Den ældre herre ved bordet fnys en smule fornøjeligt, han nyd en kvinde der uden videre bare tog den afslappede stemning til sig og gav svar på tiltale. når alt kom til alt var det noget han havde lært alle sine børn. at svare igen. selv Gabriella ville kunne komme med spydige kommentar og hurtige bemærkninger når det passede hende.
"Du skal være velkommen til søen også, så længe du ikke skræmmer mine fisk væk" herren på godset kunne lige at tage en lille fisketur i ro og mag - når han fik sig sneget derud.. selvom han kun havde tid til det nogle få gange hvis overhovedet. i år vidste gloria at den omhyggelig gemt væk fiskestang ikke var taget ud fra gemmerne i stalden.
Raymond lænede sig dog mere frem og så intens på Moana som hun kom med sit budskab. DET var gode nyheder, nyheder han ikke kunne vente med at disponere og sørge for kom ud til hans folk, men hans tanker løb også kort til dæmonerne i riget. han kendte til en stigende tildens for at have dem nærmest som slaver i husholdningen, det har ikke været sjovt som dæmon dette. men alligevel kunne man næsten se en byde blive løftet af hans skuldre og at hans ansigt slappede mere af. Hjælpen var her, og denne vidunderlige kvinde med tyrkeisfarvet hår vandt en plads hos ham. var der noget man kunne sige om familien Stuckley, de var elskværdige og åbne og havde let ved at tage folk til sig.
"De er ikke lysets kriger er du? du er en eller anden form for engel - havengel" det var ment som et kompliment, og Raymond var bestemt ikke dum. kvinden snakkede om vand og med hendes hårfarve, samt et lille rygte der var kommet nede fra tjenernes badrum inden de kom op.
Gloria selv havde rette sig op ligesom sin Fader talte hun hurtig de syge i husholdningen. 10 var ikke helt nok. men det var de fleste kun 2 eller 3 mere var syge. det ville kunne blev skaffet. hun så pakken og vidste at i det øjeblik de havde forladt dette rum ville hendes far være igang med det han gjorde bedst. fixe ting.
hun rev øjnene fra pakken der indeholdt den længe ventede kur til det forseglede brev der nu blev givet hende. Hun bid sig lidt i læben som hun huskede hendes første bekymring. Beon... men hun tog det og bryd seglet for at finde ud af hvad der skulle en kriger til at aflevere, og ikke en almindelig budbringer.
Gloria skimtede hurtigt brevet igennem, før hun igen lige måtte starte forfra igen.. det var BESTEMT ikke Beon det handlede om. hun kunne mærke at hun næste blev lidt hvid i kinderne. dette her var stort. først da hun havde læst det igennem 3 gang så hun med store øjne op på sin far og derefter på Moana.
"de forfremmer mig.. jeg skal udråbes til ridder ved næste lejlighed..." hendes stemme var næsten choket og ventro. hun følte ikke hun havde gjort noget ved al den krig der havde været igang. intet godt i hvert fald.. men brevet fremhævede hendes oplysninger om mørket og hvordan hun havde formået at komme fra deres fangekælder med en civil. så hun stirrede nærmest blot fra sin far til Moana.
Raymond selv kunne heller ikke sidde stille mere, uden at kunne sige et ord over alle de gode ting der pludselig fyldte hans sind gik han over til sin yngste datter og kyssede hende på kinden
"I dag er i sandhed en god dag! hvorefter han så over på Moana
"Jeg fik ikke fat i dit navn min ven, men søen vil altid stå til din rådighed her" denne gang var det hans virkelige glimt af drilagtigehed og spøgefuldheder der var i hans øjne.
Gloria´s Pro Drinking Tip:
You Can´t regret what you don´t remember...