Frederik Ludvik
Handler med og fremstiller olier (til madlavning og til kroppen)
Kaotisk Dum
Race / Menneske
" Hr. Hanson.. " kaldte den unge pige, men støjen der altid summede i destilleriet gjorde så Frederik ikke kunne høre hende. Hun rømmede sig derfor og hævede stemmen lidt.
" Uhm.. Hr. Hanson! Der står en mand inde i indgangen.. Vi kan ikke få ham til at gå.. " Anett stod en smule uroligt og blev ved med at se sig over skulderen i retningen af hovedbygningen. Frederik havde løftede blikket fra det han havde gang i, og så mod Anett da han hørte hende. Brynene rynkede sig lidt og blikket fulgte hendes, mens han gav sig til at vaske hænderne i en vandspand beregnet til netop det.
" Hvem er han? " Anett trak lidt på skuldrene inden hun slog blikket lidt ned i jorden.
" Det ved vi ikke. Jeg har ikke set ham før. Og han vil ikke sige hvem han er.. " Forklarede hun og så tilbage på Frederik der rynkede brynene lidt. Han mente da ikke han skulle have gæster. Da han havde tørret hænderne rakte han hånden ud mod døren, som en indikation til at de kunne forlade det lille olie destilleri.
" Det er ikke en gæst af mormor Helke? " Frederik gned næseryggen lidt mens de gik op langs grusstien til huset. Anett rystede lidt på hovedet.
" Det tror jeg ikke. Han ser meget ung ud. " Hun lød dog ikke helt sikker. Hun vidste hvordan Frøken Sefia kunne være, så det ville ikke komme helt bag på hende hvis det faktisk var hende der havde en finger med i spillet her.
" Og han virker også beskidt! " Fik hun hurtigt indskudt med næsen let rynket.
" Hm.. Tak, Anett.. Du kan bare gå ind, jeg tager hoveddøren. " Anett nikkede og drejede af grusstien for at gå ind af indgangen til tjeneste gangene. Frederik selv, forsatte videre ind til han nåede hoveddøren. Inden han åbnede den, rettede han sig lidt op. Den hvide skjorte blev børstet lidt af og han rullede ærmerne ned igen, så han så nogenlunde anstændig ud. Så åbnede han døren for at gå ind og håbede han ikke stak for meget af blomster.

Krystallandet