Joban

Joban

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 230 cm

Mong 31.12.2016 23:44
Joban var endelig begyndt at kunne mærke sin evne igen. han kunne finde vej igen. han kom udaf byen igen og gik mod den gamle vej. han nød naturen og kunen fornemme hvilken vej han gik. ih hvor var det dejligt at han kunne fornemme vejene igen og ikke farede vild. han kom til et væltet træ der var død af tørst, det havde Joban også næsten men havde lige klaret den.
han satte sine tæng på træet og lagde sig ned på alle 4 knæ og lukkede øjnene kort. måske det var meget godt bare at være alene, hvad vis magien forsvandt igen. så ville han ikke vide hvad han skulle gøre. magien hjalp ham til hverdag og måske det at ha oplevet livet uden magi havde været meget sundt for nu vidste han hvor vigtig det var for folk faktisk. 
kentarue som ham selv var jo ikke altid lige kendte blot mennesker som andre racer var. Joban havde en tyk jakke på som en mand der havde ondt af denne kentaure havde givet ham fordi han frøs og ikke havde meget tøj. nu log han bare der og vidste ikke hvor han skulle gå hen. hans indre kort var nærmest komplet.
Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 01.01.2017 00:19
Rejsen fra norden havde været kedelig. Hun havde ikke rigtigt mødt nogen af interesse, men ville virkelig gerne. Så da Frida i formen af sin åndelige sneugle så en kentaur var det klart at hun måtte høre mere om ham. Det var ikke tit man så en kentaur og Fridas kendskab til dem var minimal. Hun lande derfor i skikkelsen af en sneugle hvis form var som nordlyset selv på et dødt stykke træ nær kentauren. Som hun landede hvirvlede nordlys kroppen rundt og en dame med en tyk kappe af hvide og grå fjer sad på stammen.
Hun så undrende på kentauren kort og udbryd så lavmælt "Er du ik' langt fra hjem min kære ven?". Hendes stemme var lav, men blid. Hun talte stille og roligt som hvis nogen sov nær dem og hun ikke ønskede at vække dem, men der var kun dem. Hendes hoved lagde sig lidt mod sin skulder som hun ventede et svar fra kentauren med pæne øjne.
Avataren er lavet af: Wildweasel339
Joban

Joban

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 230 cm

Mong 01.01.2017 00:43
Joban log med et roligt sind og log bare fredsfuldt da en stemme afbrød hans stilhed åbnede han øjnene og så mod hende. han smilte venligt og nikkede. "jo. men jeg ville ikke blive i min fødeby så jeg rejser rundt for at få mit indre kort på plads" han smilte venligt og så på hende. det var en speciel kappe hun havde. han havde aldrig set noget lignene. han satte den ene forben på jorden og lignede en der var klar til at rejse sig.
Jobans to øjen farve kunne godt skræmme nogle men når man nærstuderede dem kunne man ikke spore onskab, han var ren og god. hans blik var blidt og hans stemme ligeså.  det hvide hår med orange stripper passede på hans heste krop, han smilte venligt og så på hendes venlige øjne "men hvad med dig frøken. er du ikke også hjemme fra." sagde han og smilte blot.
Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 01.01.2017 00:53
Frida lukkede begge øjne i og smilede til kentauren. Hun lo en smule og hun trak sin hætte af for at vise hendes ansigt som var malet med rød farve og gav frihed til det mørke hår af hendes. Vinden slog koldt mod dem og med mørket omkring hende lo hun kort "Jo det er jeg vel."  hun slog øjnene op igen. Hun vidste ikke hvad et indre kort, men måske var det en måde at fortælle hende at han ønskede at rejse hele verden flad.
Hun gav ham et venligt blik for han lignede en der fortjente det. Han virkede ikke ond eller truende, men stik modsat. Han talte fredeligt og hans øjne var for smukke til at tilhøre en ond skabning. Hendes krop blev kort som nordlyset i skikkelsen af fuglen igen, men vende hurtigt tilbage med hende i en stående position. Hun rakte sin hånd ud til kentauren. "Mit navn er Frida Laug, tjener af Kile."
Joban

Joban

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 230 cm

Mong 01.01.2017 01:05
Joban havde speciele øjne og da hun sagde hun var hjemme fra grinte Joban venligt og rejste sig op i sin fulde længde. da hun så pludselig blev fugl og så menneske igen kned han sine øjne. det så specielt ud. han så på hendes hånd og bukkede for hende og så ned på sine hænder der ikke bar handsker. det burde han måske. men rørte han bar hud fik han syner, fremtids syner. "jeg er Joban Iapous Rorus." han måtte tænke sig om for at huske alle guderne og da han endelig huskede hvem Kile var så han igen ned i sine hænder.
han rettede sig op igen og smilte. "undskyld jeg ikke giver hånd... men jeg undgår helt bar hud når jeg kan" han talte i en rolig stemme og håbede ikke hun var fornærmet. det kunne nogle godt blive. men Joban ønskede ikke at se nogle død igen som han så med sin far. det havde været forfærdeligt den gang. og det var stadig ikke sjovt at se nogle dø den dag idag. også selv om hans forudsigelser ikke altid holdte stik så passede de på nogle punkter. som vis han så en blive skudt så betød det ikke de døde, det kunne også være i benet eller i armen og de ville overleve.
Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 01.01.2017 01:15
Frida tog hånden tilbage som kentauren viste sin fulde højde. Han var langt større end Frida, men hun frygtede ikke ham, hun frygtede ikke Joban. Han ville ikke give hånd og for nogle ville det nok være taget som om han ikke var respektfuld, men Frida forstod verden på en anden måde, hun kunne godt se grunde til at nogle folk ikke ønskede at give en fremmede hånd.
Hun tog sine hænder ind under kappen som omsvøb hele hendes krop og gjorde hende nærmest forms løs ud over den lille bule på hendes bryst som afslørede et køn under kappen.

"Det er forstået." hun smilede bare videre til ham og kiggede hen af hans krop og så de hvide og orange dele af ham. Det var ikke tit man fik en chance for at se en kentaur, men her var Frida så heldig at mens hun blot fløj rundt og kedede sig så fandt hun en. Hun ønskede ikke at trænge sig på, men hun ville så gerne lære mere om kentaurer, deres væremåde og deres kultur. "Så hvor er du på vej hen? Hjem?" spurgte hun så for at få hendes nysgerrighed ud i livet.
Joban

Joban

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 230 cm

Mong 01.01.2017 15:41
Joban var glad for hun tog det så coolt over han ikke gav hende hånden. han smilte og de forskellig farvet øjne faklede rundt på hendes krop. lige fra hendes hænder der trak sig ind og til hendes kappe. hun var fasinerende. da hun så spurgte hvor hna var på vej hen smilte han blot venligt. "det ved jeg ikke endnu. jeg er vel bare på vej ud og se verden. det er altid spændene. nye folk. nye steder. nye oplevelser" han så mod hendes øjne. de var virkelig smukke, han gik over mod hende og satte forbenene ned på knæ for at være på nogle lunde højde med hende.
"hvad med dig, på vej hjem eller ud og se verden?" spurgte han og vidste ikke rigtigt hvor hun var fra så han var jo nød til at spørger på et tidspunkt.
Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 01.01.2017 15:57
Frida tog sig til læben ved det spørgsmål. Hun var ikke sikker faktisk. Hun var ikke på vej hjem igen, det ville hun aldrig kunne, men hendes mål var hellere ikke at se verden. Hun var kun ude for at tjene Kile, men Kile havde ikke sagt et sted hun skulle rejse til, så hun fløj vel bare rundt uden mål og uden hvile.
"Jeg har ik' et mål endnu. Jeg søger et for nu." hun var glad for at Joban havde sat sig ned i samme højde som hende. Det gjorde det nemmere bare at tale med ham. "Jeg har ikke været hjemme i lang tid og jeg har aldrig rigtigt prøvet at se verden. Jeg har bare ventet i på at få at vide hvad jeg skulle gøre." fortalte hun og drog sin hånd fra sin læbe tilbage ind under kappen. Hun fortalte blidt sandheden, for hun havde intet sted at kalde 'hjem' men hun havde altid været på farten sinde hændelsen i norden. Hun havde sat gang i sine vinger der og siden da havde de altid slået. Lidt en skam at hun inderst vidste at hun aldrig ville se familie eller venner igen fra hendes "tidligere liv" men på den lyse side så var verden fyldt med nye, og man siger jo også at familien er blandt venner.
Joban

Joban

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 230 cm

Mong 02.01.2017 18:56
ikke ha et mål. det lød lidt trist. men hvad det var vel også sådan joban havde det. han gik jo bare verden tyndt for at få sin evne fuldt udviklet. han ønskede ikke at fare vild. det var ikke sjovt. han så på  hende og og lagde hovedet på skrå. det lød nu lidt trist at hun ikke rigtigt havde været hjemme i lang tid. og hun aldrig havde prøvet at se verden. endnu mere trist. "det lyder helt trist. er det ikke lidt trist ikke at ha et mål. ikke at vide hvad man skal?" hun virkede jo som en rigtig sød pige hun skulle bare lærer verden at kende. han havde ikke noget imod at tage hende med på en tur ud i verden.
Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 04.01.2017 17:04
Frida trak på sine skuldre. "Det ved jeg nu ikke. Jeg synes det lykken at bare være fri." Frida så på Joban. Hun forstod ikke helt at folk så det at vandre uden et mål som trist eller sørgeligt. Det at vandre uden et mål for hende var frihed, og med den kunne hun gøre hvad end hun følte for. Ville hun vandre verden flad så gjorde hun det, ville hun slå sig ned så gjorde hun det, men dog alligevel havde hun trods alt et mål.
Frida var bundet til Kile og ville evigt være i tjeneste hos hende. Hun ville først opnå sand frihed i døden, men den skulle jo ikke tages på forskud. "Jeg ved jo at Kile et tidspunkt sender mig hvor jeg har brug for at være, hvor folk har brug for mig. Så derfor vandre jeg bare landet tyndt til jeg får den opgave." Uddybede hun til Joban, den venlige kentaur.
Joban

Joban

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 230 cm

Mong 22.01.2017 21:51
Joban kunne nu godt se hvad hun mente. måske det ikke var så slemt som han troede. måske man skulle se det fra andres øjne først. han smilte og nikkede. han tog sig til bugen da hun nævnte kile. han havde jo været tæt på at møde døden en gang. da han var barn. måske han skulle prøve at bare ha frihed som hende så ville han ikke tænke på fortiden. måske det ville hjælpe? men det kunne han ikke vide.
"det har du sikkert ret i. når tiden er ved du det nok" han smilte til hende og så på det flotte kappe igen hun havde.
Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 01.02.2017 19:47
Frida lod en hånd røre hen over kappen og kiggede så på Joban igen. "Det lydder vel ikke rart at jeg 'tjener' Kile. Men det ikke fordi jeg ønsker nogen død. Hun har bare hjulpet mig gennem nogle.... Besværlige tider." sagde hun stille som hun kiggede hen over Kentaurens krop. Det var stadig meget uvant for Frida at se en halv mand, halv noget-som-helst-andet krop. Det forvirrede hendes øjne en smule, men hun synes der var noget interessant ved det. Måske var det ubehagelig den måde hun så på ham, men det håbede hun ikke. Hun ville ikke gøre ham utilpas, så hun kiggede en smule væk igen hen på nogle buske ved siden af dem for ikke at virke "underlig".
Joban

Joban

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 230 cm

Mong 11.02.2017 16:15
havde kile hjulpet hende? hvordan mon? Joban vidste ikke hvordan han skulle tage det. han så ned af sig selv mod sin bug og så op igen. "vil du fortælle hvordan kile hjalp dig?" joban ville da gerne høre det. måske han skulle overveje om kile havde ladet ham overleve den gang eller om kile faktisk ville ha fingrene i ham den gang selv om han kun var et føl. han håbede det var okey at spørger om det for måske han kunne få en lille afklaring på kiles tænker omkring folk.
Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 11.02.2017 16:55
Hendes blik gik tilbage på Joban. "Det kan jeg godt..." hun tog et dybt åndedrag som hvis hun skulle til at fortælle ham den præcise handling af en hel roman, også selvom det slet ikke var så lang en historie alligevel. "Min familie er fra norden, og vi led under et angreb hvori jeg og min familie egentligt kunne have været døde hvis Zaladin havde fået sin vilje, men da Kile nægtede at se os dø blev jeg skænket hendes stemme og evnen til at fjerne truslen." Frida huskede ikke meget fra den dag ud over Kiles stemme der siden da altid havde fulgt ham. Hun huskede kun at vågne op til de døde folk, så forklaringen måtte blive kort. "Siden da har hendes stemme fulgt mig og vist mig vej rundt i verden." det var det. Hun var nu på eventyret som Kile havde sendt hende på og hun var nu ude for at sprede hendes ord, for verden ville få brug for hende snart mere end andet, det var Frida sikker på.
Joban

Joban

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 230 cm

Mong 11.02.2017 17:02
Joban så på intrasseret på hende. skænket kiles stemme. det lød specielt. Joban havde aldrig blevet skænkets nogles stemme. hverken da han var døden nær eller imens han var voksen. Joban så på hende og smilte forsigtigt. "så har kile måske skånet mig?" sagde joban stille og tog armende om sig selv om gned den op og ned af sig. han måtte indrømme at det var ret så koldt idag. han håbede snart at se tiden hvor der var græd og sol meget af tiden. vis ikke han døde af kulde da han intet fast sted havde at bo. ikke engang hos hans forældre. de havde jo ikke brug for en ulykkes fugl som ham til at være over dem hele tiden. "men jeg håber at kile så har gjort dig glad?" sagde han forsigtigt og ville da ikke ha en så venlig pige skulle være ked af sit liv.
Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 11.02.2017 17:40
Frida smilede og grinte en smule i sig selv. "Selvfølgelig har hun det. Kile har været hos mig længe og det har været en fryd." hendes øjne funklede nærmest af lykke som hun sagde det. Kile havde hele hendes liv været der og guidet hende gennem hendes ellers ulykkelige liv hvor det eneste lys der har været var Kiles egen stemme og de få smil der er blevet sendt hendes vej.
Frida lukkede stille hendes kappe tættere om sig som en kold vind slog mod hende. Hun var stadig et menneske og det var koldt som bare en i helved udenfor. Men hun var ikke færdig med sin rejse endnu, så hun måtte klare det, ellers vidste hun da at Kile ville holde sin hånd over hende som beskyttelse for verden omkring hende.
Joban

Joban

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 230 cm

Mong 11.02.2017 18:16
hun svarede ham ikke men det gjorde heller ikke det store. at hun sagde at kile gjorde hende glad var da også godt nok jo. Joban gøs ved vinden og manglede virkelig et dækken til sin heste krop. han smilte venligt og så på himlen. mørk og kold. ikke det mest muntre vejr. "jeg er glad for at kile gør dig glad." sagde Joban og mente det faktisk. han ville da ikke ha nogle havde det dårligt med deres valg i livet. de skulle da være glade også for deres valg.
Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 11.02.2017 18:43
Frida så stille på Joban. "Det takker jeg for." hun kunne også se at kulden ikke var sjov for Joban og overvejede om der var noget hun kunne gøre, men det var lidt svært for en dame som hende der kun kunne fryse alt hun rørte. "Måske... Vil du med? Til et eller andet sted hvor man kan finde mere varme end herud?" spurgte Frida så med et smil p sin læbe som hun gned sine hænder sammen for at få noget varme i dem. Der måtte være en eller anden kro snart på denne her vej, for ellers ville det nok ikke være særligt godt for hende eller for den sags skyld Joban at være herude i kulden for længe.
Joban

Joban

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 230 cm

Mong 11.02.2017 18:56
Joban smilte venligt og da hun spørger om de skulle finde et ste lukkede ham kort øjnene for at mærke sit indre kort om der var noget tæt på. "vis det er, er der en lille kro med stald kun nogle kilo meter her fra " sagde han med et et og åbnede i selv samme øjeblik øjnene og så mod frida. vis hun gerne ville ha varme var det nok det bedste sted. selv om Joban var nød til at være i en stald. hvilket jo var lidt trist i hans tilfælle. men han ville da ikke ha hun blev syg pga ham.
Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 11.02.2017 19:05
Det var sjovt hvordan Joban vidste der var en nær, men måske havde han jo været her før. Det var dog underligt at vide hvordan han nok ville være i stalden og hun ikke var, men måske kunne hun finde en løsning, men først måtte de jo komme derhen. "Lad os komme afsted så. Det med stald kan man sikkert finde en løsning til. Det ville jo ikke gå at du bliver syg ude i kulden bare pågrund af din størrelse." sagde hun så for at forsikre ham om at hun nok skulle finde en eller anden løsning, for hvis hun ikke kunne det, så ville hun også selv sove derude, for hvis han blev syg, så måtte hun da også, for ellers var det kun uretfærdigt.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, jack, Echo, Muri , Tatti, Lux , Lorgath
Lige nu: 7 | I dag: 12