Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 04.02.2023 09:57
Det kunne ikke blive mere kaotisk, end det Lucina lige havde været ude for og det var nærmest med et panisk blik, at hun kom tilbage til smedjen. Hun var nærmest løbet med daggerterne i klædet og hjertet hamrende derudaf. Hun var slet ikke rolig og hun kunne ikke lade være med at tænke på om Richard, hendes far, havde det på samme måde. Hun var helt ude af den og kunne slet ikke finde ro i hendes tanker, havde hun virkelig været vidne til det hun tænkte hun havde? Havde hun virkelig været vidne til, at hendes far var dukket op? Tænk hvis de ikke havde fundet ud af det, hvad nu hvis han ikke havde spurgt om hendes navn eller bare havde udleveret daggerterne uden et eneste spørgsmål om hendes mor? Hun var så forvirret over det hele.

"Bastian? BASTIAN?" Hun nærmest skreg, som hun kom ind i smedjen og vadede omkring for at finde den venlige sjæl, som hun virkelig gerne ville snakke med. Hun smed klædet med daggerter på et bord og gik lidt mere ind i smedjen. "BAS?" Man kunne høre der var panik i hendes stemme, hun havde virkelig bare brug for at snakke med en der kendte hende lidt og Bastian var nok det tætteste hun kom på en hun stolede på ud over hendes mor, men hun ville ikke tænke på hvordan hendes mor kunne reagere, så Bastian var klart den bedste mulighed hun havde for at komme ud med tingene lige nu.

Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 178 cm

Nao 04.02.2023 20:49
Bastian var i fuld gang med arbejdet, som så mange andre dage. Bastian havde været ude bagved og skaffe sig af med rest metaller, som de ikke havde brug for og derfor på et tidspunkt blive smedet om, så de kunne bruge dem til sværd eller hvad de nu manglede at lave. Det var af samme grund at han ikke hørte Lucina råde, som hun kom tilbage til smedjen. Hvor hun havde været henne, havde han ikke været hel sikker på. Han fik smidt det han skulle, i de rigtige bunker, inden han gik tilbage indenfor. 
Ansigtet på den ellers altid pæne og attraktive Lucina, var lige nu panisk og det samme var hendes stemme. Hvad foregik det?

"Lucina?" Han kiggede over hende med et spørgende og undrende blik, hvor kom denne paniske tilstand fra? "Helt rolig, Lucina. Hvad sker der?" Hun havde været væk i noget tid, og han havde faktisk ikke helt vidst hvor hendes arbjede havde taget hende hen, men hun var stød på et eller andet derude, som havde gjort noget ved hende. 
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 04.02.2023 20:55
Det var næsten et skræmt blik hun mødte Bastian, hun vidste ikke hvad hun skulle stille op eller hvordan hun skulle snakke med ham om det. Hun kørte hånden igennem håret og så nærmest frustreret på ham, ville han i det hele taget forstå det hvis hun sagde noget? Hun følte for at skrige, men nej det ville ikke hjælpe noget. Åh hvorfor skete det også nu? Hun så fra daggerterne til Bastian og tilbage på daggerterne, inden hun fæstnede blikket på ham.

"Dem!" Hun pegede skræmt på daggerterne. "Dem har jeg lige hentet, hos min far!" Hun slog skræmt ud med hænderne, usikker på hvad hun skulle gøre med det hele. "Richard Fjord arbejder åbenbart på et skib nede i havnen og der var jeg nede for at hente arbejde, og så møder jeg ham!" Hun trådte et skridt tilbage og så på daggerterne igen. "Hvad hvis han ikke kan lide mit arbejde? Hvad hvis der er problemer nu? Han vil jo vide det er mig." Som om det ikke var galt nok han ville tale med hendes mor, så var tankerne der bare på hvad hun skulle stille op.

Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 178 cm

Nao 06.02.2023 14:39
Han fulgte hendes bevægelser som hun nærmest desperat lagde daggerterne på bordet foran dem. Bastian kiggede på dem, og forstod stadigvæk ikke noget af det her. "Du har hentet dem hos din far?" Spurgte han undrende og kiggede over på hende. Lucina havde før fortalt om hendes mor, og ikke mindst hende far som hun ikke kendte til. Men hvor meget vidste hun omkring ham? Hvor meget havde hendes mor fortalt? 
Han lyttede til hendes ord, som kom med en høj fart og var næsten ikke til at forstå. Det var klart at hun havde været ude for et chok, nu hvor hun havde snakket og vidste hvem hendes fader var. "En ting ad gangen, Luci" Kom det roligt fra ham, som han gik over imod hende, "Din far arbjeder på havnen, siger du? Var det bare tilfældigt. Du har jo dårligt nok vidst han har fandtes.." 

"Hvorfor bekymre du dig over hvad han tænker om dig og dit arbejde, Lucina?" Spurgte han roligt og søgte hendes blik, "Hvordan reagerede han da du fortalte at han var hans datter?" Lige nu havde Bastian mange spørgsmål, sikkert lige så mange som han. Men han måtte lytte til hende og lade hende få plads.  
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 08.02.2023 11:37
Forvirret og chokeret trådte hun et par skridt tilbage, hun vidste egentligt ikke helt hvad hun skulle gøre ved det hele, tankerne var mange, oplevelserne var mange og indtrykkene var endnu flere. Det hele var et virvar af følelser, som hun ikke vidste hvordan hun skulle håndtere. Skulle hun bare smile og se glad ud eller skulle hun faktisk tage sig af det her? Hun så helt forvirret ud, som hun stirrede fra Bastian til daggerterne og tilbage på Bastian igen.

"Altså... Jeg kan slet ikke..." Hun tog en dyb indånding og prøvede at falde ned. "Altså han er min far, men jeg ved ikke særligt meget om ham, måske han bare er her for en tid, måske er det forever ham og mig nu? Jeg ved det ikke!" Man kunne høre hendes stemme rystede, det her betød noget for hende og mere end hun lige kunne sætte ord på.

"Måske han kan skaffe mig mere arbejde, måske er han højtstående? Det har jeg ikke spurgt ham om, men han virkede såret, som om han oprigtigt gerne ville have kendt mig som barn, han er slet ikke så slem." Hun sukkede let og så på ham med halvvåde øjne, alle følelserne var ude på tøjet.

Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 178 cm

Nao 10.02.2023 10:27
Det var tydeligt at se at hun var oprevet og chokeret, og tydeligt så fokuserede hun på rigtig mange ting på en gang. Det var klart at når ens mor ikke har talt meget om ens far, og man så lige pludselig møder hende, så opstår der rigtig mange spørgsmål som man skal forsøge at finde svar på. Lige nu skulle Bastian selvfølgelig blot være der for Lucina og berolige hende lidt, over det der  var sket. I hans øjne var det vigtigt at finde ud af hvad hun følte omkring det her, hvordan hun har det med at han pludselig findes og hvilke rolle hun vil have han har i hendes liv.

"Jeg tror det er vigtigt at du tager en snak med din mor, om det her" Startede han roligt ud, "Og så skal du jo finde ud hvordan du har det med det her og hvilken rolle som du ønsker han skal have i dit liv" Det var det vigtigste at få ordnet lige nu, alt andet kunne jo være ligegyldigt. 
Han tvivlede på at man blot kunne lege far og datter på den måde, fra den ene dag til den anden. "Jeg tvivler slet ikke på at han virker som en fin fyr, og så skal resten nok komme stille og roligt, når du har lært ham bedre at kende. Hvis det er det du ønsker" Bastian gik hen imod hende og lagde armene omkring hende i et kram, som de våde øjne blev tydeligere
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 10.02.2023 16:26
Automatisk foldede hun armene rundt omkring ham og smilede let, han var virkelig bare en ven af hjertet. Det var underligt de ikke havde kendt hinanden i mange år, men bare var faldet så godt i hak. Lucina elskede den ven hun havde i Bastian og lige nu viste han hende præcis hvorfor det var, at han var så fantastisk.

"Tak Bas, du har ret," sagde hun stille, som hun igen slap ham og kunne tørre øjnene, der heldigvis ikke var blevet mere våde end de nu var. "Jeg tror bare... Det er meget at tage ind." Hun gik lidt tilbage og så på daggerterne. "Lige pludselig handler det hele bare om at lave det rigtige håndværk og at det ikke bare er en sur kunde, der er pludselig så mange flere tanker." Hun sukkede let og tog en daggert mellem hænderne. "Det kunne blive virkelig godt, hvis jeg bruger min evne på de her, jeg ved jeg kan gøre det godt, det er bare som om der er et større pres, hvis du forstår?" Hun bed sig i læben og så op på Bastian, ingen ville være i tvivl om hun gerne ville gøre sin far stolt.

Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 178 cm

Nao 14.02.2023 07:06
Som hun foldede armene omkring ham, lod han sin hånd ae hendes ryg og sørgede for at med hans kram, at give hende en større ro og få samlet tankerne hos hende, så hun ville kunne tænke lidt mere klart. Men selvfølgelig var der mange ting lige nu, og den reaktion hun havde var helt normalt.

Han forstod godt at hun måtte trille en tårer, for dette ændrede hendes liv på mange måder, og det skulle hun vænne sig til og gøre op med sig selv, hvordan det skal fungere. "Selvfølgelig er det meget at tage ind, Lucina" Kom det støttende fra ham, "Men du skal finde ud af hvordan og hvilken rolle han skal have i dit liv, det er kun dig der kan finde ud af det" Det ville helt sikkert ikke blive nemt. 
Han kunne på et eller andet måde godt forstå hendes ord, men han følte ikke at knivene burde have så meget fokus. Hun var godt til hendes job, og de skulle bare slibes. "Jeg forstår, men de skal bare slibes, det er du jo dygtig nok til at gøre, Lucina. Det skal du ikke være presset over, blot gør som du plejer" Støttede han hende.
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 15.02.2023 20:35
Fast og bestemt nikkede hun i hans arme og så let op på ham fra hans brystkasse, han var alligevel en del højere end hende og det kunne hun godt fornemme. Hun knyttede næven på ryggen af ham, som hun gjorde når hun prøvede at tænke, inden hun trak sig lidt fra ham og så vurderende på ham.

"Så... Ja... Det er vel bare det samme, men det føles som en prøve." Hun så opgivende på ham, han havde jo ret, men det føltes bare som meget mere. "Jeg er bare... Hvis han er glad for mit arbejde er jeg sikker på han kommer tilbage, hvad hvis jeg ikke har noget at tilbyde." Hun vidste reelt set ikke hvorfor hendes mor aldrig havde prøvet at finde ham, men tanken om han ikke ville komme tilbage hvis hendes arbejde ikke var godt nok, det gjorde ondt, hun havde altid drømt om at kende sin far, selvom hun ikke snakkede højt om det.

Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 178 cm

Nao 16.02.2023 14:38
Det var altid rart at være der for Lucina, og hvem der ellers havde brug for en trøstende hånd. På trods af det hårde ydre og den store muskler, var Bastian bestemt en fyr som havde følelser indvendigt og gerne brugte dem på andre. Hans muskuløse arme lå omkring hende, som han havde hende inde i krammet og han kunne hele tiden kigge ned på hende, inden hun trak sig væk.

"Jeg forstår godt du føler et større pres Lucina, men det hjælper ikke at presse dig selv sådan, det kommer der ikke noget godt ud af" Han smilede og forsøgt at være en støtte for hende. Han kunne godt forstå hendes tanker, men hvis hun ikke vidste at det var hendes far, så havde hun gjort sit normalt arbejde og det var hun god til. Mere skulle der ikke til. De skulle bare slibes.
"Lucina, han er din far og du er hans datter, hvorfor skulle han ikke komme igen? Tror du at dit arbejde med knivene ødelægger forholdet?" Kom det spørgende fra ham, som han kiggede hendes vej. 
Selvfølgelig ville han komme igen, når han var hendes fader. Det her var ligeså nyt for ham, som det var for hende og det måtte de sammen finde ud af. Men han skulle nok komme retur.
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 16.02.2023 18:16
Meget bestemt nikkede Lucina og så på Bastian, han havde jo ret, han vidste præcis hvad det var han snakkede om, det var hendes far og hun skulle ikke gøre ekstra for at få hans kærlighed.

"Nej det... Det jo bare det der med om han stadig vil mig." Hun sukkede let og rykkede på en lille sten med foden, nede på gulvet. "Jeg er bare bange for han måske ikke vil mig, men du har ret, det er nok ikke knivenes kvalitet der gør en forskel." Hun sukkede og satte sig på hug op af en af arbejdsbænkene, mens hun så op på Bastian. "Tror du han vil lære mig og kende?" Hun bed sig i læben, det var en kæmpe usikkerhed for hende og hun drømte bare om at have sin far.

Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 178 cm

Nao 20.02.2023 07:43
"Hvordan virkede han da han så dig og opdagede at du var hans datter?" Det svar burde forklare den følelse som hun havde. Det er selvfølgelig altid et chok, når en datter lige pludselig stod foran en og så en man aldrig havde kendt til, det var hvert fald Bastians egen idé om det her. Det måtte have været chokerende at opdage for Richard, at han havde en datter som var blevet holdt skjult for ham. Men det var ikke hendes fejl, det var hendes mors fejl. En fejl som havde ramt dem begge.
"Hvorfor tror du ikke at han ville se dig, Lucina?" Kom det roligt fra ham, "Du skal huske at dette ikke er jeres fejl, men din mors. Han har ikke kendt til dig, men jeg kunne da slet ikke forestille mig at han ikke ville kendes ved dig" Bastian kunne godt forstå alle de tvivls spørgsmål som hun havde lige nu, men han var sikker på at hun nok skulle finde alle de svar som hun havde brug for, når han lærte hendes far bedre at kende, "Det tror jeg bestemt han vil"
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 23.02.2023 13:00
Bastians rolige tilgang til det hele fik hende til at falde lidt mere ned og til at tænke mere over tingene, han havde jo ret, der var så mange ting at tænke over, så mange ting der gjorde sig gældende, måske var hendes far slet ikke så slem? Det var måske bare i hendes hoved det hele skete? Lucina tog sig til hovedet først og kløede sig derefter i nakken, hvorefter hun grinende så på Bastian.

"Jeg ved jo godt du har ret, jeg kan ikke huske hvordan han var, men han virkede... rolig i forhold til det chok det må have været. Jeg ved ikke..." Hun sukkede let og tog en daggert op mellem fingrene for at se den an. "Jeg skal nok bare vænne mig til verden forandre sig nu, min mor kan ikke beskytte mig som da jeg var et lille barn og de oplevelser jeg har... Det er forvirrende. Gad vide om hun har vidst jeg ville støde ind i ham?"

Roligt gik hun over til en slibebænk og satte daggerten fast, for at se nærmere på hvad hun kunne gøre med den. "Jeg tror jeg har brug for at tænke på noget andet, men du har ret, hvorfor skulle han ikke ville mig?"

Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 178 cm

Nao 25.02.2023 21:43
Det handlede jo nok om at hendes mor intet havde fortalt om ham endnu, og havde undladt at lade hende vide at hendes fader stadigvæk levede derude. Hvorfor havde hun holdt alt dette som en hemmelighed? For at beskytte hende? Det var uden tvivl ikke den rigtige beslutning, men det var sådan det var blevet gjort og nu skulle hun leve med at hendes vernde forandrede sig.''

"Det er klart, det er en omvæltning for ham også. Han skal selv finde ud af hvordan hans følelser er og hvordan han skal få dig til at passe ind i hans liv" Der var meget i deres liv som ville ændre sig i fremtiden, men han tvivlede på at han ville holde hende udenfor hans liv, "Det er et godt spørgsmål. Måske? Det er svært at vide hvad hun har tænkt om alt det her. Du skal nok sætte dig ned med din mor. Dit liv vil forandre dig nu, hvor du kender sandheden om al det her"

Det var tydeligt at hun gerne vil have tankerne over på noget andet, end snakken om hendes far. Bastian fulgte hende til slibebænken. "Selvfølgelig vil han dig, han har måske ikke haft megen indflydelse på hvordan din mor ønskede at gøre det her" Kom det roligt fra ham, "Vil du have lidt fred, så du kan tænke?" Hvis hun ønskede at være alene, kunne hun få lidt plads.
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 28.02.2023 19:00
Så frustrerende som det hele var, var det alligevel rart at have en ven som Bastian, han var der virkelig for hende og hun kunne fornemme støtten fra ham, hvilket fik hende til at smile. Hun stod og sleb lidt på daggerten, mens hun tænkte over alle de ord han havde slynget ud. Måske det ville hjælpe at snakke med hendes mor, men ikke nu, ikke lige i dag. Måske hun skulle snakke med Richard først og finde ud af hvad han ville, så kunne hun snakke med hende? Måske alt ville løse sig når de to snakkede sammen, eller... måske ikke, måske det hele ville blive værre. Tankerne frustrerede hende.

Let nikkede hun til Bastian og så på ham. "Hvis ikke det er helt hen i vejret, så vil jeg gerne have lov at være lidt med tankerne, dine tanker hjælper mig virkelig meget, men jeg skal lige vende det hele i hovedet. Det er en vanvittig tid jeg går ind i, men tak for at lytte, du er den bedste." Hun smilede let til ham, hun vidste han ville forstå, alligevel kunne hun ikke bare sige han skulle lade hende være, hun ville være sikker på han var okay med det hele.

Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 178 cm

Nao 01.03.2023 23:33
Der var selvfølgelig mange tanker som Lucina skulle igennem, og på et eller andet tidspunkt nok ville. Hun måtte tale med sin mor, og ikke mindst Richard igen, blot for at finde ud af hvad han egentlig havde af forventninger til hende og det forhold som de i frem tiden ville få.
Med de nye informationer som var endt hendes vej, så var det klart at tankerne var mange og hun havde brug for en at vende tingene med, og at Bastian kunne stå til og hjælpe hende, var han selvfølgelig glad for. De havde opbygget et venskab, som var vigtigt og som gjorde at de kunne tale om de fleste ting.

"Selvfølgelig, er det ikke hen i vejret" Svarede han roligt og kiggede hendes vej. Hun måtte få al den tid i verden som hun ville have, og hvilket også var derfor at han havde forslået hende det, "Der er masser af spørgsmål, som du skal have svar på og det er kun dig der kan svare på dem" Han begyndte langsomt at trække væk, for at lade hende være og han kunne gå tilbage til arbjedet, "Du siger bare til Lucy" Han sendte et varmt smil.

Bastian Dumont har forladt tråden.

Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 05.03.2023 10:16
Et varmt smil faldt fra hendes læber, som hun smilede til Bastian. Det var virkelig rart at have en ven som ham og hun var glad for han var der, han havde lyttet til alle hendes frustrationer og det var rart ikke bare at skulle diskutere med sig selv eller endnu værre, at skulle konfrontere folk hun egentligt ville komme til at såre, som hendes mor. Hun vidste slet ikke hvor hun stod i det hele, men snakken med Bastian havde virkelig hjulpet hende.

Nu gik hun i gang med at slibe daggerterne og bruge sine bedste evner både magisk og ikke-magisk, på at de skulle blive så fine som muligt. Hun havde hentet mange opgaver på havnen, men dem her kunne hun virkelig tænke over arbejdet med og efter snakken med Bastian, så havde hun endnu mere mod på at se sin far i øjnene igen.

Lucina har forladt tråden.

1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Krystal , Mee
Lige nu: 3 | I dag: 13