a friend of fire.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 06.10.2019 20:41
dagen var varm selv om det var vinter snart. men solen stod højt på himlen og varmede alt og alle.
ude på vejen kom en skikkelse gående. hun havde ikke noget sted at bo her så hun boede hvor hun nu kunne finde læ.
hun hed Ananta og var ild elementaler. men havde aldrig mødt andre. hendes støvler var brandsikre og gjorde at hun ikke brandte alt hun rørte ved. hun havde en kjole der ikke kunne brande og en jakke af samme stof. hun frøs lidt.

rundt om hende var den smukkeste natur, og det flotteste dyreliv. Ananta beundrede naturen og dyrene. hun kunne kun røre ved hendes hjertes sommerfugle. en evne hun havde udviklet igennem langtid. men var hendes mest betroede ven. hun havde sorte hænder og folk se det tit som handsker men det var det ikke. det var sådan hun var skabt.

hendes hår var sort uden på men glødene rødt /orange inden i.
Cole

Cole

Medejer af Skæbnens Tråde

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 06.10.2019 20:50
Cole selv var en ild elemental, men det var næppe noget man kunne se på ham. Hans hud var mørk, og hans hår havde farven af aske. Han var iklædt sort tøj, fra top til tå. Pænt tøj for en simpel tjener, og det var endda også ildsikkert. Ikke fordi hans krop brændte, men fordi hans evner over sin egen evne ikke var specielt god. 

Han var på vej ud af Dianthos og ned syd på. Der var en landsby dernede, hvor han havde lovet at hente nogle ting til Liv. Der var ikke mange andre grunde for ham, når det kom til at forlade Dianthos. Det var jo der hele hans liv var. Ellers var det fordi han skulle ud til Opalslottet for at besøge Liv's afkom.

Han gik i sine egne tanker indtil han opdagede en besynderlig udseende kvinde. Sort, men orange som ilden ligeledes. Han kunne ikke lade vær med at gå i stå, og stirre. Han havde aldrig set en anden var så indkapslet i ild som hun var, og for første gang nogensinde, så følte han at der var en person han kunne relatere til, selvom han ikke kendte hende. Det var noget næsten helt dyrisk over det. Som var det en grundsten i hans eksistens.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 06.10.2019 20:59
Ananta gik med blikket på naturen. hun havde et fredfyldt blik i øjnene der var orange som flammer. hun stoppede op da hun så noget i busken komme mod hende. det var et dådyr der kom hoppende forbi. hun kiggede efter den og fik her øje på noget der lignede hende. en mørk mand med aske hår, og sort tøj som hende selv. hun stod lidt bare og kiggede. noget dragede hende mod denne person. hun begyndte langsomt at gå mod ham.

hun havde ikke lært meget krystalisk men hun kunne da lidt. hun talte jo mest med sig selv på elementalsk. hun stoppede nogle meter fra ham og lagde hovedet på skrå. hvem var denne mand. og hvorfor tiltrak han hende på en mærkelig måde.
"undskyld.... hvad De er?" prøvede hun sig frem. hun ville ha sagt . hvad er De. men hun kludrede lidt i orderne på krystalisk. hun kunne dog høre at det var forkert da hun havde sagt det. så hun forbandede sig selv på elemtantalsk over ikke at ha lært sproget godt nok.

Ananta så mod hans hår. så flot. som udbrandt bål. der havde slukket sig selv. hendes var mere som noget nogle havde slukket. hun tog en hånd op til sit hår og kørte hænderne igennem en tot hår, hun var lidt nervøs. hun havde levet på topalis det meste af sit liv og havde besluttet at fastlandet måtte have flere elementaler som hende. men. ville dette være hendes første møde med en som hende.?
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 07.10.2019 15:48
Cole burde være forberedt på at hun kom over og snakkede til ham, men han var det ikke, og han kunne mærke sig selv trække lidt mere ind i sig selv. Han var ikke ligefrem en genert person, men han var heller ikke vant til interesse og venlighed rettet i hans retning. Udover når det var fra Liv.
"Et..." han rømmede sig. "Me-menneske," svarede han. Han ville aldrig præsenterer sig med at han var en elemental. Ikke nok med at han ikke følte at det passede, han var vokset op som et menneske trods alt, så var han også klar over at der var en vis mistro til elementaler i landet.

"Jeg har aldrig set en som dig før... hvad er du?" spurgte han i stedet for. Hans øjne hang på hendes smukke orange-røde hår. Han havde selvfølgelig også altid været fascineret af ild, men det var alligvel noget for sig at se nogen der indrammede ild så utroligt.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 07.10.2019 17:08
Ananta stod lidt da han talte var hun stoppet helt op og da han sagde et menneske forstod hun men man kunne se sørgen i øjnene på hende. hun havde lige håbet hun havde fundet en anden som hende. hun havde sådan ønsket at hendes tur til fastlandet var noget der bar frugt.
da han talte igen så hun op på ham og det var tydeligt hun mundaflæste også. hun var stadig dårlig til krystalisk så hun skulle indprænere hvad man sagde. da han så til sidst spurgte hvad hun var tog hun en hånd væk fra håret og mod hjertet. hun elskede sin race mere end de fleste nok gjorde. "em.... En Eleman.... Elemental" frem stammede hun da hun var lidt nervøs for at få et møgfald over hendes race. hun elskede hans glød i hans hud. måske han havde forfædre der var elementaler som så senere bare avde gift sig til menneske og til menneske. så han var blevet et menneske.

hun lukkede hånden om hjertet og sukkede lidt. "undskyld.... jeg ikke vil forstyrre Dem" sagde hun roligt og hendes blik faldt ned i jorden. hun ville jo ikke forstyrre ham når han bare var et menneske. men et eller andet ved ham havde draget hende. måske var det den hudfarve og aske håret der havde tiltrukket hende. måske var det bare at han lignede hende på en eller anden måde.
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 07.10.2019 17:43
Der var næppe mange ting der forbandt Cole til at være en elemental. Måske om nogle år ville det være mere fremtrædende, men han var stadig på sin vis fanget i den menneskekrop han var blevet bundet til som ung.
Man kunne dog se at der gik et sug igennem ham som kvinden sagde hun var en elemental, og der var overraskelse og usikkerhed i hans øjne, selvom han havde gættet på det.

"Er du... er du virkelig en elemental?" spurgte han forsigtigt. Han var ikke villig til bare at lade hende gå endnu. Det kunne godt være at han havde sagt han var et menneske, men han havde aldrig mødt en anden elemental før, og han var nysgerrig. Biblioteksdæmonen kunne kun fortælle ham en brøkdel af hvad han ønskede at vide. De fleste af hans spørgsmål var for personlige. "En ild elemental?" vågede han så også at spørgge. Hun kunne næppe være noget andet, men han ville være sikker. Han ville ikke lægge sig selv på ud, hvis hun ikek kunne give ham nogle svar.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 07.10.2019 18:39
Ananta stod roligt og var på vej til at gå da han pludselig spurgte om hun var elementaler rigtigt. hun stoppede og så mod ham, hun nikkede. ja hun var virkelig elementaler. hun så på ham og kunne se han var nysgerig. det var noget i hans øjne der fortalte det. da han spurgte om det var ild så hun ned med skamfulde øjne. som var der noget galt med det. hun nikkede igen.
"ild er jeg" hun tog hånden op stadig knyttet fra hjertet og da hun åbnede den i de sorte hænder med orange fingre sad en orange sommerfugl. hun så på den og den gløede helt som en flamme. Ananta elskede naturen. sommerfugle, dyr men hun kunne ikke røre dem uden at brande dem til døde..
"De.... ikke bange for jeg." hun så lidt bange på ham. ikke for ham men for hans næste svar. hvad vis han var bange for hende? hun vilel ikek skræmme nogle. hun ville bare gerne møde nogle elementaler og lærer hvad de kunne.

Ananta lukkede forsigtigt hånden og sommerfuglen forsvandt i en lille røgsky. hun åbnede hånden og den var væk. hun tog hånden ned langs maven og stod lidt og betraktede hans person. hvordan ville han mon ha det med hende nu.
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 07.10.2019 19:01
Cole blinkede lidt af sommerfuglen og hende, før han kørte en mørk hånd gennem hans askefarvet hår. Han kunne næppe selv vise hans side af sig selv. Han havde ikke kontrollen til bare at vise en lille flamme, eller afmærkningerne der var overalt på hans krop efter... noget. Det største tegn på at han var ildelemental.

"Nej, jeg er selv...." hans ord stoppede. Det var så sjældent han sagde ordene højt, og det gjorde det også selv svært for ham. "Jeg er et menneske, eller jeg føler mig som et, men jeg er åbenbart selv en...." slutningen af sætningen faldt af, men forhåbentlig forstod hun hans hentydning. Han turde dog stadig ikke gå tættere på hende, og vise at han ikke var bange for hende. Der havde aldrig været meget at være bange for når det kom til ild. Bortset fra hvor destruktivt det var om alt andet end ham selv.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 07.10.2019 19:43
Ananta stod lidt da han så på hendes sommerfugl. hun kunne se at han var lidt facineret over det. eller sådan opfattede hun det.  hun så mod ham da hans ord stoppede midt i en sætning. hvad prøvede han at sige. da hans anden sætning kom så hun lidt forvirret på ham. var han et menneske eller var han ikke et menneske.? et eller andet måtte han da mene. 

Ananta gik ikke tættere på ham men lænede sig mod ham for at se ham i øjnene og finde ud af hvad han prøvede at fortælle. måske kunne sjælens vindue fortælle lidt om hvad det var han ikke selv kunne få ud af munden.
"De, er menneske... og ikke menneske?" sagde hun lettere forvirret. hun skulle lige forstå det rigtigt. pludselig gik der et lys op for hende. så han var alsår som hende. hun lignede jo også mest et menneske men var lavet af vulkanens lave. så hun var ild.

"De mener, De er som jeg" spurgte hun lidt efter og så helt forventnings fuld ud i øjnene som plejede at være monotone. men lige nu var der forventningens glæde i dem.
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 08.10.2019 17:42
Cole veg lidt tilbage, da hun sagde det, og man kunne se hvordan han ikke selv helt var med på ideen på at sige det højt, men alligevel nikkede han. Han kunne dog ikke møde hendes blik, og kiggede i stedet for ned på sine hænder. Hænder der var så menneskelige som de kunne være, men stadig bar utrolige mængder af kraft i sig, som han ikke havde kontrol over.

"Ja.... Af hvad jeg har fået at vide, blev den del... forseglet i mig," prøvede han at forklare. Selv biblioteksdæmonen havde haft begrænset viden om at forsegle en elemental til en menneske krop i så mange år, men hans halskæde der havde neutraliseret hans magi, og tegnene der lyste op når magien var fri, var nok indikation til det. Ikke at tegnene kunne læses mere.
"Jeg har aldrig.. mødt en anden." pointerede han så. 

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 08.10.2019 18:46
Ananta så på ham da han veg tilbage og hun trak sig hurtigt. hun ville da ikek gøre ham utilpas i hendes selvskab. hun så på ham da han forklarede at han havde fået det at vide, men noget var forseglet i ham. hvordan kunne det ske.?
Ananta så på ham da han sagde han aldrig havde mødt en anden. hun smilte. "heller ikke jeg." hun så mod ham og så ned på sine hænder. det lignede der var handsker med røde/orange fingre. men det var faktisk hendes hud der så sådan ud. hun var vulkansk. hun var meget farlig. og det havde hun oplevet tit. hun så rundt om dem og fandt en blomst. hun viftede ham med sig for at ville vise hun var hvad hun sagde. hun satte sig ned på hug ved blomsten og rørte den med en finger og den gik i flammer og røg. hun så op på ham og lagde hovedet på skrå.
"ild ikke passe til natur" sagde hun roligt og mente at hun ikke passede til naturen. selv om hendes hjem var en vulkansk ø som havde heldbredt øen med det vulkanske jord.
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 13.10.2019 20:16
Cole var ved at opfatte at Ananta vidst ikke helt havde styr på det krystallisianske sprog. Det betød vel også bare at hun virkelig var vokset op som en elemental, og ikke som et menneske, som han selv var. Han følte personligt at det var lidt vildt at tænke på, men det var nok ikke noget hun selv ville kunne forstå. Ligesom hun nok heller ikke kunne forstå hvordan Cole var vokset op som et menneske. Selv havde han stadig svært ved at finde ud af at han ikke var menneske i det hele taget.
Han rynkede brynene lidt da hun fik blomsten til at gå op i flammer. "Ild er meget farlig," indrømmede han lidt alvorligt. Han havde trods alt brændt sit eget barndomshjem ned.

En idé kom til ham. For hun så ud til at hun var meget trist over at hun ikke kunne røre ved tingene. "Men med ild kommer også varme," sagde han og gik tættere på hende. Han tog forsigtigt hendes hænder. Varmere end hans egne ganske vidst, men ikke noget der var ubehageligt for ham. "Og det er ikke umuligt at røre ved ting så." De fleste andre ville nok brænde hænderne på at gøre det her, men der var nogen der var ild immune.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 14.10.2019 14:03
Ananta kæmpede for at lærer krystalisk. men det var ikke så nemt som mange fik det til at se ud til. da han rynkede brynene forstod han måske hun var trist. da han sagde ild var farligt nikkede hun og rejste sig roligt op. det næste han sagde forstod hun ikke hvad han mente med. ild kom der varme. ja det var jo derfor det var ild. da han tog hendes hænder skulle hun til at skrige for folk plejede at skrige når de rørte hende, men, der kom intet skrig fra ham. hun stod lidt i en trance over at han rørte hende uden at brande sig. men det var jo klart han var også ild.
hun så op da han talte om det var tydeligt noget nyt for hende det at blive rørt. hun så ind i hans øjne og lyttede til ham og nikkede forsigtigt. "men.... ild gør ondt?" sagde hun lidt forsigtigt som et spørgsmål da ild jo gjorde ondt på mennesker og dyr og ting. alt blev brandt når hun rørte det. hun så ned på sine sko kort. de var lavet af ild sikkert matrialle men holdte kun i kort tid. mon han havde et trick til hvordan hun kunne røre natur og mennesker uden at brande dem.
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 20.10.2019 21:58
Cole kiggede lidt væk. Hun var enig i hende. Ild gjorde ondt, og det var destruktivt og det brændte alting, men der var også et element af at det gav varme og liv til verden. Uden ilden kunne verden ikke fungere, men at holde den gemt i sig var svære end man troede.
"Ja... jeg ved ikke... hvordan man skal gøre noget ved det. Selv har jeg ingen kontrol over mine evner," indrømmede han og gav så slip på Ananta igen. Hans hænder så ud ganske som de plejde, og han følte sig ikke anderledes efter at have rørt hende. Han var ikke sikker på hvad han havde forventet. At hun kunne have alle svarene for ham. Hun havde jo dårligt svarene for sig selv.
"Du er heldig... du virker til at du kan holde dine evner hos dig selv." Et sørgmodigt blik var at finde i hans øjne, som han tænkte tilbage på den ildstorm han selv havde sluppet fri og havde dræbt en masse mennesker, fordi han var vred. Han håbede det aldrig ville ske igen, men det var svært.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 21.10.2019 14:14
han skulle bare vide. vis han havde set hende da hun blev "lavet" fra vulkanen så ville han nok ikek sige hun kunne holde sine evner hos sig. hun så på ham og da han slap hendes hænder så hun meget indponeret ud at han ikke havde et eneste brandsår. hun så op mod hans ansigt og da han havde det sørgmodige blik i øjnene. så hun trist på ham. "vulkanen brander alt.... jeg brander alt" hun håbede han forstod hende, hun var jo vulkansk og hun havde nærmest brandt byen ved vulkanen ned fordi hun ikke kunne røre andre eller andet end det der var lavet til at modstå høj varme. hun så ned på sine sorte hænder. "jeg er vulkansk" sagde hun og så vredt på sine hænder. vis hun dog bare kunne få normale hænder.

Ananta havde prøvet at køle hænderne i vand men det smertede mere end gavnede. hun så på sit tøj og var inponeret over at skrædderen på øen havde fundet stof der ikke brandte på hende. hun sukkede lidt og så væk. "ild brander, vand køler, men vand brænder på mig" en sætning uden fejl. noget hun tit havde sagt og vidste derfor hvordan man sagde det. hun forstod dogikke helt hvad manden mente med at ild også var godt. det brandte jo alt. Ananta rystede det af sig og så mod manden.  "jeg er Ananta" sagde hun for at se om hun kunne lette hans humør lidt.  
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 24.10.2019 12:02
Cole havde aldrig tænkt på elementerne som født ud af f.eks. en vulkan. Han havde forstået det som om at man bare opstod, og måske de andre elementer gav mere mening, men ild. Ild kom kun af lynnedslag og så vulkanen. Sådan virkede det i hvert fald som om.
Han kiggede lidt ned på sine egne hænder. Han kunne dog ikke sige meget imod hvad Ananta havde sagt. Selvfølgelig brændte hun alt hvad hun rørte, og det var ikke en god ting, men hvordan skulle han forklare at hans evner gik overbord. At når han blev vred var han bare en stor fare, fuld af ild. At alt han ønskede når det skete var at brænde alt omkring ham ned. Han var aldrig sig selv når det skete.

"Mit navn er Cole," svarede han endelig tilbage og kiggede tilbage op på Ananta med et svagt smil. Det rakte dog ikke hans øjne. At blive mindet om hvor dårlig han var til sine egne evner var aldrig en rar ting.
"Jeg... kan så godt røre vand, men er vidst også lidt et specielt tilfælde." I hvert fald hvis Ananta var normen for elementaler.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 26.10.2019 22:54
Ananta smilte venligt til Cole. hun nejede fint og så på ham og kunne fornemme han var trist men hvorfor kunne han røre vand og hun ikke kunne. var det fordi han var skabt af en anden form for ild? Ananta vidste det ikke rigtigt. hun var ihvertfald lavet af vulkanen så henddes ild slukkede af vand. 
"måske De skabt anderledes end jeg." sagde hun og tænkte sig om. måske var han lavet af et bål? eller noget andet. hun gik over ved hans side og smilte til ham. "hvordan er De skabt" spurgte hun forsigtigt.
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 27.10.2019 22:24
Cole rystede lidt på hovedet. Hans skabelse. Det virkede som sådan en vigtig ting i livet på en elemental og han vidste intet om det.
"Jeg kan intet husket. Jeg har levet hele mit liv som menneske. En... fortalte mig at jeg muligvis var bundet i en mennske krop som ung og har været tvunget i at gå med magi neutraliserende smykker for at gemme mit ophav." han prøvede at forklare det så godt han kunne men det svært. Han var en så omstændig sag at bibliotekaren ikke havde mange svar til ham.

Ananta

Ananta

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Topalis

Alder / 150 år

Højde / 170 cm

Mong 28.10.2019 09:44
det lød helt fantastisk med de der smykker. men hun var så nervøs for at skulle røre sådan nogle smykker. hvad vis hendes varme ødelage dem? hun turde ikke tage chancen. hun så på ham og nikkede. hun bar ikke selv smykker, men vis det virkede på ham var der måske håb for hende også. måske han kunne gi hende det på vis hun fandt et smykke som hans en dag. måske det ville gøre hun ikke var farlig for sine omgivelser.
"det lyder.... fantastisk"  hun synes hans lille historie om disse smykker på ham virkede fantastisk. hun så på ham med imponerene øjne. hvad mon han var skabt af i virkeligheden. en lille gnist fra et bål? måske det har ramt et menneske og derfor han var fange i sådan en krop der var menneskelig. hun var faktisk lidt jaloux.
Cole

Cole

Sand Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Helli 28.10.2019 10:26
Cole kiggede fuldstændig chokeret på Ananta, da hun sagde det lød fantastisk. En smule vrede vældede sig op imellem det, men han prøvede at holde det i skak. Hun forstod jo tydeligvis ikke hvordan det var at leve et løgn og blive berøvet sin identitet.
"Jeg ved ikke hvem jeg er, fordi nogen bestemte sig for at gøre det mod mig!" udbrød han, det var tydeligt i hans stemme at han var forarget og at der boblede noget neden under.
"Ikke nok med det, så har jeg fået at vide, at det kunne have haft alvorlige konsekvenser, hvis jeg havde beholdt smykket på. Noget med at magiske væsner ikke kan tåle at få undertrykt deres energi, der holder dem i live." han knyttede sine hænder, og kiggede vredt ned i jorden. Bare tankerne om hans liv, selvom de ofte gjorde ham triste, så gjorde det ham også vred, og vrede var ikke en god følelse for ham.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, Mong, Krystal , Echo, Lux
Lige nu: 5 | I dag: 12