Mitch

Mitch

Healer og Kiles Engel

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 189 cm

Grace 02.01.2020 12:18
Endnu engang mødte Mitch op på Krystalpaladset til et af de store baller. Han var som altid klædt i sort, men havde fået brudt den mørke farve med et strejf af rødt. Et meget lille strejf, men det var der. Mere bestemt havde han Kiles symbol i rødt glas hængende i en lædersnor som halsen. Et smykke der allerede ved indgangen tilranede ham et par sammenbidte blikke. Det eller vingerne eller hans hele udstråling af at høre til den altid tilstedeværende gudinde.

Hans blik gled kort over udsmykningen, før det gled søgende videre over mængden. Ville hans hvide modstykke være her i aften? Han havde ikke set Kirana siden deres tankeudveksling og han håbede hun havde klaret sig gennem virvaret af Ordenens hærgen uden at få knækket fjerene. Hun havde været en af grundene til han var kommet i aften.
Den anden var at nogen burde vise Kile stadig havde støtte i folket.
Han fandt en plads langs den ene væg med fri udsigt mod Dronningens balkon. Hendes tale var kortfattet men velment. Hun så ældre ud end sidst han havde set hende. Derefter tog en skjald over og han trak sig længere væk mod et fredeligere hjørne. intet blik af hvide vinger endnu, men han dog lagt øje på et par elvere. Modige væsner allerede at vise sig nu. Specielt en han mente at have set før, men hvor? Mitch betragtede hende undersøgende som hun ubekvemt så sig rundt. Hvor havde han set hende før?
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 30.01.2020 14:00
Netrish mærkede nogens blik på sig, som en prikkende fornemmelse i nakken af små hår der rejste sig. Hendes blik søgte rundt atter engang, søgende efter Valkars velkendte skikkelse, siden han var den eneste hun kunne tænke ville søge hende. Men ak, hendes søgen bar atter engang ikke frugt.

Fornemmelsen forsvandt dog ikke, og der var muligheden for at det var nogen med mindre hengivne tanker. Måske nogen der ikke havde set det som så skidt en ting at elverne var blevet fjernet fra byen? Hun prøvede at skubbe tanken fra sig, men det var én ting hendes ophold i Elverly ikke havde været godt for.
I stedet flyttede hun sig, og søgte et mindre befolket hjørne af salen, kun for der at finde kilden til hendes ubekvemte følelse. En af Kiles engle, hvis blik unægteligt hvilede på hende. Lettelse fyldte hende, og hendes skuldre faldt ned fra den let anspændte positur de var kravlet op i.
"Kiles fred være med Dem. Jeg håber ikke jeg tænger mig på ved at søge tilflugt fra menneskemængden her?" spurgte hun roligt. Denne engle af Kile var den første anden åbenlyse Kiletro hun havde mødt siden Ordenes fald, og hun skammede sig over at hun af alle dage, havde valgt at holde sit eget Kile symbol skjult under kjolen.

((Påklædning))
You got what everybody gets. You got a lifetime.

Mitch

Mitch

Healer og Kiles Engel

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 189 cm

Grace 10.02.2020 20:55
Det var måske ikke det mest høflige at lade sit blik blive liggende betragtende på den måde, men Mitch var sikker på han havde set Elverkvinden før og det alt andet end flygtigt. Hendes udseende så meget som hendes udstråling adskilte hende fra de fleste af hendes folk han havde set. Sort hår, mørk påklædning og en udstråling som var hun ikke skaberværkets højdepunkt, men blot en af dets mange skabninger.
Maven fremvist i offentlighed var også lidt af undtagelse!

Overraskelsen viste sig kort i hans blik der hang for lavt et alt for langt øjeblik, før Mitch fik det hevet tilbage op. Der var et eller andet der. Hans blik fandt hendes ansigt, som hun kom fri nok at mængden til at se ham klart og opdage hans interesse.
En hun reagerede på og ikke som ventet.
Lettelse og opsøgelse var ikke hvad folk vidste omkring ham. Så han bukkede let. "Ikke det mindste. Kiles fred kan findes i dette liv på mange måder og jeg tilbyder den gerne i form af mit dystre selskab." Der var en alt andet end alvorlig glimten i hans mørke øjne.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 19.02.2020 22:07
Netrish lagde hoved en my på skrå ved englens udtalelse. "I så fald vil jeg tage imod den. Om end jeg kan træde en smule til siden hvis de ønsker at opretholde den stemning" svarede hun roligt, og men trods hendes ansigt så neutralt ud, skinnede humoren tydeligt i hendes øjne, som hun tog plads i nærheden, tæt nok til at holde en samtale, men stadig fjernt nok til, at han kunne undskylde sig hendes selskab, hvis han ønskede.

Der var dog noget hun ikke kunne lade ligge. "Men jeg må sige... det er beroligende at se en af Kiles tro vise, at Gudinden stadig er hos os, trods den skændsel der blev gjort mod hendes navn". Der var en intens oprigtighed til hendes ord, der kun kunne tilhører en anden der retteligt og fuldt holdt sin gudinde i hjertet.

Mitch

Mitch

Healer og Kiles Engel

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 189 cm

Grace 20.02.2020 14:33
Mitch spredte vingerne en smule og foldede dem så tættere om bag sig. Ikke at det skjulte dem det store, men skyggerne i hjørnet gjorde da deres forgæves forsøg på at hjælpe ham en smule. Han holdt det stoiske udtryk på alt andet end de mørke øjne som han ophøjet svarede. "Åh, det er ikke nødvendigt. Jeg tror alle vil værdsætte den lettere stemning fra hjørnet her." Han nikkede let anerkendende til hende. "Noget Deres fortryllende tilføjelse til selskabet kan tage hele æren for." Hun var som elvere var flest en skønhed, men havde noget nærværende over sig, som havde hun levet i verden og ikke ved siden af den.

Han vendte sig helt mod hende som hun brød igennem høflighederne og fik ham til at se hende i et nyt lys. Hun talte som en der var så Kiletro som han og ikke som Ordenen havde været det. Interessant. "Det ville have været en sand skændsel at lade det stå uimodsagt." Han tøvede let, men fortsatte så. "Hun forlod os aldrig. Skønt hendes navn blev brugt til at sprede had i stedet for fred mellem racerne her, så forlod hun os aldrig." Han sendte hende et lille humoristisk smil. "Så selvfølgelig er jeg her. Huskende alle på at døden ikke forsvandt med Ordenen og at Kile stadig venter på dem."
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 23.02.2020 19:01
Netrish egne øjne viste en munter glæde der ellers ikke var til at spore på hendes ansigt. Det var ligeledes der, i hendes blik, forlegenheden stod tydeligt frem ved komplimentet, sammen med en let favning over hendes kinder mod den blege hud.
"Det virker måske en kende tidligt at ligge en sådan tillid til mit selskab" svarede hun, men det lette akavethed fra en der ikke var vand til at høre den slags ord om sig selv, men heller ikke nødvendigvis var helt ukomfortable med det. 

Netrish nikkede til englens ord, og slog blikket en anelse ned, for at skjule de spor af skam der fandt vej dertil. "Der er sandhed og visdom i de ord" tøvende rakte hun op mod sin, og lod fingrene glide ind bag den høje krave. Det tog lidt besvær, inden hun tydeligvis fik fat i noget, og fiskede en kæde ud fra under kjolen. Hvad end der sad i kæden ville dog ikke med op helt så nemt, og med et suk måtte Netrish slippe kæden, knappe den øverste knap op, og prøve igen, før hun fik det gamle Kilesymbol frem. Det var ikke kunstfærdigt, i et særligt materiale som engles, men i metal og tydeligt slidt. Symbolet var Kiles maske, men ikke helt som det oftest blev afbilledet nu, men en ældre version af hendes tegn, hundrede af år gammelt. "Det gør dem til en ærligere mand end jeg. Og modiger" erkendte hun, som hun holdt symbolet frem, selvom hendes kamp med at få det frem havde lukket det meste af gravitasen ud af situationen.

Mitch

Mitch

Healer og Kiles Engel

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 189 cm

Grace 10.03.2020 20:23
Munterheden forblev i Mitch blik, som han så effekten af sine ord farve elverkvindens kinder en smule, men mest af alt over det gengældte i hendes blik. Af samme grund fortsatte han så tørt som før. "Åh, slet ikke. Jeg kender været af mit og hvor skønt De end er af skue, så ville langt de fleste desværre lyse op i hjørnet her." Han rettede sig en smule, foldende vingerne en smule ud bag dem, mens han blik gled til par ældre damer der så misbilligende i deres retning. "Det er dystre tider for de der lever i lysets skygge og jeg har det med at skygge selv for mig selv..." Hans stemme havde fået en teatralsk klang, der på ingen måde var spejlet i det blik han lod falde til hende efter dem.

Alvoren faldt ham lettere og var hvad han da også havde svaret hende med. Igen havde ordene en synlig effekt som han ikke havde ventet. Hun virkede i sandhed mere troende end nogen anden elver han havde mødt eller hørt om. Nok til at forundre ham og holde ham tavs. Hans blik fulgte hånden til han indså hvad den var ved og han vendte blikket tilbage til salen. Først da et mat glimt af lys svagt reflekteret fra noget ved kvinden vendte han blikket tilbage til hende og hvad hun holdt.
Det gamle symbol for Kile. Masken der prydede de ældste templer, hvor tiden aldrig havde fået sat sin fod ned.
Masken fra flere af hans syner.

Mitch drejede sig fuldt mod kvinden og sank så ned på det ene knæ med en hånd over hjertet. "Præstinde." Hans stemme lagde en større respekt bag ordene end det enkle symbol indgød til, men han havde endelig genkendt hende og accepteret de muligheder for fremtiden, der lå i det. "De er her. Dobbelt mærket af det skete og dog stadig her. Befriet fra slaveri og dog stadig troende på det gode i de væsner der sendte dig der." Han stoppede sine ord der med bevidstheden om at han havde sagt for meget.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 14.03.2020 18:07
Netrish øjne glimtede med fryd, og selv hendes sombre udtryk kunne ikke skjule hvordan hendes ene mundvig forsigtigt kravlede op. "Jeg er sikker på de ville se solen, hvis de blot kiggede en smule op" kommenterede hun, og mødte hans blik. Netrish var nok højere end de fleste mennesker, men englen her var højere endnu. Uden tvivl en ting der bidrog til hans intimiderende udtryk.

Netrish lukkede hånden om Kiles maske og holdt den mod sit bryst, og stirrede overrasket som englen faldt på knæ. Det var bestemt ikke den reaktion hun havde forventet! Elverens øjne blev store først, men som englen talte, blev de smalle, og alle rester af humor forsvandt fra hendes ansigt.
Der var ganske få det kendte til detaljerne af Netrish liv, og især hendes ufrivillige tid i Balzera havde hun kun diskuteret med én anden. Og det var ikke denne herre.

"Hvem er du" hendes stemme var hård, og krævede svar, men den var ikke fjendsk. Ikke endnu.

Mitch

Mitch

Healer og Kiles Engel

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 189 cm

Grace 15.03.2020 20:00
Mitch lod munterheden i blikket ødelægge det ellers alvorlige udtryk. "Jeg har forsøgt. En sky gled for den og henlagde alt omkring mig i skygge også. Ingen satte pris på forsøget." Han nød den lette udveksling, der mest af alt fra hans side var et håbløst forsøg på at få hende til at le først.

En mulighed han selv forpurede som han sank på knæ foran hende.
Endnu mere som han talte over sig og brugte en viden han ikke burde have til at understrege sine ord. Han så effekten af dem, som hun rettede sig op og det blik han nu mødte var fra en der forventede svar. Forståeligt nok. Han mødte hendes blik og holdt det respektfuldt. "Oliver Mitchell. Mitch." Ikke at hans navn nok ville sige hende det store. Det Kile Tempel, hvor han havde tilbragte det meste af sit andet liv i nordlandet var et af de ældste, men ikke mest kendte.
"Kile gav mig Synet i dødsgave, før hun kaldte mig til sig for en stund. Jeg får glimt eller små scener fra andre steder. Andres liv. Folk der betyder noget for mig eller vil komme til det. Jeg er bange for jeg ikke genkendte Dem med det samme. Min beklagelse." Han så afventende på hende.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 18.03.2020 19:35
Netrish tog mandens ord til sig, og vejede dem nøje. Hun havde ingen grund til at stole på ham, men hun kunne ikke andet end tro hans ord. Hun havde selv modtaget Kiles Velsignelse og så gudindens ønske. Og de ord Mitch havde ytret bar en sandhed hun ikke kunne benægte. Desuden havde deres udveksling før dette kun givet hende et behageligt indtryk af ham. Derudover havde Netrish selv søgt dette hjørne af festen, og fundet hans selvskab.

"Jeg kan ikke nægte sandheden i dine ord, men jeg tvivler nogen ville misunde at have set det Gudinden har vist dig.." hendes stemme var lavmælt og rolig "Desuden.. Så ville de færreste genkende mig denne aften. Men mine normale rober var ikke en mulighed" hun lagde let hånden under sin gravide mave. Hendes normale præstelige rober var ikke ligefrem lavet til at holde den slags.. udviddelser.

"Kiles syn er en velsignelse, men ikke altid en fornøjelse" tilføjede hun sympatisk. Hun viste bedre end nogen hvad Gudindens gave bragte med sig. "Men jeg må erkende jeg ikke ser grunden bag.. Hvorfor vi skulle have en tilknytning.. og hvorfor du skulle netop det, af alt" Netrish viste bedre end at tro det var tilfældigt. Tværtimod nærede det kun den mistanke der havde spirret, om at Gudinden måske havde haft en finger på vægtskålen ved Netrishs skæbne.

Mitch

Mitch

Healer og Kiles Engel

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 189 cm

Grace 24.03.2020 18:58
Mitch gav hende tid til at tage hans ord ind og se ham an. Han havde trods alt med ordene ændret alt mellem dem hvor lidt der end havde været. En forståelse og en sær samhørighed, der der ikke var så enkel at forklare. Forhåbentlig havde han ikke ødelagt alt.
Som hun talte gled der da også en skygge over hans blik. Kiles dødsgave havde ikke skænket ham mange gode syner, men værst havde været klarheden hvorfor de fleste af dem var sendt i hans retning. Alt for mange set deri havde han mødt som Kile havde kaldt på dem eller andre havde ønsket at hjælpe dem i den retning. Selv Amy havde nær endt som et af disse. forhåbentlig ville elverkvinde ikke slutte sig til dem i en nær fremtid.

"Og vil de være normale, når De kan iføre Dem dem igen?" En lille smule af latteren fra før glimtede i hans øjne, skønt han forblev på knæ og alvorlig af udtryk. Han nægtede at tænke på den mave han tidligere havde set hende med eller det barn der gik direkte til Kile. Det var intet han havde ønsket at se, men havde stået igennem alligevel.
Han gav hende et let nik som svar og rynkede så brynene. "Det plejer at åbenbare sig med tiden." Den mørkere side af hans syner undlod han klogeligt at bringe op. I stedet fortsatte han eftertænksomt. "Hvis De vendt tilbage til Templet her i Dianthos, som de ældre fortæller, vil vi naturligt se mere til hinanden der. Jeg har accepteret en position der som vogter af den kommende ypperstepræst, så denne kan færdes uden frygt for repressalier efter den tidligeres misfortolkninger skadede landet."
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 29.03.2020 17:19
Trod den alvorlige situation, var det tydeligt i Netrish blik, at Mitches kommentar ramte hvor den skulle, og blødte en smule af hårdheden i hendes øjne op. "Præsteskabets rober kan vel ret sjældent ses som 'normal' klædning" medgav hun. Normalt eller ej, så havde det dog været hendes klædning gennem det sidste halvandet århundrede.

Englens ord som han fortsatte sin forklaring, skinnede mere lys på sandheden bag deres møde for Netrish, end hun kunne forestille sig han viste.
Hun sukkede tungt, og den sidste hårdhed forsvandt fra hendes blik, skønt hendes ansigt fastholdt sine neutrale, sombre folder.
"Så er det måske Kiles vilje..." spekulerede hun lavmælt, og bød med en bevægelse Mitch rejse sig igen. At han var faldet på knæ var mærkværdigt nok, men at han var blevet dernede var begyndte at blive pinligt, især med mængden af blikke der flakkede i deres retning..

Netrish sænkede sin stemme, og skævede omkring dem, for at sikre ingen andre var indenfor hørevidde. "Der har været.. spurgt ind til hvorvidt jeg ville tage plads som Kiles Ypperstepræstinde, hvis pladsen skulle blive mig budt" afslørede hun, selvom ordrene lød surrealistisk selv i hendes egne øre. 

Mitch

Mitch

Healer og Kiles Engel

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 189 cm

Grace 11.04.2020 08:00
"Ud over for dem der tilhøre selvsamme præsteskab." Atter holdt Mitch underfundigheden fremme i sit blik, som han holdt hendes. Det virkede til noget havde løsnet sig op hos hende og den anspændthed han så skødeløst havde forvoldt var gledet af hende igen.

Han fulgte hendes bud og rejste sig, trækkende sig en smule baglæns i bevægelsen så de atter stod mere i hjørnet end ude af det. Hans blik var til gengæld blevet spørgende. Hun lød som om hun vidste noget han ikke gjorde, hvilket var en uventet vending mellem dem. Ganske retfærdig efter han havde smidt mere viden om hende fra sig end nogen af dem nok ønskede han var i besiddelse af. Han ignorerede troligt resten af salen, som den ligegyldighed den lige nu var.

Hendes næste ord brød hans ellers næsten evigt neutrale udtryk med ægte overraskelse. "En elver? Det var overraskende nyt tænkt af dem!" Kiles præsteskab havde altid haft få elvere eftersom de mere repræsenterede evigheden end det forgængelige, men lige nu var det måske det helt rigtige aspekt af gudinden af fremhæve. Et stille smil gled over hans træk, som tankerne samlede sig i den udlægning af valget om hende. "Jeg kan lide signalerne dog, hvis de husker at sprede dem rigtigt." Det gjorde de sikkert ikke, men han kunne jo håbe nogen havde lært lidt af den sidste fadæse.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 26.04.2020 21:22
Mitches kommentar fik et let løftet øjenbryn, nok den største reaktion mimik mæssigt hans ord endnu havde frembragt, så man bort fra hans knæfald. En præstation der bestem var bemærkelsesværdig, og en fin kulmination på deres udveksling.

Netrish mærkede en bølge af lettelse da englen faktisk rejste sig, og ikke insisterede på at forblive knælende. Det var hende stadig en gåde hvorfor han havde knælet til at starte med, men hun lod det glide, en pudsighed hun ikke søgte svar på.

"Jeg er ikke i tvivl om det vil påvirker beslutningen" medgav hun med et lille nik. Netrish havde ikke meget tiltro til, at det ville være andet end en politisk beslutning. Det var ikke fordi der var mange rettroende forkyndere af Kiles ord tilbage i Dianthos at spørger til råds alligevel.
Det havde dog varmet hendes hjerte at Daerelda havde gjort netop det, og havde tager Netrish selv i betragtning. Det var ikke nødvendigvis en position Netrish higede efter, men hun havde indset, at der ikke var nogen bedre måde for hendes at tjene sin gudinde på nu.
Gudindens navn var blevet misbrugt, og det ville tage tid at genoprette folkets tro til gudinden. Men genoprettes ville den, om det så tog tusinde år.

"Men det er endnu spekulation. Det er ikke til at sige hvad Dronnings Råd beslutter endeligt.. Om der vil blive indsat en af adelen selv i stedet, som det er set før" tanken gav Netrish en dårlig smag i munden. Det var den slags der havde fået Netrish til at søge væk fra byen, og ud til landets fjerneste egne i sine yngste dage. Hvordan kunne man ret følge en religiøs leder, der havde fået sin position fra sin stand, og ikke fra sin rettroende gerning?

Mitch

Mitch

Healer og Kiles Engel

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 189 cm

Grace 12.05.2020 08:03
Et lille fnys undslap Mitch og var mere sigende end noget andet han kunne sige. Beslutningen om en så væsentlig udnævnelse ville formentlig forbigå resterne af præsteskabet og blive gjort at kronen. Som altid. Det førte ikke bare til inkompetente ypperstepræster med lidt for stærke familieforbindelser til fyrstefamilierne, hvilket var frustrerende nok, men også til magtliderligere og alt andet end rettroende ledere af de yngre og neutrale guder. De mørkere havde en velkendt tendens til blot at meddele de havde en ny ypperstepræst, hvis de overhoved gjorde så meget og ikke blot ignorerede tronens snagende agenter.

"Ikke ligefrem hvad folket har brug for lige nu." Hans stemme var mørk og det var tydeligt han ikke så frem til at håndtere en pyntefigur sat til at fremme egne interesser. "Gad vist og det vil blive endnu en Aladrios tro som den forrige. Han var godt nok en prøvelse at se beskeder og dekreter fra." Manden havde prøvet deres abbedisses tålmodighed til et punkt hvor deres afsides liggende tempel og kloster havde søgt dybere ind i isolationen fra modertemplet og var gået lidt deres egen vej.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 23.05.2020 21:23
Netrish var taknemmelig for emnet langsomt gled over på noget, om end ikke mere behageligt, så i det mindste mindre personligt, og det gav hende et øjeblik til at genvinde fatningen og stilne hjertet der hamrede i hendes bryst. Det havde været en prækær situation, men nu var de da på mere fast grund igen.

"Jeg må erkende jeg tvivler på folket selv ved hvad de har brug for.. De fleste vil nok mene de har set nok til Kile for resten af deres liv, men de kan ikke nægte hende når tiden kommer" sukkede hun let.
Netrish rullede næsten med øjnene ved nævnelse af den tidligere fadæse "Forhåbentlig ikke. Han havde nogle interessante holdninger til hvem der kunne og ikke kunne tjene Gudinden. Jer kan blot være taknemmelig for at der er behov for Gudinden i selv de fjerneste kroge af landet".
Den unge elvers blik blev tænksomt for et øjeblik. "Monstro de kan finde på at ophøje Azurs ypperstepræstinde? Hun var tidligere i Kiles temple. Men hendes plads som dommer ville nok gøre det upassende for hende også at varetage Kiles haller". 

Det ville være uhørt at lade nogen stå som øverste på tværs af de Ældre Guder, men mere mærkværdige ting var vel hent på det seneste. 

Mitch

Mitch

Healer og Kiles Engel

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 189 cm

Grace 26.05.2020 09:41
Et lille tørt fnys undslap Mitch ved elverens ord. Hun havde desværre nok ret og de ville gå endnu en interessant tid i møde. "I det mindste skyder de ikke brandpile efter en her i Dianthos." Hans stemmes mørke var ikke blevet mindre, skønt den havde fået en tone af forhåbning. At styrte med ild i den ene vinge havde været en oplevelse han ikke havde behov for at gentage. I det mindste var han styrte direkte ned til hjælp og ikke opvendte sværdspidser.

"Interessante er ikke ordet jeg ville have valgt, men jeg var heldigvis på kanten af verden da, hvor hans stemme ikke helt kunne høres..." Det var så meget af en indrømmelse om deres styre han havde lyst til at komme med, men han havde fået den klare fornemmelse at elveren også var søgt på afstand af modertemplet.
Der var mange grunde til at befolkningen så skævt til dem, men en af de sværeste at fornægte var de mange eksempler på dårlige leder der var sat i deres spids.

Det næste fik ham til folde vingerne en smule mere ud i tydelig irritation. "Og signalere en yngre gud er lige med Kile? At dommeren i sandhed har magten over dig ud over dødens tærskel? Jeg håber sandelig de er klogere end det. Ingen bør være ypperstepræstinde for to guder. Selv ikke Laurana og Leander har tilladt dette og deres templer har det med at dele pladsen de fleste steder." Blev Kile lagt ind under Azur så ville hendes tilhængere bryde fra i fraktioner.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 28.05.2020 15:30
Netrish blik blev sympatisk ved Mitchs ord. Hun var bestemt ikke den eneste af Kiles børn der havde lidt for sin tro. Skønt Mitch næppe havde noget at sige i sin genkomst, havde han, ligesom hende, valgt at tjene gudinden, om end hans vingers farve uden tvivl havde peget ham ind på stien, så var det stadig hans valg at følge den.

Netrish nikkede langsomt "Taknemmeligvis er Krystallandet stort" og ikke alt af det lå under Lysets styrer heller. Det havde været rart med en undskyldning til at besøge Hestedalene igen. Selvom der var ganske få folk der, udover den bande der havde huseret, så var Kile kommet til dem, ligesom alle andre.

Elverens ansigt forblev roligt som Mitches irritation blussede op. "Jeg ville forvente de rammede det anderledes. At hun trådte tilbage fra Azurs temple, og overtog Kiles og så, i mangle på en Azur ypperstepræst, lod hende fortsætte i en administrativ kapacitet.. Skønt Deres udlægning ville afspejle virkeligheden nærmere" svarede hun, med et suk til sidst. Hun forventede ikke de ville være så tåbelige, men hun havde heller ikke høje forhåbninger.

Mitch

Mitch

Healer og Kiles Engel

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 189 cm

Grace 22.07.2020 19:59
Et nyt fnys gled fra Mitch, før han fik det bedt af. Hans blik var vandret ud i salen, mens de havde talt og havde nu fundet til hvile på en gruppe højerestående adelige fordybet i deres egen snak. I det hele taget virkede langt flere end sidst til at have alvorlige emnet at vende og glæden der ellers skulle pryde festen hørte ungdommen til.

"Hvordan de end pakker det vil det ikke ændre signalet." Han holdt stemmen dæmpet og kun for elverens ører. Hvor mørk fremtiden end tegnede sig, så var den fremtiden og ikke nuet. Måske ville det såkaldte Lys overraske positivt til en afveksling og ikke ødelæggende for hans tro.

En ung kvinde i hvidt med lige så hvide vinger trådte da fri fra en klynge, mens han ledte efter noget andet at sige til at bryde den tunge stemning. En ro hang omkring hende, som der havde gjort sidst han havde set hende og det bragte et stille smil frem på hans læber. Så Kirana var stadig i paladset trods alt der var sket.
"Nu vi tænkte på lyset... Vil De have mig undskyldt, mens jeg udveksler lidt andre høfligheder." Han smilede til elveren, bukkede let for hende, mens han ventede på hendes svar og fortrak så hen over gulvet for at bukke tilsvarende for den hvid-vingede kvinde.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1