Er der noget du bare SKAL gøre hver dag?
Mhm.. Altså, ud ovre daglige pligter formoder jeg? afrunder hver dag med en bad i naturlige varme kilder, en fantastisk måde at tømme hovedet for tanker, og få slappet helt af uden bekymringer, og der er bare noget specialt ved at flyde i vandet og langsomt se månes overtage natten himlen.
Hvor finder du allermest inspiration?
I mine egne følelser og andres øjne, eller i naturens skønhed, Hvor ellers? der findes ingen bedre kilde til Inspiration.
Hvad er dit bedste kampangreb?
At bede om hjælp, mine hænder er for dyrebare til nogle som helts former for angreb.
Hvis du var en dyr, hvilket dyr ville du så være? (se evt listen med dyr)
Sekerys,de er bare vidunderlige og smukke væsner, og på flere punkter minder de om mig.
Hvis du var en plante, hvilken plante ville du så være? (se evt listen med planter)
En del af mig ønsker at sige elverrod grundet mine magiske evner, men, hvis jeg skulle vælge en plante ville det være lavendel.
Hvilke 3 dufte elsker du?
Lavendel, bruger ofte dens duft til at finde ro, og søvn. En duft der altid vil være mit hjerte meget nær.
Ozone, ikke mange kender den. Men det er den duft der kan anes i luften efter et lynnedslag, eller folk med aeromatiske evner har ofte denne duft omkring sig, der er unik, vidunderlig og afslappende, men samme tid tager den fat i ens urinstinkter for at få en til at være forsigtigt.
Nok aftypisk, men duften af maling, er altid tillokkende - og vækker min nysgerrighed.
Hvilke 3 dufte kan du ikke fordrage?
Jeg er udmærket klar over mange nyder duften af brande, eller ild, og mange pyromatiske væsner bærer denne..stank, omkring sig og der er ikke noget der er mere ubehageligt. Nok grundet min pyrofobi, men stadig en forfærdelig stank.
Ork sved, der er bare noget forfærdeligt med den hørm en svedig ork kaster om sig.
Mhmm..hvad ellers, hvis jeg skulle udvælge en ubehagelig duft mere.. Uh! Ja, en duft jeg engang fandt meget behagelig, nyslået græs! Som udgangs punkt en behagelig duft, og må være ærlig at den ofte stadig opfattes behageligt - men med det sagt så forbinder jeg også til en person hvor der er ved at være langt flere ubehagelig minder end behagelige.
Hvis du SKULLE vælge mellem at være døv eller blind, hvilken ville du vælge? Og hvorfor den?
Uden tvivl døv, hvordan kan det være svært? Lyde kan være så kompliceret og så findes der så nogle racer hvis folkemusik er noget af det mest tonedøve i verden.
Har du en virkelig sær vane?
I guderne jeg tror hvis du spørger mine elskerer, eller ekser så har jeg alt for mange sære vaner.
Men hvis jeg selv skulle vælge en, så må det være min vane til at bryde ind i en hvis bekendt af mines drøm hver gang jeg er frustreret.
Hvad er din største frygt?
At være ensom og alene, at mine bekendte vænner mig ryggen. Jeg..har svært ved bare at forstille mig sådan et liv.. jeg.. Næste spørgsmål..
Hvad er din generelle holdning til børn? Ikke blot om du vil have dem eller ej.
Børn er dejlige og forfærdelige væsner, de er vores fremtid, men hvis de ikke opdrages korrekt risikere man at de svækker vores kulturalle arv... Og hvis jeg får børn er det for at udvikle magiske evner med at finde en mand med evner som vil komplimentere mine egne. Så hvis de kender en elver med en stærk chakra, og evner der relatere sig til drømme, illusioner eller mareridt så bed ham sende mig et brev.
Ville du kunne overleve helt alene, i midten af en af Krystallandets skove?
...Laver du sjov? Hvis du finder mig en fuld blods skov elver som ikke ville kunne overleve i skoven alene, så! Er deres opdragelse fuldstændig fejlet.
Hvad er din favorit ting omkring dig selv?
Min stemme. Uden tvivl.
Hvad kan du allermindst lide omkring dig selv?
...Der er en grund til jeg går med slør, er det ikke svar nok?
Hvordan har du det med at være nøgen?
Uden slør? Er det ikke noget der sker, med mindre jeg er alene.
Med slør? Så har jeg intet imod det, den nøgne krop er naturlig og bør nydes.
Hvilken lille ting bringer dig glæde?
Når folk skjuler noget og jeg ikke kan gennemskue det, elsker det sociale spil med hemmeligheder og hentydninger til dem.
Hvilken lille ting kan gøre dig virkelig vred?
Når folk nægter at tørre deres fødder og sko af før de bevæger sig indendørs... Ved ikke hvor mange gange jeg har overvejet at råbe af efterårets stemme netop grundet dette.
Har du nogle vaner du ville ønske du kunne stoppe med at have?
At være i et forhold er..mere besværligt end jeg troede det ville være, og kan mærke jeg har mange adfærds vaner jeg skal kigge på, og nok mest med hvordan jeg kigger på andre.
Er du uskyldig?
I hvis optik?
I Isharis? Nej.
I Zaladins? Alt for udskyldig.
I min egne? Nej.
Hvilken type person vil du gerne være?
Jeg forstår ikke? Mig selv?
Hvis Krystallandets dronning stod foran dig lige nu, hvad ville du gøre?
Neje, og rolle øjne en smule når hovedet var lavt så hun ikke kunne se det.
Hvis Mørkets fyrste stod foran dig lige nu, hvad ville du gøre?
Grine.
Hvad er dit bedste minde?
Mit første møde med
Sitali Rhe'ol, ørkensstemme. Et møde der stadig plager mine bedste drømme.
Hvad er dit værste minde?
...Det er ikke noget som kommer dig ved, men i grove træk en nat hvor en forbandet dæmon, hvis levetid er blevet markant kortere siden den nat, overtag min drøm og narret mig.
Hvis du skulle sælge et produkt, hvad skulle det så være for et?
Min knust, om det er malerier, sang, musik, hvad end det skulle være. Men mine egne talenter.
Hvad er din mening om glimmer og skinnende ting?
De er gode som blikfang, men for meget er kvalmende, og mange unge benytter det alt for forkert.
Hvad er det dummeste du nogensinde har gjort?
...Jeg gjorde min bedste veninde desperat, efter jeg dummede mig og næsten døde tilbage i krigstiden. Tror stadig ikke hun har tilgivet sig selv... Stakkels
Ecaeriss Laeymiel.