Plotmaster 17.05.2023 20:19


Begravet under Mørkets ruiner

De seneste måneder havde skovens folkefærd været i gang med at grave ved ruinerne, der engang havde været Mørkets hovedsæde i de dybe dele af Amazonitskovene, og som havde været under dyb indflydelse af ærkedæmonisk magt.
En lugt af aske og råd hang stadig i luften over stedet, og det var som om at træerne var uvillige til at spire med nyt liv. I stedet strakte deres nøgne grene sig håbløst mod himlen, som råbte de efter hjælp.

Selv om dæmonen Zethos, den første herre af Mørket, var blevet besejret for mange århundreder siden, havde hans sjæl stadig sit tag på mange af de afsides dele af skovene. Her bredte korruptionen sig fra sit skjul under jorden, gennem træernes rødder og ind i sindet på skovfolkene, som levede her.
"Hviskeren" havde man kaldt dæmonen, og de mange stykker af ærkedæmonens sjæl som var begravet i skovens dyb, havde stadig en brøkdel af den magiske indflydelse: formørkende sindet på de, som kom tæt nok på til at høre sjælefragmenternes hvisken.

De udsendte fra Skovens Pagt, som havde gravet i Mørkets gamle ruiner, havde trukket sig tilbage. Nu var tiden inde til at sende en mindre gruppe af sted for at hente sjælefragmentet ud: et ubetydeligt udseende stykke mørk krystal, unaturligt koldt at røre ved.
Det var ikke lykkes at finde en måde at destruere et sjælefragment på, men Skovens Folk ville måske med magi kunne begrave det et sted langt borte, hvor dets mørke indflydelse ikke kunne få magt.. så længe de kunne forhindre bæreren af fragmentet til at falde til dets hvisken.
Der var også en anden risiko: for gravearbejdet havde utvivlsomt tiltrukket nysgerrige øjne og rygterne kunne have nået vidt .. til grådige skattejægere eller tjenere af Mørket. Og hvem vidste, hvilke af skovens væsner, ærkedæmonens sjæl allerede havde været i stand til at korruptere?



Plotinformation

Dette er en plottråd. Det vil sige, at den er oprettet til at omhandle et særligt plot på siden, men det er op til spillere i tråden, hvor det skal føre hen. Der må maksimalt være 4 karakterer i tråden.
Det er tilladt at springe spillere over, hvis de bliver inaktive undervejs.

Sjælefragmenternes indflydelse:

Resterne af magien i et sjælefragment forsøger altid at få indflydelse over dem, der befinder sig i dets umiddelbare nærhed. Det starter som en sælsom hvisken i kanten af ens sind, som man ikke helt kan høre eller forstå, efterfulgt af mørke drømme og mareridt. Med tiden bliver ordene tydligere, og deres betydning låser sig fast i sindet: man kan ikke stole på nogen. Ens venner og familie vil gå imod én .. man begynder at blive mere og mere tilbøjelig til grusomme handlinger, ind til paranoia til sidst opsluger én og bliver til sindssyge. Dæmoner mærker kun en lille brøkdel af effekten.
Sjælefragmenternes magi kan blokeres med magisk forstærkede barrierer, samt magi, der renser en persons sind. Man bliver også langsomt normal igen ved at komme på afstand af fragmentet.
Har du lyst til, at din karakter skal blive påvirket af det, er det op til dig selv, hvordan du præcist spiller på effekten.

Pagtens mission:

Missionen for Skovens Pagt er at grave Sjælefragmentet fri og bringe det et sted hen, hvor det ikke længere kan have indflydelse på beboere i skoven.
Andre kan dog også deltage i tråden, hvis det er relevant for karakteren: at man har hørt rygtet om fragmentets tilstedeværelse, eller er udsendt af en fraktion for enten at hjælpe eller forpurre. Mørkets Herre, Ærkedæmoner eller private samlere vil alle betale gode summer for fragmentet.