1 2
Varmt tøj til varmt vejr
Venus 01.07.2022 21:39
Eftermiddag på Dianthos’ markedsplads. Her havde været bagene hedt de sidste par dage, hvor solen virkelig havde understreget, at nu var sommeren her, men efter nattens regnskyld lå der små pytter over det hele og hjalp med at kæle ned. Venus trådte i en. Hendes sko var gennemblødt. *Zalens* Lidt forsigtigt møvede hun sig ind til siden mellem folk, tog skoen af og begyndte at vifte på den til hendes magiske evner havde fået dampet den var tør. Så fortsatte hun sin søgen efter uld. Hun var lidt bekymret for, at hun ikke ville finde nogen der solgte noget under de her temperaturer. Mong 01.07.2022 21:46
dagene havde været varme. Terrak havde klippet de stakkels får for uld da de ikke skulle ha hedeslag. han havde samlet æg fra hønsene og mælk fra de køer der havde kælvet. Terrak tog sin vogn og gik mod market. han kom til market meget tidligt om morgenen og begyndte at stille op. han kaldte folk til sig for at få friske æg. lækkert frisk mælk og dejligt blødt uld fra ejen gård, noget af ulden var spundet op når han ikke havde andet at tage sig til. så det var klart til at strikke med. Terrak havde et udseende so skræmte mange. han lignede mere en dæmon end et menneske. men han var faktisk mere menneske end dæmon. nok fordi hans forædre havde været dæmon og resten været mennesker. men nu var han også engel så folk kunne tit ikke forstå at han var en venlig sjæl og ikke en ondsindet dæmon.
Venus 01.07.2022 22:06
Venus vandrede videre og så fra bod til bod, først til den ene side og så den anden og så den anden og videre gik hun. Intet uld i sigte. Venus var ikke typen der dømte andre. Hun var selv en venlig sjæl og havde bekendtskaber i lag af samfundet og uden for samfundet, de færreste ville føle sig trygge ved. For hende var hvordan man behandlede hende, meget vigtigere, end hvad man havde lavet før. Nogle ville kalde hende utroligt naiv. Men hun var ikke dum; visse væsner manglede ethvert gran af venlighed og dæmoner var oftest blandt dem, det havde hun selv oplevet mere end en gang.Så da hun endelig fin øje på noget uld, der ovenikøbet allerede var spundet op og glædeligt overrasket gik mod boden, fik hun sig et sjok der var til at se, som hun så op på boden ejer, Terrak. Hun tabte kæben omkring en centimeter og mæglet fuldstændigt og stirrede med sine ellers under normale omstændigheder venligtsindede grønne øjne op på “dæmonen”. ”Jeg… øhm…” Hun trådte instintivt et skridt tilbage. Desværre for hende var nogens gæs sluppet ud af deres bure. Et af dem havde besluttet sig for, at det bedste sted at stå var lige bag Venus. Venus snublede over gåsen. Gåsen skrappede op pg stak med en sky af fjer efter sig, og Venus sad nu pludselig på jorden få millimeter fra at være landet i endnu en vandpyt.
Mong 01.07.2022 22:14
Terraks gule øjne fik øje på en ung dame som så noget ved hans bod hun kunne lig. han så hvordan hun nærmest løb hen lige til.... hun fik øje på ham.. Terrak skyndte sig ud af boden da han så hun faldt og rakte hende en hånd for at hjælpe hende op. "De kom vel ikke noget til?" spurgte han og ville bare hjælpe hende op. hans lange sorte hår faldt ned over hans skuldre. han havde nok et dæmons udseende men hjertet var så venligt som en engels. Terrak tog fat vis hun tog imod hans hånd og hjalp hende op vis hun havde brug for det. Terrak havde dog ikke samme glød som en dæmon. han havde ikke ondskabs gløden. Terrak havde en skjorte i rød på og et par cowboybukser. han havde inde under tøjet en masse tato som kunne et trick eller to. han håbede dog ikke hun var så bange for ham at hun ikke ville tage imod hans hånd.

Venus 01.07.2022 22:46
En lille smule disorienteret blev Venus siddende på jorden et par sekunder, mens hun så efter gåsen med et utilfredst blik. Hun registrede lige knapt ud ad øjenkrogen at “dæmonen” forlod sin bod, og i næste nu var hende ved hende. Igen var hendes instinkt at trække sig hurtigst muligt, men var han ikke kommet ud for at hjælpe? Væsnet, hun endnu ikke havde regnet ud ikke var dæmonisk, havde bukket sig lidt ned for at give hende en hånd. Hårdet var bajsort. Hun så op på hans ansigt, undersøgende. Det var i hvert fald naturlig bekymring, det var hun (næsten) sikker på. Hvis hun selv skulle sige det, var hun god til at læse folk. I hvert fald rimeligt god. Hun tog Terraks hånd og trak sig op ved hans hjælp.”Nejnej… jeg… nej inter bøjet eller brække,” hun vrikkede lidt med anklen for at tjekke. Den havde fået et lille stød af gåsen, men der var ingen skade sket. Måske på gåsen.
”Tak,” der var stadig et glimt af flugtindstinkt i hendes ansigt, når hun så på Terrak, men denne gang smilede hun og håbede at han ikke opdagede noget. Hvis han havde været hjælpsom, så ville hun i det mindste lade sin tvivl komme ham til gode.
Mong 01.07.2022 22:55
Terrak hjalp hende roligt op og slap hendes hånd da han var sikker på hun stod op. han smilte forsigtigt til hende og så mod sin bod. hun havde set noget i boden hun gerne ville ha kunne han gætte siden hun var kommet over til hans bod. "det er jeg glad for, er der noget i min bod der frister?" spurgte han og gik om bag bodens bord. han så på hende med forsigtige øjne. mest fordi han havde opdaget hendes flugtinstinkt havde taget fat i hende. men det var han van til. nok derfor hans venner var dyr, og ikke hvilke som helst dyr. men dyrene på gården. Terrak rettede lidt på nogle af æggene der var væltet fra en pæn stand til en rodet stand, så han ordnede det hurtigt og så så op på hende igen. ja hans sorte hår og gule øjne skræmte mange.
Venus 05.07.2022 16:50
Hun tøvede et øjeblik, delvist fordi et ældre par var på vej forbi mellem hende og boden, delvist fordi hun stadig var lidt påpasselig. Så snart de havde passeret trådte hun alligevel hen til boden."Jo, jeg var egentlig på udgik efter noget uld. Min læremester har fået en tidlig vinterordre og har brug for materialet," hun smilede lidt ved t se Terrak sirligt rette sine æg op. Her var lidt af hvert; han kunne ikke være fra en af de gårde, der havde hundredvis af får. Dem var der et par stykker af rundt omkring Dianthos, men de solgte sjældent andet end uld. Her var både uld og friske æg og noget mælk, blandt andet. En lille gård så.
"Hvor meget tager du for et nøgle?" Hun så op fra at have nærstuderet ulden med blikket med et smil. Der var ikke ret meget usikkerhed tilbage. Måske bortset fra den, der kom af, at uld ikke lige var hendes ekspertiseområde, selvom hun prøvede at lade som om.
Mong 05.07.2022 17:02
Terrak så hvordan hun forsigtigt kom nærmere og spurgte ind til uld. ja han havde uld der var spundet og ikke spundet. men da hun spurgte om en nøgle kostede var det jo nok det der var spundet. Terrak havde en ret tor nøgle til 7 rav og en mindre nøgle til 5 rav stykker. Terrak så på hende og tog nøglerne op. "den store her tager jeg 7 rav stykker for. den lille 5 rav stykker." sagde han roligt og viste at det var råhvidts uld. han havde vidst 10 får der hjemme så han var ikek en med hundrede får. det kunne han jo heller ikke klare alene. han havde jo ikke nogle til at hjælpe sig på gården. så det var hvad han kunne klare. han havde nogle kid en gang imellem som han solgte til andre gårde. hans gård var lille men det var et hjem.
Terrak lagde de to nøgler på kanten af boden så hun kunne studere dem og måske vælge en af dem.

Venus 07.07.2022 22:52
Venus samlede begge nøgler op i hænderne og mærkede på tråden med fingerspidserne. Den var jævn nok på begge nøgler, og farven var også fin. Det kunne jo nemt indfarves. Men mon to nøgler var nok?"Jeg vil gerne købe begge nøgler... tak." Hun talte, mens hun tænkte og så på den rå uld. Hun havde ikke prøvet at spinde selv, og hun kunne ikke gøre det så pænt som en, der var vant til det.
"Ville du have noget imod at spinde et nøgle til op? Jeg tor samme størrelse som det lille skulle kunne gøre det. Jeg ville skulle bruge det i slutningen af ugen? Altså hvis du har tid," fortsatte hun høfligt, smilede lidt og fortsatte i et smånervøst tempo, "Hvis du ikke har tid er det helt fint, jeg vil stadig gerne have de to nøgler."
Mong 08.07.2022 20:26
7 + 5... 12 rav stykker og så ville hun gerne ha en lille mere det var så 5 mere. 17 rav stykker i alt. han så på hende og nikkede. "det skulle nok kunne nøs. så bare en lille mere?" spurgte han og så hun var lidt nervøs men hvorfor. var det mon pga hans udseende. han vidste godt han lignede en dæmon men han var menneske engel. eller hvad man ville kalde når ens tipolde far var dæmon."så vis De tager de to og vil ha en til spundet så er det 18 ravstykker" han satte en rav mere for at få lidt betaling for sin tid med at spinde da mange kvinder jo selv spandt uld om til garn. han gjorde det om aften når han ikke havde mere at gøre på gården. derfor var der kun bliver til to nøgler denne gang.

Venus 08.07.2022 21:18
*7 + 5 + 5... det er 10 +... bliver det ikke 17? Nå, måske har jeg regnet galt... nårh ja, han skal jo også spinde* Jo, det måtte være rimeligt nok. Venus nikkede med et så en rød hårtot gled ned foran øjet, stak så en hånd ned i sin skuldertaske efter betaling. Vent... Hvor var hendes pung? Hun begyndte at rode lidt mere febrilsk. Hvor var de- *aarh, der havde den gemt sig.* Hun måtte hellere få lappet foret i i tasken, så ting ikke kom på afveje mellem inder- og yderside."18 ravstykker... så," den sidste krystal landede på boden med et let klir. Hmm, hvordan skulle hun nu få fat i det sidste nøgle. Måske ville Terrak komme forbi med det? Nej, mester Cornelius ville nok ikke være helt rolig ved, at endnu en halvdæmon, hvis det var det, Terrak var, kom ind i forretningen. Bangebuks. Men det var nu sært, for hun havde set halvdæmoner før, og det var ikke det samme. Hun var sikkert på, han ikke var helt menneskelig dog. Nå... måske kunne hun komme forbi og hente ulden på hans gård i stedet.
"Hvordan kan jeg hente nøglet? Jeg vil gerne komme og hente det, hvis det passer Dem?" Nervøsiteten kom og gik lidt. Nu var handlen jo gået godt, men hver gang hun så op på Terrak, kunne hun ikke lade være at reagere en smule på hans udseende. Men havde jo ikke været andet end venlig, så det var mindre og mindre.
Mong 10.07.2022 12:52
Terrak kunne se på hende at hun regnede lidt i hovedet. han så hun roede i tasken. var hendes pung blevet stjålet mon? det ville virkelig være tybisk. men hun fandt den og det var godt. han tog dem roligt og lagde i en pung han havde bundet til sit bælte. "tak. og her har de de to første nøgler" sagde han og rakte dem ud til hende. han lyttede til hendes næste spørgsmål og skulle lige tænke. for det var jo nemt nok vis hun kom og hentede den. men hvor. her på market eller på gården.. han kunne også aflevere det når det var spundet."ja... der er jo 3 muligheder. jeg er her på market en gang om ugen for at sælge. ellers kan De komme til min gård om 5 dages tid og hente den eller jeg kan aflevere den når den er spundet?" hun var ikke den første der ikke var glad for han var dæmonisk udseende. men han kunne jo ikke gøre for at hans tipoldefar var dæmon der voldtog et menneske. resten af hans forædre var mennesker. og så var det bare kommet til udseende hos ham. men sådan kunne det jo gå.
men at folk ikke ville handle hos ham pga udseendet var noget racistisk. han var jo faktisk en engel med godhed og det hele.

Venus 18.07.2022 21:49
"Tak," Venus tog imod nøglerne og lagde dem ned i sin taske. *Hmm, måske jeg skulle ladede det være op til ham, hvor jeg henter det sidste nøgle... enhver undskyldning for at komme ud af byen, tager jeg nu også gerne,* Hun så tænksom ud. Det var nok bedst ikke at udsætte Terrak for Cornelius. På nuværende tidspunkt var hun mere bekymret for, hvordan hendes elverlæremester ville reagere end omvendt. Cornelius var jo elver og havde derfor visse holdninger til andre racer, naturligt nok. Men det var mere det, at han kunne finde på at hoppe op på en stol bare der var en mus. Terrak havde ikke givet hende andet indtryk, end at han var et roligt og venligt væsen, hvad end slags væsen han var. Hendes erfaring, og erfaring havde hun, med at invitere suspekt udseende folk inden for, var ikke særligt gode. For at være rimelig, så havde Venus venner i både de højeste og laveste lag. Desværre havde hendes seneste møde med en fuldblodsdæmon givet hende nogle... dårlige minder. Men nok om det."Måske jeg kunne komme forbi Deres gård? Det er et stykke tiden siden, jeg har været uden for byen," endte hun med at svare, med et glad smil. Markedspladsen støjede bag hende, men det lod til, Terrak havde fundet et godt, mere stille hjørne. Hun hørte nogen råbe 'forbandede gås!' et nogle gange længere væk.
Mong 19.07.2022 13:15
Terrak så på hendes tænksomme udtryk og lød vær at forstyre. da hun så begyndte at tale nikkede Terrak det var også helt i orden. for vis man ikke kom ud tit ville det jo nok være dejligt at komme lidt ud. Terrak kendte ikke denne cornelius og hans holdning til andre race men Terrak var ikke just ondt. vis han følte sig ond var det fordi han havde et dyr som led og han måtte slå det ihjel. det var lidt det eneste tidspunkt han følte sig ond.Terrak gik om foran boden og tog blidt hånden op og pegede mod en af portene ud til omkring dianthos. "den port der, den skal De ud af og så lige 15 minutters gå tur og så vil De se en lille gård med lidt forskellige dyr og et lille hus og en stor lade. der bor jeg." sagde han og så mod hende med venlige øjne. han ville gerne ha hun forstod ham så hun ikke farede vild. det var aldrig sjovt.
Terrak selv var snart van til at flyve vejen så det gik en del hurtigere men han ville gætte det ville tage 15 min at gå den vej. han hørte pludselig nogle råbe gås og han så op for at se om det var et dyr der var sluppet fri eller de talte grimt til en kvinde. vis det var det første kunne han nok hjælpe vis det var det sidste ville han blive vred. sådan talte man nemlig ikke til kvinder lige gyldig hvad

Venus 22.07.2022 20:57
En gås skrappede op. Det lød umiskendeligt som om, gåsen efterfølgende fløj direkte gennem nogens bod og lavede ravage. Det var svært at høre præcist, hvad der blev sagt på denne afstand, men det var vidst en ed efter hvem end, der ikke havde indfanget deres fjerkræ endnu. Venus grinede lidt. Det måtte være den gås, som hun selv var faldet over tidligere. Den var lidt sjovere på afstand, end den var tæt på.Venus vente blikket tilbage mod Terrak og stillede sig så lidt tættere på ham, så hun bedre kunne følge hans arm med øjet: "Gennem porten og så 15 minutters gang til, jeg ser en lille gård med nogle forskellige dyr og et lille hus med en stor lade," hun nikkede bekræftende, "Mhm, det husker jeg." Det ville tage kortere tid i fulgeflugt, tænkte hun—hun var selv i stand til at svæve—, og forsøgte at huske, hvordan vejen drejede ud af byen.
En anden tanke strejfede hende; hun havde ikke sagt sit navn: "Mit navn er Venus, for resten. Hvad er Deres?" Der var ikke længere noget spor af frygt eller uro at spore hverken udenpå eller indeni. Og nu glædede hun sig også til at se en gård. Det skulle nok blive en fin tur om nogle dage, så længe vejret holdt selvfølgelig.
Mong 23.07.2022 18:07
Terrak hørte hun grine og så mod gåsen der fløj ind i en bod. synd for ejeren af boden men sjovt for tilskuerne. Terrak hørte hun gentog og nikkede. han nikkede og da hun sagde sit navn og spurgte til hans sendte han hende venlige øjne. "Terrak, navnet er Terrak." sagde han og var jo ikke ond på nogle måde. så hvorfor sende onde øjne vis man ikke var ond. så venlighed levede han med. men han kunne også godt blive vred vis man gjorde noget som var uden for hans mening af godhed.Terrak mærkede pludselig en druppe vand på hovedet og så op på himlen som var begyndt at blive mørk. han havde ikke regnslag til sine vare så det galt om at komme hurtigt hjem inden alle tingene blev våde. men han gik ikke før han var sikker på venus kunne huske det hele. men han kom alligevel med en kommentar til vejret. "fra solskin til en byge. ja det er det tybiske Krystalliske vejr" sagde han og fik en dryppe lige mellem øjnene.

Venus 25.07.2022 21:11
Venus mærkede også en dråbe. Så en til. Så to mere hurtigt efter hinanden. Hun skyndte sig at lukke sin taske og holde den over hovedet, lige tids nok til at himlen over dem sprak, og vandet begyndte at fosse ned. Hun smilede stort tilbage til Terrak:"Ja, typisk! Vi ses om et par dage!" Og så stak hun ellers i løb for at komme i læ et sted. Efter at have stået en rum tid som sild i en tønde med en større del af resten af markedspladsens gæster, klarede vejret op igen, og Venus drog hjem til skrædderiet.
"Cornelius, jeg fandt uld! Jeg har ikke det hele, men sælgeren sagde, han ville have et nøgle til klar om et par dage," råbte Venus op ad trappen.
"Skønt, kære! Var det nogen, jeg kendte?" En vandhane blev slukket.
"Nej, det tror jeg ikke. Jeg havde heller ikke set ham før. Han sagde, han boede lige uden for byen. Jeg tror, han var halvdæmon." Venus fortsatte råben, mens hun stilte taske fra sig og hang kåbe op.
"Nej, hvor spændende, så han godt u- EN HALVDÆMON! VENUS, jeg holder meget af dig, men sidste gang du trak en halvdæmon herind, var byvagten efter os i flere uger!"
"Jeg sagde 'tror'!" Og sådan fortsatte samtalen til teen var på bordet, og emnet var skiftet til det at handle om det sære vejr og Venus' fortælling om en løs gås.
Et par dage senere åbnede Venus hoveddøren til skrædderforretningen igen på vej ud.
"Cornelius, jeg tager afsted for at hentet uldet! Jeg er tilbage om et par timer!" Råbte hun tilbage til baglokalet.
"Hva'? Jaja, et par timer!" Cornelius vinkede til hende med den ene hånd uden at se op fra sit syarbejde.
Venus trak remmen fra den brune skuldertaske over hovedet, så remmen sad på tværs, og så traskede hun afsted mod byporten i en flødefarvet sommerkjole, der gik hende til anklerne og var mønstret i store blomster, og da hun var nået uden for murene, satte hun af fra jorden og begyndte at spejde efter en lille gård.
Mong 26.07.2022 17:11
terrak skyndte sig at pakke sine ting sammen og skyndte sig ud af porten og lod sine vinger komme frem og fløj hjem. her lagde han æggene i et kølerum og mælken med. ulden lagde han ved spinderokken og begyndte så småt at spinde ulden til garn. han gjorde det lige når han havde tid. han skulle jo også aftenfodre dyrene og tjekke om de havde vand.dagene gik hurtigt og han var lige blevet færdig med at spinde ulden dagen inden hun kom. han gik rundt ude på marken og kastede hø og halm rundt inde i en tildækket skur hvor fårne søgte tilflygt for dårligt vejr. terrak elskede sit arbejde han gik altid og fløjtede når han arbejdede. han ville jo ikke dræbe dyrene ved at synge og han kunne jo ikke spille fløjte imens han arbejde.
Terrak kom ud fra skuret og gik mod indhegningens låge. han stilte sig op af den og så ud på alle sine dyr han nu havde fodret. det var godt med hårdt arbejde. at stå på market var ikke hans ynglings sted, det var lige her, her hvor han følte sig hjemme og tilpas og ikke udstødt pga udseendet. hvorfor troede alle han var dæmon? han forstod det ikke selv. nok fordi han ikke vidste at hans tip tip tip tip oldemor var voldtaget af en dæmon den gang. når. fortid var fortid og nu var han engel.
Terrak gik ud af lågen og gik mod hønsene for at se hvor mange æg de havde lagt. hanen kaldede som en gal da han nærmede sig. han fløjtede roligt og hanen vendte røven til ham og gik væk. den kunne ikke skræmme ham.

Venus 26.07.2022 21:39
Venus trak vejret dybt ned i lungerne: "*Snuuuus* Aaaaaarh!" Vinden piskede gennem hendes røde manke og fik den flødefarvede kjole til at danse, mens hun drev gennem luften i et luntende tempo. Hun elskede at flyve. Alt nede på jorden var på størrelse med ting i et dukkehus. Gule hvedemarker og hvide bomuldsmarkerstrakte sig så lang øjet rakte mellem æblelunde og enge plettet af brogede køer og hvide får. Ind i mellem så hun hestetrukne vogne følge vejen mod syd ned til Safirien, sikkert på vej mod Zirkons handelsplads. Hun var fløjet en lidt længer tur bare for at nyde vejret mens det holdt. her var ganske vidst overskyet, men det regnede jo ikke. Fra vest sejlede mørkegrå skyer ind over Dianthos og fortsatte videre i Venus retning.Inden længe styrtede det ned igen, så de mange dyr på markerne strømmede mod læskure og overskyggende trækroner. "Uf!!" Venus forsøgte at dække hovedet, men vidste egentlig godt, det ikke ville gøre nogen forskel. To sekunder efter var hun allerede gennemblødt. Hvor var den går mon? Det måtte være den der. Venus lavede en halvcirkel i luften og begyndte at svæve ned mod en lille går, hvor hun netop havde set en lille fåreflok lunte i læ, og et sorthåret væsen, som godt kunne være Terrak, følge med dem med hø. Hun landede blødt ved havelågen og lignede en druknet mus. Havelågen blev puffet op med et let knirk, og Venus gik igennem den med et søgende blik og sørgede for at lukke den bag sig: "Terrak?"
Mong 27.07.2022 13:48
hans navn blev pludselig kaldt og han så rundt og fik øje på venus. han kastede rundt med høet så det var spredt og gik over til hende i hurtige skridt. "hej venus De er jo helt våd, kom De kan få varmen inden for." sagde han og lagde blidt en hånd på hendes ryg for at føre hende mod huset. det var lille. der var 4 værelser på gården. ud over køkken og toilet. så den var bare en lille to etagers gård.Terrak åbnede døren og lod hende komme ind først. "den byge kom da ud af ingen ting." sagde han roligt og tog fat i sin hestehale og vred den for vandet. det var rigtig langt hår han havde men det var jo noget der klædte ham så det var jo ikke noget han ønskede at klippe af.
Terrak gik ind i stuen hvor der stod en lille fin marmor pejs, han nikkede over mod den til hende og ved siden af pejsen stod en spinderok. han havde ladet garnet ligge ved siden af for ikke at glemme hvor han havde lagt det. han tog den op og gik over til hende med den.

1 2
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet