En bjæke her og der og ups. (Kvakket)

Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 16.11.2015 22:35
Makoto var i fuld sving med at save træ til, til indendørs brug hvor nogle bjælker trængte til udskiftning. Det var arbejde som var fysisk hårdt at save, høvle, bære og udskifte de store, tunge stykker træ, men det var godt tidsfordriv for Makoto der elskede at træne og bruge sine muskler samt at have noget at lave så han kunne holde tankerne på noget andet. Det var okey vejr. Lidt overskyet med lidt drypværk her og der men ellers ikke noget at klage over.
Makoto stoppede hvad han havde gang i da han følte sig begloet. Det viste sig ved nærmere eftersyn at der stod en pige, noget yngre, men alligevel køn og kiggede på hvad han lavede. Han stoppede med at save og sændte lidt op i musklerne. Det var hans dyriske side der ikke kunne lade vær for hun var jo hunkøn og han var jo en hingst så at sige. Han ahvde mest lyst til at vise sig og gøre sig til overfor hende i et forsøg på at imponere hende nu hvor hun kiggede, men han holdte facaden og smilede blot til hende ganske blidt. "Hey ^^"
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 16.11.2015 22:41
Kvakket var endnu engang undsluppet fra skolen, og hun fik jo nok ballade ligeså snart at hun kom tilbage til skolen, men lige nu var hun mere interesseret i at have det sjovt, og af en eller anden grund var hun endt i byen, hvilket egentlig også var meget hyggeligt, her var så mange hyggelige mennesker, selvom nogen af dem godt prøvede at fange hende, så hun kunne blive sendt tilbage til skolen, men indtil videre havde der ikke været nogle problemer.

Hun blev dog noget forundret, da hun opdagede, noget hun først troede var en hest, lige indtil at hun opdagede at der var en overkrop og et menneske hoved, og det var alligevel ret sjovt, for hun havde vidst ikke set sådan en før. Hvis hun huskede korrekt, så var det en kentaur, for hun havde da hørt lidt efter i undervisningen. "Du ser sjov ud," sagde hun grinende og hoppede over til ham. "Hvad laver du?" spurgte hun nysgerrigt.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 16.11.2015 22:57
"Sjov ud?" svarede Makoto og så lidt ned af sig selv.. Okey det havde han ikke hørt før, men hvis hun syntes han så sjov ud, var det vel det han gjorde. Han grinede lidt med hende. "Jeg har heller aldrig set sådan en som dig før. Du er meget køn ^^" forklarede han og så lidt ned på bjælkerne... hvad han lavede. "Jeg er i gang med at save nogle bjælker til velligeholdelse af værtshuset." - han så lidt på hende og lagde hovedet på skrå inden han rettede sig op til sin fulde højde. "Hvad laver du?"
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 16.11.2015 23:08
Kvakket kiggede op på kentauren, for han var vidst lige lovlig høj i forhold til hende. Det var sjældent hun mødte så høje væsner. Normalt plejede de i det mindste være i tale højde. "Du må ikke sige det til nogen, men jeg er på udflugt, fordi skolen var blevet for indelukket, men hvis folk finder ud af det, så sender de mig tilbage, sagde hun og sukkede dybt, tydeligvis ikke glad for ideen om at gå tilbage lige med det samme, nu hvor hun endelig var kommet ud. "Mit navn er forresten Kvakket, hvad med dig?" spurgte hun grinende og rakte sin hånd ud så Makoto kunne tage den, fordi hun havde lært at man vidst skulle gøre det når man præsenterede sig selv.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 16.11.2015 23:25
Makoto lyttede ti pigen. Stukket af...? Han kom lidt i konflikt med sig selv. Skulle han aflevere hende tilbage eller skulle han lade hende gå. Begge dele ville være en venlig ting at gøre, men han vidste ikke hvad der ville være det mest rigtige. På en eller anden facon blev han jo nok uvenner med nogen uanset hvad han gjorde. Han brød sig ikke om at have uvenner. "Er der mange personer på skolen? Jeg har aldrig gået i skole. Du må være glad for det :3" svarede Makoto venligt og fortsatte ved at tage hendes hånd til en hilsen. "Makoto Viltess hedder jeg." han smilede venligt.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 16.11.2015 23:27
Makoto lyttede ti pigen. Stukket af...? Han kom lidt i konflikt med sig selv. Skulle han aflevere hende tilbage eller skulle han lade hende gå. Begge dele ville være en venlig ting at gøre, men han vidste ikke hvad der ville være det mest rigtige. På en eller anden facon blev han jo nok uvenner med nogen uanset hvad han gjorde. Han brød sig ikke om at have uvenner. "Er der mange personer på skolen? Jeg har aldrig gået i skole. Du må være glad for det :3" svarede Makoto venligt og fortsatte ved at tage hendes hånd til en hilsen. "Makoto Viltess hedder jeg." han smilede venligt.
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 16.11.2015 23:37
"Hyggeligt at møde dig, Ma-ko-to," sagde hun og gjorde meget ud af at udtale hver eneste stavelse af hans navn, navnet var lidt sjovt, men det syntes hun de fleste navne var. "Altså, skolen er meget hyggelig, men undervisningen er så kedelig og af en eller anden grund er der ikke nogen af professorerne der kan lide deres fornavn, de bliver altid så sure når man bruger det. Hvis de ikke kan lide det, så kan de da bare ændrer deres navn, hvor svært kan det være?" sagde Kvakket ud i en køre før hun tog en dyb indånding for så at forsætte. "For jeg kender da massere af folk der bruger noget andet i stedet for deres fornavn til at blive omtalt med, men neeeeej, professerne vil have man bruger deres efternavne, men det kan selvfølgelig godt være at de alle sammen bare rigtig godt kan lide deres efternavn, men hvorfor skal vi så kalde dem professor?" Endnu engang tog Kvakket en pause i sin talestrøm.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 17.11.2015 10:30
"Det er også hyggeligt at møde dig Kvakket ^^" Svarede Makoto igen og lyttede til hendes snak. Det var somom den ingen ende tog, men endelig holdte hun en pause og han skulle ti at kommentere på hvad hun havde sagt, men hun fortsatte efter at have trukket vejret. Han lod hende tale færdigt inden han svarede. "Hvad er en professor?"spurgte han undrende og fortsatte. "Måske skal man bare respektere at de ikke bruger fornavne. Det kan være det er sådan man gør det der hvor de kommer fra."
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 17.11.2015 10:53
Kvakket glemte nogen gange at hun skulle holde pause for at lade andre snakke, for folk fik jo altid indført et ord før eller siden og det var sjældent folk overhoved havde mulighed for at brokke sig over at hun snakkede for meget, så det var vel egentlig i det store hele, helt okay.
"En professor er sådan en virkelig klog person, der vil belære folk om alle mulige kedelige ting," svarede Kvakket og grinte op til Makoto. "Men så er du mærkelige, for hvem ville ikke kaldes ved deres fornavne? Det giver da mest mening. Synes du ikke? Du vil da også hellere kaldes Makoto fremfor... eehhh.. hvad var det?... Vild... Vildernes?" siden Kvakket ikke havde bekymret sig om at huske på efternavnent, havde hun også glemt det stort set ligeså hurtigt som han han havde sagt det.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 17.11.2015 12:09
Makoto smilede stort. "Jeg vil også være professor en dag så." svarede han. Det lød nice at være virkelig klog og kunne belære andre. Han lod hende tale. "Altså da jeg var i en lille kentaurflok, kaldte vi hinanden ved efternavn. Jeg hedder Viltess." forklarede han. "Men det ophørte da jeg blev slave. Så blev jeg kaldt ved fornavn igen." fortsatte han. "Jeg vil helst kaldes Makoto, men nogle kalder mig også Mako eller Tess eller Viltess."
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 17.11.2015 13:34
Kvakket kiggede på Makoto som om der var noget galt med ham. Han ville være professor, og han var blevet kaldt ved efternavn. Hvad i alverden var det dog for noget værre noget. Kvakket forstod sig virkelig ikke på mærkelige dyr som ham, men på den anden side, hendes værelseskammerat Cera var mindst ligeså mærkelig med alt det læsning, så i virkeligheden var Makoto vel ikke så mærkelig igen. "Du er en mærkelig en. Jeg er aldrig blevet kaldt andet end mit fornavn, bortset fra når professerne begynder at skælde mig ud," sagde hun og ændrede så tonefald, for at imiterer professorne: "Nej frøken Kajika, det må du ikke. En uges eftersidning og du har bare med at møde op til det hver dag." Hun kunne ikke holde den seriøse maske mere og begyndte at grine helt vildt af sig selv.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 17.11.2015 16:40
"Det har du sagt en gang" svarede Makoto. Så måtte han virkelig være mærkelig når hun havde brug for at fortælle ham det hele to gange. Makoto var aldrig blevet skældt ud i sit liv. Han havde altid været ærlig og sagt hvis han havde gjort noget galt og han havde altid været bange for at blive skældt ud, men aldrig var det sket. "Hvordan er det at få skæld ud?" Spurgte han nysgerrigt. "Og hvad er en eftersidning."
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 17.11.2015 17:14
Kvakket havde altid så mange ting at sige, at hun aldrig var helt sikker på om hun havde sagt det to gange, men nu var hun da også sikker på at Makoto havde hørt det. "En eftersidning... altså, du bliver sat i et rum og så får du at vide at du skal lave dine lektier og det er virkelig kedeligt, for man må ikke snakke eller noget som helst. Man skal bare sidde stille i et helt stille rum. Det er forfærdeligt," sagde Kvakket, som virkelig ikke var glad for alle de eftersidninger hun havde fået efterhånden. "Men skolen er nu ikke så slem. Jeg får gratis mad og alt muligt," sagde hun og hvis hun skulle sige det selv, havde hun egentlig været ret heldig.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 17.11.2015 17:37
"Lektier..? Hvad er det?" sprugte Makoto undrende og kløede sig lidt på hagen. Han syntes ikke det lød som noget slemt at sidde i et helt stille rum. Han kunne nu godt lide stilheden og havde ikke noget imod ikke at snakke. Det havde han været vant til som slave at det gjorde man ikke medmindre man blev bedt om det.
Han lyste helt op da han hørte gratis mad. "Mad siger du? Jeg vil også gå i skole!" blev han enig med sig selv om, selvom han højst sandsyneligt var for gammel allerede.
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 17.11.2015 17:44
"Det er.... Hmmmm..." Kvakket tænkte sig om, noget hun ikke var vant til, da hun normalt bare sagde tingene som de var, men hvordan forklarede hun lektier. Dog inden hun fik forklaret det sagde Makoto noget mere. "Jeg tror desværre du er for gammel, men ellers kunne det være du kunne blive en professor," sagde hun grinende og havde allerede glemt alt om lektie spørgsmålet. "Og hvis man er professor, så skal man gå i fint tøj og have briller på," det var så ikke helt rigtigt, mene der var da op til flere der så sådan ud, men der var også et par stykker der så ganske normale ud, bare gamle.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 17.11.2015 17:55
"Tøj.... Briller..?" Han lignede et kæmpe spørgsmålstegn. Så mange nye ord! Han vidste godt at man kunne have tøj på som egentlig bare var noget stof, men han havde aldrig selv haft noget på, mest fordi han havde været slave det meste af sit liv og tøj var ikke blevet ham givet. Han havde dog haft hestesko på.. men briller vidste han ikke hvad var. Han havde aldrig set et par. "Er det ligesom at have hestesko på?" spurgte han så logisk som han overhoved kunne. Hvis det var noget man havde på hele tiden måtte det være hestesko.
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 17.11.2015 18:01
Nu var det Kvakket's tur til at ligne et stort spørgsmålstegn, for de eneste heste hun havde stødt på havde været i naturen og der var der i hvert fald ikke noget der hed hestesko, af hvad hun vidste af. "Hestesko? Jeg vidste ikke heste kunne gå med sko," sagde hun dybt forvirret, for hun havde aldrig set en hest med sko på. Faktisk havde hun ikke set mange andre væsner end mennesker der gik med sko, og sko var jo egentlig også ubehagelige, så hun forstod godt alle de væsner der ikke havde lyst til at bruge dem. Hun havde selv prøvet nogen engang, men det var ikke en succes, nok fordi at hendes fødder ikke var beregnet til sko.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 17.11.2015 18:08
Makoto nikkede lidt. "Det er sådan en metal ring man sætter under hovene med søm rundt i kanten." forklarede han og løftede sit ene forben op så han kunne vise det med sine hænder. Han viste hvordan hoven var bygget og hvor skoen sad. "Når man har metal ringen på, bliver ens hove ikke slidt ned." fortalte han og fortsatte " Når den ydre halvcirkel her" han pegede og viste på hoven. "Altså den hårde del herude, bliver slidt ned, kommer man til at gå på den bløde del her som hedder strålen." han viste at hans ydre hov allerede var slidt ned og noget af strålen var egentlig bare en stor sårskorpe som han gik på. "Det er meget smertefuldt at bevæge sig rundt når man ikke har haft sko på i et stykke tid, men min arbejdsgiver, Hr Flint er meget flink. Han betaler sko til mig snart." Han lod hende eksaminere sit ben og røre ved det hvis hun havde lyst. Det gjorde godtnok ondt hele tiden det med strålen som desværre var et problem han havde på alle fire ben, men han beklagede sig ikke, nej for Makoto var stortset altid glad ligemeget hvor nedern en situation han var i.
Kvakket

Kvakket

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 14 år

Højde / 165 cm

Helli 17.11.2015 18:13
Kvakket prøvede virkelig at høre efter og hun prikkede da også til benet, men hun havde forstået næsten ingenting af hvad han sagde. Der havde bare været en masse store ord, i hvert fald for hende, og så noget med at det gjorde ondt. "Så det gør ondt hvis du ikke har sko på," konkluderede Kvakket med sig selv, fordi hun kunne ikke holde til lange forklaringer. Det var næsten ligeså slemt som professerne på skolen, især når de snakkede om Krystallandets historie. Det var for langtrukkent og kedeligt. Kvakket var altid mere interesseret i nuet. "men så må du se at få sko på så det ikke gør ondt, selvom jeg stadig ikke forstår det."
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 17.11.2015 18:19
"ja." svarede Makoto til at det gjorde ondt, men han var ret udholden rent fysisk så han brokkede sig ikke, selvfølgelig fortalte han det hvis nogen spurgte, men det var ikke det første han startede et emne med. Han sank sit ben ned igen og så lidt mod solen. De havde snakket længe og han skulle være færdig med de her bjælker i dag. Han fik travlt fordi de havde talt længe. "Har du noget imod hvis jeg arbejder imens vi taler sammen?" spurgte han høfligt inden han bare gik i gang.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Echo, Lux , jack
Lige nu: 3 | I dag: 12