Hurtige links // Generelle infosider

Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 06.06.2020 12:42
Personligt mangler jeg konstant "fraktioner" som et hurtigt link ude i siden (primært når jeg skriver med Zahinael og skal infodumpe viden, jeg ikke husker, men han gør).

Først overvejede jeg, om det også kunne være rart at have "Generelt-->Rollespillet" som et hurtigt link, men den er bare også ret bred i det, fordi den udover en masse virkelig brugbare infosider om penge, adelsfamilier og fraktioner, indeholder de 4 underforaer til nye medlemmer, regler, racer og kortoversigt. 

Måske man i virkeligheden skulle prøve at lave et under-fora, der kan favne de løse inforsider, vi pt har liggende i "Generelt-->Rollespillet". Hvad tænker I?
Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Dragonflower 06.06.2020 12:48
At få ryddet lidt op i den lyder som en god plan!

Vil også anbefale at vi fjerner nogle links derfra, så den ikke bliver uendelig lang.

Tilføj
Faktioner og Generelt->Rollespillet kunne være lækkert at få på.

Fjern
Sidens Regler, Faceclaim og Reklamer
Begrundelse: Der er alle ting man skal bruger sjældent og oftest ikke som en 'ov så skal jeg ligge tjekke X', så det vil ikke være et problem at klikke ind til hvor de ligger.

Evt. kan man lave en 'offgame' og en 'ingame' sektione, men det synes jeg vil komme til at fylde for meget i vores allerede omfattende sidebar.
Det skal gøre ondt, før det gør plot!
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 06.06.2020 13:06
Nu fik jeg lige en ide!

Oprydning i Generelt-->Rollespillet:
Jeg foreslår vi laver nogle nye subforaer, og undgår at der ligger nogle som helst løse tråde ude i det her overfora. 

Subfora: "Samfundet"  (Det som folk har fundet på)
- Adelsfamilier
- Fraktioner, Klaner, Bander og lign.
- Sprog
- Guder og Gudinder
- Lovsystem
- Pengene

Subfora: "Magi og natur"    (Det som man ikke har indflydelse på om findes eller ej)
- Magi og Sjæle
- Magiske genstande, fortryllelser og forbandelser
- Dyr og planter

I de hurtige links synes jeg Flow har en god pointe i at den ikke må blive for lang - og det betyder måske også at tænke lidt over, at hvert punkt ikke er for langt. Fx hvordan jeg nedenfor har sat "Fraktioner, klaner, bander og lign." ind under den kortere form "Fraktioner".
Jeg har med vilje lagt åbne tråde nederst, fordi den ikke er en infoside, men et link, jeg er sikker på mange bruger :).
Jeg er usikker på, om jeg synes reglerne skal helt væk - fordi det kan være rigtig rart for en ny spiller at have en genvej til dem lige i starten. Derfor har jeg sat den i parantes. Skal den med, tænker jeg dog, at den skal ligge nederst sammen med de åbne tråde.
Jeg er enig med Flow i at reklamer og faceclaim virker lidt overflødig - men der må dem der bruger faceclaims lige sige til, hvis de bruger den ofte.

Hurtige links:
- Landkort
- Tidslinje
- Racer
- Fraktioner
- Guder og Gudinder
- Samfundet
(- Magi og natur)
(- Regler)
- Åbne tråde
Fia

Fia

The Sweet Stressed One

1612
karakterer

Fia 06.06.2020 19:05
Jeg kan godt følge jer i jeres ideer!
Til gengæld syntes jeg at faceclaim listen skal blive, fordi jeg ville aldrig nogensinde kunne finde den selv, medmindre den stod der.

Mig: Du sidder forkert. Ret dig op og træk skuldrene tilbage. Husk at tage pauser og stræk ud.

Også mig: Ligger halvt på en sækkepude og gulvet og med skuldrene op til ørene i flere timer uden at strække ud.

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Echo
Lige nu: 2 | I dag: 12