Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 27.01.2018 21:57
Mørket var så småt begyndt at falde på i den nedre bydel. Døre blev lukket og låst, skodder trukket hastigt for og lukket med slå. Selv kroerne havde sendt folk hjem, og nægtede at lukke folk indenfor efter solen var begyndt at trække ned bag de højere bygninger.
Stemning igennem byen var stram for at sige det mildt. Det var på ingen måde den den spulende, levende by Sofie havde drømt om. Hun var blevet snydt!
Og hvad værre var, at udgangforbuddet gjorde at hun skulle være indenfor tidligere end hjemme hos sine bedsteforældre. Hvad i alverden var det for noget?! Hun var ikke stukket af hjemmefra for at blive sent tidligere i seng!

Sofie trak sjalet om sit hoved en smule tættere om sig og trak ind mellem to bygninger. Hun viste ikke hvad problemet var med Kiles Orden, eller hvorfor de havde indført udgangsforbud, og hun havde ikke i sinde at finde ud af det ved at bryde det... og blive fanget.

Med vandt håndelag lirkede hun et vindue op til den gamle kro der så lidt mere lukket og forladt end de andre kroer hun var kommet forbi. Overraskende nok var lukkemekanismen ikke meget anderledes end derhjemme, så det var legende let!
På listefod kravlede hun indenfor og lukkede vinduet i efter sig. Hun lettede en anelse på sit sjal igen, og lod sit hårs glød tvinge det dunkle mørke tilbage nok til at hun kunne se hvor hun satte fødderne, som hun gik igang med at udforske kroens interiør efter noget spiseligt. 
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.01.2018 01:22
At komme tilbage ind i Hovedstaden havde været frustrerende let, vagterne ved porten havde bare lukket ham ind uden videre. Forbandet være at han lignede sin far, mere end han lignede hans mor.
Rofus havde svært ved at beslutte om hvad der var værst, at Kiles Orden havde smidt alle med elver blod ud, eller at han ikke lignede en elver nok til at det galte ham.
Han havde tænkt en del over hvor at han skulle tage hen og vandret gennem byen, hvor at hans fødder havde ledt ham rund på må og få. Eller rettere, de havde ført ham hen til hans gamle hjem, Det Halve Svin.
Hans højre hånd blev knuget så hårdt at knoerne blev hvide. Hvorefter en mand bag ham snublede, som at hans fødder spontant var blevet tungere.
Nej det halve svin var stadig hans families hjem, og derved hans hjem.

Efter at være kommet ind af en de mere lyssky indgange til køkkenet, gik han stille mod sit gamle værelse. Han kunne lige så godt spise der, og han kendte alligevel stedet så godt at han kunne navigere det med lukkede øjne. Samt der var ingen grund til at tænde lys, folk skulle helst ikke vide at han var der.

Så da han kom ud i krostuen og så en pige med lysende hår. Hans ansigt var et stort spørgsmålstegn, hvorfor lyste hendes hår? hvad gjorde han nu? Og hvad i alverden lavede hun her?!?!
Thump, lyden af pølsen han før stod med der ramte jorden brød stilheden i krostuen. 
- Regler følges når de giver mening, og brydes når de ikke gør
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 28.01.2018 11:18
Sofie havde primært skærmet sig hår i retningen af vinduerne, så der ikke var nogen udefra der så hende, men at finde rundt havde vist sig mere besværligt end hun trod. Man skulle tro det var nemt at finde rundt på en kro, men næææh nej! Hvem havde også brug for så mange værelser?!
Endelig fandt hun krostuen. Bingo! Så måtte køkkenet være-

Thump

Sofie sprang en halv meter op i luften med et overrasket 'wagh' og vendte sig mod lyden. Det var! ... bare en dreng? Sofie rettede sig op og så utilfreds op på ham "Hvad tror du du laver?! Har din mor ikke lært dig at man ikke skal snige sig ind på folk på den måde!!"
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.01.2018 13:00
Lyden af pølsen der ramte jorden gav et sæt i Rofus. Lyden pigen lavede derimod fik ham til at hoppe et skridt tilbage. Hvad i alverden lavede hun her?
"Du skulle nødig snakke! det her er min families kro, hvad bilder du dig ind siden at du bare er brudt ind?!!?" Han gik et skridt frem og så intenst på hende, nej det lod ikke til at hun havde onde intentioner. 
"Så hvorfor er du her frøken lys-hår?"
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 28.01.2018 13:26
Sofie trak sjalet om sit hår igen og bandt det samme i nakken så hun ikke behøvede holde om det "nåh, er din familie måske spøgelser? For stedet her ser pænt forladt ud!" svarede hun igen og trak en enkelt tot af hår ud, så hun stadig kunne se.
Den oplyste hendes ansigt let, som en lille ildflue i mørket.
"jeg er ny i byen og viste ik der var det der åndssvage udgangsforbud, så jeg stak ind her for ik at få noget i klemme" Sofie lagde armene over kors "og jeg brød altså ikke ind! Døren var åben.." tilføjede hun hurtigt og defensivt og håbede det var rigtigt.
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.01.2018 14:08
"Spøgelser?" Han så undrende på hende "Nej de er blevet forvist af de der Kile tosser" han lod en hånd glide gennem hans hår, hvilket efterlod det lignende noget der ikke anerkendte tyngdekraften. Noget han tilsyneladende ikke bed mærke i.
"Hvor i alverden er du fra hvis du ikke havde hørt om udgangsforbudet?" Det var da sådan i alle større byer, det var i hvert fald hvad han var blevet fortalt.
Rofus rynkede hans øjenbryn, døren var da låst.
"Vi kan da godt gå hen og tjekke, men du kan også bare fortælle sandheden, jeg kan se på dig at du ikke vil nogen ondt"
Rofus stod lidt rastløst det var ved at gå op for ham at han snakkede med en pige, endda en køn en af slagsen...
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 28.01.2018 15:13
Sofies blik hang lidt ved drengens hår. Wow. Var det sådan noget de kunne her i storbyen? Hun havde hørt de var med på moden herinde, men det der var jo næsten fjollet godt hår!
Hun trak sin opmærksomhed tilbage til hvad han sagde igen og trak på skuldrene "Tydeligvis ikke herfra" svarede hun afvigende. Hun havde aldrig rigtig tænkt så meget over det, men her i storbyen var det åbenbart pinligt at være så langt ude fra landet at man ikke havde hørt om udgangsforbuddet.
Hun fnøs og satte den ene hånd i siden og skød hoften ud til siden "Tror du jeg lyver?! Phf, hvordan ved jeg du overhoved taler sandt, huh?! Som om du ved hvem jeg er og hvad jeg vil!"
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.01.2018 15:39
Rofus sukkede, var alle piger så besværlige at tale med? Hans søstre kunne være træls at tale med, men det her var da værre!
"Fint!" svarede han opgivende, her viste man lidt interesse og så vil hun ikke engang snakke.
"Siden at låste døren da vi gik, så tyder det ret meget på det" Han rystede på hovedet og fortsatte "Jeg har øje for den slags, men du har ret jeg ved ikke hvem du er"
Han gik ned i knæ og samlede pølsen op "Vi kan stå her og skændes, eller du kan fortælle lidt om hvorfor du er her i bytte for at jeg vise dig hvor noget af maden er?" 
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 28.01.2018 15:57
Sofie knep øjnene en smule mistroisk sammen mod ham. Han virkede ikke til at være fuld af lort, men... som hun havde nævnt var hun ny på egnen, og hun var ikke naiv nok til at tro alle her ville hende det bedste, især ikke tilfældige fyre der beskyldte hende for at lyve ud af det blå!
Forklaringen faldt dog hurtigt, og hendes skulde sank en smule kort efterfulgt at hendes hoved. Hun burde nok ikke fortæller ham noget. Hun kunne ikke vide hvad han var ude på! Men.. Hendes blik faldt på pølsen, og hendes mave knurrede højlydt. Pokker tage hendes uforberedthed! Det havde været noget dyre at rejse end hun havde forventet, og hvad hun havde pakket hjemmefra af mad var længe sluppet op.
"Jeg ville ikke fanges på gaden efter solnedgang, og anede ikke hvor den nærmeste kro var.. og stedet her så altså ret forladt ud, såå jeg.. lirkede et vindue op. Jeg ville altså ikke stjæle noget! ... med mindre nogen havde efterladt noget mad altså, men så er det heller ikke tyveri sådan rigtig hvis nogen bare har efterladt det!" forklarede hun lidt skamfuldt og så undskyldende op på ham, mens hun lidt nervøst bed sig i læben.
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.01.2018 16:16
Rofus lyttede til hendes fortælling, det gav som sådan mening, og det var lidt svært at holde imod hende. Han havde som sådan heller ikke rigtigt lov til at være her.
"Så du havde brudt ind..."
Rofus så tænksom ud et kort øjeblik, og gik så hen mod den lysende pige med faste skridt.
Han rakte pølsen frem mod hende, lidt hurtigere end han havde planlagt "Mit navn er Rofus, hvad der dit?, du skal være velkommen til at være her så længe du er i byen... Men vi skal nok være forsigtige med at gøre det for tydeligt at vi er her"
Hans hår lod til at være begyndt at svæve mere end det gjorde i forvejen, lidt som at de bevægede sig langsommere end resten af ham.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 28.01.2018 16:34
Sofie skar en lille grimasse. Han behøvede da ikke tvære sådan i det.. Da han martcherede hen mod hende klemte hun øjnene i og forberedte sig på det værste. Ville han gribe fat i hende og kalde på vagterne eller de der Kile tosser? Ville han banke hende for at være brudt ind i hans families kro?
...
Ingenting skete, og hun åbnede forsigtigt øjnene igen, til synet af hans pølse. Hun blinkede et par gange ved hans ord og så op på ham igen "Mener du det?!" hun smilede bredt til ham og tog imod pølsen "Jeg mener, tak! Jeg er Sofie" hun stak en behandsket hånd frem mod ham i hilsen "Og undskyld, du ved, for indbruddet og det der" hendes øjne flakkede igen til hans hår og hendes smil blev til et lille skævt grin. Det var endnu vildere nu! Ved Isaris blege bagdel, det var altså ret sejt.
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.01.2018 16:54
Rofus gengældte hendes smil, hun så ret sød ud når hun smilte, erh vent hvad var det for noget at spontant tænke på?!? "Ja da! Ellers ville ikke have sagt det" han lo lidt, med en varm latter. Det var egentlig ved at være noget tid siden at han sidst havde leet sådan.
Han tog imod hånden og hilste med et fast håndtryk. "Rart at møde dig Sofie" Rofus trak let på skuldrene "Den slags sker, vand under broen, og alt det der" Han undrede sig dog over det skæve grin der var dukket op, måske hun var kommet i tanke om noget morsomt?
"Måske jeg skulle vise dig rundt? Uh! du skal det dyreste værelse her!" udbrød han spontant, vent hvorfor skulle hun se det? hun havde snakket om at hun var sulten så køkkenet havde givet en del mere mening... Ved Isari hvad var der kommet over ham idag?
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 28.01.2018 18:22
Sofie lo lidt med ham af sig selv. Ja, det havde været dumt at spørger når han lige havde sagt det! Det var jo ikke ligefrem ham der havde startet ud med at lyve..
Hun tog rimelig hurtigt sin hånd til sig igen da håndtrykket var over. Hun ville ikke virke snerpet, men det var simpelthen for risikabelt for hendes at være i nærkontakt med folk på den måde, selvom hun havde handsker på.
Da han tilbød at vise hende rundt, lyste hendes ansigt op, næsten som hendes hår "Ja da! Det lyder vildt" det fineste værelse hun havde set var sin mors kaptajns kahyt, og det var ikke rigtig det samme.
Sofie forsøgte at få skinnet af pølsen, uden det store held. Til sidst trak hun den ene handske af og stak den i lommen, inden hun fik den pillet med en negl, og tilfreds gik igang med at guffe pølsen, mens Rofus viste hende rundt. Brød til var alligevel overvurderet! "Hvorfor blev i egentligt smidt ud? Og hvordan kan det værre du stadig er her?" spurgte hun så. Hun havde trods alt fortalt ham sin historie! ... næsten. Igen fangede hans hår hendes opmærksomhed mere end hans ansigt mens han talte. Det var ret vildt hvordan det sådan, bevægede sig næsten flyende efter ham, som var det i vand!
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.01.2018 19:06
Til Rofus overraskelse trak Sofie ret hurtigt hånden tilbage igen, måske han havde klemt hendes hånd for hårdt? men så igen han havde da hold igen, det var han ret sikker på.
Phew! Hun syntes om ideen med rundvisningen, hun så virkelig dejlig ud når hun smilte sådan... "Jamen kom med så" svarede han muntert og viste hende op af trapperne. Han blev let distraheret af hendes pølse spisen, og en smule rødt sneg sig ind på hans kinder, men det lykkedes ham at skjule det meste af det.
Henkastet fortalte han om hvilke værelser der var hans og hans søskende, samt hvilke værelser nogle af de mere kendte personer i landet altid brugte, når de var i Hovedstaden.
"Kiles Orden..." Han knugede hans hånd og det blev med et sværere at gå op at trappen, som om at alting vejede det dobbelte. "Udviste alle med elverblod, og da min mor er halv-elver blev vi smidt på porten, jeg er her fordi at jeg ser "normal" ud, og fordi at jeg vil sørge for at min familie kan komme hjem igen..."

Langt om længe kom de op forenden af trappen hvor værelset lå, Rofus åbnede tunge egetræs dør og værelset var foran dem.
Gad vide hvad hun fandt mest i øjnefaldende ved værelset? For Rofus var det den store himmelseng. Han undrede sig dog over hvorfor at hans mor havde efterladt sengetæpperne og alle de andre ting herinde. Hun havde nok haft travlt.
"Så Sofie, hvorfor er du i hovedstaden?" spurgte han med et venligt  smil, imens han så på hende med hans varme brune øjne.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 28.01.2018 19:48
Sofie kiggede og lyttede og nikkede som han pegede og fortalte. Hun kunne ikke undgå at ligge mærke til hvor mange søskende han havde. Det måtte være rart sådan at have nogen omkring sig.
Det tog ikke mange sekunder for Sofie at opdage at det ikke havde været det smarteste spørgsmål at stille, og enten var skyldfølelsen ligefrem mærkbar, og ellers var hun mere træt end hun troede, for at komme op af trapperne var ligefrem en kamp! Hun måtte stikke resten af pølsen i lommen og bruge begge hænder på gelænderet.
"Waoh de er endnu værre.. end jeg troede!" hun lød en smule forpustet "Jeg håber virkelig det lykkedes for dig" hun ville gerne have sagt noget smartere, men turen op af trappen havde ligefrem givet hende sved på panden!
Trætheden forsvandt dog hurtigt igen da Rofus åbnede døren. Med et par hurtige skridt var hun forbi Rofus, og stod inde midt i rummet. Hun drejede om sig selv med et enormt smil på læberne, mens hun trak sjalet ned og lod håret presse de mørkeste skygger tilbage. Det var ikke fordi hendes hår som sådan lyste meget op, men selv den svage gyldne glød kunne gøre underværker når det var mørkt nok.
Sofie lo lykkeligt som hendes blik passerede de forskellige ting i rummet, og stoppede endeligt ved et højt spejl. Hun tog hurtigt et skridt nærmere og hendes øjne blev store da hun så det ikke var af poleret metal, men faktisk var rigtigt glas!
Hun kiggede sig kort over skulderen ved hans spørgsmål og hendes blå øjne skinnede som opaler i det gyldne lys. "Jeg er her for at opleve noget! Jeg vil se hvad verden ellers har at byde på, end de fire prutter der var at pille i derhjemme" svarede hun bare, og det var nok den pæneste måde at sige hun var løbet hjemmefra fordi hun kedede sig nogensinde.
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.01.2018 20:22
Rofus gik ind med lette skridt og sikrede sig at alle skodderne var lukkede, han var glad for at hun håbede at han ville kunne få deres hjem igen. Han  ville have sagt noget i øjeblikket, men han havde været bange for at sige et eller andet dumt igen.
Han satte sig på sengen og kiggede på Sofie. Hendes hår var næsten lige så fascinerende som hende selv, men også kun næsten.
"Så er du her alene..?" han ville egentlig have spurgt om noget andet, men han blev fanget i at udforske hendes øjne.
Der var en balance i hendes sjæl, men den var lys, næsten samme farve som hendes hår. Han blinkkede et par gange, og kom til sig selv igen.
Han sprang op af fra sengen, og snublede. For at undgå at falde greb han fat i hendes hånd, den uden handske. "Undskyld! Jeg ved ikke hvorfor at jeg er så klodset i dag" han så forlegent ned på det tæppe beklædte gulv.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 28.01.2018 20:43
"Mmm" svarede hun blot med et lille nik. Det med at være alene generede hende ikke det store, det var hun alligevel så van til! Hun vendte sig mod spejlet igen, og kiggede lidt på sig selv, først fra den ene side og så fra den anden. Hun rynkede en smule på næsen og så Rofus rejse sig i spejllingen - og så faldt han.
Hurtigt snurrede hun rundt på stedet og trådte frem for at gribe ham. Heldigvis var det ikke værre end en hånd kunne støtte ham. "D-det skal du ikke tænke på! Virkelig Rofus, det sker" hans hånd føltes varm i hendes, og hun mærkede blodet sitre i sine kinder som de blev ildrøde. Hun stirrede lidt på deres hænder "Det er helt o-OH LORT!" hun trak hånden til sig som havde hun brændt sig, og trak hurtigt et par skridt tilbage. Hun havde ingen handske på! Hun havde rørt ham, uden handske. Hendes øjne blev store som panikken bredte sig i hendes. Måske havde han ingen evner?
Det håb døde hurtigt da hun mærkede en kriplen bag det ene øre som en lok af hendes hår ændrede sig. Lort lort lort LORT!
"Rofus, jeg kan ikke nå at forklare hvorfor, men du bliver nød til at fortælle mig om din evne, LIGE NU!" 
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.01.2018 21:03
"Men hvad gør du for at have mad nok, du ligner ikke en der har pungen fuld af krystaller?" Det havde været hårdt for ham at skulle undvære hans søskende, jo de var de kunne da være træls at være i nærheden af, men nu hvor de ikke var der savnede han dem. Han kunne ikke andet end tænke på hvor ensom Sofie måtte være!

Hendes hånd føltes varm. Det føltes næsten som at han fik stød da deres hænder mødets. Som han opdagede rødmen i hendes kinder, kunne han mærke at hans egne fulgte trop. Hendes panikreaktioner fik ham til at springe et skridt tilbage, ved guderne hvad skete der?!?
"Øh! Jeg kan se folks sjæle og.."  hans hår faldt normalt omkring hans hoved "Jeg kan gøre ting tungere eller lettere?" 
Hendes panik havde spredt sig til ham, hvad skete der? Hvorfor havde hun brug for at vide det?
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Forvirret Dum

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 169 cm

Dragonflower 28.01.2018 21:26
Sofie bed sig i læben og hendes blik flakkede fra ham til sin hånd. "O-okay.. det lyder ikke så slemt" sagde hun en anelse lettet. Det skulle hun nok kunne klare! Det var en lettelse det ikke var noget farligt, som ild eller en eller anden tosset mutation!
Hendes hår begyndte langsomt at løfte sig, og stod snart lige op i luften. Dernæst begyndte hendes tøj at blive lettere. Hendes skjorte blafrede let i hals åbningen.
Hun tog en dyb indhånden. Måske havde hun fanget sjæle kiggeriet i stedet? Hun søgere for ikke at kigge direkte på Rofus. "Det skal nok gå" sagde hun lige så meget for at berolige sig selv som ham og fik et lille smil frem på læben "Undskyld hvis jeg skræmte dig, je-Woah!" hun afbrød sig selv, som hendes fødder slap jorden og hun hastigt svægede op under loftet. Hun viftede med arme og ben, men det hjalp lige lidt!
Rofus

Rofus

Væbner af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.01.2018 21:49
Rofus forsøgte at stå og udvise ro, for at hun ikke skulle blive mere panisk end hun var allerede "det skal nok gå alt sammen" sagde han med al den rolighed han kunne fremtvinge.
Som hendes hår begyndte at svæve forsøgte han forgæves at undertrykke et fnis. Det så virkelig morsomt ud! Oh lort! Som hun fortalte at det nok skulle gå havde han grebet fat i senge tæppet bag ham. 
Han lukkede øjnene og tænkte på det bedste han viste, og svævede hen til hende og lagde tæppet om hende. Han kunne udstå tanken om at hun skulle komme til skade på grund af han var så klodset! 
"Okay! Jeg har dig Sofie!, du må stole på mig nu! tag en dyb indånding, og fortæl mig om noget som frustrere dig"
Det hjalp i hvert fald ham med at få ting ned på jorden igen, ting der tyngede ham kunne gøre ting tungere.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, Mong, Krystal , Echo, Lux
Lige nu: 5 | I dag: 12