beklagelse og tjenester

Yume'Ave Risindier

Yume'Ave Risindier

Dagens Stemme

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 770 år

Højde / 185 cm

Hope 04.03.2023 11:50
Hånden lagde sig for munden som de tidligere morgen gab tog overhånd og hun satte sig i sit studiekammer og nydt morgen solens behagelige stråler nusse den blege hud. Som hun lod morgenkåben let falde så den ikke kom i vejen, ikke at hun forventede gæster så hvorfor ikke blot lade den hvile om underkroppen. Pergamentet blev forsigtigt lagt foran hende, og den hvide fjeren blev let svunget mellem fingrene i leg som de første tanker om hvordan indholdet skulle formuleres, og om det overhovedet skulle formuleres. Ecaeriss skulle nok klare sig, selv uden hendes magi, så var hun veltrænet så Henry kunne hun nok sagtens overmande, hvis hun virkelig ønskede. Svært ikke at trække kort på smilet over samtalen i løbet af nattens ly og den lumske selvbenægtelse.
Men ligemeget hvad var der stadig et kald på hjælp, og kæreste Ecaeriss, ejede stadig hendes liv, på sin vis.
Fjeren prikkede leg til den sorte blanke overflade af blæk karet, og let begyndte danse over pergamentet.

Kæreste Grave Henry Fox.

Der er først med beklagelse at der er gået så mange måner siden sidst jeg har givet ord fra mig, men der er kommet flere ting frem som har gjort denne handling nødvendig. Ord for en veninde, Visse udviklinger i mit eget liv, jeg skylder dem en undskyldning, og som nævnt er mange måner gået os forbi så vis også på tide vi to igen deler ord, og gerne inden de får for mange grå hår i alderdommen.

Først vil jeg ønske dem tillykke, min forståelse er at deres vinhandel kun har vokset siden sidst vi sås. Jeg håber dette ikke er den eneste af dine drømme der er gået i opfyldelse. 

På trods af de drømme min tilstede værelse har skubbet i den forkerte retning, hørte rygter om deres kone ikke havde det bedste reaktion på at de hjalp mig med at få mine behov dækket, under mit længere ophold i deres nærområde. Jeg håber ikke at de problemer der kom, var udelukket grundet mig, men alligevel skylder jeg dem en undskyldning. Havde ikke forstille mig at jeg ville reagere og handle som jeg gjorde, ved det ikke sagt at jeg fortryder det, men konsekvenserne ved  mine handlinger var langt fra noget der var i mit sind i de dage som vi brugte sammen. Så jeg skylder dem en tjeneste, nok i realiteten mere end en.

Jeg har holdt en ting hemmeligt fra dem, hvilket er grunden til at jeg nok skylder dem mere end blot en tjeneste. Da jeg rejste til deres by, havde jeg naturligt visse ting der udviklede sig på hjemmefronten, havde mødt en skovelver med store magiske talenter og evner der mindede om mine, hvilket gjorde en drøm af mine mulige. Dog før den drøm kom til virkelighed besøgte jeg jer, og mødte dem. Der er en ting jeg fortryder, at jeg ikke medbragte tropalis urt til at lave te under mig besøg, men min egen drøm og mine behov holdt mig fra at tænke så langt frem.

Det jeg forsøger at sige er at jeg forsøgte at blive gravid, for at føre mine magiske talenter en generation frem, gerne forbedret. Men denne drøm blev ikke til virkelighed, på trods af jeg selv gik flere måneder og var overbevist om den var på vej. I sandhedens øje ødelagde du denne drøm af mine for nu, for de har en datter, en halvblods datter. Hendes navn er Isidora, hun ved intet om dem og har for nyligt givet sig selv et livsmål der hedder at finde sin fader. Jeg har ingen intentioner om at fortælle hende hvem jeg begik den fejl med at lade mig blive gravid med et menneske. Tvivler også det vil forbedre mig og hendes forhold, men finder hun dem med hendes egen magt og evner, så lad være at afvise hende blindt. Jeg forstår hvis de har mange spørgsmål omkring hende, og skal nok svare dem alle, hvis de ønsker i en drøm så i en drøm ellers så i breve eller fysisk hvis de ønsker en tur til Elverly.

Dog, er intet af det overstående den originale grund til mit behov for at skrive til dem forekom. Det drejer sig om en skovelver der er engang var forvist, en skovelver der har reddet mig liv og jeg stadig skylder meget, samt den skovelver der er skyld i mit blod er sort, og mine ar mørkere en nattens mørkest skjul. Ecaeriss Laeymiel, er hendes navn og min forståelse er at hun er i deres gods, imod hendes vilje, eller delvist imod hendes vilje. Jeg er forsikret om at hun er i gode hænder, og intet ondt vil forekomme hende ikke? Jeg er udmærket klar over hvor mange blandet signaler hun er i stand til at sende, men lad mig gøre en ting klart, hvis der forekommer trauma, ar, eller død under hendes besøg hos dem - får de aldrig en fuld nats søvn igen.

Det varmest hilsner, Dagens stemme.
Yume'Ave De'la Rochejacqueleil Risindier

Brevet blev forsigtigt pakket sammen, bøjet og parfumeret før det blev lagt i en kuvert, og som kuverten blev lukket kunne hun ligge den kvalmende fornemmelse af at begå sig på krystaliansk fra sig og begribe de elviske opgaver som ventede.
Brevet blev sent med hast ved hjalp af elverlys postvæsen som nok havde den største forsamling af teleportører i elverly, en skam deres evner var låst til objekter.
Henry

Henry

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 50 år

Højde / 180 cm

Nao 07.03.2023 22:25
Henry havde på ingen måder regnet med at det var Yume som skrev til ham. Det var flere år siden han havde hørt fra hende, ikke siden den nat hvor de havde nydt hinanden. Hvorfor skrev hun lige pludselig nu? Havde det noget at gøre med Eca, nu hvor hun selv havde snakket med Yume flere gange? Der var meget som ikke gav mening for ham, og der var meget som han ikke forstod. Han forstod hvordan de hang sammen, men de kom dog til syne til sidst i brevet.

Der var utrolig mange ting, som han ikke havde tænkt over eller havde kendt til. Flere ting chokerede ham mere end nødvendigt. Han havde en datter? Han havde en datter med en elver? Hvad ville Lily og resten af familien ikke sige? Skulle han sige det til dem eller blot vente til den dag, hvis den kom, hvor hans nye datter ville dukke op på gården. Det virkede næsten helt surrealistisk at det skulle ske og at det var noget han skulle opleve.

Kære Yume'Ave

Jeg havde ikke regnet med at jeg skulle høre fra dig igen, men at De nu skriver er jeg selvfølgelig glad for. Dette brev har indeholdt flere ting, end jeg havde turdet håbe eller gætte på. 
Der er selvfølgelig sket meget i begge vores liv, og som De selv siger, så er vinhandlen blevet mere succesfuld, og jeg kan nu lyde og leve af godt af det salg som de skaber, ved salg af den vin.

Mit brud med min daværende kone og mine børn, skyldtes slet ikke dig. Måske var det at jeg nød dig, en af grundene, men der var flere grunde, end blot den handling. Det hele skyldtes mine egne handlinger, og det har jeg altid vidst. Jeg har måske aldrig været den mand, som jeg hun gerne ville have haft. 

Det kommer selvfølgelig som et kæmpe chok, at De efter dit besøg i Medanien og på min gård, blev gravid. Det var ikke noget jeg havde regnet med. Det er selvfølgelig en situation, som jeg skal vurdere og tænker, over hvordan og hvad jeg skal tænke om disse nye oplysninger.
Hvis Isidora en dag opfanger at jeg er hendes fader, så vil jeg selvfølgelig stå klar til at tage imod hende. Som sagt, så kommer det som en overraskelse og et chok, men jeg skal nok finde min plads i dette her. 

Jeg er ikke sikker på hvordan De ved hvordan eller hvorfor jeg her Eca i mit hjem. Jeg lover selvfølgelig at jeg intet ondt vil gøre denne kvinde. Vi har blot en mindre misforståelse som vi skal have overstået og dermed kan vi begge vende til hver vores liv. Jeg tror og håber på at Eca og Jeg vil kunne finde et stå sted, og en fælles beslutning, om hvordan vores ting skal gøres i fremtiden.

Jeg håber at se eller høre fra dig igen.

De bedste hilsner, 
Grev Henry Fox.

Det var helt vildt at sidde med dette brev, for han vidste dårligt hvad han skulle gøre med alle de informationer. Lige nu sad Eca i badet inde ved siden af, og Henry havde nu noget han kunne tage med videre til Eca. Han havde så mange sprøgsmål, om hvem hun egentligt var. 

At han nu havde endnu en datter, en halvdatter, var helt utrolig. Ikke noget han havde regnet med.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lux , Echo
Lige nu: 2 | I dag: 12