”Keeran dog” sagde hun blot, med en lille rødmen i hendes kinder,
”Er De sikker på at det er noget man siger til en kvinde, så lige ud? hun blinkede til ham, og lod et smil glide hen over hendes malede læber. Hun kom jo fra en familie, hvor den slags ikke var noget man talte om eller gjorde, men alligevel var hun af en lidt anden type, så hun kunne klare det og hun var da også fristet, uden at vise for meget af den side. Ikke offentligt, men han skulle nok finde ud af hvis hun var interesseret.
”Selvfølgelig kan jeg lide den, Keeran. De har den jo på” hun blinkede endnu en gang, hun havde selvfølgelig ikke ment noget negativt i hendes kommentar om hans anden trøje, men der var en stor forskel, og hun kunne godt lide denne fine side af ham, selvom han måske ikke selv var vant til den.
”Der er meget en øjet ser, hos mig, Keeran” sagde hun blot, man skulle næsten altid prøve at forhandle når man købte noget, for man kunne næsten få prisen ned, eller måske få lidt mere med oven i prisen, så man kunne ligeså godt prøve, det værste der kunne ske ville være et nej,
”Man skal altid prøve at forhandle” hviskede hun roligt til ham, og smilede drilsk.
Nu havde hun sagt ja til at lade ham vise hende rundt, og hun ønskede faktisk også at tilbringe mere til sammen med ham, og så måtte hun jo se hvor hen i byen det førte dem, for hun regnede at han nok ville kunne vise hende steder som hun endnu ikke havde set, selvom hun havde boet i byen noget tid. Hun havde intet imod at han lagde armen omkring hende, selvom det ikke var noget der var blevet gjort før. Han var anderledes end de fine mænd som hun af og til brugte tid med, i den kreds gjorde man ikke sådan, men Keeran kom fra et andet miljø, hvor man måske var mere åben.
”Jeg glæder mig til at se hvad De har at byde på, kære” sagde hun roligt og smilte til ham, som han førte hende ned ad gaden.
Der var alligevel noget spændende ved at lade sig forføre af sådan en ung og fremmede person som Keeran var, men det virkede til at han havde et mål og da de havde snoet sig igennem side gader og endelig kom til kirken, vidste hun ikke helt hvad hun skulle mene. Hun havde været der før, men det kunne være det var anderledes når det var med ham, og da hun så blev ledt om på siden og de ikke tog den normale vej, men han begyndte at lirke døre op måtte hun alligevel komme med et smil,
”Der er vidst også mere i Dem end udseendet, hva?” da døren gik op, lod hun ham tage hendes hånd og førte hende med op på en afsats.
Hun lod ikke ham slippe hendes hånd, men flettede deres fingre som de sad og kiggede på skaren under dem og den messende præst, dette her var helt bestemt en anden siden af byen og ikke noget hun havde oplevet. Man kunne dufte stearinen, og lyset fra solen som strømmede ind igennem de mange farvede glas lavede motiver på de hvide kalk vægge.
”Så vis mig det, kære” hviskede hun smilende,
”Det er virkelig et fantastisk sted, sådan at opleve kirken på denne måde” det var ret romantisk, og det var klart at han ville gøre noget for at imponere hende,
”Jeg synes De skal vise mig udsigten over byen, hiv benene væk under mig” hviskede hun atter,