Åben

En aften i rampelyset

Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 09.04.2022 16:22
Det var dette her hun levede for. Suset som gik igennem hendes spinkle krop, når forstillingen var slut. Lige nu stod hun med hendes kollegaer og kiggede ud over scenen og ud på det store publikum som havde siddet og set på hende og de andre, fremføre det nyeste stykke på byens fine teater. 
Det var her hun oplevede suset, når hun oplevede at folk var tilfredse og glade for den oplevelse som de havde givet den almene borger, som havde brugt deres tid på at sætte sig til rette og se deres gøren. 
Premieren var løbet som den skulle, Lily var ovenud tilfreds med hendes præsentation, og ikke mindst hendes kollegaers. Smilet var stort på hendes læber, som hun nejede et par gange sammen med de andre. Hun kunne mærke hvordan sveden sad på hendes pande og langsomt løb ned ad kinden. 

De forlod alle scenen, hørte hvordan publikum forlod scenen og hun kunne trække sig tilbage til hendes omklædningsrum og få et velfortjent hvil. Men inden var der flere som ønskede at sige tillykke til de kære skuespillere. Rosen var en stor ting, og noget som hun ikke havde været foruden. "Mange tak" Lød det fra hende igen og igen, og hun nød det hele - sluprede alt rosen i sig. 
Lily nærmede sig omklædningsrummet, tanken om et koldt glas vin gjorde hende glad. Det var nærmest blevet en tradition når hun havde færdiggjort en forestilling, nu var hendes far jo en stolt leverandør af vin til Dianthos. 
Hun gik målrettet hendes lille bord og satte sig foran spejlet, med et stolt smil på læberne. Stolt over det hun havde gjort, det hun nærmest gjorde hver aften og stolt over hendes kollegaer. 

Et bank på døren hev hende ud af hendes tanker og drejde hende i stolen, "Kom inden for" Lød hendes stemme, målrettet døren. 

Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 29.12.2022 00:34
Familien havde udset sig en mulighed for at tilbringe tid sammen. Det var meget stor uvillighed, at han havde sagt ja til at deltage.  Selvom manglen på interessen var noget så stor, måtte han erkende, forestillingen havde ikke været ringe. Om det var grundet skuespillerens udseende eller deres reelle historiefortælling igennem dialog og optræden, vidste han ikke. Men alligevel ved forestillingen afrunding, blev han ramt af en lettelse. Endelig. 

Uanset hvor kønne folk var, kunne man godt blive træt af at se på dem. De talt for meget. Bevæget sig for meget. Men han ville alligevel give hende ros. Hun havde gjort det godt, siden hun havde kunne holde ham oppe under hele forestillingen. Det sagde han absolut intet, han ville ikke kunne gengive hvad der var sket, for han huskede det ikke. Han havde bare set på hende (og de andre). Så da de fik muligheden for at gå afsted, ment som de skulle forlade stedet. 
Umotiveret havde han inviteret sig selv til at ville rose hende personligt. Men muligheden stod ikke bare sådan for døren. Han fik bevæget sig hen til omklædningsrummet og bankede på hende dør. 

Et solidt bank og hun inviteret ham ind. 

"Normalt er jeg ikke for lange forestillinger, eller forestillinger i sig selv, men du holdt mig oppe hele aften," det var en ros af en art. "Men Deres skønhed opslugte desværre min opmærksomhed da Deres navn blev præsenteret," han anede ikke engang om det var blevet sagt, så uanset hvad, var han taget med bukserne nede. Hun kunne le, men det ville kun være et godt tegn. 

"Kan jeg inviteret Dem med en tur ned i kælderen?" Basil vidste, at selv i et sted som dette, så havde kælderen et lille rum hvor man kunne få et lille spil kort. Han havde været der før, selvfølgelig. Det var intet officielt eller stort, bare små krystaller på spil, intet særligt tab eller vind. Bare god stemning og måske en mulighed for, at lure hende lidt ind til sig selv. Kunne jo ske, at hun bragte lidt held med sig. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 29.12.2022 09:24
Det solide bank på døren havde hevet hende ud af hendes rutine, som hun sad foran sminke bordet med det store spejl. Næste del i hendes rutine var at fjerne det store teater sminke. Nysgerrigheden spirrede i hende over hvem der havde fundet hendes vej. Det var ikke ofte at der kom folk denne vej, med mindre det var de andre skuespillere eller instruktøren. 
Hun drejede sig på stolen, og lod fronten vende mod døren, som hun inviterede hendes ukendte gæst indenfor.
Personen og ansigtet som trådte ind i hendes rum, var ukendt for hende, tydeligvis en af hendes publikummer, som havde overværet den lange forestilling.  
Det var slet ikke ofte at det var publikum som kom denne vej, fordi deres små omklædningsrum. Hun var glad for at hun ikke var kommet længere, ikke var kommet ud af den store kjole som hun havde båret, men blot havde sat sig for at få kontrol over rusen som sad i hendes krop.

Hun rejste sig fra stolen, blot for at være venlig og ikke sidde ned når han talte, men stå ham - næsten - i øjenhøjde. Hendes læber formede sig i et naturligt smil, som han begyndte at rose hende. Alle havde deres præferencer når det kom til forestillinger på teateret, og at han ikke brød sig om de lange, var helt i orden. Hun mærkede hvordan varmen i kinderne langsomt bredte sig med smilet på læber, som hun søgte hans blik. "Mange tak. De smiger mig helt" Kom det fra hende som læberne smilte og hun kom med et lille grin. Et varmt grin. Hun nød de ord han kom med. Lily gik nogle små skridt nærmere ham, "Jeg er Lily Fox" Hun lod sin arm række ud mod ham, så han kunne tage den og de kunne hilse officielt. "Må jeg spørge hvem min nye beundre er?" Hun kiggede nysgerrigt på ham, for at vide hans navn.

"Det kan jeg næsten ikke takke nej til, nu hvor jeg har holdt Dem oppe hele aftenen" Endnu et roligt, kort grin forlod hendes læber. Han var da bestemt interessant. Han var køn og nydelig at kigge på, så hvorfor ikke bruge resten af aftenen med denne herre? 
"Vil De give mig et øjeblik, så jeg kan skifte kjole? Blot et lille kvarter?" Det var måske lavt sat, hvis hun også skulle skifte make uppen, men hun var sikker på at han kunne vente.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 29.12.2022 17:39
Den bedste ros en mand kunne få, var at de smigret en kvinde. Egoet kunne stige helt til vejrs og præstationsevnen ville nok følge med deropad. Så da hun fik nævnt sit navn, gav han et tydeligt 'Ah' og nikket bekræftende for sig selv. "Den Lily Fox. Der ser man bare," - "Basil af Argyris, men De kan bare sige Basil og måske vi ville nyde bedre af at være dus?" ingen grund til alle de formaliteter, nu var de på navn, så hvorfor ikke udnyt muligheden der lå lige for foden af dem. 

En anelse overrasket over, at hun så hurtigt valgte at takke ja, men blot bad om et øjeblik til at skifte sagde han i et roligt stemmeleje; "Ah, ja, selvfølgelig,". I sekundet om han skulle bakke ud eller blot vende sig med ryggen til, valgt han det første. "Jeg venter herude," det ville nok være for meget, at forvente, at hun ville lade ham forblive stående derinde og se hende tage krigsmalingen af og så videre. Så hvorfor ikke blot gøre det rigtige og være en form af en mand. 

Basil forlod rummet, lod stille døren lukke i, men blev stort set også stående der, langsomt fik han lænede sig op ad døren og lod armene falde tungt over kors, et kvarter kunne virke som ingen tid, såvel som evigheder.  
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 29.12.2022 22:35
Denne Basil havde allerede gjort meget rigtigt, efter at han var trådt ind i hendes lille kostumerum. Hans smigrende ord havde ramt hende, og det virkede kun til at blive ved, som han stod overfor hende. Hun kunne mærke hvordan varmen og farven i hendes kinder blev stærkere, som han roste hende. Det var slet ikke til at være i sig selv, men hun nød det uden tvivl. "Jeg vidste ikke at mit navn, var så udbredt" Hun blinkede drillende til ham, med en lille latter. Selvom hun måske ikke var så kendt, som han fik det til at virke, så var ramte hans ord hende. Han var smigrende, ingen tvivl om det. "Det glæder mig at møde Dem Basil" Svarede hun ærligt med et varmt smil. Med det ansigt, som han bar rundt på, så ville det glæde et hvert kvinde hjerte. 

Lily vidste at flere af de andre skuespillere og kollegaer, besøgte kælderen for at få lidt sjov ud af resten af aftenen, så det gjorde det måske lidt nemmere at lokke med hende. Men Basil havde vist sig at være en mand af klasse og etikette, han var samtidig attraktiv og nydelig i sit tøj. Hvorfor skulle hun ikke bruge tid med ham? Så måtte hendes kolleager klare sig selv.
"Tak. Det vil jeg selvfølgelig sætte pris på" Smilet forsvandt ikke på hendes læber, men lod det følge ham, som han gik ud og lukkede døren bag sig. 
Hun kunne nu sætte sig ved bordet igen, og skynde sig at gøre sig klar. Hun glædede sig til at være i en mands selvskab, det var ved at være længe siden. Hun agtede at gøre sig nydelig over for ham, ligesom han var.

Da hun endelig var klar, tråde hun udenfor døren hvor han stod og ventede. Om hun havde overholdt tiden, vidste hun ikke helt. Hun havde ikke styr på tiden på nuværende tidspunkt. Men hun havde formået at ligge en ny sminke, skiftet til en anden kjole og lod en behagelig duft af parfume følge hende, som hun trådt ud. "Undskyld, at jeg lod dig vente, Basil" Skyndte hun sig at sige og kiggede varmt på ham. Hun rakte sin arm ud, så han kunne tage den.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 30.12.2022 18:27
En mand af den kaliber som Basil var, gjorde at han da havde hørt om visse kvinder af visse standarder. Nogle mødte han før de rigtig skabte et navn for sig selv eller før det nåede længere end bare hjemstavnen, her i blandt lå Aaliyah af Kazimi i den kategori. Navnet ulykkesfuglen havde ikke ramt Dianthos dengang, han mødte hende. Men den tid den sov. Lily var ikke bare adelig af titel, hun arbejdede for penge, for ros og smigr. 

... Han havde flyttet sig fra døren lige i tide, fra hun åbnede den op. Mon det ville have været antiklimatisk hvis han var væltet bagover og ind i hende. "Du skal ikke undskylde," nåede han at sige, før han så hendes hånd gestikulation. "Lad os gøre det korrekt." og han ført let hendes hånd ind i hans armbøj, så hun kunne gå ved siden af ham, som det var en hel date. De skulle ikke spare på de ting. Formaliteterne var der af en årsag, selvom han ikke gad det i tale, var kropssprog noget andet. 

"Har du været med dernede før?
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 30.12.2022 21:49
"Det er ikke pænt at lade folk vente" Kom det roligt med et varmt smil, som han havde fejet hendes undskyldning til siden. Hun havde skyndt sig, for ikke at lade ham vente på hende. Men det havde hun næsten ikke kunne undgå at gøre, men det virkede ikke til at han tog det tungt, selvom hun havde det på denne måde. 
Han havde pli og stil, ikke kun i hans beklædning og ord, men ligeså meget hans handling, som han tog hendes arm. "Det synes jeg bestemt vi skal, Basil" Svarede hun roligt og kiggede over på ham, som han tog hendes arm. De kunne nu gå arm i arm, ned mod kælderen, hvor en spændende aften ventede. 

"Det ville næsten være mærkeligt, hvis jeg ikke havde" Hun kiggede over på ham igen, som de gik ned ad gangen. Vidste han hvor de skulle hen? Ellers gjorde hun. "Men ja, det har jeg. Det kan man næsten ikke undgå, når man arbejde her" Det var ofte der de tog hen for at slutte aftenen af, selvom det langt fra var hver gang at Lily tog med. Så meget drak hun ikke. Men hun nød et godt selskab. "Har du besøgt stedet før, Basil?" Det var selvfølgelig et oplagt spørgsmål, for nu kendte hun jo intet til denne mand, og han kendte heller ikke mere til hende end at hun var skuespiller. Hun så frem til at lære ham at kende.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 31.12.2022 10:06
Det var uundgåeligt, ikke at lade folk vente. Han var ikke generet af det, så hvorfor hun var så opmærksom på dette, måtte være hendes problem. Basil tog ikke del i den del af deres aften, for hun var da langt kønnere nu, end før. Det måtte hun da vide, ellers havde det ikke været relevant for hende, at hun skulle vaske sig ren. 

Han førte stille an, for selvom han ikke var en hyppig gæst i teater salen, så var han en hyppigere gæst i deres kælder. Man kunne næsten kalde ham en stamgæst. "Spøjst vi så ikke er løbet ind i hinanden før, Lily." en lille afsløring på, at han kom der nok en del oftere end hun måske. Men som hun spurgte mere direkte, kiggede an på hende og trak skævt på smilebåndet: "Lidt for ofte måske," før fokusset igen faldt til foran dem, så de kunne komme der ned. 

"Er du god til kortspil?" ærligt mistænkte han hende, for ikke at være en god kortspiller. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 31.12.2022 11:40
Lily var selvfølgelig en smule, for at tage at underdrive det lidt, forfængelig. Nu hvor en mand af hans kaliber havde spurgt hende ud, så kunne hun ikke andet end at takke ja, og dermed også se så præsentabel ud som hun kunne. Hun havde gjort meget ud af sminken og tøjet, den flotte kjole som hang om hendes krop. Det betød meget for hende. 

Det var måske forskellen på dem, hvis han havde brugt mere tid i kælderen og hun havde brugt det meste af sin tid i salen, hvor hendes talent og hendes oprigtige interesse lå. Selvfølgelig havde hun besøgt kælderen, men ikke så meget som kollegaerne havde. "Hvis jeg skal være ærlig, så er det ikke så meget jeg har besøgt kælderen. Ofte når mine kollegaer har været dernede, har jeg søgt andre steder hen" Ofte bare hjem. Hun havde ikke rigtig været til den slags. 
Hun kunne ikke lade være med at komme med et lille grin, over hans tilståelse, "Så ved jeg da hvor jeg skal kigge, næste gang jeg skal finde dig, Basil" Hvis aftenen gik godt, og de kunne skilles som venner, så ville hun da opsøge ham igen.

"Normalt så siger man at man enten har held i kærlighed eller spil. Men jeg føler ikke jeg har held i nogen af delene. Slet ikke kærligheden. Så måske kan jeg overraske dig, i et spil?" Grinede hun roligt, som de gik ned ad trappen mod kælderen.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 01.01.2023 10:14
"Ja så?" det lød næsten helt nysgerrigt for ham. "Hvad opholder så ellers din tilstedeværelse, Lily?" hvor kunne han måske så ellers finde hende, når hun var færdig på scenen og skulle underholde sig selv. Det ville kun være til deres fordel, at han vidste noget så basalt. Med et skævt smil lod han hovedet vippede en anelse. Ja, det gjorde hun vel. Det kunne man ikke nægte hende, hun vidste hvor han eventuel opholdte sig nu, for at han kunne være. 
Det var en næsten vind-vind-situation. De ville begge have gavn af det jo. 

Som de bevægede sig ned af trappen, han bag om ende for at gøre plads til dem begge, kom hun med en kliché sætning, at han kunne lade vær med kort at rynke for næsen og brummede et kort mhm. "Man plejer vel at have held i begge dele, ikke bare det ene over det andet. Men måske du bringer held til andre," det ville nu ikke skade, hvis hun bragte held. En lille lykkebringende fugl ville være okay. Det kunne han da kun tage i mod med kyshånd. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 01.01.2023 11:42
Basil var uden tvivl en rar mand at være i nærheden af, som de gik sammen ned mod kælderen. De havde en fin samtale kørende og han virkede til at være oprigtig i hans spørgsmål, hvilket kun glædede hende. "Åh, du ved livet som komtesse er aldrig roligt" Grinede hun. Ikke at hun var så frygtelig optaget i sit liv, hun befandt sig bare bedst i sit eget selskab. "Jeg kan gode lide at læse en god bog hjemme i lejligheden, ellers så har jeg min far i Medanien. Og ellers så er der fester og begivenheder, som det forventes at man deltager i" Det kendte han måske selv noget til? Men det var altid mange forventninger til en kvinde i hendes status og rang. Der var fester der skulle deltages i, begivenheder som man egentligt ikke magtede. 

Det var lidt kliché det hun havde sagt, og hun hørte godt den lille brummende lyd, men hun smilede blot over det, som de forsatte ned ad trappen med hende forrest. "Jeg skal gøre mit bedste for at bringe held til dig. Det er altid sjovest at komme sejrsrig ud, ikke?" Måske kunne hendes charme og hendes person bringe ham held.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 02.01.2023 12:50
Komtesse-livet er aldrig rolig, det vidste han nu intet om, men hun havde vel ret i den lange ende, for han havde da kusiner og de var da.. aktive, men nok ikke på samme måde som hun. De gjorde sig minimalt i familie foretagen, mens Basil tog del i det, selvom han var den som havde mindst lyst til det eller stod til at overtage det. Men det var hyggeligt med et arbejde, hvilket jo også virkede til at fungere for Komtesse Lily Fox. "Hvordan har din fader det så i Medanien? Besøger du ham tit?" det var jo alligevel lidt af en rejse og hvis hun foretrak at stå på scenen, kunne hun umuligt se sin fader så forfærdelig meget. 
"Er det så revolutionære bøger du læser," det kunne vel ikke skade at kvinder havde en interesse for at være mere selvstændige, han mødt hvert fald sjældent nogen som stod for egen indtægt i deres samfundslag, men igen ham kom nok heller ikke så meget i de kredse. 

Et rynk på næsen og et skævt smil voksede lidt: "Hvis ikke du bringer mig held, så lad os håbe, jeg bringer dig held," det kunne jo kun gå den ene vej. Men det var jo alligevel bare små penge. 

Som de nåede til kælderen, valgte han at træde for, så han kunne åbne døren for hende. "Damerne først,". 
Humøret var allerede højt der inde, det var en god stemning, intet vildt og ingen skæve øjne. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 03.01.2023 07:39
Selvom der havde været flere ting at tage sig til, i forhold til fester og familie begivenheder, da hun boede hjemme, hvor der havde været flere forventninger til hende, så følte Lily stadigvæk at hun havde en del at se til. Lige nu var det selvfølgelig teateret som var hendes største prioritet, hendes fader havde accepteret at det var denne vej hun ville og det var også en af grundene til at han havde brugt en del af sin formue, til simpelthen at købe teateret. Om det var for at gøre hende glad, selvom det nok ikke havde nogen indvirkning på hende eller om det blot var for at have lidt ejendom, var det nok mere det sidste. 
"Min fader? Jeg er sikker på at han har det godt" Han var måske ikke den mest pålidelig mand længere, og han brugte ofte meget af sin tid på egne værelser, hvor han enten drak eller malede, men han var overordnet set en god far og en fair mand. En mand med sans for forretninger. "Nej, desværre ikke" Svarede hun roligt og søgte hans blik, som de gik, "Det er en længere rejse, vi har begge meget travlt og jeg har så mange ting i byen at se til. Min far er primært vinbonde, han har også frugt og grønt, men det er vinen som er hans hovedprodukt. Han levere også en del her til Dianthos" Hun vidste at han havde leveret en del til både Dianthos, men også til Krysstalpaladset. 
"Både og.. Det gør bestemt intet at blive lidt klogere på fremtiden" Svarede hun med et lille smil, selvfølgelig gjorde hun det, "Men ellers er det nok bare primær romaner. Hvem kan sige nej til en lille portion kærlighed?" Grinede hun småt. 

"Ja? Jeg tror der skal meget held til, hvis jeg skal gøre det godt. Jeg tror vi skal satse på min held til dig" Chancen for at han ville vinde, i forhold til hende var nok ret stor. 

Hun smilede som han trådte til side og hun kunne gå ind først. "Tak, Basil" Hun sendte ham et varmt smil, inden hun gik inden for. Kælderen var allerede godt besøgt, der var en god stemning og allerede høj. "Skal vi finde en plads ved et bord eller vil du have noget at drikke først?" 

Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 04.01.2023 08:12
Rygter sagde, at Henry Fox, havde lade sig købe teatret for blot at give sin datter en mulighed for at stå på scenen, men om det var den eneste reelle årsager, var svært at vide. For der var gode penge i det, uanset om Lily stod på scenen eller ej. Hun blev dog lønnet af sin egen far, men som så mange andre adelige børn var det næppe en nyhed. Basil var en af de mange som lod sig arbejde for familien. Forskellen var dog nok, at Lily nød det langt mere, end Basil nogensinde ville komme til. 

Inden Basil nåede at få spurgt ind til mere omkring hendes far, nåede hun selv at besvare det andet spørgsmål han havde givet hende, hvor hyppigt så hun ham. Selvfølgelig var rejsen længere end bare lige den første hestevogn ud af byen ville kunne klare det. "Vin er der også godt salg i, du finder næppe en, som ikke nyder godt af det på den ene eller anden måde," fik han lige så stille indskudt inden de næste af hendes mange ord tog overhånd. 
Basil kunne ikke bearbejde hende for det, han havde selv spurgt. 

Et et let lille he lød som han åndede ud. Romaner, kvinder var til tider så forudsigeligt. Mange af kvinderne i byen var alligevel alle så trivielle, at det var trist. "Er det så kun i bøgerne du oplever den form af portion kærlighed eller har du en mand i sigte?" det var måske et meget godt spørgsmål. Hvis nu hun havde en mand på den ene eller anden måde lænket fast til sig, skulle han næppe give sig i kast med hende på nogen anden måde end bare finurlighederne de ville blive mødt af for aften. 

"Så fint. Hvis det viser sig, at du tog fejl, må vi heller tage revanche og prøve igen,

Døren lukket let i, som de begge var kommet forbi. Han tog selv sit jakke af, ingen grund til at se mere formel ud nu. "Hvis jeg finder plads, vil du så hente noget at drikke?" skønt de lige havde talt om vin, var han da også blevet tørstig. 
Men han ville finde dem en plads, hvis hun fandt drikkelsen. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 05.01.2023 10:20
Lily følte selv at hun var dygtig og havde talent inden for skuespillet. Hendes fader havde intet med rekrutteringen af undervisere eller skuespillere at gøre, han ejede blot teateret. Lily følte sig sikker sig sikker i hendes valg af arbejde. Der var mange andre adelige, især kvinder, som ikke fik noget for dagen og derfor blot levede af deres mænd. Det var ikke noget Lily kunne eller ønskede. Selvom hun havde penge fra hendes far, så så hun ingen grund til ikke at lave det hun elskede.

Lily brød sig ikke om teleportører, så når hun endelig rejste, så var det med hestevogn og det tog alligevel et par dage at komme frem og tilbage, så hun havde ikke mulighed bare for at tage afsted. Det var noget hun måtte gøre, når tiden og muligheden kom. Især i de store højtider, havde hun at vane at tage afsted; som jul og nytår. 
"Det har bestemt også været en god forretningen han har formået at skabe" Hun sendte Basil et lille smil, "Men hvis man ønsker at være noget inden for vin, så kræver det også at man har et godt produkt" I hendes øjne var det et fantastisk produkt, ellers så havde det heller ikke gået ham som de havde gjort, "Men det er sandt. Det er de færreste som ikke nyder et godt glas vin" 

Måske var det meget forudsigeligt af hende, at hun var til den slags. Men det var de fleste kvinde, så hvorfor ikke hende? Men det var selvfølgelig også det der gjorde det hele forudsigeligt. Men det tog hun ikke så tungt. Lily havde personlighed nok til at skille sig ud fra andre kvinder. Hun kom med et lille kort grin, inden hun lod blikket glide over på ham. "Jeg må indrømme, at det lige nu kun er i bøgerne. Ingen mand har bejlet til min hånd endnu, selvom min fader selvfølgelig ønsker dette. Men hvad med dig selv, Basil?" Han var jo en attraktiv herre, så mon ikke?  

"Lad os se hvordan det kommer til at gå så" Hun sendte ham et kækt og drillende smil, uanset hvordan det gik, så kunne hun sagtens finde på dette igen.

"Selvfølgelig" Svarede hun smilende og brød op med ham, så de kunne gå hver deres vej. Hun fik fat i to glas rødvin, som hun kunne tage med ned mod bordet som han havde fundet. 
"Værsgo" Lød det fra hende, som hun satte de to glas foran dem og satte sig ved hans side, "Jeg kan vel godt nå at være med?" Hvis ikke, så kunne hun give ham held.

Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 05.01.2023 14:39
I et kortvarig sekund, mindedes han selv hvor mange dage han havde brugt på at komme til Belzera for mange år siden, men stoppede nær Fredskilde var næsten en halvmåneds tur. Så han kunne næppe tro hun besøgte ham så forfærdelig meget igen, måske han burde huske hvad hun sagde, mere ordret. 

Et godt produkt var altid nødvendigt, ellers havde man jo intet salg, selv så meget vidste han da, men han lod hende få den. "Du må en dag lade mig smage en af din faders bedste vine," - selv om han da havde smagt et par af de vine som kom der fra, var der endnu en masse som eftersigende skulle være bedre. Jo dyrere, jo bedre. Sådan fungeret det jo. Man tjente ikke penge ved at sælge det bedst til billigst og det mest middelmådige til dyrest. 

"Hvad med mig?" genspurgte han en anelse tøvende: "Der var engang en kvinde, men det er år siden for mig nu. Men for nu nøjes jeg bare med at mingle med byens skønneste kvinder i det omfang de nu ønsker at mingle med mig," og selvfølgelig havde han sin faste partner fra tid til anden, men det var ren og skær sex. Hun var dog ikke just af adelig klasse, så det var bare for sjov. Noget som hun også vidst. 
Måske kunne han slippe for, at hun spurgte ind til hvem den kvinde var, for han så ingen nødvendighed for at gå det nærmere.

Basil fik trukket stolen ud til hende, som hun fik sat glassene på bordet. Han kunne lige så godt følge det til dørs. "Ingen problemer," sagde han og løftede hånden med et tegn til dealeren at hun også skulle have et sæt kort med. To kort blev givet til hver i første omgang. 

"Hvis du keder dig, så siger du bare til - aften er ung og byen er kun lige begyndt at åbne op" det skulle være hendes aften. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 06.01.2023 07:34
Hun var ikke sikker på om Basil var en person, som var til teleportører. Han virkede som en person, som muligvis ikke havde tålmodighed til hestevogn, da det nok ville tage for langt tid. Men uanset hvordan de kunne komme frem til faderns gård, så var han velkommen til at komme med og smage lidt vin. Det kunne bestemt være en god rejse. "Det er jeg sikker på, at vi nok kan finde ud af" Lily kiggede over på ham med et varmt blik. Det var måske lige tidligt nok at invitere ham afsted, men det kunne komme i fremtiden, med mindre hun kunne tage et par flasker med til Dianthos. 

"Mhm.. Har du en kvinde i dit liv?" Spurgte hun videre interesseret. Nu hvor han kendte til hendes status, så ønskede hun selvfølgelig også at vide mere om ham. Det kunne give et indblik i, hvordan deres fremtid ville forløbe. Interessen for ham, var hvert fald blevet vakt. Ingen tvivl om dette. 
Hun lyttede selvfølgelig til hans ord, som han fortalte og forklarede. I det omfang de ønskede. Det lød til at han kom lidt rundt. Det var måske forskellen på dem. Hun minglede slet ikke på samme måde. "Har Dianthos mange skønne kvinder at byde på?" Kom det smilende fra hende, blot for at komme lidt tættere på ham. 

Hun havde svært ved ikke at lade mundvigene liggende i et smil, han var en nydelig mand og helt uden tvivl en gentleman. Det havde hun oplevet, og nu hvor han trak stolen ud, fik hun kun dette at se endnu engang. "Skønt" Svarede hun blot og modtog to kort. Hun var ikke helt sikker på, hvordan det foregik, men det kunne hun vel finde ud af når de kom i gang. 

"Selvfølgelig. Jeg skal nok lade dig vide. Men jeg er sikker på, at du kan vise hvordan man vinder i spillet her" Han lod hende vide at det var hendes aften, og hvis hun ønskede noget andet, så var han frisk på det.  
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 07.01.2023 09:06
Basil tog hendes svar som et halvt løfte, men ingen konkrete bindinger. Hun var alligevel en form af påpasselige, selvom han nu ikke synes hans anmodning havde været helt skid. "Det ser jeg frem til," kunne han lige sige som det eneste svar. Det var det som gav mest mening for sig, selvom han nu gerne så efter at smage hvad hendes far ellers havde på lager. 

Ah, kunne han lige høre sig selv sige i hovedet. "Dog ikke. Jeg så hende blot da vi begge var yngre og gjorde mig nogle tanker. Men dette er aldrig noget jeg har taget videre end til tankerne dengang. Så min status er meget li' din, kan man vel sige," men hvad han havde luret var, at hun alligevel var en anelse hurtig og skarpsindig på sin egen måde. Basil lå nu som han var redt. Men det gjorde absolut intet, det handlede blot om at finde det rigtige svar. 
Spillede de nu også skak med hinanden. Snedigt træk, Lily Fox. "Der er skønne kvinder og så er der gudeskønne kvinder. Men hvem er jeg at sige, at ikke alle kvinderne i byen er skønne på deres egen måde?" flirten kunne lige så godt komme med i starten, når han alligevel måtte redegøre sig selv for at alle kvinder jo var skønne, nogle var bare mere end andre. 
Om Lily opfangede hans hentyden, var dog ikke til at sige. Den kom nok vag fra start. 

Kortene blev delt og lige så stille gik spillet i gang. Hendes ord skulle han nok gøre til en virkelighed. Han rykkede sin stol en anelse tættere på hende og lod sig hjælpe hende, selvom det betød at de ville ende med at se hinandens kort. Udadtil så det ud til, at hun sad med de bedste kort for nu. "Hvor længe har du så optrådt?" small-talk kunne lige så godt ske nu, hvor de alligevel skulle holde en maske for sig selv og lade beslutninger blive taget. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 07.01.2023 12:08
Det var ikke Lily at blande sig i andres sager, men alligevel havde hun været nysgerrig på ham, nu hvor han havde spurgt ind til hendes situation. Men hun lyttede til hans ord, som han forklarede og fortalte om kvinden, som han havde kendt og brugt tid på. Hvis de rigtigt tankerne ikke var de rigtige, eller lå på det rigtige sted, så havde han nok truffet det rigtige valg, med denne kvinde. Lily ville heller ikke gå ind i noget, hvis hun ikke havde både tanker og følelser med. Begge dele skulle være rigtigt. Det var måske også derfor at hun ikke var kommet så langt med de mænd, eller havde lagt med nogen endnu. Hun havde alligevel ikke så tralvt, selvom hendes fader mente noget andet. 
Lily smilede roligt og varmt over mod ham, som han fortalte om Dianthos kvinder. Men hun var egentligt enig, Dianthos havde meget at byde på, også hos mændene. "Det har de bestemt ret i, Basil. Alle kvinder har noget at byde på, på deres egen måde" Det var klart, men man måtte alligevel sortere, for at finde den rigtige at leve med. Man kunne lege med hvem man ville, men det var ikke altid med følelserne indblandet, "Men det er rart at vide at vi kvinder har lidt byde på, overfor dig Basil" Kom lidt kækt fra hende.

Hun nød kun at han rykkede sin stol tættere på, som de endelig var kommet i gang med spillet. Hun regnede ikke dette for snyd, hun tog det måske ikke lige så seriøst som de andre omkring bordet, og hun regnede heller ikke med at være den helt store vinder denne aften. Hun kunne se ham an tættere på, finde ud af hvem han var, som han hjalp hende med de rigtige træk, i forhold til kortene. 
"Åh, det er alligevel ikke så længe" Hun rykkede lidt rundt på kortene i hendes hånd, så de stod i nummer orden, selvom der kun var to stk., "Jeg er jo stadigvæk en ung kvinde. Professionelt er det kun små 4 år. Men jeg har altid haft en glæde i at klæde mig ud og optræde derhjemme, for familien" Hun lagde et kort på bordet, efter hans anvisninger. 
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 12.01.2023 09:25
Det virkede til, at de kunne lade emnet om at denne kvinde han talte om ligge. Noget som alligevel faldt i hans smag, for det var alligevel ikke noget relevant at tale om, det ville ikke føre dem nogen vegne. Men det forhindret ham alligevel ikke i at smigre andre kvinder. Ingen grund til at begrænse sig selv. 
Men hendes kækhed kom til syne og han trak på smilebåndet og lo kort: "Du får det til at lyde som om, jeg er svær at tilfredsstille i mine forventninger til kvinder," han ment det som en let og kær stikpille. Ville hun da selv gerne prøve at bane vej til at give ham en oplevelse af hende - på alle måder der faldt hende ind. 

Han lagde et af hendes kort og fik et givet et nyt til hende, hans fokus faldt kort for kortene og han forklaret stille hvad han gjorde. Det var ikke til gene for de andre mod som medspiller, de kendte vel godt rutinen for sådan en handling. Men som han fik ordnet sin egen hånd så han på hende, det var næsten på grænsen til flirten som de alligevel sad så tæt at hovederne kom hinanden ved. "Der er nu også noget ved en kvinde der tør kaste sig ud i sådan en kunstform og tør klæde sig ud for rollen,
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Echo
Lige nu: 2 | I dag: 12