Kort / områdestatus på forsiden

Dimsen

Dimsen

458
karakterer

Dimsen 15.06.2020 18:50
I dag fik jeg en vild tanke. Tænk hvis man kunne ændre ingame forummet til et kort over krystallandet med de forskellige ikoner for lokationerne. Og når man kørte musen over ikonerne, så skulle de lyse op og vise beskrivelsen over området man havde musen over. På denne måde ville forummet også inddrage nye spillere mere i verdenen, da man fik et lidt mere visuelt overblik i forhold til landskabet og de forskellige lokationers placering i forhold til hinanden.

Min vilde idé var dog ikke så vild alligevel... For vi har allerede et kort i områdestatus.
Dog tænker jeg at man kunne flytte områdestatus ud på forsiden/hjem. Og hvem ved, med tiden kan det være at kortet udvikles yderligere og får flere detaljer og funktioner tilføjet. F.eks. at man bliver sendt videre til et kort over Dianthos når man klikker på landkortets ikon for Dianthos (og kortet over Dianthos kan på samme måde have ikoner der viser lokationerne for den øvre by, centrale by, nedre by og krystalpaladset).

Hvad synes folk om idéen? Er den god eller dårlig? 
Taktisk Fremrykning BAGUD!!!

Billedet er taget herfra [Link]
Gimble, the iconic Gnome Bard from 3,5e

Elvar

2
karakter

Elvar 15.06.2020 18:53
Jeg ville en af de nærmeste dage prøve og lege lidt med det.
både design mæssigt, men også med lidt programmering..
Vuze

Vuze

1614
karakterer

Vuze 15.06.2020 18:55
Så du tænker egentlig bare, at kortet skal rykkes, så det ligger på forsiden i stedet? :)

Din originale ide med at ændre hele ingame til et kort er jeg ikke ikke sikker på, at jeg er fan af - hvordan skulme det fungere på mobilen? :)
Dimsen

Dimsen

458
karakterer

Dimsen 15.06.2020 19:00
Jeg ville en af de nærmeste dage prøve og lege lidt med det.
både design mæssigt, men også med lidt programmering..

Hvis du har brug for nogle idéer siger du bare til.
Jeg er ikke så meget inde i programmering, men jeg har set nogle videoer om, at man kan bruge javascript til at gøre siden mere dynamisk (f.eks. skifte et billede til en et andet når man holder musen over) det tror jeg ville være mit udgangspunkt, hvis jeg skulle forsøge, men som sagt har jeg ikke den store forstand på programmering...

Kunne alligevel være, at man skulle forsøge at lege lidt rundt med det.
Så kan jeg vise mine katastrofale resultater og booste din selvtillid xD

Dimsen

Dimsen

458
karakterer

Dimsen 15.06.2020 19:08
Vuze skrev:
Så du tænker egentlig bare, at kortet skal rykkes, så det ligger på forsiden i stedet? :)

Din originale ide med at ændre hele ingame til et kort er jeg ikke ikke sikker på, at jeg er fan af - hvordan skulme det fungere på mobilen? :)

Jep... Tænker at kortet bare skal rykkes ud på forsiden. Det er i hvert fald et godt sted at starte.

Hvad angår den originale idé, så har du en pointe. Jeg ved ikke hvordan det vil fungere på mobilen, men ideelt set så trykker du bare på kortet og navigere på den måde. Dog kan man også beholde det nuværende forum, i tilfælde af at kortet er dårligt på mobil og så er det interaktive kort / forum kun noget der ligger på forsiden, men man behøver ikke at bruge kortet.

Vuze

Vuze

1614
karakterer

Vuze 15.06.2020 19:09
Jeg kan godt se ideen i, at have det på forsiden, selvom jeg ikke selv har manglet det. Tror det ville være rigtig svært at lave designet responsivt, hvis det er for stort tho, bare noget man skal huske på, men det evd Krys helt sikker bedre end mig ^^
Dimsen

Dimsen

458
karakterer

Dimsen 15.06.2020 19:18
Vuze skrev:
Jeg kan godt se ideen i, at have det på forsiden, selvom jeg ikke selv har manglet det. Tror det ville være rigtig svært at lave designet responsivt, hvis det er for stort tho, bare noget man skal huske på, men det evd Krys helt sikker bedre end mig ^^

Jeg regner heller ikke med at projektet bliver til noget. På nogle områder tænker jeg selv, at det er lidt for optimistisk / indholder for store ambitioner. Synes bare jeg ville lufte idéen. Det kunne jo være at det inspirerede nogen.

TheEvilQueen

863
karakterer

TheEvilQueen 15.06.2020 21:54
Synes det lyder fedt, men jeg aner ikke hvordan det skulle laves, sådan rent praktisk. Men det ville klart være fedt. Så kunne man få et helt andet overblik :)

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Muri , Lorgath , Tatti, Lux , Echo
Lige nu: 5 | I dag: 12