Vejr: Skyfrit
*uhhh skal jeg op nu! jeg ligger lige så dejligt i min seng* var Meiras første tanke denne morgen. hun lå lidt i sengen og så ud af vinduet. solen var ikke stået op endnu. Meira ønskede ikke at forlade sin dejlige varme dyne. men dyrene på klinikken kunne jo ikke gå med sig selv når de var lukket inde.
Meira satte sig op og dynen faldt ned. hun havde en smuk blonde hvid natkjole på. hun strakte sig og så rundt. hun var som altid alene. hun svang benene ud over sengen og ned på gulvet. hun gned øjnene og gik over til sin vandbad og spejl og så det røde hår stå til alle sidere. *øh shit. har jeg ligget så uroligt inat* hun tog lidt vand i hovedet og fandt sin børste frem og begyndte at børste sit smukke røde hår. hun satte det i en halv hestehale i nakken og lod resten være løst.
Meira fik hurtigt tøj på nu hvor hun stod op. hun tog sine gode støvler på og en stor frakke. hun tog hjemme strikket ører varmer på for at varme de lidt lange elver øre. hun gik ud til køkkenet og snuppede et æble. hun var ikke god til at spise rigtigt.
hun åbnede døren ind til klinikken hun gik ind til hunde kennelen og så på de to hunde der var indlagt. den ene kunne hun ikke gå tur med. den havde to brækkede ben så den kunne ikke gå rigtigt. den anden var Nieme som var en flot slæde hund. hun gik over til dens lågen med en snor og åbnede døren. hun tog halsbåndet og satte snoren fast. hun gik ud af bagdøren og ind i de grønne områder lidt væk fra klinikken. hun gik forbi en masse huse. hun tog en bid af æblet og så rundt. lige pludselig gøede Nieme af en vase. hun så undrende på hunden og trak lidt i hunden fordi hun havde munden fyldt med æble. vasen så da ellers så normal ud? hvad kunne der være at gø af i sådan en vase.
hun gik over til vasen som pludselig bevægede sig. hun så forskrækket ud, hun gik over til vasen og så ned i vasen. den var fyldt med hår... men der måtte være mere der i. hun tog roligt hånden ned i vasen og ud fløj en mejse som havde fundet vasen som redde. hun så ned i den hår fyldte redde og kunne skimte noget hvidt. det måtte være et æg. men hvor kom alt d et hår fra? hun tænkte dog ikke over at der lå en frisør 2 huse der fra!
Meira så på Nieme der hapsede efter Mejsen. "Nej Nieme det er ikke mad." og lige da hun sagde et træk den stærke hund hende videre. ja de skulle jo ud og gå det havde hun jo lovet hunden.

Krystallandet