“
Hmm?” Svarede hun en smule åndsfraværende, som Carl sagde hendes navn. Tankerne lå stadig tilbage på Ælde, og den måde hun havde snakket til Carl på. Var der noget som hun havde misset omkring ham? Hun kendte ham jo ikke særlig godt, men følte alligevel at hun kendte ham bedre end nogen hun havde kendt nogen anden anden i hele hendes liv.
De blå øjne skiftede dog hurtigt fokus, da ordene sikkerhedsnet ramte hendes øregang. Det virkede måske ikke helt som en dårlig idé, og den let fortvivlede mine blev erstattet af en blid og smilende udtryk. “
Det synes jeg lyder som en rigtig god idé, så kan du altid finde mig igen.” Hviskede hun, og var ikke helt sikker på om det var for direkte eller ej. Men det sug hun fik i maven, fortalte hende i hvert fald, at hun ønskede han altid hentede hende hjem.
Hvis Pax var bange for hun ikke fangede detaljerne, blev hans anelser gjort til skamme. Den blide udtryk ændrede sig hurtigt, som hun fokuserede på alt han fortalte hende.
Hun lignede, næsten sig selv - afskygningerne af den kvinde, som hun nok ville blive til en dag igen. Måske blidere? Måske ikke så modvillig til at lukke tæt ind på livet, hvilket nok var grunden til Evy nu stod i den situation hun stod i nu. Følelsen af, at når hun først lukkede en person ind - helt ind. Så betød de alt for hende, og når de så risikerede at forsvinde, eller forråde hende? Så var det nemmere, at forsvinde - hvilket Io var et levende bevis på.
“
Daggry-stræde” sagde hun og nikkede, som hun kiggede mod ham igen “
Pax?” Sagde hun med et skævt smil, og skulle lige til at spørger ham hvorfor han havde valgt det navn. Måske senere.
“
Det skal jeg nok huske, bruger kun dit navn Pax - skal jeg også passe på at kalde dig dit rigtige navn, her i Dianthos når vi er sammen hvor der kan være andre som lytter?” Det virkede helt naturligt, hemmelige gemmesteder. Dækkenavne - hvorfor?
Hendes blik blev en anelse sløret, som hun mærkede noget der bankede i hendes hoved. “
Okay, kode - er der noget bestemt i allerede har? Eller?” Sagde hun en anelse forhastet, som hjertet begyndte at slå hurtigere og hurtigere.