Alianne_ 27.10.2020 16:28
Min allerkæreste veninde.
Jeg har erhvervet mig to amuletter,
der skal sikre uforstyrret søvn og gode drømme.
Du skal have den ene.
Læg den under din pude, som jeg har gjort det med min egen,
og lad os gå et par gode nætter i møde. Sammen.
Din hengivne,
Amelia
Adena tvivlede ikke et sekund på, at Amelia havde brug for gode drømme og i den grad uforstyrret søvn. Det var nu en lidt underlig ordlyd brevet havde, men med deres nylige kodede og sparsomme breve, hvor alt var skrevet kryptisk og med så meget snilde, at de nogle gange havde misforstået hinanden eller overset, hvad den anden egentlig havde ment. Så det var næsten rart at få en så ligetil besked fra veninden og måske, bare måske, var hun selv ved at være mindre i panik over sit nye liv. Adena selv glædede sig i hvert fald til at snakke med Amelia om sin nye opdagelse - at Aldamar var lige så lidt interesseret i hendes krop som hun var i hans. At hun havde vagter på konstant af frygt for Athelstan ville hun måske vente lidt med at fortælle.
Med et mere beroliget sindelag end hun havde følt i månedsvis, kom også rare drømme.
Adena lå på ryggen på en sommereng i en tynd, lyseblå kjole, der lignede himlen over hende. Håret flød løst og langt ud på det grønne græs og de farveplettede blomster. Hun lænede hovedet til siden og så på Alyssas smukke, blågrønne øjne. Deres fingre flettede sig ind i hinanden, og hun lå mildt og lykkeligt. Sådan her, hun ville tilbringe hele sommeren. Skyerne over dem flød over himlen som tegnede penselsstrøg.
"Jeg elsker dig," sagde hun til den milde, smilende Alyssa, mens hun strøg en mørkebrun hårlok om bag hendes øre.
Med et mere beroliget sindelag end hun havde følt i månedsvis, kom også rare drømme.
Adena lå på ryggen på en sommereng i en tynd, lyseblå kjole, der lignede himlen over hende. Håret flød løst og langt ud på det grønne græs og de farveplettede blomster. Hun lænede hovedet til siden og så på Alyssas smukke, blågrønne øjne. Deres fingre flettede sig ind i hinanden, og hun lå mildt og lykkeligt. Sådan her, hun ville tilbringe hele sommeren. Skyerne over dem flød over himlen som tegnede penselsstrøg.
"Jeg elsker dig," sagde hun til den milde, smilende Alyssa, mens hun strøg en mørkebrun hårlok om bag hendes øre.

Krystallandet