En mere passende titel til ypperstepræsterne/-inderne

Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2333
karakterer

Venus 16.06.2020 17:50
Med denne video i mente foreslår jeg, at vi finder på en meget mere passende (og meget længere) titel til ypperstepræstinderne og ypperstepræsterne for de fire ældre guder, som slet ikke indeholder ordet ypperstepræstinde/ypperstepræst.

Idéen er baseret på videoen, hvor det viser sig til min store overraskelse, at ham, vi kalder paven, har en ekstremt lang officiel titel, der slet ikke indeholder ordet pave, så derfor er han teknisk set ikke pave, mens ham, der rent faktisk har den officielle titel som pave, slet ikke er romersk katolik.

Pavens officielle liste af titler

"Bishop of Rome, Vicar of Jesus Christ, Successor of the Prince of the Apostles, Supreme Pontiff of the Universal Church, Primate of Italy, Archbishop and Metropolitan of the Roman Province, Sovereign of the Vatican City State, Servant of the servants of God."
- YouTube-video [2:10]: QI | Is The Pope Catholic?

Hobbit

Hobbit

7597
karakterer

Hobbit 16.06.2020 22:35
Hvorfor kun Isari ypperstepræsten? 
Ved godt at det er lysets primære gudinde, men hvis mørket overtager, bliver præsten så frataget de titler for at det kan gives til Zaladin ypperstepræsten?

Der er 4 primære guder og det vil efter min mening give en forkert "magt balance" hvis Isaris får navn mens resten bare er ypperstepræster.

Jeg har så personligt det også helt fint med at alle hedder ypperstepræster, for at mindske forvirring

"I don't wanna be the great satan! I wanna be a minor demon"
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2333
karakterer

Venus 17.06.2020 08:54
Der var flere i chatten med samme kommentar, så jeg burde nok have omformuleret *rette på startindlæg og titel*. Det var absolut ikke ment, som at kun hun skulle have en fancy titel. I mit hoved gav det bare mening at starte der, fordi Lyset måske tilbeder Isari lidt mere end de andre *shakes fist at Zaladin*.

Nej, pointen med dette forslag var bare at høre folks geniale forslag :3

Har ikke rigtigt tænkt over, om de ville beholde titlen, hvis nu Mørket skulle overtager, men de ville jeg synes, fordi det har med positionen at gøre? Altså det er stilling, titlen hører til, ikke personen?

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 17.06.2020 19:19
Det er vel op til den enkelte spillet hvor lang og tosset en titel man ønsker at ens karakter skal have?
Om andre folk så andekender andet end ens primære titel er et helt andet spørgsmål.

man komme den i fx erhvervs feltet. (jeg håber dog at denne har en fornuftig begrænsning)

På den måde kan man også tydeliggøre at fx Borgmesteren af Medanien også er Ridder af lyset, og grebve af Blåbakkerne.

Ynglings titel in real life går dog til:
Elizabeth II
By the Grace of God, of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and of Her other
Realms and Territories Queen, Head of the Commonwealth, Defender of the Faith.

Blot fordi 'other Realms and Territories', er en fantastisk måde lige at smide alt det andet som det britiske emperie har til at ligge og flyde med i sætningen.

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Krystal , Mee
Lige nu: 3 | I dag: 13