Et suk undslap Evander som han flippede en mønt for sig selv, trillede den mellem fingrene og flippede den så igen. Tydeligt tegn på den unge varulv kedede sig. Hans øjne lyste nærmest op som han hørte kokken råbe efter ham. Han nærmest fløj ud til ham og stirrede stift da han hørte hvad manden ville. Evander skar en grimasse og greb en gulerod og kastede den mod kokken "Hold kæft hvor er du dum og høre på... " lo Evander som han ramte kokken i panden. Dem i køkkenet drillede altid Evander lidt. Han var en af de yngste, set bort fra de to piger der serverede, men ellers med sine syvogtyve år... Ham mumlede noget for sig selv som han gik ud bag bardisken igen og begyndte på selv samme ting med mønten, nærmest bad til der snart ville ske et eller andet. Hans blik rettede sig da mod døren som en mindre flok kom ind og kom mod disken, hvor han stod bag. Evander nikkede kort "Godaften, hvad kan jeg gøre for Dem?" spurgte han med et skøvt smil på læberne. Mændene foran ham begyndte at bestille og straks gik Evander igang med at fylde krus og kander op til disse mænd. Han havde allerede regnet ud hvordan de ville blive senere på aften, hvilket sikkert ville blive Evander's job ar holde styr på. Han sukkede nærmest opgivende ved tanken om det, men sådan var det vel at arbejde et sted som dette? Som drikkevarerne blev skænket og mændene fandt vej til deres bord igen, vendte Evander tilbage til at lege med den mønt, af ren kedsomhed.
"Jeg sværger... Hvis ikke snart der sker noget... Dør jeg" mumlede han og skævede hen mod døren, som han nærmest forventede sprang op hvert sekund det kunne være, men nix... Intet skete. Han skænkede sig selv et krus mjød og sippede lidt til det, som han ventede, stadig med mønten trillende over hans fingre.
Krystallandet