"Nåh." Det føltes ellers ret meget, som om det var jorden, der bølgede. Eller som om han surfede på vinden. Theodore løftede brynene muntert ved lyden af Selmys fnis, og mundvigen trak sig skævt nok til at afsløre et par tænder. "Det dér fladbrød mættede da ret godt. Men jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg overvejede at spise dit, før du kylede det i hovedet på idioten." Ikke at Theodore følte sig spor sulten lige nu.
Han så lidt vurderende på Selmy. "Har du været fuld før? Du lader til at vide meget om det." Bare fordi Selmys familie ikke drak alkohol, betød det jo ikke nødvendigvis, at Selmy altid havde fulgt reglerne. Han havde trods alt heller ikke set særlig regelret ud med et fladbrød i hånden tidligere.
Theodore trak vejret dybt ind gennem næsen og satte hænderne stolt i siderne. Den kølige natteluft gjorde desværre ikke noget godt for hans forsøg på at se overbevisende ud; verden tog endnu en lille tur omkring ham, og han måtte blinke et par gange.
"Jeg ved ikke, hvad du taler om." Han fnøs. "Og... vi kom jo frem." Det sidste kom lidt mere mumlende. Processen var vel ligegyldig, når resultatet var rigtigt. Theodore spejdede i retningen af Selmys nik og fulgte gaden med blikket. "Hmm." Et imponeret lille nik fulgte. De boede faktisk ikke særlig langt fra hinanden. Det gjorde det i det mindste nemmere at rende på Selmy igen.
"Vi skal bare dreje derhenne og så gå fem minutter mere. Så er vi ved den indgang, væbnerne bruger." Han nåede et par skridt, før han skævede tilbage mod Selmy. Blikket blev hængende lidt længere denne gang, vurderende.
"Du tager vel ikke hjem og bliver til spaghettimos?" De blå øjne gled ned over Selmy og op igen, som om han oprigtigt undersøgte risikoen. Det ville være ret besværligt at hænge ud med en klump spaghetti.

Krystallandet