Skovens lyde. de er der altid

Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 13.03.2026 10:03
det var en dejlig solskins dag. der var meget få skyer på himlen. måske i lysningens åsyn kun  små skyer. Elasha kom forbi lysningen med sin læder sæk om livet. den var fyldt med frø fra naturens grønne sager og nogle blomster.

Elasha var en elver som tit blev syg. men idag følte hun sig helt på toppen. Morven havde hun næsten altid med sig men ikke idag. hun havde ikke haft lyst til at gå med idag så det var bare sådan det var.

Elashas smukke gyldne hår var sat op i en heste hale, hendes grønne øjne skindene omkamp med træernes blade. hendes tøj var tybisk elver tøj. let og elegant. hun havde et bælte om sig for at havde sine frø med sig og en lille dolk. som hun sjældent brugte til det andre brugte det til. faktisk brugte hun den mere til at tage en lille blomster hoved eller rod fra jorden ind at forsvare sig med.

en let brise kom forbi og blæste hendes hår over skuldren. det gjorde Elasha intet. hun nød naturen. hun kom tit fordi lysningen for at mærke skovens ro. hun satte sig fint ned på en sten tæt på lysningen. hun kunne se en lille hare par hoppe glad rundt og lege.

hun lukkede øjnene for at lytte til naturen og hendes hoved svang lidt frem og tilbage til fuglenes smukke sang.  hun begyndte at nynne med til fuglenes sang. og åbnede øjnene op og rejste sig, hun begyndte at små synge og danse rundt om træerne ved lysningen og Sang en smuk sang imens hun dansede rundt.
Isolde Ravenshire

Isolde Ravenshire

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 29 år

Højde / 166 cm

Serina 13.03.2026 10:13
Isolde havde været tidligt oppe, dels havde hun sovet virkelig dårligt om natten, og derudover havde hun en hel del ting på programmet idag. Ting som ikke kunne udsættes! De første morgentimer hun var oppe, blev brugt på at lave en urtete som hun indtog imens hun gjorde sin lille kurv klar.  Hun lagde et klæde ned i bunden af kurven så hendes urter og blomsterhoveder kunne dækkes til senere. 

Hun låste sin lille butik, mens hun begyndte at gå mod skoven. Som altid var hun iklædt en kjole, en grøn kjole som næsten var skovgrøn, et sjal over sig havde hun også, og ikke mindst hendes læberblte med kniv i. Den blev som oftest kun brugt til at skære blomsterhovede af, men indimellem blev den også brugt som et forsvars middel. Selvom Isolde ikke var voldelig anlagt, så havde hun lært et eller andet af sin egen flugt. 

Den lette brise var virkelig kærkomment, hun nød naturen, og mindes sin mor, som var hendes lærer mester ud i den natur som hun ikke havde kunnet vise Isolde som barn. Skoven nærmede sig, og hun nød vinden og fuglenes kvidren, og egentligt gik hun og drømte sig væk i hendes egen tanker som altid når hun gik alene med sine egne tanker, som altid stak i hundrede retninger.

Efter længere vandring nåede hun skovens lysning, "Hej.." sagde hun med et venligt smil på læberne da hun var kommet helt op til lysningen. "Meget smuk sang!" hun havde nået at høre lidt af det, og det var virkelig smukt! 
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 13.03.2026 10:25
Elasha dansede elegant mellem træerne og lysningen. og da en stemme lys stoppede hun op og vendte sig mod stemmen. den lød bekendt den stemme. Elasha smilte og så  Isolde stod der, det var hende med te butikken.  Elasha smilte forsigtigt og så ned på sine hænder der gned sig ind i hinanden. "tak. jeg blev grebet af skovens smukke lyde" sagde hun venligt og smilte.

hendes stemme var lys og varm. hun gik mod Isolde imens hun smilte. hun så rundt i lysningen. og så på de få forårs blomster der var. "jeg gætter på De er her for blomster til Deres te butik?" sagde hun med et smil. Elasha var her for frø fra blomster og at få nogle flere til at gro så denne lysnings planter ikke døde helt.

Elashas magi var at få natur til at vokse. så hun kunne altid få en død kvist til at komme med et grønt blad eller to. vis hun ønskede det.

naturen var skøbelig menogså smuk og givene. noget Elasha nød meget. hun kom pludselig i tænke om det læderbund i hendes bagende af bæltet. "jeg havde faktisk tænkt at jeg skulle ud til Dem i Deres butik.... hun tog  hånden om bag ved læderpungen og tog den frem og forsætte. "... jeg har dejlige nye æble træs blade til æble te. jeg fik taget dem i morges så de er friske endnu."

Elasha åbnede pungen og der var en dejlig duft af æble træ der kom ud af  pungen. de var stadig lysegrønne. takket være lidt magi.
Isolde Ravenshire

Isolde Ravenshire

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Alder / 29 år

Højde / 166 cm

Serina 13.03.2026 10:50
Et smil lagde sig på Isoldes læber, "det forstår jeg godt. Foråret er virkelig også bare dejligt!" medgav hun. Isolde selv elskede naturen, og tilbragte gerne mange timer i den, bare gå over en eng eller i en skov hvor træerne smukt stod med grønne blade. Egentligt havde alle årstiderne deres charme, dog var vinteren alligevel den årstid som Isolde mindst brød sig om, selvom det også kunne noget med naturen. 

"Det har De helt ret i. Det er til min tebutik" svarede hun og smilede til hende. At lave teer, på blomster og urter, det kunne absolut noget. Selvom hun sjældent havde lukket, så havde hun altid lukket butikken når hun var ude og indsamle urter til butikken. 

Isolde så på Elasha, "Ja?" sagde hun og inden hun nåede selv at tilføje mere, kom Elasha hende iforkøbet. "Ej hvor dejligt! Det har jeg virkelig meget lavvande af også!" sagde hun og smilede. Det var rart hun havde det til hende, især fordi det var noget af det næste på Isoldes liste som hun skulle ud og skaffe. Sådan en på friske æbletræsblade, kunne virkelig noget! "Det ser virkelig godt ud!" sagde hun og betragtede æbletræsbladende. 

Isolde smilede til hende, "Også ved jeg ikke om De kan finde brændenældeblade til mig?"  Det blev brugt til en ren te men også til blandings teer, som Isolde selv blandede. 
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 14.03.2026 10:07
Elasha nød naturen lige så meget som Isolde, var hun sikker på. men Elasha var jo også en skovelver så hun nød skoven og alt omkring den. hun så altid naturens skønhed fra hun stod op til hun gik i seng. hun boede jo i elverly. og det lå i skoven.

Elasha nikkede til hvad Isolde sagde. ja selvfølgelig var det til hendes te butik. det havde set sjovt ud vis det havde været til smeden. men Elasha havde en hel masse urtefrø i sin føreste pung. den var jo fyldt med al skovens frø og tørret blade. hun så ind mod lysningen og kunne så nogle små vintergækker på vej op. 

at se Isolde blive glad var Elashas ønske. hun tog hånden ned i en lille lomme og tog et lommetørklæde frem satte sig på hug, hvor efter hun foldede lommetørklædet ud og lagde bladene på det og foldede det pænt sammen og satte den nu tomme pung fast i bæltet. hun tog lommetørklædet og rejste sig. "det er heldigt jeg har et træ i min have som har mange gode blade og æbler når de kommer til den tid." sagde hun og rejste lommetørklædet til Isolde.

Isoldes spørgsmål fik Elasha til at se ud i kanden af lysningen og ved store sten osv. "jeg går gerne på jagt efter det vis De har brug for hjælp med at finde dem" sagde hun venligt og  når Isolde tog lommetørklædet ville Elasha gå mod lysningen for at se om hun kunne finde et par brændenælder om de var døde eller ej ville være lige meget for Elasha. hun kunne jo vække det til live vis de så kedelige og slatne ud. eller var døde.
Isolde Ravenshire

Isolde Ravenshire

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Alder / 29 år

Højde / 166 cm

Serina 14.03.2026 12:13
Det havde de absolut tilfælles, naturen var bare en virkelig en fantastisk størrelse. Selvom hun måtte indrømme at dette her mere grønne frodige, kunne noget helt andet end ørken. Som ikke sagde Isolde helt så meget, selvom det også kunne noget! Indimellem kunne Isolde da også godt misunde dem som boede i skoven, det måtte være virkelig rart. At kunne stå op til! 

Isolde værdsatte altid den hjælp hun modtog, det var noget hun virkelig værdsatte! Så at se disse æbletræsblade, som senere ville lande i kop dampende varm The. Hun nikkede, "Det er meget heldigt at De har det" medgav hun venligt med et smil på læberne. Det var absolut heldigt, det 

"Meget gerne! Jeg har haft svært ved at finde dem, på mine sidste ture" svarede hun og fulgte hendes blik, selvom hun ikke havde nær så godt syn som hun forestillede sig Elasha havde. Isolde tog tørklædet med bladende og lagde dem forsigtigt ned i sin kurv. 
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 14.03.2026 12:27
Elasha nød altid naturen og hende Morv plejede det samme men hun havde været lidt trist på det seneste og ville helst være hjemme hvilket jo var okey. Elasha selv ville helst bruge så meget tid i naturen som muligt. at vågne til fugle kvidren var jo dejlig start på morgen.

Elasha var altid glad for at hjælpe. også selv om det bare var med blade fra et æbletræ. hun smilte venligt og da tørklædet blev taget gik Elasha roligt mod  skovens lysning. hun gik over til en sten lidt væk og gik rundt om for at se om hun kunne finde bare en enkel brændenælde. men det var sværre end som så.

Elasha gik videre ind mod lysningen og med hendes tynde sko kunne hun mærke hver en sten hun trådte på. så hun mærkede næsten også hvert et græsstrå. og heldigt nok være hendes sko høje så hun ikke brændte sig når hun rørte ved brændenælder. hun så md Isolde og smilte venligt.  "hvor mane brændenælder vil De gerne ha?" hun smilte og kunne se noget der lignede det fremme for sig. hun gik langsomt mød det. hun elskede at hjælpe.

Elasha satte sig på hug, og kørte en hånd over græsset og mærkede et lille stik i hånden men uden at sige noget, hun lavede bare en grimasse..
Isolde Ravenshire

Isolde Ravenshire

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Alder / 29 år

Højde / 166 cm

Serina 14.03.2026 12:38
Isolde kunne kun forestille sig, hvor dejligt det var at kunne stå op til skovens fulge. Af samme grund tog Isolde tit afsted på sine samle ture tidligt, mest fordi hun også den del af naturen. selvom der da også var fuglelyde og andre dyr senere på dagen. Men der hvor det hele ligesom vågnede, det kunne bare et eller andet. 

Isolde gik bagefter, og nød naturen og omgivelserne de befandt sig i. Det var virkelig smukt, duften af skov var også en virkelig rar duft. En duft som i de første mange år af Isoldes liv, var en som hun kun kunne forestille sig. Så da hun endelig i sit voksne liv, oplevede den for førstegang, var det virkelig en stor ting. For nogen var det nok en lille ting, men ikke for Isolde. Tværtimod. 

Hun betragtede hvordan Elasha bevægede sig hen over stien, med sten og græs. "Meget gerne to bundter af mellem størrelse, hvis det kan lade sig gøre" sagde hun. "Kan det det?" spurgt hun venligt efterfølgende. Det var noget hun brugte både i den rene form men også i nogle blandinger, så var en af de ting hun brugte meget af. 
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 14.03.2026 12:49
som Elasha lyttede og Isolde fortalte lukkede Elasha  øjnene og lod en grøn magi ske. den grønne magi gled fra Elasha finger ned i en lille brændenælde som begyndte at vokse  smukt op som at se en ting i naturen hverdag vokse sig større og større selv om dette skete på sekunder.

Elasha åbnede øjnene og tog sine hånd løfte sig sammen med brændenælden. den voksede op i samme tempo som elasha løftede hånden. hun slukkede magien og med et var der en lille bunke brændenælder foran hende. hun tog sin dolk frem og hviskede "tak for brændenælderne Avanya, jeg lover det ikke bliver brugt til det ondt" hun tog fat om roden på brændenælderne og skar den af.

hun vidste der kun var 3-4 blade men det var da en start? hun rejste sig og rakte det md Isolde. "her er da en start" sagde hun med et smil og kunne mærke en blid vind ramme hendes hoved så hendes hår fløj den samme vej som vinden. 
Isolde Ravenshire

Isolde Ravenshire

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Alder / 29 år

Højde / 166 cm

Serina 14.03.2026 13:19
Isolde betragtede Elasha, som udførte den grønne magi. Det var meget facinerende at stå og være vidne til, virkelig facinerende! Dette her kunne hun godt stå og betragte, det var virkelig fantastisk. 

"Mange tak, Elasha!" sagde hun med taknemmelig i stemmen. Hun var så taknemmelig, at det måtte kunne aflæses i hendes ansigt. En ting var at det lå til hendes person, men noget andet når det nu kunne 
"Det er en start!" sagde hun taknemmeligt og tog imod dem, de blev lagt ned i hendes kurv."Mange tak. Igen, Elasha" medgav hun og smilede venligt til hende. Det var en start, og en god start til at kunne få lavet nogle flere af hendes blandinger som hun kunne få solgt i butikken. "Mange tak for Deres hjælp! Jeg er Dem evig taknemmelig" og det var Isolde virkelig! Det betød meget for hende, at kunne modtage denne hjælp.
1 1

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Tatti
Lige nu: 2 | I dag: 12