Skjalden på vejen

Ron Page

Ron Page

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 160 cm

Helli 12.04.2011 14:56
Ron gik af den støvede landevej, mens hun spillede på sin sitar og sang. Hun havde heldigvis fået både mad og drikke tidligere, så hun var i højt humør, og hun havde gemt noget, så hun kunne få det senere.
"En dag står solen op på ny
Isblomster straks går væk
Ved det første morgengry
De skaber mangt en bæk" sang hun halvvejs inden i sangen. Hun havde husket utallige sange, fra de mange skjalde hun havde mødt, og sangene der gik gennem hendes familie.
Hun havde aldrig læst en eneste sangtekst, eller en eneste node, hun var bare så musikalsk at hun kunne høre hvilke toner det var, og hendes hoved opfattede hurtigt hvordan sangteksten lød, selvom den måske var lidt anderledes, end da hun havde hørt den første gang.
Det knasede hver gang Ron satte et skridt, pga. hendes brune vandrestøvler og kruset der lå på vejen.
Conrad Gregowitch

Conrad Gregowitch

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 195 cm

Conrad 12.04.2011 15:07
Conrad sad i en vejkant ved siden af et lille bål og lod åbenbart til at sove indtil han hørte en stemme synge, han satte sig langsomt op og gabte mens han kiggede ned på gryden oven på bålet der stadig simrede med hans stuvning. Han smilte svagt og lagde sig halvt ned, støttet af albuerne holdte han øje med hvem der dog sang. Stemmen lod ikke til at være helt voksen dog var den smuk og han smilte for sig selv ved tanken. *Mad og underholdning...perfekt dag..* han vred sig rundt og lagde sine våben lidt væk og lagde sin hjelm ved siden af sig. Han vidste godt at de fleste folk løb deres vej ved synet af trukket våben og ville da ikke skræmme nogen, da hvertfald ikke medmindre det skulle vise sig nødvendigt. Han lagde mærke til en pige der kom slentrede og fulgte hende da stille med øjnene mens at stuvningen smirede og dugten bredte sig som et usynligt slør over hans lille lejr
Ron Page

Ron Page

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 160 cm

Helli 12.04.2011 15:12
Ron stoppede op, da hun svagt kunne lugte noget mad. Siden hun havde vandret meget på landevejen, vidste hun at det var sjældent at folk lavede mad ved den. Normalt ville der komme nogen og prøve at få fat på maden, da de fleste der vandrede ikke havde råd til mad, og ellers plejede de fleste på at sidde i karat eller ridde, så de stoppede aldrig op for at lave mad.
Hun kiggede rundt og fik øje på en mand. Hun smilte skævt, men vidste ikke rigtig, om hun turde gå over og spørge ham om, hvorfor han lavede mad her. Så hun stod lidt akavet på vejen. Selvom der ikke gik lang tid, før hun kunne høre nogle hove, og gik derfor ud til siden, for ikke at blive reddet ned. Siden der var kortest over til den side manden sad, gik hun derover.
Ganske rigtigt, kort efter kom der nogle ryttere forbi, men de var hurtig forsvundet igen.
Conrad Gregowitch

Conrad Gregowitch

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 195 cm

Conrad 12.04.2011 15:21
Conrad smilte svagt, normalt var han ikke så meget for fremmede, men hende her kunne både spille og synge og hun så ikke alt for rig ud så han vinkede hende over "Kom du bare..mine våben er gemt af vejen" han grinte svagt og satte sig op. "Eller foretrækker du at stå der og glo på maden?" han trak en træslev op og hældte noget stuvning op i en lille metal skål og holdte den frem "sulten?" han grinte lidt for sig selv og stillede så skålen ved siden af bålet og lænte sig tilbage og fandt sin fløjte frem fra bæltet.
Ron Page

Ron Page

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 160 cm

Helli 12.04.2011 15:32
Hun tænkte sig lidt om. Hun havde egentlig fået mad i dag, og det i sig selv var et mirakel, men hun ville dog ikke sige nej til et gratis måltid mad. Det var en hård tid, så man skulle ikke tage andres venlighed for givet.
Hun smilte til manden og satte sig ned og tog skålen op. Hun kunne mærke den varme stuvning i den.
"Mange tak," sagde hun og begyndte at spise maden. Det var dejligt varmt, så hun var rigtig taknemmelig. Da hun så hvad manden tog frem, lyste hendes ansigt op.
"Spiller du også musik?"
Conrad Gregowitch

Conrad Gregowitch

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 195 cm

Conrad 12.04.2011 15:44
Han smilte men svarede ikke og satte så fløjten for munden og begyndte at spille en improviseret melodi i mens han tampede med foden i jorden. Han stoppede lidt efter og grinte svagt "Ja jeg spiller musik...du må dog betale for maden...spil og syng når du er færdig.." han lænte sig tilbage mod en sten og kiggede lidt på hende mens hun fortærede stuvningen. Han smilte svagt ved tanken om at hun nok ikke fik mad alt for ofte og afgjorde med sig selv at det nok kun ville være normal høfelighed at hjælpe. "Er du mere sulten?" spurgte han da han lagde mærke til det svindede i skålen.
Ron Page

Ron Page

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 160 cm

Helli 12.04.2011 15:52
Hun blev lige bange, da han sagde at hun måtte betale for maden, men da det bare var at spille og synge, havde hun intet imod det.
"Jeg tror helst ikke jeg skal spise for meget, da jeg stadig mangler at gå et stykke i dag, inden solen går ned, og det er lettere når ens mave ikke er så fuld," sagde hun velvidende om hvordan det var at gå langt. Hun havde jo gået rundt i landet i 3 år, så hun vidste hvad hun snakkede om.
Hun satte skålen fra sig. "Men du ville gerne høre mig spille og synge. Har du nogen ønsker?" spurgte hun og satte sitaren ordentlig på sit skød, så hun kunne spille på den. Man kunne godt se på hendes fingre, at hun havde spillet meget, da de havde hård hud, fordi de så mange gange var blevet presset mod strengene. Ron selv tænkte ikke længere over det.
Conrad Gregowitch

Conrad Gregowitch

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 195 cm

Conrad 12.04.2011 16:14
Han tænkte sig lidt om men rystede så på hovedet "Ingen specielle ønsker..du spiller bare fra hjertet..så lydder det også bedst" Han skrabede maden sammen fra bunden af gryden og spiste selv resten og rejste sig så og fik sin hjelm på og begyndte at stramme sin rustning der var gemt under en lædder vest. Han trak vesten af og strammede alle spænderne før han trak sin tarbard over hovedet og lagde sine våben ved siden af sig. "kan du spille mens du går? du er ikke den eneste på farten her og jeg mistede min hest sidste måne skift sååh...selskab er vel meget godt" han begyndte at pakke sine ting sammen og stampede bålet ud. Og vendte sig så og smilte ned til hende.."Hvis du da vil følges.."
Ron Page

Ron Page

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 160 cm

Helli 12.04.2011 16:33
"Kan vi godt," sagde hun og rejste sig op, mens hun tænkte på hvad hun skulle spille. De begyndte at gå og hun havde fundet ud af hvad hun skulle spille, så hun begyndte på det.
"Hvor stor er mon stjernevrimlen?
Hvorfor bliver dag til nat?
Hvad er mon fattigmandens
eneste skat?
Hvad er det der er kapslet ind i
en skal med pigge på,
men som er blød og glat at røre,
som en glød at kigge på?" sang hun uden at tænke over ordene der kom ud af hendes mund.
Hun elskede den sang, så det var intet vidunder at hun kunne melodien og teksten udenad. Hun smilte til manden, mens hun sang.
Conrad Gregowitch

Conrad Gregowitch

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 195 cm

Conrad 13.04.2011 11:20
Conrad lyttede til melodien og begyndte at spille på sin fløjte og faldte hurtigt i takt med musiken og nikkede stille til hende mens han slentrede ned af vejen, han stoppede lidt og grinte svagt. Normalt ville han helst gå selv men hende den ungen pige gjorde ham godt tilpas og han besluttede at selskab var en god ting. Hvertfald for en stund "hvor er du så fra?" han hoppede svagt for at få sin rygsæk til at sidde ordenligt og de tunge våben raslede "Og hvor er du på vej hen?"
Ron Page

Ron Page

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 160 cm

Helli 13.04.2011 13:48
"Jeg er fra Medanien," sagde Ron smilende. "Men det er efterhånden et stykke tid siden jeg boede der." Ron lod stadig sine fingre kører over strengene på sitaren. "Og jeg ved ikke helt hvor jeg er på vej hen, men jeg ved at jeg skal finde et sted at sove, og det bliver ikke her ved vejen. Det vil jeg ikke risikere." Det havde været en af Rons store fejltagelser i hendes liv. Der var heldigvis ikke sket noget stort, da hun var kommet væk inden der skete det store.
Conrad Gregowitch

Conrad Gregowitch

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 34 år

Højde / 195 cm

Conrad 13.04.2011 21:49
Han kiggede lidt på hende og nikkede "Og lad mig gætte du strejfer bare om på må og få? velkommen i klubben du. Det har jeg gjort de sidste erh...syv år?" han smilte mens han tænkte lidt tilbage "Og bare rolig du får ingen problemer når du følges med mig" Han grinte højlydt og klappede den store økse ved hans side som grangivligt havde røde pletter spredt hist og her. "Medmindre du er bange for at der komme treidve banditter der tør hoppe på mig..er ikke sket endnu..eller jo men de var ikke banditter men Hedninge..men sker der jo ikke meget ved..alle og en hver ved at hedninge blod er en fryd at udgyde.." han tænkte ikke videre over at han faktisk ikke havde nævnt hvem han betragtede som hedeninger og hans sorte rustning ikke så særlig venlig sindet ud. Dog virkede han munter nok.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lux , Echo, Lorgath
Lige nu: 3 | I dag: 12