Regnens illusioner (Caelon)

Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 25.01.2016 02:21
Det store grå skydække havde lagt skjul på farver fra solnedgangen som ellers ville have farvet himmelen i alskens varme farver. Istedet var himmelen grå og mørk og dryppende med regn som blev tungere og kraftigere. Der var vagter hvorend Kench havde prøvet at finde en vej op til træhytterne og hun havde ærligt talt snart fået nok. Det var meget muligt at de ikke ville have pesten spredt til deres landsdel, men det skulle satme ikke gå ud over hende bare fordi de ikke kunne se forskel på hendes forbandelse og pest!
Hun havde efterhånden fået studeret deres officielle rustninger gennem tiden hun havde være i Elverly før og havde ingen problemer med at kunne forestille sig dem et hundrede procent. Hvilket også var grunden til at i skjul for nogens syn manifisterede to skovelver soldater sig nu bag hende. Hende hænder samlede hun på ryggen så de kunne blive forenede i lænker. Med håret dryppende af vand og et smil over sin lille kunstart blev hun slæbt foran vagterne for en af måderne hvorpå man kunne komme op til træhytterne. Efter en lang og lidt for lystig samtale om hvorfor hun var fanget og hvordan hun skulle bliver straffet for sine forbrydelser i Elverly blev de givet adgang til opgangen.
Vejen hen til Kench's destination var let at finde fra nu af og efter ikke meget lang tid hun stod uden for det hus hun for det meste selv ville beskrive som en gigantisk ovn. Hendes lænker forsvandt ud i en form for damp som blandende sig med den styrtende regn og det samme gjorde hendes vagter i det hun bankede på døren.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 575 år

Højde / 184 cm

Helli 25.01.2016 02:30
Det havde været nogle hektiske dage for Caelon. Han følte han var ved at rive håret ud af sig selv, for ligesom alle andre healere i Elverly, havde han fået besked på at prøve at finde ud af en kur til den forbandede pest, men intet hjalp. Det eneste der hjalp var dæmonblod, og selvom han selv havde en lille smule på lager, var det ikke nok til at redde alle de døende elvere. Egentlig var han ligeglad med elverne, det var mere for hans egen stoltheds skyld at han prøvede at finde en modgift.

Det var desværre også blevet sværere og sværere at få fat i ingredienser grundet de lukkede grænser, og at mange ikke havde lyst til at forlade deres hytter, fordi de var bange for at blive smittet. Han gnavede på sin læbe, mens han stod og kiggede på endnu en mislykkedes eliksir. Hvad skulle han gøre... skulle han prøve at putte drageskæl i? Men det var stort set ulovligt, så det var nok ikke en god ide.... Mere dæmonblod? Men der var allerede for meget i til at det ville effektivt. Han gnaskede lidt på sin læbe, men blev pludselig stoppet i det, da han hørte banken.

Han gik ud og åbnede døren og så et meget velkendt ansigt. "Hvad i alverden laver du her?" spurgte han med et hævet øjenbryn, men trådte til side, så Kench kunne komme ind, for han gad ikke have at kulden slap ind i hans dejlig varme hytte.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 25.01.2016 02:41
Hun så op på hans ansigt der viste lige så meget begejstring over hende tilstedeværelse som hun var for at være der. "Hvor meget skal du have for modgiften af det du lavede?" snerrede hun inden hun gik forbi ham og indenfor. Kench ville mest af alt gerne havde løst det hele bare i døren så hun kunne smutte hjem igen og bare glemme alt igen, men hans hules varme virkede åbenbart for dyrebar til at han bare ville lade hende stå udenfor.
Med et klonk satte hun en halv tom flaske på bordet som hun havde fået af Caelon sidst hun var der. "Der er sket noget uventet og jeg ved ikke hvad det helt præcist er.." hun gispede lidt efter vejret. "Men jeg kan ikke blive ved med at tage det, jeg tro bare det holder det indebrændt og det.. sagde hun i sin halv vrede tone som begyndte at virke mere og mere desperat. Den snurrende og stikkende fornemmelse på hendes ryg det spredte sig til resten af hendes krop og afbrød hendes forklaring på hvorfor hun stod som en druknet rotte midt i hans stue. Og på trods af hvor meget hun end kæmpede for at blive stående oprejst blev hendes talestrøm afbrudt og hun kollapsede der hvor hun stod.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 575 år

Højde / 184 cm

Helli 26.01.2016 19:33
Caelon løftede et øjenbryn. Modgiften? Var der noget galt med eliksiren, som hun ikke havde orienteret ham om? Han havde aldrig lovet af den ville være perfekt, men så slemt at hun skulle have modgiften? Men på den anden side, hun var stadig levende, så hvor slemt ville det være. Han skulle til at spørge hende om hun kunne forklare hvad det uventede var, men inden han nåede at få spurgt til det, så faldt Kench om, og Caelon kunne godt se at det nok var rimelig alvorligt.
"Du skulle være kommet til mig tidligere," sagde han irriteret, men gik med hastige skridt mod et skab med eliksirer, og hurtigt rodede igennem dem, for at finde den modgift han havde stående. Det ville ikke du at hun lå her og døde. Endelig fandt han den, og han gik over og satte sig på gulvet, meget lig med den samme position, han havde siddet med hende, sidst han havde givet hende en modgift.
Han tog proppen af eliksiren, og holdt hendes hoved forsigtigt, og brugte flaskens mund til at åbne Kenchs læber, så han kunne hælde eliksiren i hende. Det var i hvert fald højst sandsynligt ikke for sent endnu. Ellers ville Caelon godt nok have problemer.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 26.01.2016 20:54
Det var næsten bare ved berøring af modgiftet på hendes læber og tunge at forbandelsen brød ud igen. Fra ryggen, hen over hendes skuldre, op af halsen til hendes ansigt og helt ud til hendes fingrespidser blev hendes hud sort som kul også krakelerede og skallede på samme måde. Kench var stadig ikke ved bevidsthed men hun trak skam vejret på nogenlunde normal vis.
Det varede dog ikke vildt længe hør hun åbnede øjnene en smugle. Og cirka samme længde tid gik der før hun opfattede hvem der lå bøget hen over sig, af alle steder hvorfor var det her at hun altid skulle vælte om som en anden kvinde i nød. Så på trods hav at hendes krop føltes stiv og øm rykkede hun sig væk fra ham og kom op og sidde. "Tak" mumlede hun inden hun tog sig til hovedet. Først der lagde hun mærke til sine håndfladers farve, hun havde ikke set den for for reaktion på folk og det gjorde hende ærligt talt lidt nervøs.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 575 år

Højde / 184 cm

Helli 05.02.2016 17:36
Caelon var glad for at modgiften i det mindste virkede så hurtigt, men han holdt alligevel øje med hendes hud. Dog flyttede han sig ikke. Denne her position var meget nemmere at se på Kench's 'nye' hud, end det var hvis han rejste sig op. Han var dog ikke glad for at hun havde væltet hans bøger, men hendes tilstand gjorde ham dog ganske interesseret.
"Det er første gang jeg har set din hud sådan," sagde han undrende og stirrede på Kench's ansigt. Før havde hun faktisk lignet noget der hørte til i sumpen, men nu....

Caelon fjernede sig endelig fra under Kench og rejste sig op. "Kan du selv komme op, eller skal du have hjælp?" spurgte han. Det nyttede jo ikke noget at hun lå på gulvet. Dog begyndte han at fjerne bøgerne fra gulvet, for at sætte dem op i stakke igen. Han ville have en smule orden.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 08.02.2016 16:08
Kench vendte hånden og studerende sin huds reaktion, hun hørte knapt nok Caelons tilbud men lyden af hans stemme fik dog hende opmærksomhed væk et øjeblik. "hvad? ehm... nej jeg" sagde hun fraværende inden hun begydte at pille ved sin arm. Følelsen af de udtørrede sorte substanser, som udgjorde overfladen af hendes arm og håndflade, gav en ubehagelig stikkende fornemmelse og lyden var heller ikke ligefrem appetitlig. Så hun holdt sine hænde ud i luften næsten bange for overhovedet at bevæge sig, helt stille med et forståeligt ansigtudtryk.
"Jeg har alt hvad jeg ejer af krystaller med mig så være sød... gør noget" bad hun inderligt. Hendes stemme havde ikke den mindste form for ironi eller flabethed over sig som sidste gang de havde mødtes. Det lød endda som om hun var på renden til gråd hvis man hørte lidt ekstra efter
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 575 år

Højde / 184 cm

Helli 08.02.2016 16:19
Caelon sukkede og var lidt små irriteret. Det her var absolut det værste tidspunkt hun kunne være kommet på. "Hvis du ikke var klar over det, så er jeg igang med noget lidt vigtigere. Hvis du ikke er klar over det, så er der altså pest i landet, og hvor meget jeg ville elske at ignorere det, så er det lidt svært, når alle bliver smittet," sagde han små irriteret. Han kunne da godt se at Kench måske havde lidt nogle problemer ved at hendes hud havde muteret, men hele Elverly havde nu større problemer. Og hvis Caelon fandt en kur, så kunne det være at folk endelig ville lade ham være i fred. Det var dog også i det her øjeblik det gik op for ham at Kench ikke burde kunne være her.
"Hvordan er du kommet ind i Elverly. Grænserne er lukket... Hvad hvis du har bragt pesten med herind?" spurgte han næsten anklagende. Det kunne godt være at hun var ved at græde, men han vidste ikke hvor lang tid det ville tage før Kench ville blive normal igen.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 08.02.2016 16:28
Pest? "PEST?" udbrød hun med et forvirret ansigt, siden hvornår var Caelon begyndt at bekymre sig om andres velbefindende? I hendes hoved var det ham der havde bragt hende i dette stadie og han stod til regnskab for det nu. "Siden hvornår har du været bekymret for andre?" snerrede hun nu med den velkendte toneart tilbage igen. "De må satme have betalt dig kassen for at finde ud af hvad der kan komme af med det" fortsatte hun imens hun rejste sig op, rimelig vakkelvorn men hun kom skam på benene.
En omgang pest virkede nu ikke som det helt store problem, ville et par mennesker ikke bare dø og så var det overstået? "Og hvordan jeg er kommet ind er vel ikke dit problem er det? Elvere er lige så godtroende som alle andre for hvad de ser foran dem hvis bare det behager dem" forklarede hun. Havde hun overhovedet fortalt om hvad hendes magi var? Ligemeget, han slap i hvertfald ikke af med hende nu.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 575 år

Højde / 184 cm

Helli 08.02.2016 16:33
Halvdæmonen og elveren var tydeligvis ligeså gode venner som de havde været fra deres første møde. Hvilket ville sige at de virkelig ikke havde det godt med hinanden og så nærmest ned på hinanden. Dette var nok til dels Caelon's skyld, men det var han ret ligeglad med.
"Jeg bekymrer mig om det, når elverne står på nakken af mig. Desuden er jeg selv ikke helt vild med ideen om selv at få det. og du kunne ligeså vel have taget det med herind," pointerede han irriteret. Han havde ikke meget til overs for sine med-elvere, men han ville ikke smides ud af Elverly og han havde ikke selv lyst til at dø af pest, selvom han heldigvis havde en lille flaske med dæmon blod på sit lager, hvis uheldet skulle være ude. At dø indenfor de næste 500 år stod ikke ligefrem på hans liste over ting han havde lyst til at gøre.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 08.02.2016 16:45
"Tro mig hvis jeg havde pest ville jeg vide det!" pointerede hun. "Jeg skal nok lade være med at forpeste dit hus med noget der rammer alle andre end mig åbenbart" sagde hun inden hun skulle fange vejret igen. Hun havde indset at hende forbandelse ikke kun var på ydersiden længere og det påvirkede hende meget fysisk så bare samtalen og at skulle få ham til at snakke om andet end en sølle pest føltes som at løbe op ad bakke.
"Jeg har det ikke med mig okay? Jeg har først hørt om hvad det var der var galt med folk nu" forklarede hun. Folk hun var gået forbi og havde haft som kunder så godt nok ikke ud til at være ved deres fulde fem. Men pest havde hun godt nok ikke skudt det til at være for lige meget hvor meget hun havde færdes med dem var hun aldrig ramt selv af det. Det gjorde dem miserable og det kunne hun udnytte.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 575 år

Højde / 184 cm

Helli 08.02.2016 16:50
Det fik Caelon til at genoverveje tingene. Var hun immun? Men var det ikke kun dæmonerne der var det? Selv de eftersigende udødelige racer var ligeså stille begyndt at blive ramt, men eftersigende skulle dæmonerne være immune. Han havde heller aldrig fået at vide hvilken race Kench var. Han havde ikke rigtig tænkt så meget over det, da han lavede den originale eliksir. "Hvilken race er du i det hele taget?" spurgte han endelig og stod og kiggede måske rimelig intenst på hende. Hvis hun var dæmon. Kunne det så være at han kunne få noget blod at eksperiementere med... Selvfølgelig var hans ingredienser ved at løbe ret lavt, men mon ikke han kunne finde på en måde at forstærke dæmonbloddet, så man ikke skulle bruge ligeså meget til det? Eller var det i det hele taget i orden med deres leder. Måske han kunne finde ud af hvad der var i bloddet så han kunne lave en kur uden at bruge blod?
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 08.02.2016 16:58
Kench rykkede et skridt bagud for at undgå han stirren. Ikke nok med at han ignorerede hvad hun havde sagt, men nu skulle emnet også skiftes til hvad pokker hun var for en. Hendes arme lagde hun over kors men de blev hurtigt tage fra hinanden igen på grund af friktionen. "Halv bjergelver og halv dæmon. Det kan nok ikke ses men det har sine magiske fordele... hvorfor?" spurgte hun med et skeptisk blik. Det var i det hele taget besynderligt at han havde skiftet emne, og hans uendelige stirren havde hun ikke vænnet sig til, selvom det nærmest var på den måde de havde mødt hinanden første gang. Hvilket også fik hende til at tage det ekstra lille skridt bagud, væk fra ham og hans underlige væsen.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 575 år

Højde / 184 cm

Helli 08.02.2016 17:10
Det var sjældent det skete at Caelon rent faktisk smilede et rigtigt smil. Men det betød ikke at det var et specielt betryggende smil han sendte halvdæmonen. Nok nærmere var det lidt skræmmende, fordi han så sjældent smilede. "Så blod fra en halvdæmon kan muligvis også bruges," mumlede han. Det måtte vel have nogle af de samme ting i, siden de også var immune for sygdommen der pt. hærgede landet. "Jeg vil gerne have fat i dit blod," sagde han så endelig. Han havde selvfølgelig ikke planer om at tage så meget at hun døde, men da stadig nok til at han kunne undersøge det og lave nogle prototyper. Det ville nok være bedst at finde noget der mindede tæt om de samme egenskaber på blodet, for ellers skulle han forklare hvordan han havde fået fat i dæmon blod i første omgang, og det havde han ikke ligefrem lyst til.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 08.02.2016 17:21
Og hun tog endnu et skridt bagud, pladsen var begyndt at blive slippe op bag hende og hun stod næsten op ad væggen nu. Kench havde fået et lettere forstyrret ansigtsudtryk over hans forespørgsel og ikke mindst smilet han havde imens han sagde det. Han kunne lige så godt have foreslået samleje eller at de stak af sammen, det havde nok givet samme reaktion fra hendes side af.
"Det er meget muligt du vil det, men jeg bruger det faktisk sagde hun imens hun så sig om. "Og jeg ved godt jeg sagde engang at et smil ville klæde dig... jeg tager det i mig igen, stop det" sagde hun inden hun stødte på træ stolpen bag hende. Sammenstødet revet eller nærmere kradset noget af den skrøbelige hud af hendes arm og på trods af den svigende fornemmelse rørte hun det ikke men holdt det nærmere væk fra Caelon foran hende. "Bare hold dig væk okay" bed hun af ham igennem tænderne da hende nyvunde skade nok skulle give ham gode idéer.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 575 år

Højde / 184 cm

Helli 08.02.2016 17:29
Det gjorde Caelon små irriteret og smilet forsvandt kort tid efter også fra hans ansigt. "Så kan jeg ikke hjælpe dig med din hud foreløbig," sagde han og trak på skuldrene. Han stablede de resterende bøger, før han gik over og satte sig ved sit skrivebord og kiggede ned på sine lister af mulige eliksirer der allerede havde mislykkedes grumt. Kench kunne smutte eller tage tilbuddet. Caelon ville selv fortrække hun tog det, men desværre kunne han ikke overtale hende, især fordi at de ikke var specielt gode venner. Faktisk virkede det oftere at de hadede hinanden. Ikke at elveren havde sådan en stærk følelse overfor halvdæmonen.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 08.02.2016 17:37
Kench så muggent ned i gulvet på sine fødder der var lige så sorte og smittede faktisk af der hvor hun stod. Hendes blik gik til hendes arm der stadig blødte, såret lukkede sig ikke på samme måde som da han havde taget en test af hendes sidst hun var der. Hun skulle aldrig havde tage imod hans hjælp fra starten af, tænkte hun. Hun kunne bare havde været lige så ligeglad som hun altid havde været med hvordan nu så ud, men nææææææææææh nej. Hendes forfængelighed skulle selvfølgelig komme i vejen og nu var det blevet et livstruende problem.
"Hvis du redder mit skin skal du nok få så meget jeg kan give dig" mumlede hun uden at se på ham. "Men ikke et sekund før jeg er sikker på at jeg er fuldstændig af med mit problem" forsikrede hun ham. Hvis han skulle gøre noget så klamt som at bruge hendes blod så skulle hun også være sikker på at hun var fri for at se han i øjnene igen, for hun var ikke helt sikker på hun ville kunne det.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 575 år

Højde / 184 cm

Helli 08.02.2016 17:44
Caelon stod og overvejede dette. Havde han tid til det? Det blev han jo næsten nødt til, og i det mindste var Toorah her ikke for at holde øje med dem alle, så han kunne muligvis godt slippe afsted med det... Ellers måtte han jo bare have to forskellige slags eliksirer igang samtidig.
"Jeg ved ikke hvor lang tid det vil tage før jeg finder en løsning på hele dit problem," indrømmede han. Den anden eliksir havde næsten også været for let. Så let var det jo aldrig at kurere fremmede ting. "Og mit lager er ved at være lidt tømt, så jeg kan ikke prøve så mange ting, som jeg gerne ville." Det var nok det der irriterede ham mest. Så mange af hans ingredienser var ved at være brugt op, fordi Toorah havde lukket de pokkers grænser. Dog med god grund.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 08.02.2016 17:58
Det fik hende lige til at tænke lidt, hun havde jo nogle af de ting han havde på listen med til ham. "Så det er et nej?" spurgte hun, alt hun kunne høre var ham der brokkede sig over omstændighederne af aftalen "Jeg gætter på det ikke er fordi jeg er bjergelver du skal bruge mit blod, og det har formegentlig noget med den pest du ævler om. Så hvorfor ikke hjælpe hinanden på den måde. Om så det tager lidt tid. Og hvis du roder lidt i min rygsæk så finder du noget af det du bad mig om sidste gang" sagde hun imens hun pegede i retningen af sækken der lå ved indgangen. Så nu kunne han så vælge om hun skulle smutte og se om hun kunne finde en anden der kunne være hende behjælpelig, men det var nok ikke ofte at der lige hoppede en dæmon til hans rådighed heller.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 575 år

Højde / 184 cm

Helli 08.02.2016 18:10
Caelon tænkte lidt over det, indtil han sukkede. "Fint," mumlede han og rejste sig, så han kunne gå over og få fat i sækken som lå ved døren, så han endelig kunne få nogle flere ingredienser. "Men hvis jeg løber tør for ingredienser, så bliver du nødt til at gå ud og finde nogen til mig," pointerede han så. Han kunne jo ikke lave eliksirer uden ingredienser. Og han skulle ikke selv ud i det forfærdelig vejr, når han så let blev syg. Egentlig havde han det allerede ikke super godt, men det var nok pga. alt det overarbejde han var kommet på siden pesten havde ramt den første elver. Forhåbentlig kunne han finde en kur, så han kunne gå tilbage til sin stille tilværelse.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Krystal , Mee
Lige nu: 3 | I dag: 13