Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 26.01.2009 18:46
”…-for at fremkalde sin skal man være udhvilet. At trække på evnen kræver også energi…” Hun havde læst højt uden egentlig at være klar over det, og sad nu og stirrede på olielampen foran sig med et tomt blik. Selvfølgelig! Jeg var jo hundeudmattet dagen efter dén kamp! Det var derfor, jeg ikke kunne noget som helst!” Hun smilede lusket, koncentrerede sig og mærkede den varme prikken i sin hånd. Hun rakte ud mod vægen i lampen, skubbede forsigtigt til sin kerne af varme. Hun ville ikke risikere at lade det løbe ud af kontrol. Hun rynkede brynene og skubbede lidt mere, og dette skub frembragte en lille gnist, der straks fængede olien og flammede op. Et blødt lys spredte sig ved bordet og Morgana lyste op i et smil.
”Sådan!” Det var betryggende, at hun virkelig havde evnen, og at det ikke bare havde været noget forbipasserende, fremprovokeret af kampen.

http://krystallandet.dk/viewtopic.php?f=378&t=7634&p=503740&hilit=morgana#p503740
Billedet er hjemmelavet.
18 år, 175 høj, med umulige krøller!

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 26.01.2009 18:55
Det gav et lille ryk i Kinzu, da olielampen tilsyneladende blussede op helt af sig selv - han havde siddet med hovedet begravet i bogen og lyttet stille til, hvad Morgana læste højt, og slet ikke lagt mærke til hvad der skete omkring ham. Men så hørte han Morgana sige noget, og fik kastet et hurtigt blik op på hendes koncentrerede ansigtsudtryk. Et lille smile kom frem på hans læber.
"Det var flot gjort," sagde han.
Han kiggede lidt på den lille flamme, der flakkende voksede sig større. Han lukkede sine øjne, og en lille rynke kom til syne i hans pande, da han koncentrede sig dybt. Han rakte sin hånd frem imod flammen, og berørte den let med sin fingerspids i den tro, at han ville kunne slukke den. Men der skete intet. Istedet brændte han sin finger, og han trak den hurtigt til sig igen med et højlydt "av!"
/Kinzu Izmir
15årigt gadebarn med evnen til at kontrollere is

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 26.01.2009 19:02
”Tak.” Sagde hun lavmælt, lettere genert over hendes udbrud. Det havde ikke været meningen at forstyrre ham i hans fordybelse af bogen. Forbavset så hun til, da han rakte ud efter flammen, i den tro, at han ville lege med lyset. Det havde hendes søster tit gjort, selvom hun altid fik at vide, at hun ikke måtte.
”Åh, pas på!” Udbrød hun, da han brændte sig, men kunne ikke undertrykke et lille smil over hans udtryk i ansigtet, men samtidig følte hun sig lidt usikker. Hun havde stadig forsøgt at nære flammen, og da han havde nærmet sig den med fingrene, havde hun mærket samme kolde pust, som da hun tog hans bog ned af hylden. Interesseret så hun sig om efter et vindue, men der var ingen i nærheden, som det kunne trække fra. Hun hævede et øjenbryn og spurgte:
”Var det dig, der fik det til at blive koldere?” Igen var hendes udtryk nysgerrigt over for det, hun ikke helt forstod.

http://krystallandet.dk/viewtopic.php?f=378&t=7634&p=503740&hilit=morgana#p503740
Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 26.01.2009 19:08
Kinzu, der sad og rystede sin hånd for at køle sin finger ned, så på Morgana med et forvirret udtryk i ansigtet.
"Koldere...?"
Han havde ikke bemærket noget, selvom han havde været helt overbevist om, at hans finger var kold som is. Men måske var det, fordi det var hendes magi, der havde tændt flammen?
"Det kan godt være. Det var i hvert fald det jeg prøvede på," indrømmede han med et lille forlegent smil. "Det fungerede bare ikke helt.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 26.01.2009 19:13
Morgana tog sig ikke af hans forlegenhed, for hun var så vandt til den fra hendes søster, at det faldt hende naturligt at snakke videre og prøve at få samtalen til at glide. Hun vidste godt nok ikke helt, hvordan hun skulle få ham til at have tillid til hende, men det kom nok, hvis hun viste ham sin tillid.
”Prøv igen! Så skal jeg nok lade være at nære flammen imens.” Hun så forventningsfuldt på ham, da hun havde trukket sin magi ’tilbage’. Det her var sjovt!

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 26.01.2009 19:19
Han nikkede og lukkede øjnene. Sådan kunne han bedre koncentrere sig. Han prøvede så godt han kunne, at få sine fingerspidser til at fryse til is. Da han syntes, at de var kolde nok, forsøgte han igen at række hånden frem imod flammen.
Denne gang rørte han den ikke. Han holdt sin fingerspids et stykke over flammen, som begyndte at vige tilbage for kulde. Han følte et lille sug i maven af spænding, og først da berørte han let ilden, som gik ud. Med et smil betragtede han røgen, der svævede opad på en måde, som fik Kinzu til at tænke på et spøgelse.
Med et glædestrålende smil så han på Morgana. "Så du det? Jeg kan også nu!"

((Jeg skal snart gå :( ))
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 26.01.2009 19:25
Hun holdt vejret, da han koncentrerede sig, dels for ikke at forstyrre ham, dels fordi hun var spændt på at se resultatet. De flammen blafrede kom hun med et lille gisp, og hun smilede stolt til Kinzu, da røgen drev mod loftet langt over dem.
”Hvor er du dygtig!” Morgana strålede over hele ansigtet, for hun mente virkelig, hvad hun sagde. Hun vidste, hvor svært det havde været for hende at ’lukke’ hendes kraft op, og gættede på, at det heller ikke var helt let for ham.
”Hvor lang tid er det siden, at du opdagede din evne?” Hun var oprigtig i sin interesse. Da hun igen skubbede til sin kraft og tændte vægen, kunne hun ikke lade være at le. Det kunne blive en hel lille leg det her!

(Bare i orden;) Du fryser bare, inden du går.)

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 26.01.2009 19:31
Kinzu var også begyndt at synes, at det var sjovt, og han mærkede latteren boble op i sig. Morganes og hans evner var så modsatte, som de overhovedet kunne være. Ild og is, to elementer, der slet ikke kunne fungere sammen. Hendes evne kunne smelte hans, og hans kunne slukke hendes.
"Det er noget tid siden," svarede han hende. "Meget lang tid siden, faktisk. Det er flere år siden jeg opdagede den."
Og hvor er jeg dum, at jeg så ikke er bedre til at styre den, tænkte han for sig selv. Han smilede lidt undskyldende til Morgana. Hun havde allerede gjort flere fremskridt nu end han havde i de første par år, han havde kendt til sin evne.

((Frys))
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 26.01.2009 19:40
Undrende så Morgana på Kinzu. Flere år? Han så meget ung ud, hvilket måske var med til at gøre det sværere dels at styre, dels at tøjle sin evne.
”Jeg synes jeg så noget her et eller andet sted…” Hun bladrede febrilsk nogle sider tilbage, og forbløffedes over, hvor lang hun egentlig var kommet. Hurtigt skimmede hun en side, der med en skitse illustrerede et spædbarn og en voksen.
”Der står her, at jo yngre man er, jo ’vildere’ er evnen, da den ikke har tilpasset sig kroppen.” Hun rynkede brynene. Hun havde aldrig brugt sin evne, så teoretisk skulle den ikke være særligt kraftigt. Måske var det netop fordi hun ikke havde brugt den, at den var så… eksplosiv? Hun skød tanken fra sig og bladrede lidt frem igen… Måske er det bare ildevnen? Hun skævede til hans bog, en smule nysgerrig efter, hvad der stod i den, men vendte tilbage til sin egen bog igen. Den var rar at lade hånden hvile på; det mindede hende om den følelse, man fik, når man kom hjem.
”Hvor bor du henne lige nu?” Hun kunne godt fornemme, at hun ikke skulle spørge alt for meget til hans familie, men det skar hende lidt i hjertet at tænke på kulden uden for, med det fodtøj han bar.

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 27.01.2009 14:48
”Så er det nok derfor,” sagde Kinzu og smilede let, men smilet blegnede hurtigt igen, da Morgana spurgte ham, hvor han boede. Han brød sig ikke meget om spørgsmålet, men han kunne ikke rigtigt snakke udenom. Ej heller kunne han lyve, for alle og enhver kunne da se på ham, at han ikke havde et hjem. Og desuden – han ville da ikke lyve for nogen, der havde været så åben og ærlig overfor ham.
”Ingen steder,” lød hans meget korte svar.
Han betragtede Morgana lidt. Af en eller anden grund kom det ham som en selvfølge, at hun selv havde et sted at bo. Måske var det, fordi der ikke var så mange hjemløse, der lånte bøger på biblioteket. De havde jo ingen steder at have dem, og de var tunge at slæbe efter sig hele døgnet rundt.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 27.01.2009 14:56
Morgana fornemmede hans humørskift og var lidt ked af at have bragt emnet på bane. For at gøre det lidt godt igen, besluttede hun at fortælle ham, hvordan hun selv boede.
”Jeg har i løbet af de sidste måneder boet, hvor jeg nu lagde mig til at sove. Jeg forlod mit barndomshjem i Medanien for at komme til Byen, fordi jeg ville være kunster. Det var en lang tur, og den har ikke været lige sjov altid. For kort tid siden ankom jeg til Kroen, hvor jeg bor lige nu.” Hun undlod bevidst at fortælle, hvem der havde bragt hende til Kroen, for hun regnede ikke med, at Morgoths navn kunne lette stemningen.
Hun blinkede fornøjet til ham og fortsatte:
”Så man kan vel godt sige, at jeg er hjemløs!” Hun lo glad, for det bekymrede hende egentlig ikke, hvor hun var, så længe hun var fri. Hun brød sig ikke om at være bundet til nogen eller noget.

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 27.01.2009 15:03
Kinzu smilede nu igen. Bare det, at Morgana begyndte at smile, gjorde ham glad. Andre folks humør havde det altid med at smitte af på ham.
"Så må du være dygtig til at tegne og male," sagde han.
Han havde hørt, at kunstnere tjente mange penge. Men de var også dygtige til deres arbejde. De kunne male et billede af én, og få det til at ligne præcist. Desværre var det bare kun de rige, der havde råd til få malet et portræt, så de kunne hænge det op på væggen, og gå rundt og kigge på deres egne ansigter, der smilede tilbage til dem.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 27.01.2009 15:09
Morgana rystede langsomt og tvivlende på hovedet. Hun havde aldrig følt sig specielt god til at tegne, og hun kunne se en masse fejl ved sine værker, som andre ikke altid synes at se. Det var muligt, at hun var dygtigere end gennemsnittet, men hun troede ikke selv på sine evner.
”Jeg kan gengive det, jeg ser, men det er ikke altid, at det ligner helt godt…. – Jeg gør det egentlig kun, fordi jeg kan lide det, men det ville da være rart, hvis jeg kunne tjene lidt penge på det engang.” Hun trak på skulderen og slog det hen med et smil. Hun kiggede sig omkring efter sin taske, men kunne ikke lige huske, om han havde haft den med ind på biblioteket. Hvis hun havde, kunne hun da lade ham se et par tegninger.
"Hm... - Hvor lagde jeg den mon henne?" Mumlede hun, egentlig bare til sig selv.

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 27.01.2009 15:14
"Hvad er det, du ikke kan finde?" spurgte Kinzu nysgerrigt.
Han kiggede lidt rundt, men kunne ikke se, hvad der var der skulle være blevet væk for hende. Der var kun bøger over det hele, bøger, bøger... Men det var jo også et bibliotek. Et meget stille et endda, for her var jo ingen udover dem. Han skævede lidt til døren, som om han regnede med, at nogen ville træde ind over dørmåtten lige netop nu. Men hvis der kom nogen lige nu, ville det da være noget af et tilfælde. Så han vendte igen blikket nysgerrigt mod Morgana.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 27.01.2009 15:21
Morgana rejste sig pludselig, men lod bogen ligge fremme på bordet. Lige inden hun drejede ned mellem en af boghylderne, vendte hun sig rundt, smilede og blinkede. ”Tilbage om lidt!” Sagde hun og forsvandt bag bøgerne.
Der gik ikke særligt lang tid, før hun dukkede op igen med tasken i hånden. Den var ikke særlig stor lige nu, da hun kun havde et par tegneredskaber og sin lille skitsesamling med. resten af hendes ting lå på værelset i Kroen. Hun gik tilbage til bordet, satte sig og rodede lidt rundt mellem tingene dernede, hvorefter hun trak et par ark papir op. De var blanke, og hun lagde dem over til bogen. Derefter fik hun fat i skitsesamlingen, som hun puffede over til Kinzu.
”Her. Det er dem, jeg har med mig lige nu. De er ikke alle lige flotte, fordi jeg ikke har haft tid til at færdiggøre dem alle.”

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 27.01.2009 15:27
Kinzu bladrede igennem skitsesamlingen. Selvom hun sagde, at ikke alle tegningerne var færdige, synes han at det, han så, var flot. Alle stregerne var så velplaceret på papiret.
Da han havde kigget alle skitserne igennem, rakte han dem tilbage til Morgana.
"De er flotte. Det er utroligt, at nogen mennesker kan tegne så godt," sagde han med et strålende smil.
Selv havde han aldrig rigtigt været god til det. Som lille have han syntes, at det var sjovt at male på sten med de hvide kalksten, man kunne finde på stranden, men det var så lang tid siden nu.
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 27.01.2009 15:32
Morgana havde taget en tynd blyantstift frem, mens han sad og bladrede gennem arkene. Han havde set både koncentreret og afslappet ud på samme tid, som om han kendte til følelsen af at tegne. Hun forsøgte at fange hans udtryk; det hvide, pjuskede hår, de store øjne, og det let barnlige udtryk, der udviste ren uskyld. Hun havde ikke nået at få alle detaljerne på plads, da han gav hende samlingen tilbage. Hun så drilsk på ham og spurgte;
”Er du dygtig til at sidde stille?”

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 27.01.2009 15:36
Kinzu fik et lettere spørgende udtryk i ansigtet. Hvad var det for et slags spørgsmål?
"Det tror jeg da nok. Nu har jeg jo siddet stille her så længe."
Han lagde først nu mærke til, at hun havde taget en blyant i hånden. Hun måtte have gjort det, mens han var optaget af at kigge på alle hendes tegninger. Et lille smil kom frem på hans læber.
"Vil du tegne mig?"
/Kinzu Izmir

Billede herfra

Morgana Winths

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 26 år

Højde / 174 cm

Morgana 27.01.2009 15:43
Et stort smil brød frem på hendes ansigt over det spørgende udtryk i Kinzus ansigt. Han minde hende altså om en lille hundehvalp, usikker, men nysgerrig, og det pjuskede hår ændrede ikke ved dét indtryk!
”Hvis jeg da må?” Hun vidste ikke helt, om han havde lyst til det, eller om det ville være krænkende for ham, for hun havde før hørt om folk, der mente, at det bragte ulykke at indtegne én på et stykke forgængeligt papir. Hun ville gerne øve sig lidt, og hans udtryk ville blive en udfordring at fange.
Hun overvejde, om der kunne stå noget om en speciel teknik i bogen om akvarel, men skubbede tanken fra sig og afventede hans svar.

Billedet er hjemmelavet.

Kinzu Izmir

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 15 år

Højde / 169 cm

Kinzu 27.01.2009 15:50
Kinzus smil voksede sig endnu større. Det, at smile så meget, var en lidt uvant følelse for ham, og han havde efterhånden fået ondt i kinderne. Men alligevle kunne han ikke lade være.
"Selvfølgelig må du det!"
Han syntes, at det var en ære, at nogen overhovedet gad tænke på, at tegne et billede af ham.
Han rettede sig lidt op i ryggen og gav sig nu til at betragte Morgana. Han syntes, at hendes mørke hår gav hende et varmt udseende. Hvis han ikke vidste, at hun havde ildevner, ville hun alligevel have fået ham til at tænke på en flamme.
/Kinzu Izmir

Billede herfra
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 7