Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 28.02.2021 19:49
Med risiko for at komme til at virke som en irriterende Nina Negativ, har jeg undret mig over nogle ting i forhold til Discorden. 

Flere gange har jeg tænkt på at det virker til at der er lidt forvirring over hvordan Discorden skal bruges. Personligt synes jeg at beskrivelserne af hvad de forskellige kanaler skal bruges til er fint beskrivende og klare, men alligevel synes jeg at der dukker ting op - især i nød-chatten - som ikke passer ind i beskrivelsen. 

Min pointe med den her post er at det virker lidt til at der er enten brug for bedre beskrivelser eller en anden opsætning på Discorden eller noget helt tredje, men jeg ved at Krys har forsøgt at gøre lidt af hvert for at gør der klart hvad de forskellige kanaler skal bruges til, uden at det helt virker til at virke, så måske det kunne være godt at høre andre forslag til hvordan det kunne gøres, så folk ikke muter den vigtige kanal - nød-chatten.

Jeg vil gøre det klart at det her ikke er en "pege-fingre" post, eller på anden vis for at udstille nogen, men udelukkende for jeg har undret mig, og ved at Krys har forsøgt at gøre lidt forskelligt for at sikre sig at der blandt andet kun kommer beskeder i nød-chatten fordi KL er nede, eller man ikke kan komme på KL af en eller anden grund. 
Shhh, tænk hvis mor så med!
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 28.02.2021 20:01
Jeg undskylder, hvis min seneste post skulle have ligget i memes-kanalen. Det skulle den nok, nu hvor jeg nærlæser beskrivelsen. Jeg kunne ikke lige overskue imgur-link-hejs og lagde et screenshot, som jeg refererede til i KL bruger-chatten op på discord. 
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 28.02.2021 20:21
Som sagt var det heller ikke fordi jeg ville pege fingre og være nedern. Der er flere gange hvor tingene virker til at komme et forkert sted, og derfor tænker jeg at der måske er brug for at blive gjort et eller andet så der er en bedre fælles forståelse for brugen af Discorden. :3 

Det er bare hvis nogen skulle have forslag til hvordan der måske kunne komme en bedre fælles forståelse for brugen af Discorden ^^
Shhh, tænk hvis mor så med!
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2333
karakterer

Venus 28.02.2021 20:26
Nu var jeg selv med til at snakke om opsætningen, så jeg er farvet, og vil derfor gerne høre:
- Hvad folk finder utydeligt (er sikker på der er noget)
- Hvad folk mangler plads til på Discord (nogle har fx snakket om en hyggechat fordi der jo er mange i kls egen c-boks og det derfor kan gå for stærkt)
- Evt. løsningsforslag til ovenstående

Hvis folk har noget, de vil dele ^^
Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 28.02.2021 20:28
Jeg må også tilstå, at jeg som regel ikke gider være sur og nederen admin, når der lige havner noget det forkerte sted en gang i mellem, så jeg synes det er rigtig fint, hvis vi I stedet konstruktivt kan se på, hvordan tingene kan gøres bedre :)

Jeg kunne derfor godt tænke mig at udvide debatten med følgende, konkrete spørgsmål:

Kan vi lave bedre navngivning af kanalerne?

Især nødchatten og offgame-annonceringer er jeg personligt ikke helt tilfreds med navngivningen af, da det tit er her, der er misforståelser om, hvad kanalerne skal bruges til. Man kunne evt. omdøbe nødchatten til "tekniske-problemer" eller noget i den stil.

Har vi brug for flere/andre kanaler?

Vi kan altid oprette flere kanaler, så hvis man synes der er et eller andet, der mangler, vil jeg også meget gerne høre det :)
Vi kommer ikke til at oprette en generel snik-snak kanal, da vi så enten flytter hele chatten til discord eller der kommer til at være en "chat"-gruppe og en "discord"-gruppe af folk. Det synes jeg ikke vil være så godt!
~ Krys ~

Fnuggie

Fnuggie

Lord of Fluff

3108
karakterer

Fnuggie 28.02.2021 23:05
Jeg ville ikke være helt ked af hvis der kom en hyggesnak kanal i discorden. Jeg er ikke så meget på kl af andre årsager end jeg vil uddybe. Det kunne være meget rart med lige et sted at stikke hovedet ind og sige et par ord eller have en samtale der kan være relevant man ikke loge behøver at være på kæ chatten for. 
Jeg ved at dette sikkert bliver hadet men for Guds skyld kanalen kan mutes. Siger ikke den ville blive brugt men siger det ville være en ide til sådan en som mig hvor chatten går lidt for hurtigt og man ikke føler man kan gå ind i samtalen eller at man bliver “overset” 
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 19.03.2021 12:04

Krystal skrev:
 Man kunne evt. omdøbe nødchatten til "tekniske-problemer" eller noget i den stil.

Lige nu er beskrivelsen 
"Kanalen er til at komme i kontakt med andre KL'ere. Bruger chatten inde på KL til hyggesnak:)"

Hvis det er meningen, man kun skal skrive i nødchatten, når KL er nede, vil jeg mene en meget mere direkte beskrivelse er på sin plads. Ala:

"Kanalen her bruges kun, når KL er nede."
Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 19.03.2021 14:06
Alianne_ skrev:

Krystal skrev:
 Man kunne evt. omdøbe nødchatten til "tekniske-problemer" eller noget i den stil.

Lige nu er beskrivelsen 
"Kanalen er til at komme i kontakt med andre KL'ere. Bruger chatten inde på KL til hyggesnak:)"

Hvis det er meningen, man kun skal skrive i nødchatten, når KL er nede, vil jeg mene en meget mere direkte beskrivelse er på sin plads. Ala:

"Kanalen her bruges kun, når KL er nede."

Jamen dog, det er da også en lidt misvisende tekst xD
Tak for at gøre opmærksom på det! Jeg har rettet det! :)

Jeg har omdøbt "offgame-aktiviteter" til "links" og oprettet en ny kanal til "spil" - jeg håber, at det fremover er med til at gøre det hele lidt nemmere at holde styr på :)
~ Krys ~

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal , Mee
Lige nu: 2 | I dag: 13