Læser KL bøger, og lyder en bogklub som en god ide?


Jeg læser bøger, og en bogklub kunne være sjovt!
Jeg læser bøger, men en bogklub er ikke lige mig.
Jeg læser ikke meget, men kunne godt til en bogklub!
Nej . . . Bare nej.
Derag

Derag

Lummerhummer

1690
posts
16
karakterer

Derag 27.02.2018 22:43
Jeg læser en masse, men har ikke mange venner deler den interesse. "Jeg finder da en bogklub," tænkte jeg kækt, men det visser sig at være vanskeligere end som så. Så hvad med KL? Vi må da ha' en eller anden form for fælles interesse, i hvert fald delvist, for fantasy. Kunne man laven KL-bogklub? Diskuter!
Tænker følgende:
- mødes en gang hver måned eller hveranden måned for at snakke om en bog.
- enten på en cafe eller i nogens lejlighed.
- bog bestemt ved afstemning på FB eller her på sitet.
- Kaffe, te og kage. Good times.

Helli

Helli

Grovgoplen

9627
posts
39
karakterer

Helli 28.02.2018 00:37
Det lyder sjovt, men som jeg bor i Aalborg ville jeg ikke kunne mødes op ;^; 

Htqz

1838
posts
7
karakterer

Htqz 28.02.2018 01:58
Plejede at være en del af en bogklub på theonering.net  8 kaldet ToRN ookclub ) den foregik via livestream og chatten. En hostede det resten chattede og tit og ofte var der forfattere eller fans med inde og diskutere hvad end bog der var på listen som månedens bog.  klubben ekisterer stadig men er ikke aktiv da hosten Josh, fik travlt med hans rl liv.  

Han snakkede om at lave en podcast ud af den, ved dog ikke om det e r blevet til noget... Burde jeg nok spørge ham om, men ved at der også er en gruppe på goodreads  han ahr lavet der^^, 
Grace

Grace

#OldAndGrumpy

2268
posts
14
karakterer

Grace 28.02.2018 06:13
Jeg læser en del - ikke så meget som en gang, men stadig en del.
Genre mæssigt ligger jeg mest på fantasy, urban fantasy og let Sci-fy.

Som Helli bor jeg dog i jylland, så alt efter hvor det ville være måtte jeg nok melde fra til at møde op :)

På Facebook er opstået en gruppe af fantasy-bogklubber i Danmark efter Fantasy-festivalen begyndte i Esbjerg:
Fantasy Fellowship Danmark
Det kunne være værd at se rundt i dem også! (Selvom en KL grund mere til at mødes ville være fedt!)
Jeg er del af den i Silkeborg (vi er på vej til at blive del af fellowshp)
It’s not about whether you win or lose.

Sometimes it’s about how many pages you add to the rulebook.
Krystal

Krystal

Skaberinden

5777
posts
21
karakterer

Krystal 28.02.2018 10:27
Jeg synes, at det lyder super hyggeligt :)

Hvordan fungerer det i praksis? Læser vi den samme bog, som vi så snakker om? - For jeg synes i forvejen, at jeg slet ikke kan nå at læse alle de bøger, jeg gerne vil, så det vil nok knibe lidt ^^'
~ Krys ~

Derag

Derag

Lummerhummer

1690
posts
16
karakterer

Derag 28.02.2018 12:13
Krys - Tanken skulle være at vi stemmer om en bog på facebook, eller her på sitet i ugerne op til et bogklubmøde, og vinderen er så den næste bog vi kaster os over :3 Hvor ofte vi holder møder kommer så an på hvor lang tid folk har brug for at læse bøgerne, men jeg kender ikke rigtigt andres læsevaner, så jeg ved ikke hvor lang tid det er :b

Grace - Tager et kig på det :3 hvis der er mange udenfor hovedstadsregionen, der er interesserede i ideen, kunne man sikkert også køre det over discord, det er bare ikke helt så hyggeligt.

Quetea - Det lyder lidt mindre personligt end hvad jeg har i tankerne, men nok bedre egnet til større bogklubber :b nu må vi lige se hvor meget interesse der er her på KL.

Helli - Ville du være interesseret hvis det virkede over Discord? :3

Alwyn

Alwyn

Den Gamle

1736
posts
5
karakterer

Alwyn 13.03.2018 17:18
Mega god idé! Jeg vil gerne læse meget mere end jeg allerede gør, og mangler sådan set bare et los i rumpen. Men jeg vil antage at det primært vil være skønlitteratur, der læses så? Jeg er i Storkøbenhavn, så jeg vil kunne deltage samt lægge hus til om nødvendigt :)
Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3291
posts
19
karakterer

Dragonflower 13.03.2018 17:21
Upvote Discord!
Det skal gøre ondt, før det gør plot!
Helli

Helli

Grovgoplen

9627
posts
39
karakterer

Helli 13.03.2018 17:41
Hvis det foregik på Discord ville jeg da klart være interesseret. Det er dog også begrænset hvor hurtigt jeg kan læse samtidig med fuldtidsstudie :3

Derag

Derag

Lummerhummer

1690
posts
16
karakterer

Derag 13.03.2018 18:08
Alright, min tanke var at lave en chat-gruppe på facebook, men jeg kan ikke se hvem der har stemt ja xD
Jeg laver et opslag på KL's facebook gruppe, og så må i skrive jer op derinde :3 Så kan vi kigge på de finere detaljer efter at alle er kommet i kontakt med hinanden :)

Hurtigsvar Besvar 1 1


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 0