Cam 14.02.2017 17:44
Adryan løb som var Satan selv i hælene på ham, og det var faktisk ikke langt derfra. Han kunne høre dæmonerne der skød efter ham, ind og ud imellem træerne imens de grinede højlydt.Af ALLE aftner, så var det i aften at han skulle til dæmonriget. Han havde fået afleveret brevet og fuldført hans job som budbringer, men han var IKKE blevet betalt for at løbe fra dæmoner!
"Den gamle hejre har bare at give drikkepenge for det her..." lød en bitter stemme i Adryans hoved, da han drejede om et træ. Dæmonerne var kommet ud af ingenting. To af dem, begge udstyret med vinger og sadistiske smil.
"Jeg keeeeeder mig." havde den ene dæmon vrænget, en unge kvinde i hendes 20ére. Hun var kommet ud fra bag et træ og have stoppet Adryans videre færden på vej hjem.
"Frygt ikke, pusling." sagde hendes jævnaldrende, mandlige følgesvend. "Jeg er sikker på at denne unge mand ikke ville have noget problem med at underholde os lidt."
Derefter have de besluttet sig for et spil fangeleg og Adryan behøvede ikke en uendelig mængde af fantasi for at gætte hvordan det ville ende.
Han drejede om endnu et træ med et brat sving og hørte en af dæmonerne støde ind i et træ og hvæse arrigt. Han smilede, men ikke længe.
Havde hans reaktionsevner ikke været så gode så var han stødt ind i den mandlige del af duoen. Han var vel fløjet op over træerne og ned foran ham.
Adryan bakkede to skridt med et trodsdigt blik, idet han rakte ned og trak sit sværd. "Jeg har ikke lyst til at skade nogen af jer, men det vil jeg!"
Bag ham kunne han høre den anden dæmon der stoppede op. Hun grinede.
"Nuuuuuurgh, darling. Du har ikke lyst?"
Adryan så sig tilbage lige i tide til at undvige en dolk, men måtte så indkassere et voldsomt kradsemærke fra dæmonen foran ham.
Han snerrede i smerte og blokerede med sit sværd.
"Hjælp!" råbte han til skoven. Nok var Adryan modig, men han var ikke dum. Det her var ikke en fair kamp, han KUNNE ikke vinde alene.
"Er der nogen?!"
"Lille skat..." grinede pigedæmonen inden hun kastede sig over ham, for at han kunne blokere hende med sit sværd.
"Jeg tror svaret er: Nej."
Adryan Vilentus ~ Kriger ~ Menneske
"Bravery is not only walking into the lions cage, it is locking the door behind you"
Krystallandet