Gophel Thonym

Krystalisianer

Status: Arkiveret

Godkendt: 03.01.2016

Antal posts: 8

Efterlyst af Byvagten

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Gophel Thonym
Kaldet: Støvle.
Køn: Mand
Alder: 86
Fødselsdag: 28 oktober
Tilhørsforhold: Retmæssig Neutral
Tro: Ingen, guderne har tydeligvis vendt dværgene ryggen.
Erhverv: Tidligere Minearbejde, nu arbejdsløs.
Nuværende levested: Omrejsende - Gris og Gryde kroen på nordvejen.
Race: Dværg

Udseende

Højde: 140 cm
Vægt: 105 kg
Hudfarve: Gylden, men ofte brun grundet snavs.
Hårfarve: Mørk blond.
Hårstil: Stift. Kort i siderne, samlet i mellemlange totter i toppen.
Øjenfarve: Rav-orange.
Kropsbygning: Muskuløs og let krumrygget.
Hverdagstøj: Meget gennemsnitligt for en dværg fra underklassen. Bukser og tunika i bomuld, bælte, nedslidte støvler og handsker i læder. Han har nogle sølvringe i højre øre, hans eneste ejendele af nogenlunde værdi.
Ar, permanente skader, el.lign.: Mangler en tand i overmunden og størstedelen af hans hud er rug af slid. Næsen har været brækket utallige gange.
Særlige kendetegn: Kan oftest høres længe før han kan ses. Hvis han ikke skælder en eller anden ud, snorker han som en tom tønde. Ligemeget hvad Gophel laver, er det aldrig stille.

Magi

Magisk evne (1): Magi Dæmpning. Gophel er så umagisk at han nærmest suger magi ud af hans nærvær, hvilket han for få uger siden fandt ud af ikke kun var en metafor. Mest ved et tilfælde fandt han ud af, at hvis han koncentrerede sig ihærdigt og råbte højt nok, kunne han få magiske objekter til at stoppe med at levitere eller lyse i få sekunder. Det virker dog ikke altid, og effekten er så kortvarig at det nærmest er ligemeget, men han har leget med tanken om at få bedre kontrol over det i fremtiden.
Dygtighed til at kontrollere evne: Ingen træning

Magisk evne (2): -
Dygtighed til at kontrollere evne: Passiv evne

Personlighed

Info omkring personlighed:
Talenter: Gode lunger, rå udholdenhed, nævekampe, kalkmalerier.
Svagheder: Kort lunte, ikke specielt kvik, har svært ved at stole på andre, bange for høns.
Interesser: Smædeviser, alkohol, minearbejde, gambling.
Drømme/ønsker: Gophel er i en mørk periode af hans liv hvor han mangler formål, efter at have mistet sit hjem, der kvalte hans drømme. Lige nu vil han bare så langt væk fra nordlandet som muligt.
Elsker: At være døddrukken, adrenalin, familie, at male (hvilket han nødigt indrømmer).
Hader: At blive konfronteret med hans manglende vid, store forandringer, høns.
Helhedsindtryk af personlighed: Indebrændt, jaget af sin fortid, traditionel.

Baggrundshistorie

Barndom: Der er mange historier derude i landet om heroiske individer der dukker op fra alle stander, tryllebinder folket med deres kaliber og lægger verdenen for deres fødder. Gophels er ikke rigtigt en af de historier. Vokset op dybt i Dragorn under kummerlige forhold, var der kun tre rigtige erhverv for den lille dværg at kaste sig over: Svampedyrker, smed eller minearbejder; og siden familien hverken havde jord eller smedje, var der ikke ret mange muligheder tilbage. At være hakkebærer i tunnelerne er forfærdeligt arbejde, så man finder glæder de steder man kan, selv hvis det er i form af en bande med familie-tætte bånd. Det holdte dog ikke mange år før gruppen af unge banebrydere gik i stykker men minderne om gode tider følger stadig Gophel. Han lavede en del fejl, fik en kæreste, undgik de værste ballade, og kom ud med arbejdet i behold på den anden side.
Fortid frem til nu: I næsten 90 år havde livet været utroligt stabilt uden større udsving af nogen slags. Dog varer intet i livet for evigt. Mørket kom til Dragorn i hober, væltende over væggene og krybende ud af sprækkerne. Gophel måtte se magtesløst til som hans partner blev dræbt og hans gamle gravesjak spredt ud over en støttevæg. For at undgå slavelænker og de rædsler der havde taget hans hjem, flygtede han op på overfladen igennem et nedlagt vandløb. De få ejendele han havde samlet sammen i tidens løb lå dybt i undergrunden. Uden mål og måde, skræmt for liv og sans, løb han imod syd så hurtigt hans korte ben kunne holde ham. Nu, måneder efter, har han fået et værelse i en lille kro på nordvejen, hvor han drikker sine minder væk.
Værste minde: Se ovenstående.
Bedste minde: Grundet en religiøs højtid, havde han fået et par dage fri fra arbejdet. De blev tilbragt i Mevas (den nu afdøde partner) hjem, hvor hun lærte ham at male. Det var en stor ting for ham, det lille pusterum hvor han ikke behøvede at slide eller puste sig op.
Barndomshjem: Dragorns lavere kvarterer.

Familie: Så vidt han ved overlevede ingen af hans nære angrebet.

Færdighedspoints

Fysisk styrke: Over middel
Smidighed: Under middel
Fysisk udholdenhed: Over middel
Kløgt: Middel
Kreativitet: Over middel
Mental Udholdenhed: Over middel
Chakra: Elendig
Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 8