegn med øjnene ligesom han havde gjort sidst.

Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 14.01.2017 15:12
Nu var Maya ikke helt sikker på hvilket tidsunivers han levede i, men et par sekunder tager næppe sin tid før hun endelig opdagede ham. Faktisk var det næste i samme øjeblik som han havde valgt at iagtage hende at hun opdagede noget var galt og hun var ikke langsom til at finde øjnenes ejermand. Hun fulgte hans bevægelser med øjnene til pungen, og tilbage på ham igen. Så, han var ude på at vise hvor konkurrence dygtig han var?

Det var da et ganske fortrinligt trick. Effektivt og fungerede hurtigt. Ingen tvivl om det. Og så var der naturligvis forvirringsparten ved at noget forsvandt, uden han så meget som rørte ved det. Folk med magiske evner havde det nemt. Hun kiggede tilbage på ham, roligt, mens hun stillede sig op af muren hun stod i nærheden af. Hun trak på skulderne med et let skævt smil på læben. Jamen, det var da en fantastisk evne - hvad var hensigten med at hun skulle se det? Det advarede jo blot hende imod at forsvandt noget fra hendes taske, ville hun straks mistænke ham. Men selvfølgelig var det også en anelse imponerende.

Jed Water

Jed Water

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 180 cm

Dimsen 19.01.2017 02:46
Jed gik forbi den ældre kvinde for at fortsætte tættere på den unge kvinde han havde fremført sine evner for. Spike begyndte dog at komme med aggressive lyde og piv da de kom tættere på "Når da da... Af en eller anden grund ser min fritte ikke ud til at kunne lide dig" var det første Jed sagde til den unge kvinde "Han plejer ellers ikke at have det store problem hunkøn" Jed klappede fritten for at få den til at tie stille. Derefter kiggede han med interesserede og analyserende øjne på den unge kvinde.

Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 22.01.2017 00:31
Fritten som manden havde sig, så ikke ligefrem ud til at være begejstret for at komme tættere på Maya. Hvorfor, ja måske var den en menneskekender. Ikke at Maya var ond ved dyr, absolut ikke.. Hendes egen silkeabe der godt nok kom og gik som den lystede, led ingen nød.
Maya holdte sine arme over kors, med et stramt tag om sin taske, for hele tiden at kunne mærke den - hun stolte ikke på at han ikke kunne finde på at tage den.
"Måske er jeg bare ikke så god til fritter.. Eller også kan den nok lugte fare" Hun kunne ikke undgå at have en drillende undertone, der dog også afslørede en hårdhed. En hårdhed af en pige på knap seksten der havde set og oplevet ting der fik hendes alder til at virke sølle. "Snedigt trick. Du kan lige vove at bruge det på mig" Det var en advarsel som hun nok mente han skulle gøre sig klog nok til at følge.

Jed Water

Jed Water

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 180 cm

Dimsen 22.01.2017 05:03
Jed fik stille og roligt beroliget Spike så den ikke længere var nær så aggressiv. "Ja, hvem ved hvad der har fået den lille djævel til at reagere sådan" sagde Jed for at følge op på emnet omkring Spike.

Jed kunne se at hun gjorde alt hvad hun kunne for at sikre sig at han ikke tog hendes taske. Ja hun gav ham oven i købet en advarsel. Jed smilede for sig selv. Han havde ingen intentioner om at stjæle fra hende (i hvert fald ikke på nuværende tidspunkt) dog kunne han ikke dy sig. Hvilket førte ham til at drive en smugle gæk med hende "Jeg behøver ikke tage din taske for at stjæle det der er inde i den" et drillende og overlegent blik såvel som smil fandt vej til hans ansigt. Han havde ikke stjålet noget, men det var nu altid meget sjovt at se hvordan folk reagerede når han gav dem denne information.

Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 26.01.2017 16:43
Maya trak ganske let på skulderne. Hun vidste i hvert fald ikke hvorfor fritten reagerede som den gjorde - måske var den bare ikke begejstret for andre tyve end sin herre. Ganske forståeligt egentlig. Maya var heller ikke begejstret for andre tyve - de stjal jo også fra andre tyve.
Mayas øjne blev smalle og hendes ansigt blev meget stramt. "Jeg er ligeglad med hvordan du gør det, mester.. Finder jeg ud af at noget er forsvundet fra min taske efter det her, så finder jeg dig igen og det bliver ikke rart!" Hendes stemme var hård og afslørede at hun mest af alt ikke var nem at løbe om hjørner med. Han kunne spille kæphøj og overlegent så meget han ville - Maya var vant til de typer. Men han skulle ikke tro at han kunne løbe om hjørner med hende, bare fordi han var en af de heldige der kunne lege med magien til sin egen fordel i at stjæle. Hun strammede grebet om sin taske, og kunne stadig mærke den samme tyngde som før, så der var intet forsvundet - endnu.

Jed Water

Jed Water

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 180 cm

Dimsen 27.01.2017 00:56
Jed førte begge sine hænder op foran sig i et forsøg på at berolige hende såvel som at vise hende at han ikke var ude på noget "Rolig... Rolig. Jeg har ikke tænkt mig at stjæle fra dig. Jeg fortalte bare om et af mine små tricks," Jed blev en smugle mere alvorlig "men hvis der pludselig mangler noget er det ikke nødvendigvis ensbetydende med at jeg er gerningsmanden. Der kan sagtens være andre i kvarteret der har lignende evner eller som anvender metoder ingen af os kender til" Jed klappede endnu engang Spike. Den var igen blevet en smugle aggressiv, men denne gang var det ikke så underligt. Hun havde jo teknisk set givet Jed en lille trussel.

Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 14.02.2017 18:16
Maya var ikke en humoristisk sjæl, og selvom han måske havde ment det i sjov, tog hun sådan noget dybt alvorligt. Hun fjernede på intet tidspunkt hånden fra sin taske, mens hun så på ham med et hårdt og bedømmende blik. "Et eller andet sted ret dumt at fortælle andre om sine talenter" kommenterede hun, stadig bidende over at han havde konstateret han kunne sjæle fra hende. Det tog hun virkelig dybt alvorligt.
"Sikkert, men hvem tror du mener jeg har rigdomme på mig? Ville det ikke være mere gavnligt at sjæle fra folk i smykker, flotte farver og rent hår?" modargumenterede hun med en lav stemme for ikke at tiltrække sig opmærksomhed. Folk kunne hurtigt blive nysgerrige.

Jed Water

Jed Water

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 180 cm

Dimsen 14.02.2017 23:05
"Tja det er vel som man tager det" lød svaret til hendes første kommentar. Efter at hun havde sagt sin anden kommentar kiggede han på hende, gik ned i knæ foran hende og hviskede "Dem du nævner et de indlysende mål," Jed kiggede sig forsigtigt omkring "men visse tyve kan samle meget mere i løbet af en dag" Jed kiggede på hende og hvordan hendes hånd vogtede over tasken "Og når du vogter så meget over din taske risikere du at afsløre dig selv som en af disse tyve"

Jed rejste sig herefter, snurrede rundt og begyndte at gå "Kig i din tanske" sagde han til pigen imens han var på vej væk "Jeg har efterladt en lille gave" Spike sad på skuldren af Jed og kiggede tilbage på pigen imens de langsomt begyndte at forsvinde i folkemængden.

Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 17.02.2017 19:51
Maya skullede og rynkede på næsen af manden da an satte sig på knæ foran hende - behandlede hende som et lille gadebarn på højest 10. Hun pressede tænderne sammen, indtil han var færdig med at tale, stadig med et stærkt hold i sin taske. "Ja, fordi du står og antyder at du kan stjæle hvad du vil fra den" vrissede hun tilbage mellem tænderne og øjnene blev umuligt mere smalle. "Jeg vogter mine ting, som enhver anden ville, når en eller anden fremmed spilopmager kommer forbi og konstatere at han kan stjæle bedre end nogen anden." fortsatte hun lavmælt.

Maya blev stående tilbage, stadig med tasken tæt ind til sig, hun så efter ham, næsten nervøs for at tage blikket væk - men også ivrig efter at vide hvorvidt han egentlig havde taget noget fra tasken eller ej. Folk havde kigget en smule, men for nu ignorerede hun det - ingen kunne bevise hun gjorde noget forkert. Forsigtigt med et halvt øje på mandens ryg åbnede hun tasken for at kigge.

Jed Water

Jed Water

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 180 cm

Dimsen 17.02.2017 21:26
Jed var stort set forsvundet i folkemængden da tasken blev åbnet. Jed vidste udemærket at pigen troede han ville stjæle, men frem for at stjæle noget havde han i stedet brugt sin magi til at sende pungen, han havde stjålet tidligere, over i hendes taske. Et lille smil fandt vej til Jeds læber, gad vide hvordan hun ville reagere.

/// Jed out.

Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 22.02.2017 13:31
Maya stirrede efter ham så længe som muligt, inden hånden begyndte at rodde rundt i tasken. Eller rodde var vidst så meget sagt - for der gik ikke lang tid før hun fandt noget ekstra. Hun kiggede op fra tasken, som blev lukket til igen, med hovedet let på skrå. Hun lærte aldrig at forstå andre mennesker og spørgsmålet blev hængende hele dagen - hvorfor?

//Out

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Lorgath , Lux , Tatti
Lige nu: 4 | I dag: 11