Endnu et år, endnu et gråt hår

Dhalia

Dhalia

Leder af Helbredelseshuset

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 171 cm

Dragonflower 10.06.2018 20:10
Tid: Midt på dagen, d. 31 maj
Sted: Dhalias hjem, et mindre hus på kanten af et af byens værre kvarterer
Vejr: Lunt og solrigt

Det var ikke ofte der var aktivitet i det lille hus. Faktisk var det normalt så stille, at man kunne blive i tvivl om hvorvidt der overhoved boede nogen! Der kunne gå dage uden man så meget som så lys igennem de små vinduer, for det var ikke unormalt at Dhalia gik direkte i seng når hun kom hjem, og ikke besværede sig med at tænde lys. Hun kendte trods alt vejen ganske godt.

I dag var dog anderledes. I dag var strømmen af folk ind og ud af det lille hus så kraftig, man skulle tro nogen havde flyttet markedspladsen. Først og fremmest var der et væld af mørklødede mennesker, i farverige klæder, der udgjorde Dhalias familie. Hendes fader og bror, hendes 3 døtre og hendes søn, så vel som hendes 5 børnebørn.

De var kommet, alle som en, for at fejle Dhalia runde et halvt århundrede.

Men det var ikke blot dem der summede rundt i det lille hjem. Nogen lod til at have fortalt guderne og hver mand om dagens hændelse, og det lod til at de alle som en var dukket op, for at lykønske den gamle helbrederske. De fleste stak blot hoved ind, for at vise deres respekt for kvinden, og for alle de år hun havde tjent byen, mens andre blev grebet af festlighederne, og blev hængende. 
Og der manglede da heller ikke noget! Farverige puder var spredt langs hver en væg så man kunne sætte sig, og i midten af husets hovedrum, stod et bord med et væld af lokale og eksotiske snacks og drikkevare. Det var svært at tro Dhalia selv havde stået for dette, men det tog ikke meget mere end et blik omkring på hendes guld-udsmykkede familie, at gætte hvor det kom fra.

Dhalia selv sad i denne stund på en pude, mens de to yngste af hendes børnebørn, Safira og Sky, var i færd med at gennemgå hendes hår systematisk "Ahhh jeg fandt et til, jeg fandt et til!!" udbrød den mindste af de to, Sky, entusiastisk, mens hun nærmest hoppede op og ned på puden. Dhalia sukkede en smule. Endnu et år, endnu flere grå hår.
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Løjtnant for det nedre bydistrikt

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 19.06.2018 22:26
Det havde ikke ligefrem været en hemmelighed i hele byen at Dhalia fyldte rundt. Et halvt århundrede var nu hvad pyntede hendes titel ligeledes, og det virkede til at folk ankom fra nær og fjern. Lance selv havde selvfølgelig også hørt disse rygter, men var mere eller mindre blevet overfaldet af den søde og dog ret ivrige healer Kit efter at havde fået tjekket sin skulder for nogle dage siden. Hun havde været meget ivrig og insisterende på at han da skulle komme forbi. Lance havde ikke tænkt videre over entuasiasmen andet end pigen var glad for sin chef. Desuden, selvfølgelig kom han forbi! Han havde kendt Dhalia længe, og det ville da være helt forkert og udenfor sin plads hvis han ignorerede sådan en vigtig dag!

Så den gamle byvagtsløjtnant havde taget tøjet på uden pletter og huller, lavet en aftale med en gardner som kunne anskaffe ham en yderst yndig og smuk buket blomser, uden at den var så stor at man ikke kunne se andet. Alt med måde! Og så mødte den høje mand ellers op ved det lille hjem, der allerede nu var godt fyldt. Fyldt med folk der ganske tydeligt lignede familiemedlemmer, i både ældre og yngre version. En af de mindre kiggede op på ham med store øjne, inden hun forsvandt om bag sin mor, næsten forskræmt over vildmanden, der smilte ganske venligt til hende. Han blev hilst på, både af nogle bekendte, men mest modtog han nysgerrige blikke. Det var altid en speciel følelse...

Og lige der, smuk som altid, sad Dhalia med to børn der meget ivrigt kiggede igennem hendes hår. Udbruddet nåede hans øre, og der skulle kæmpes for at holde masken, som han gik hen til hende og så på hende med et medfølelende blik. "Tillykke med fødselsdagen, Dhalia" Hilste han hende med sit sædvanlige munter jeg, som han ragte buketten frem imod hende.
Dhalia

Dhalia

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 171 cm

Dragonflower 24.06.2018 13:56
Blandt de kendte ansigter Bigwig mødte, stor to primært ud. Iris, Dhalias yngste datter, der var væbner for lyset og havde klaret sig udemærket i årets turnering, og den tydeligt yngre Idana, der havde mødt løjtnanten fra den forkerte side af arrestens tremmer en gang. Idanas alder satte hende til sandsynligvis at være et barnebarn til Dhalia, og fik meget pludseligt travlt med at skulle hjælpe til i køkkenet. Så travlt endda, at hun end ikke åbnede døren, men bare gik lige igennem den.

Dhalia lyste en smule op da hun fik øje på Lance, men så ligeledes en kende overrasket ud. Den mindste af de tog piger der havde ordnet deres bedstemorders hår, Sky, gemte sig en anelse, mens den ældre, Safira, bare løftede et uimponeret øjenbryn af ham.

Dhalia gjorde en bevægelse med hånden, der fik de to piger til at slippe hendes hår, og Dhalia rejste sig dernæst op. "Tusinde tak" sagde hun med et taknemmeligt smil, der voksede som hun holdt buketten frem for sig og studerede den en kende "Det er en smuk buket Lance, jeg-" et fnis fra bag hende afbrød. Dhalia kiggede sig over skulderen på de to piger. Sky stod fnisende og prikkede Safira i siden. Dhalia rømmede sig en anelse "Sky, hvorfor tager du ikke din kusine med over til Jasper, og får ham til at fortælle en historie?" spurgte hun roligt den mindste pige.

Lille Sky lyster op "Jaaa Bebe Lia! God ide! Kom Safira, kom!" den lille pige greb sin ældre kusine om hånden, og trak hende ivrigt med sig.
Dhalia så lidt efter de to piger med et smil. Hun havde ingen kvaler med at tørre dem af på sin bror. Hun vendte blikket tilbage mod Lance "Undskyld, de kan være en håndfuld i den alder. Hvad jeg prøvede at sige var tak. For blomsterne, og for du kiggede forbi. Jeg ved hvor travlt i kan have"
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 14.08.2018 21:42
Bigwig havde ikke tænkt det her igennem. Mængden af øjne der meget pludselig hvilede på den buskede vildmand, var lige i overkanten. Bigwig var på ingen måde genert af sig, men han mærkede tydeligt hvordan det blev noteret af diverse familiemedlemmer at han var dukket op til familieoverhovedets fødselsdag. Gjorde det ham nervøs? Oh ja. Hvorfor? Det var han faktisk ikke helt sikker på. Dog kunne han ikke undgå at få et lidt muntert træk i kanten af læben ved synet af den lidt mere lyssky Idana der forsvandt sporløst nærmest som var han trådt ind af døren.

Men det mest dømmende blik var virkelig fra den ældste af de to piger, der tydeligt ikke var imponeret af manden der stod foran deres bedstemor. Bigwig følte sig overraskende lille under det stærke blik fra hvad der stadig var en pige, og hans højde og fysisk virkede meget ligegyldigt taget den trussel i betragtning.

Bigwig smilede venligt, mere afslappet som Dhalia begyndte at tale og faktisk ligge den smule afstand til de nysgerrige blikke, da lyden af den fnisende pige fik hans blik til at flytte sig. Han smilede faktisk overraskende roligt over det - børn havde altid en sjov måde at se det hele på, og en buket til en kvinde blev set som en nærgående gestus, trods han ikke helt vidste hvad han ellers skulle havde taget med! Han kunne ikke komme tomhåndet frem, ikke til hendes fødselsdag!

"Nåh ja, du ved jeg aldrig har for travlt til at give dig et besøg" en underliggende tone af de alt for mange gange han havde forstyrret hendes travle hverdag på healerhuset, med enten at bringe sårede eller selv være en smule ilde tilredt. "Hele familien er samlet kan jeg se?" han kunne ikke helt slå det noget uimponerede blik fra pigebarnet væk. Hvad filan havde det nu betydet? Han havde da ikke spildt på tøjet! Havde han? oh nej, havde han virkelig? Var det svedperler i nakken?!
Dhalia

Dhalia

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 171 cm

Dragonflower 03.09.2018 19:57
Et hint af et smil viste sig på Dhalias læber som reaktion på Lances kommentar. Deres professionelle forhold var ikke helt lig noget andet, til trods for han langt fra var den eneste byvagt der jævnligt kom forbi, ej heller var han den eneste hun måtte brække op i ny og næ, for han kunne vokse ordenligt sammen. Men Lance havde altid humoren med sig, selv når det var stramt, og han skyede heller ikke fra hendes, selv når den blev noget morbid.

Lances spørgsmål fik hende til at vende blikket ud mod resten af lokalet igen. "Ja, de synes alligevel ikke de kunne blive væk når jeg rundede et halvt århundred" kommenterede hun tørt, men der var intet ondt i det. Det var intet nyt at Dhalia brokkede sig over sine børn aldrig besøgte hende, men flere af dem boede ikke længere i Dianthos, så det var nu forståeligt nok.
"Min fader, Saïd har du vist ikke hilst på før, og min broder Jasper underholde Sky og Safira du mødte før" hun gestikulerede mens hun introducerede de forskellige. Saïd sad og talte med en yngre mand, mens Jasper, der så ud til at være noget yngre end Dhalia selv, sad opslugt i en fortælling med de to piger. Sky så ud til at være opslugt, mens Safira så uimponeret ud med sin onkels forsøg på at underholde dem. "Derover er min ældste, Cyren, og hendes børn.. jeg kan ikke lige se Idana nogle steder, men hendes søn er den unge mand ved min fader, og han hedder også Saïd, efter sin bedstefar. Min mellemste datter, Linea står derover med sin mand, Ilian. Safira er deres datter, og det samme er Perla, der står derover, sammen med min søn Rubin. Min yngste pige, Iris, har du vist mødt før. Hun er væbner, og håber selv at kunne blive ridder af lyset en dag!" fik hun introduceret alle, og der var igen et let smil på hendes læber, og en halv udfordring i hendes blik. Hun forventede bestemt ikke han kunne huske dem alle, og ville knap bebrejde ham det.. så meget. Og måske ville hun også lade ham slippe for at høre for det, engang når hun gik på pension.
"Men der er mad og drikke på bordet herover, og du skal være velkommen til at blive til pligten kalder på ny"
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 04.09.2018 20:51
Bigwig fandt det altid underholdende at komme ned til helbrederhuset. Bevares, nogen dage var lidt mere morsomme end andre. Selv Bigwig havde været i store smerter engang imellem, men det havde aldrig fået smilet til at forsvinde helt, ej heller den lette latter når kommentarerne i forskellige tonelejer alt efter Dhalias humør, fløj imod ham. "Havde du forventet andet?" svarede han kækt og kiggede rundt på familien. Han vidste hun elskede dem, og ikke ville være foruden. Men det var en stor mundfuld. Og en udfordring han nu også blev præcenteret for da opremsningen.

Med tungen lige i munden fik Bigwig opført et familietræ i hovedet, og brugte sine kundskaber hos byvagterne til at udvælge sig specifikke kendetegn ved dem alle, og finde den kobling til resten. Det var bare umådelig svært når de alle var i familie og havde mange ens træk. Faren Saïd måtte være den nemmeste for ham at huske. Den ældre herre der var i en fordybet samtale med en yngre mand. En yngre mand Bigwig lærte bagefter var opkaldt efter selv samme mand. Det var to Saïd. Den yngre Saïd var søn af Cyren, Dhalias ældste datter, der ligeledes havde datteren Idana. Han blik vandrede rundt for at finde de mennesker han gennemgik i sit hoved. Det var første række. Nu begyndte det at blive besværligt. Derefter kom næste datter i rækken, Linea - det var hende der stod der. Hendes mand og to døtre som var ovre ved Dhalias søn. øhm Rubin.. ja.. Og Iris. Hende kunne han også genkende! "Hvem var det Sky var datter af?" den sidste han manglede at få placeret - og selvom det lige nu gik, så ville det begynde at svinde ud i hans ikke længere knivskarpe hukommelse.

"Mange tak! Bliver familien længe? Eller kun et kort visit?" Han ville da ikke tvinge Dhalia til at holde fri! Lige så lidt som han kunne overholde at have det selv. Men de var ikke unge og frejdige!
Dhalia

Dhalia

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 171 cm

Dragonflower 05.09.2018 08:47
Dhalia kunne se Lance arbejde for at følge med, og forsøget varmede. De fleste gav op, og fik et blik af forvirring og overvældelse. Men ikke Lance. Han forsøgte faktisk, og ikke bare det, men det lod faktisk til han fangede det. "Sky er Rubens datter, hun er den yngste i familien for nu" uddybede hun, og hendes blik faldt en gang på den lille pige, der netop var blevet fanget i en kildetur af sin onkel Jasper, og deres latter rullede mildt ud i igennem lokalet. Som den gjorde, kunne man se flere blikke vende sig mod dem, og smil bryde frem overalt. Det var svært ikke at blive påvirket. Deres glæde var intet mindre end smittende. 

Lances spørgmål fik Dhalias fokus til at vende tilbage til ham, og det lille, varme smil der var vokset frem på hendes læber, forsvandt tilbage, til det blot var en trækning i mundvigen igen. Men smilet lå stadig i hendes øjne. "Linea og Ilian rejser tilbage mod Rubinien igen imorgen, men Cyren talte om at blive boende hos Iris et par dage. Min fader og Jasper.." et lille suk undslap Dhalias læber "Det er altid til at sige hvor længe de bliver. Men Rubin og Sky bliver boende hos mig en tid" smilet vendte kort tilbage til hendes læber "Sky har ikke haft chancen for at se vores smukke by før nu"
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 05.09.2018 13:22
Bigwig så ikke hele dette som en prøve at huske hendes familie i detalje, men mere som en ting han faktisk ønskede. Hvor professionelt deres forhold oftest var i hverdagen med ham der trak tilskadekommende ind, med jævne mellemrum sig selv, forbi healerhuset, talte de også gerne sammen når der var tid til det. Samtaler han nød at have, og at hun fortalte hvem hendes familie var, var en måde for ham at lærer hende bedre at kende. Det var vigtigt for ham i det mindste at gøre et solidt forsøg på så også at huske det. Og Sky, han havde manglet at placere var sønnens datter, den sidste brik.

Som selv samme piges latter gled over lokalet, lyste vildmanden op i et breddere smil. Børnelatter var en varmende, nærmest helbredende lyd! Det frembragte altid smil og varme i kroppen. Smittende til alle i lokalet, og gav Dhalia en endnu smukkere glød som det lille varme smil voksede frem. Et smil der sad fast i hendes øjne som hun begyndte at tale. Mellemste datter tog hjem med familien, Ældste datter hos væbneren og så var der far og bror. Bigwig drejede blikket til den ældre mand først der stadig var i samtale, og tilbage til Jasper der fortsat tumlede rundt med Sky. Jo mere der de alle blev omtalt, jo nemmere blev det at brikke dem sammen i det meget ensfarvede puslespil. Finde de ting der skillede sig ud. For nu.
"Bestemt et syn værdigt. Jeg fornemmer du så holder mere fri denne tid, for at bruge tid med de to?" Han havde faktisk sine tvivl, men han håbede det. Han kunne se hvor højt hun værdsatte sin familie, hvor højt de var elsket. Men hendes arbejde var også tidskrævende. Man kunne ikke sikre at folk stoppede med at komme til skade fra den ene dag til den anden.
Dhalia

Dhalia

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 171 cm

Dragonflower 05.09.2018 17:48
Spørgsmålet fik Dhalia til at sukke en anelse "Jeg ville ønsker det således, men jeg ved ikke om-" hendes ord blev afbrudt af Jasper der dukkede op ved Dhalias side og lagde en arm om sin søstres skuldre "Selvfølgelig gør hun det!" på den anden arm sad Sky og klappede lykkeligt i hænderne. "Bebe Lia skal vise os byen! Og Onkel Jasper har lovet at jeg må bade i springvandet!" erklærede den lille pige overfor Bigwig. Jasper sendte Bigwig et perlene hvidt smil og bukkede respektfuldt, men kort, hoved for ham.

Dhalia fik et glimt i øjet som hun så fra Bigwig til Sky "Nååh har han det? Jamen så må i passe på! For i står overfor en af Dianthos fineste, en løjtnant fra byvagten! Og jeg tror slet ikke det er lovligt for små piger at bade i springvandet!" det var svært at sige om Dhalia var seriøs, eller lavede sjov ud fra hendes tone.

Jasper kom med et dramatisk udbrud "Åhh nej dog! Kommer lille Sky så i arresten, hvor der ingen kage er, og man kun får bønner?!" tilføjede han og så med drillende forfærdelse fra Sky til Bigwig.
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 26.09.2018 17:30
Alvorlige og pligtopfyldende Dhalia. Bigwig mærkede hvordan det trak i mundvigen som hun med det samme begyndte at tale om at hun ikke kunne holde fri. Han forstod hende. Med den position hun holdte sig, og med folkets evne til at komme til skade – eller dele skade ud til andre, var det dybt forståeligt at hun altid havde travlt. Bigwig havde som regel også en hverdag der afspejlede at indbyggerne ikke var for gode ved hinanden altid. At hendes ord blev afbrudt af broren der var mere afslappet og insisterende. Det ville være godt for hende. Bigwig sendte manden et kækt blik, men gengældte bukket med hovedet, med et af sine egne.

Bigwig drejede en smule forvirret blikket tilbage til Dhalia, så glimtet i øjnende og forsøgte ikke at rømme sig alt for meget over den meget forfinede tale af hans titel. Men det tog ikke Bigwig mange sekunder at følge op på diagenten der blev lagt, mens han så med et alvorligt blik på den unge Sky og løftede en pegefinder. ”Din onkel har nogle farlige ideer, unge dame! At bade i springvandet kan være en farlig farlig leg! Jeg vil råde dig til at holde dig sikkert på springvandets fine kant – og skubbe din onkel ned i stedet.” Svarede han med påtaget alvorlig, men kunne ikke afholde sig fra at blinke til pigen. Han var simpelthen for glad for børn til at være truende eller alt for dybt alvorlig. Det var svært for ham! ”Desuden, hvad de voksne ikke ved, har de ikke ondt af” hviskede han uden at det var lavmælt nok til at hverken Dhalia eller Jasper kunne høre.
Dhalia

Dhalia

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 171 cm

Dragonflower 30.09.2018 21:27
Sky hvinede og klappede lykkeligt i sine små hænder "Jaaaaaa!!!" svarede hun ivrigt til Bigwigs ide om at skubbe Jasper i springvandet, tydeligt ikke skræmt af løjtnantens vilde udseende. Jasper selv slog en varm latter op, og udvekslede et blik med Dhalia.
Imens fik sky en mere seriøs mine, så seriøs som en på hendes størrelse nu kunne, da Bigwig lænede sig ind nært. Hans ord bragte et bredt smil frem på den lille piges læber, og hun slog hænderne for munden for at skjule en fnisen. Jasper og Dhalia måtte hvertfald ikke høre noget!
Og med endnu et blik, og et kort nik, blev Dhalia og Jasper enige om at de bestemt ikke havde hørt noget. I stedet roddede Dhalia op i Skys hår med et suk "Jeg kan vel høre Myrilla og Kit om de kan holde skansen uden mig en eftermiddag" gav hun sig, ude af stand til at sige sin niece imod. Og det var ganske længe siden hun havde brugt tid sammen med sin familie for mere end en stund eller to af gangen. Hun blev jo heller ikke yngre!

Jaspers smil strålede men glimte i hans øje var ikke til at tage fejl af. Manden var ude på ballade, og hvad det var, skulle de ikke vente længe på. "Men hvad med dig hr. Løjtnant? Skulle du ikke også tag at slutte dig til os også! Min kærer søster kommer så sjældent ud, så jeg er sikker på du kan vise os byens bedste sider!" insisterede han. Rynken på Dhalias pande viste tydeligt hendes irritation ved kommentaren, men inden hun kunne nå at åbne munden for at sige noget, fortsatte han "Synes du ikke det er en god ide Sky? At Bebes ven tager med os?" smilet på mandens læber var djævelsk som Skys små øjne blev kæmpe store "Jo! Jo jo jo jo! Det en god ide far!" de store øjne vendte sig mod Bigwig "Du tager med ik? ik?!"
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 20.10.2018 14:27
Bigwig var muligvis ikke det bedste eksempel at præsentere for børn og unge mennesker. Han var løjtnant blandt byvagterne, men havde stadig en god portions af sin rebelske side tilbage. Mest synlig i hans ja udseende. Det vilde hår og buskede skæg. Han havde altid et kækt smil på læben, og måske ikke den mest lovlydige. Men han var en god man, dybest inde kunne man aldrig komme i tvivl om den del. Desuden, så brød han virkelig sjældent loven! Det var sket, men sjældent!
Selvfølgelig kan de det! Om ikke andet kan de få en hjælpende hånd fra byvagterne. Har vidst et par stykke der godt kunne trænge til at se hvordan det foregik” at låne sine vagter ud, det skete og det var ikke så stor mangel på folk mere. Heldigvis! Pesten havde taget en del, men der var kommet nye unge til, med alt for megen energi og trang til at bevise deres værd.

Bigwig kiggede overrasket på Jasper, åbnede munden for at sige noget, men fik egentlig aldrig formuleret en sætning, men lod blot den anden mand tale videre. Penslende en stemning som smittede af på den unge pige. Bigwig skævede over til Dhalia, så hendes irritation, og var parat til venligt men bestemt at modsætte sig, men opgav så snart de store øjne fra den lille pige nåede ham og den lette plagen startede. Bigwig tog en dyb indånding, så kort undskyldende på Dhalia før han svarede. ”Joh.. Oh det nytter ikke. Jeg kan ikke sige nej til det ansigt! Jeg må jo hellere sørge for at din onkel ikke bringer jer i alt for mange problemer” hvordan var han blevet så nem at overtale til ting? Nå ja.. Børn havde altid skaffet sig en speciel plads i hans hjerte. Han kunne vel lige så godt stå ved det.
Dhalia

Dhalia

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 171 cm

Dragonflower 22.10.2018 22:27
"JAAAAAAH!" udbrød Sky lykkeligt og klappede i sine små hænder af bare iver. Dhalia rystede en kende på hoved, men der var et lille smil i hendes mundvig samtiddig der afslørede, at hun nok ikke var så utilfreds med hvordan det var endt, som man ellers skulle tro.
Der var ikke noget at gøre. Sky var en kær lille en, og slægtede så sandelig sin fader på når det kom til at sno folk om sin finger. Om en 5-6 år skulle hun nok knuse sin del af porøse drengehjerter!
"Så er det vel bestemt" lukkede Dhalia med et lille suk og et blik mod sin yngre broder, der ikke helt var så skarpt som hun forsøgte at gøre det. Jasper var mange ting, og han og Dhalia kunne være uenige om næsten alt mellem himmel og jord. Men han var stadig hendes bror, og hun holdt af ham, selv når han var træls og umådelig barnlig.

Dhalias blik fik kun Jaspers smil til at vokse "Så sandelig! Vi vil glæde os umådeligt til at se byen med dig kæreste søster, og dem hr. Løjtnant!" sagde han i en umådelig selvtilfreds tone, hvor det var svært at sige om han drilled eller ej. Og med sin mission tydeligt fuldført over alt forventning, undskyldte han sig hurtigt, og satte Sky af hos de andre børn, inden han selv forsvandt ud mod køkkenet.

Dhalia sukkede en kende opgivende "Han har altid været en mundfuld, min kære bror" hun så en kende undskyldende på Lance "Jeg håber ikke det bliver til for meget besvær" 
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 31.10.2018 19:08
Bigwig var ikke helt sikker på hvilken familieanlæggende han var blevet introduceret og viklet ind i ved at love denne ting, som han så sandelig også havde tænkt sig at overholde. Trods det trætte suk, så Dhalia stadig ud til at være mere løssluppen med situationen og ikke så utilfreds med at skulle holde fri som først kunne antages. ”I lige måde” svarede han tilbage med et hovednik, en smule bekymret for om denne tur ud i byen blev hårdt arbejde, hvis han skulle fastholde sin disciplin som løjtnant, men samtidig med lade sjov og ballade vokse frem. Den sidste del kunne til tider overskygge den anden, uden at komme for meget på kant med loven. Han var trods alt blevet for gammel til at lave ballade. Men Sky så ud til at havde nok krudt til dem alle sammen! Underholdende ville det under alle omstændigheder blive.

Bigwig drejede blikket tilbage til Dhalia og smilte et af de velkendte smil, han oftest bar i ansigtet, og gjorde ham til den meget muntre byvagt han nu engang altid havde været. ”Slet ikke – vi har vidst alle godt af en fridag engang imellem.” mest hentydende til, at trods hendes arbejde var uhyre vigtigt, havde hun også brug for at tage sig sine pauser. Være sammen med sin familie som nu. Han var ikke i tvivl om at hun elskede dem højt, og hun i sidste ende nok ville fortryde ikke at havde taget sig tiden til dem. Desuden kunne de andre healere holde skansen en enkelt dag!
Dhalia

Dhalia

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 171 cm

Dragonflower 05.11.2018 14:21
Dhalia delte et vidende blik med Bigwig, og et smil brød frem på hendes læber. "Det har vi så sandelig Lance" medgav hun. Nok var hendes arbejde vigtigt, og travlt. Men det var hans arbejde der sikrede hun ikke havde meget travlt end som så, hans arbejde der i disse trænge tider holdt byen fra at vende vrangen ud på sig selv. 

Pludselig rømmede Dhalia sig en anelse, og hendes mere almindelige, striksede udtryk fandt tilbage på hendes ansigt. Dog hang smilet stadig ved hendes mundvig "Jeg må hellere finde noget vand til dem her. Tag endelig for dig af maden. Cyren og Rubin har været oppe før solen for at få det hele klar" sagde hun bestemt, og gjorde det klart at han naturligvis ikke kunne gå uden at have smagt i hvert fald noget af det, nu hendes børn havde knoklet så hårdt.

Dhalia forsvandt ud mod køkkenet, og knap var hun ude af syne, før der blev rumsteret ved døren. Perla var den nærmeste, og åbnede hurtigt for den nye gæst. Det var ikke en hun genkendte, men han så ud til at være omkring hendes egen alder, måske lidt yngre. "Velkommen til. Kom endelig indenfor! Er du her for at se Bebe Lia- ehm, jeg mener, Dhalia" spurgte hun, og rettede hurtigt på sig selv, mens hendes mørke kinder blev en tand mørkere. 
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 174 cm

Erforias 06.11.2018 23:30
Egentlig havde Rofus et ton af ting han skulle nå, men da folk havde snakket om at det var Dhalias eneste fridag, slog det ham at det kun kunne betyde en ting! Det måtte være hendes fødselsdag! Det var ihvertfald hvad hans mor havde sagt til ham nogle år tilbage "Hun forlader kun sine patienter når hendes familie tvinger hende til det" havde kromutter Telma sagt med løftet pegefinger. 

Så Rofus havde hastet forbi helbreder huset og samlet en gave med Kit og de andre. Så da han ankom bar han en krukke der var halvdelen af hans egen størrelse, fyldt med nogle halvvoksne planter. Han havde kende Dhalia i den del år, men hendes fest lignede noget han aldrig havde om hende! Der var så meget liv! og så mange folk han aldrig havde set! Ikke at han kendte alle i Dianthos, men han var sikker på at ville have mødt nogle af dem her hvis de boede her.
Han havde ærligt talt troet at Dhalia var lidt mere af en tør kiks end hvad nok var fair.
"Åh tak! Øh ja! Kan du pege mig hen mod hende? Det gik over hovedet på Rofus at hun havde sagt noget forkert, for han havde travlt med kigge sig omkring for at se om der var nogen han kende, men det var noget besværligt at se for krukken han holdte op foran sig. "Forresten! Mit navn er Rofus, hvad hedder du?" 
- Regler følges når de giver mening, og brydes når de ikke gør
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 13.11.2018 17:18
Bigwig smilede og så efter Dhalia som hun forsvandt ud til i køkkenet med blomsterne. Da hun var forsvundet kiggede han rundt i lokalet i stedet. Forsøgte at huske alle de ansigter der var blevet sat navn på i hendes familie. Det gik nogenlunde. Dertil så han et par ansigter af kendte fra byen, fordybet i forskellige samtaler. Han følte sig overraskende tilpas.

Bigwig havde kigget lidt på en tallerken med noget mad han faktisk ikke helt vidste hvad var, og argumenterede med sig selv om han var lige så eventyrlysten som i sine unge dage til bare at prøve, da en ret stor krukke i bevægelse fangede hans opmærksomhed i øjenkrogen. Med blikket på den unge Rofus, hvis egenskab til at bære så stor en genstand uden at se det mindste anstrengende ud, fik Bigwig til at læne sig en smule op af bordet, og en smule åndsfraværende stoppe en bid ind i munden.

Det smagte egentlig ganske udemærket! Måske den tallerken pludselig forsvandt med ham rundt hvis han bestemte for at flytte sig!
Det havde strejfet ham at gå hen til knægten, men han var her selvfølgelig for at hilse på Dhalia, så det kunne vente til rette tid.
Dhalia

Dhalia

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 171 cm

Dragonflower 24.11.2018 12:23
Perla smilede en anelse genert, men varmt til den nyankomne gæst, Rofus. Hun stod lidt på tære for at se forbi krukken mens hun talte med ham "Mit navn er Perla. Bebe er vist lige gået i køkkenet, men hun er nok tilbage lige om lidt. Jeg ehm, får lige ryddet lidt plads til krukken. Den ser tung ud" sagde hun, og skyndte sig at flytte nogle puder der lå ved den nærmeste væg, så der var plads til Rofus kunne stille sin byrde fra sig. Imens han stillede den fra sig, hastede Perla over til buffeten og hentede et krus med æblesaft til hårdtarbejdende unge mand. "Der er mere drikkelse og masser af mad, så tag endelig for dig" bød hun varmt og pegede over mod bordet, hvor Løjtnanten også stod.

I køkkenet var der temmelig trængt som Dhalia kom derud, og den rubinske accent var tyk, hvor det bare var familien selv. Skarpe ord blev udvekslet mellem Iris og Idana, som hurtigt blev lukket ned af et blik fra Dhalia. Samtalen blev samlet op, men i noget mere moderate toner. Det lykkedes den ældre kvinde at kante sig udenom sine børn, uden nogen tabte noget, og kom hen i det bagerste skab, hvor der vist nok stod en vase. Det tog sin tid at grave den frem, og et øjeblik længere at støve den af, inden hun kunne hælde vand i, og sidst men ikke mindst sætte blomsterne i. Det gjort kunne hun kante sig tilbage gennem det lille køkken og ud i hovedrummet igen, med blomsterne i vasen i sin favn. 
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 174 cm

Erforias 06.12.2018 09:06
"Perla? Hyggeligt at møde dig! Og mange tak det er lidt svært at se for " smilede Rofus med et skævt varmt smil. Det var helt skørt at høre nogen omtale Dhalia med andet end hendes navn, hans mor havde da også fortalt at hun havde en stor familie, det var næsten som når hans egen fik besøg af hans ældre søskende!
Men hvis Dhalias familie var lige så rare som Perla så var hun i gode hænder. Stille og roligt fik han stillet krykken fra sig og det var lidt tydeligere at det var måneskindslijer der voksede i den, af hvad han havde forstået ville de nok springe ud inden for et par dage. En let knagende lyd lød fra gulvet som han slap krukken, lidt som at gulvet lige skulle opdage at han havde stillet den. "Åh tak!" smilede han og tog en ordenlig slurk af kruset. "Det er nogle flotte smykker du har" kommenterede han med blikket hvilende på skiven der hang over hendes pande. Han havde aldrig følt sig så bleg som han gjorde her, det kunne godt være at han skulle få noget mere sol.
"Nå men jeg må nok hellere, få noget at spise, det kan være at vi snakkes senere" Smilte han til hans nye ven, eller hun kunne ihvertfald blive det!
Forsigtigt fik han flyttet sig hen til buffeten og nikkede til byvagten "Hyggeligt at se dig her, hvordan kender du Dhalia?" fløj det ud af ham.
- Regler følges når de giver mening, og brydes når de ikke gør
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 20.12.2018 20:25
Løst kiggede Bigwig rundt på de mange ankomne og gjorde et sidst forsøg på mentalt at printe fast hvilke familienavne der tilhørte hvem. En langt mere krævende opgave end han havde forventet. Men han gjorde i hvert fald forsøget, især efter at havde set et glimt i Dhalias øjne da han havde gjort et ærligt forsøg på at huske dem. Han kunne ikke sætte sin finger på hvad det glimt havde været, men han ville gerne se det igen.

Som den sorthårede knægt på tættere på, drejede Bigwig hovedet, og lod de mange familiemedlemmers navne hænge lidt i luften, næsten sorteret. "I lige måde unge mand. Og under lidt mere hyggelige omstændigheder" svarede han først og hældte noget saft op i sit krus - han drak faktisk sjældent når han var ude, med mindre det var fyraften og med en kollega. "Jeg kender nok Dhalia på samme måde som dig. Jeg holder mig skam godt knægt, men selv jeg har været nødsaget til at komme på healerhuset. Desuden har vi efterhånden kendt hinanden i flere år" siden Dhalia var kommet til, havde der været kontakt med byvagterne. Alle der havde et arbejde med større potentiale for at komme forbi healerhuset kendte til Dhalia!
0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Hobbit
Nomineringsårsag:
“De to gamle hoveder er bare så søde og det var rart at have en venskabstråd mellem dem som let afsløre hvor dybt de faktisk holder af hinanden! I just love them <3”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lux , Echo
Lige nu: 2 | I dag: 12