Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 27.01.2009 15:59
Glad ved svaret gik Morgana igen i gang med tegningen og forsøgte at få de små detaljer med, der skabte den personlighed, hun havde oplevet ved ham. Det var lidt sværere end hun havde troet, men hun brugte god tid på at betragte ham for at gennemskue, hvor den næste streg skulle lægges. Langsomt tog billedet form, både med konturer og skygger.
Hun vidste ikke, hvor tid der var gået, da hun endelig var færdig og satte hendes signatur i det nederste hjørne. Stolt holdt hun arket frem mod ham, så han kunne se værket. Det viste ham, som han havde set ud, da han koncentrerede sig om skitserne. Håret hang fyldigt ned, men skjulte ikke hans øjne, der synedes fæstet på et mål bag beskueren. Der lå et lille smil i mundvigen, som havde han en hemmelighed, beskueren ikke var taget med i. Nederst, hvor billedet sluttede, var stregerne omdannet til iskrystaller, så det så ud som om, han kiggede frem fra en snestorm.

http://krystallandet.dk/viewtopic.php?f=378&t=7634&p=503740&hilit=morgana#p503740
Billedet er hjemmelavet.
18 år, 175 høj, med umulige krøller!

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 27.01.2009 16:05
Kinzu gav sig god tid til at kigge på tegningen. Hans øjne gled langsomt ned over arket, så han var sikker på, at han fik selv de allermindste detaljer med. Det var lidt underligt at se sig selv på et stykke papir, men det tog han sig ikke af. Da han nåede ned til det stykke, hvor stregerne forvandledes til iskrystaller, kunne han ikke lade være med at smile over Morganas kreativitet.
"Det ligner mig virkelig." Han måtte tvinge sig selv til at se op fra tegningen, for at se på hende. "Jeg er sikker på, at du nok skal blive kunstner en dag."
/Kinzu Izmir
15årigt gadebarn med evnen til at kontrollere is

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 27.01.2009 16:11
”Man kan jo altid håbe.” Mumlede hun lidt forlegen. Hun var ikke god til at takle komplimenter, så hun trak på skulderen og lagde arket foran ham. Hun slog igen op i hendes bog om ild, men skævede over for at se, om han tog papiret. Det var ment som en gave til ham, hvis han ville have det, men hun vidste ikke helt, hvorfor hun gerne ville give ham det. Måske fordi han mindede hende om hendes søster? Måske for at glæde ham?
Hun rystede på hovedet af sig selv og læste videre i bogen. Hun var kommet til en passage, der omhandlede formgivning af flammer.

http://krystallandet.dk/viewtopic.php?f=378&t=7634&p=503740&hilit=morgana#p503740
Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 27.01.2009 16:16
Hans øjne hvilede på tegningen. Han regnede med, at Morgana ville ligge den sammen med sine andre tegninger. Men da hun lod den ligge og begyndte at læse i sin bog om ildevner, blev han lidt i tvivl. Han vred sine fingre under bordet. Måske var det, fordi han skulle have tegningen? Endelig tog han sig sammen, og spurgte med en meget forsigtigt, for ikke at komme til at fornærme hende:
"Må... må jeg få den?"
Han stemme var så lille, at den næsten ikke kunne høres. Han turde slet ikke håbe.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 27.01.2009 16:24
Morgana så alvorligt op på ham, da han så forsigtigt spurgte hende. Hun kunne høre håbet i hans stemme og forbavsedes en smule over dette. Hun troede, at det havde været klart, hvorfor hun lagde tegningen over til ham. Hvis han havde vist specielt interesse for en af hendes skitser, ville hun også gene have givet ham den. Det var en rar følelse at give andre noget, de kunne lide.
”Ja, det ville glæde mig, hvis du synes, den er så god, at du vil have den.” Hun smilede venligt og opfordrede ham til at tage den ved at nikke til ham. Hun kiggede lidt på det ekstra ark hun havde liggende fremme og skubbede så det og hendes blyant over til ham.
”Vil du selv prøve at tegne?” Hun var nysgerrig efter, om han kunne skabe andet end kulde. Det kunne være, at der var et eller andet specielt, han kunne gengive. Snekrystaller måske? Dem, hun havde tegnet, var nogle hun havde set i hans bog.

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 27.01.2009 16:33
"Det vil jeg da meget gerne. Men jeg kan ikke love, at det bliver noget særlig kønt," sagde han.
Han tog forsigtigt tegningen op i sine hænder, og lagde den nænsomt oven på bogen, som han skubbede lidt til side. Derefter greb han fat om blyanten på en noget klodset måde. Det var lang tid siden, han sidst havde haft en blyant i hånden.
Han kiggede lidt rundt i rummet, mens han tænkte over, hvad han skulle tegne. Han blik faldt med det samme på bogen, der lå foran Morgana. Det kapitel om formgivning af flammer, hun var igang med at læse nu, havde mange flotte illustrationer af flammer, formet som blomster, stjerner og alt muligt andet.
Han lod sit blik hvile på et billede af en ildblomst i lidt tid. Så vendte han sin opmærksomhed med papiret, og begyndte at sætte de første par streger. Det blev lidt sjusket, da han havde svært ved at styre blyanten.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 27.01.2009 16:40
Morgana lagde mærke til, hvordan han fumlede lidt med blyanten, men sagde intet. Det var der ingen grund til, og hun vidste godt, at det kunne være lidt svært med sådan en tynd pind mellem sine fingre. Inden hendes evner inden for det kreative var blevet opdaget, havde hun af og til siddet med en kvist og tegnet i støvet ude på hovedgaden i hendes landsby. Sammen med de andre børn havde hun tegnet og gættet sig frem til de andres tegninger, når vejret altså var til det!
Morgana opdagede, hvilken tegning han havde taget som udgangspunkt og betragtede han tegning interesseret. Hun kunne se, at han ikke var helt dårlig til at forme blomsten, selvom det af og til kneb med de små streger.
”Ikke dårligt! Du er da ret god til det?” Hun synes godt om tegningen og lagde hagen i hendes hånd, for at betragte formen. Blomsten var ikke en hun havde set før, og der stod ikke navn på den i bogen. Det kunne selvfølgelig være, at det var en fri fremstilling, meeen…
”Kender du den blomst du tegner?”

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 27.01.2009 16:46
"Hva'?"
Kinzu havde været helt fordybet i sin tegning. Han koncentrerede sig dybt om at tegne de små streger - det var nemlig dem, der var sværest at få placeret helt rigtigt. Han kiggede undrende op på hende.
"Nej, jeg så bare billedet i din bog," sagde han og nikkede imod billedet af ildrosen, der var tegnet i bogen. "Er det da en særlig blomst?"
Han lagde hovedet lettere på skrå, næsten ligesom en hund, der har hørt en ny og spændende lyd.

((Jeg skal lige spise))
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 27.01.2009 16:54
Morgana lo ad hans udtryk, der igen mindede hende om en hvalp. Han var lige så nysgerrig som hende og virkede kvik og opvakt. Når han voksede op, skulle han nok blive til noget, hvis han bevarede sin videbegærlighed.
”Nej, jo, øh… Jeg ved det ikke, for jeg har aldrig set den før. Jeg havde håbet, at du måske kendte den… - men måske er den bare med i bogen, fordi de er køn.” Hun rørte let ved billedet og rynkede brynene. Billedet føltes varmt, samme varme, som bogen havde udsendt, da hun rørte ved den… - som en gammel ven, der kommer hjem. Hun kiggede over på flammen i olielampen og skubbede lidt til den, så den blussede en anelse op. Hun læste afsnittet om, hvordan hun skulle forme ilden, men hun genkendte så pludselig følelsen. Hun var sikker på, at hun havde prøvet at forme ilden før, måske ikke lige som en smuk blomst, men som en kugle.

(Ok (: )

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 27.01.2009 17:08
"Nåh..." mumlede Kinzu, der allerede igen havde vendt opmærksomheden mod sin tegning.
Han kiggede op, da det pludselig blev lysere. Han troede først, at det var et lille lyn, men så faldt hans blik olielampens flamme, der havde vokset sig større. Han kiggede på Morgana, der var optaget af at læse kapitlet der var illustreret af isblomsten, og smilede til hende. Hun virkede ikke til at skulle koncentrere sig så meget mere, når hun brugte sin evne.
Han satte den sidste streg på papiret, betragtede sit værk og lagde blyanten hen til Morgana.
"Så, nu er jeg vist færdig, tror jeg."
Han vendte sin tegning om så hun kunne se den.

((Så er jeg tilbage ^^))
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 27.01.2009 17:15
Hun så op, da han talte igen. Smilende så hun på værket, men smilet gled over i forbavselse, da hun så tegningen. Den var næsten en perfekt kopi ned til mindste detalje, på trods af det bøvl han havde haft fra starten af. Blomsten ’vred’ sig fri af papiret og synedes at stå frit. Da der ikke var farve på tegningen, mindede den hende om en sneblomst. En sneblomst i en snestorm. Han var virkelig talentfuld, selvom han ikke gav udtryk for det.
”Har du overvejet… at komme i lære et eller andet sted, hvor de kopierer bøger? Et kloster eller lignende?” Morgana vidste, at bøger var værdifulde, at fremstille dem var et større arbejde. Folk, der kunne gengive tegningerne på den måde var værdifulde for bogkunsten.

(Og nu er det mig, der skal spise \: )

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 27.01.2009 17:23
Kinzu så overrasket på Morgana. Et kloster? Men han var jo ikke engang troende. Og hvorfor spurgte hun også om det?
"Synes du virkelig at jeg er så... god... til et kopiere af efter bogen?"
Ordet "godt" måtte han nærmest tvinge frem. Han syntes ikke selv om sin tegning, men sådan var det jo med alting, han gjorde. Han syntes aldrig selv, at det var godt nok.
Han så på hende med et helt fortabt udtryk i øjnene, der dog hurtigt gik over til at være mere spørgende.
"Tror du, at jeg ville kunne komme i lære der?"

((OKay :D ))
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 27.01.2009 17:32
Morgana opgav tanken om at forsøge at forme en blomst af flammen, for hun ville ikke risikere at miste kontrollen over ilden inde i biblioteket. En forkert gnist og de uvurderlige bøger ville gå tabt. Hun koncentrerede sig igen om hans tegning og beundrede livagtigheden.
”Jeg ved det faktisk ikke, men det er vel et forsøg værd? Jeg synes, det er imponerende, hvor godt du har tegnet den tegning efter. Når jeg tegner noget, tager jeg mig altid visse kunstneriske friheder, som for eksempel de krystaller på portrættet af dig.” Hun nikkede hen mod bogen, hvor portrættet lå.

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 27.01.2009 17:37
"Tjah." Han trak på skuldrene. Det var vel et forsøg værd.
Han trak bogen til sig, og gav sig til at betragte portrættet, der lå oven på den. De små iskrystaller var virkelig livagtigt tegnet. Han synes det var utroligt, at hun kunne tegne dem, endda helt uden uden at kigge efter noget. Hans blomst havde nok ikke lignet en ildblomst nær så meget, hvis han ikke havde haft billedet til at kigge efter.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 27.01.2009 17:57
Morgana var ivrig efter at komme udenfor og prøve at forme en blomst, men vidste ikke helt, om hun var frisk nok til at prøve det. Hun var sulten efter at have befundet sig på biblioteket hele eftermiddagen og aftenen. Hun ville låne de to bøger, de havde fundet, så hun kunne læse lidt i dem på værelset, inden hun lagde sig til at sove.
”Jeg tror, jeg vil gå tilbage til Kroen og finder mit værelse. Tak for nogle hyggelige timer.” Hun rejste sig op, lagde hendes tegnesager ned i tasken og skulle lige til at tage den op på skulderen, men satte den så ned på gulvet igen. Uden videre betænkningstid tog hun hendes reservekappe af, den anden lå på værelse og var stadig flænget efter kampen med Taylor, og rakte den til Kinzu. Det kunne godt være, at den var lidt stor, men hellere dét, frem for at den var for lille. Stoffet var ikke den bedste kvalitet, men det havde holdt hende varm mange gange. Der var ikke så langt til Kroen, så hun ville næppe komme til at fryse ret meget.
”Jeg håber, du finder et sted at holde til, men indtil da må du ikke fryse ihjel, vel? Og jeg er ligeglad, tag den bare, jeg har en anden på værelset.” Sagde hun, smilede skævt til ham og blinkede, hvorefter hun gik mod udgangen. Hun vendte dig rundt en enkelt gang og tænkte vemodigt: Held og lykke, lillebror. Hun vinkede til ham med et smil og forsvandt.

//Out.

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 27.01.2009 18:04
Han kiggede efter Morgana med let rynkede bryn. Han var hende taknemlig for kappen, men han var også bekymret for, om hun ville fryse ihjel på vejen hen til hendes værelse. Han prøvede at slå tanken hen, mens han lagde sine tegninger ind i bogen om isevner - hvis de lå der, kunne de ikke blive beskadiget.
Han stod lidt i dørkammen og så efter hende. Hun var allerede forsvundet ud af hans synsvidde. Mange tak for alt, tænkte han. Han ville gerne have sagt det til hende, men på den anden side, det ville måske have lydt lidt dumt, selvom han virkelig mente det.
Han tog kappen over sine skuldre. Den slæbte lidt hen af jorden fordi den var for stor, men den var dejlig varm. Så forlod han biblioteket med bogen og tegningerne under den ene arm.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Étienne Julien

Krystalisianer

Neutral God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 170 cm

Avia 02.02.2009 19:55
Étiennes grønne hænder glider forsigtig over en række af bøger, i den mægtige træreol. Den er støvet og bøgerne er alle gamle, og sikkert utroligt mange penge værd. Af samme grund er Étienne forsigtig med ikke at komme til at ridse dem, med sine kløer. Han er opmærksom på ikke at komme til at slå slag med halen. Herinde er mange værdigfulde ting. Ikke noget han ville have råd til at erstatte, hvis han fik det ødelagt.

" undre, urskov... Urter"
Leguanfyren finder den bog han ledte efter, og tager den varsomt ud af reolen. Sørger for at de resterende bøger ikke vælter. Étienne var blevet så interesseret i urter, efter sit møde med Cennet. Nu ville han lære lidt mere.
- 27årig, kulturinteresseret leguanfyr med kronisk dårlig hukommelse

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 02.02.2009 20:01
Morgana drejede om hjørnet ved en af boghylderne, medbringende den bog om ildevner, hun havde lånt tidligere. Bindet om den føltes varmt mod hendes hænder, og hun havde egentlig ikke lyst til at slippe den. Hun havde læst den med stor glæde, men vidste, at der også var andre, der skulle have muligheden for at udfolde deres evner og udvikle dem ved hjælp af bogen. Hun sukkede og kiggede efter den hylde, hvor Kinzu havde fundet den til hende.
Idet hendes blik gled over hylderne, så han en person, der trak en bog ud, som hun selv havde gjort for få dage siden. Men… - person var måske så meget sagt! Hun kunne ikke undgå at stirre på det skællede hoved, der mest af alt mindede hende om reptilerne fra hendes barndomsegn. Hvad pokker er han for én?
Nysgerrig begyndte hun at gå over mod ham, men opdagede pludselig hylden, hvor den lånte bog skulle sættes på plads. Hurtigt fik hun lempet bogen ind mellem de andre og vendte sig igen mod personen, nysgerrig efter at hilse på ham.

Billedet er hjemmelavet.

Étienne Julien

Krystalisianer

Neutral God

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 170 cm

Avia 02.02.2009 20:08
Étienne hører snart skridt i biblioteket omkring sig. Han klamrer lettere utrygt bogen ind til sig og piggene i hans nakke rejser sig en smule, men falder hurtigt ned igen. Han ser at det bare er en ung dame. Helt som en refleks børster han sin vest af. Den var også blevet lidt nusset af at stå og rode i de støvede bøger.

Étienne smiler til Morgana med hovedet på skrå og blinker et par gange, for ligesom at studere hende lidt tættere. Han når at skimte bogen inden hun putter den tilbage på sin plads, men får ikke fat i hvad det er for en. Han bemærker godt at hun var på vej over mod ham, og det gør ham da også en anelse nysgerrig. Hans møde med Cennet i går, havde hjulpet ham lidt til at få fæmpet sine fordomme om krystilisianere. Det var nok også noget, han i virkeligheden bare havde fået fra sine forældre.
- 27årig, kulturinteresseret leguanfyr med kronisk dårlig hukommelse

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 02.02.2009 20:16
Hun så, hvordan hans nakkepigge rejste sig, som reptilerne gjorde, når de ventede angreb, men da de lagde sig ned fortsatte hun beroliget fremad mod ham. Det virkede ligefrem hjemligt på hende at møde denne sammenblanding af menneske og reptil.
”Godaften Hr.” Sagde hun melodiøst og lagde hovedet på skrå, hvilket hun tit havde set disse reptiler gøre, når de betragtede hende, da hun som lille pige havde forstyrret dem. Af og til var de blevet aggressive, men aldrig så alvorligt, at hun var kommet til skade. Af erfaring vidste hun, at de kunne være nysgerrige dyr, men det havde været meget afhængigt af temperaturen. Hun vidste ikke helt, hvordan denne… person ville reagere, men håbede, at han ikke ville vise sig fornærmet over hendes tiltale.
”Der er en dejlig stille ro herinde mellem bøger.” konstaterede hun og lod blikket løbe over bogryggenes titler. De var vist under en sektion, hvor overskrifterne startede med ’U’.

Billedet er hjemmelavet.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 7