Kvinden som han var vågnet op ved siden af, var en kvinde som var langt mere værd end de andre han havde været sammen med. Han ville selv mene at de rygter overdrev, og at hans mængde af kvinder, slet ikke var så stor som der blev sagt. Han var i tvivl om hvor disse rygter var startet, og han var ikke mindst bange for at sådanne ting ville skade det som, de var begyndt at starte lære hinanden at kende, og ikke mindst at de følelser som han håbede der ville komme i mellem dem, ikke ville være forspildte.
Han fandt et kækt smil, som han nu lå over hende, oven på dynen og nød hendes ord. Han vidste ikke om han havde ventet på at hun ville komme med ord som disse, men han nød dem og fandt dem interessante og spændende, og var nysgerrig over hvor disse ord kom fra. Hun havde ikke givet ham noget lignende, før nu.
"Det siger du ikke?" Kom det kækt fra ham, som han kiggede hende i øjnene,
"Det kommer slet ikke bag på mig" Hun var en kvinde som han ønskede at starte noget med, ønskede at nyde og vågne op med dagligt.
"Åh, det ved jeg slet ikke nu hvor du har vækket en nysgerrighed i mig" Han sendte hende et roligt og små drillende smil. Lilac var ikke en kvinde, som var ligesom de andre, hun var ikke en person som han blot ville nyde en enkel aften. Han vidste godt at de måske skulle have lidt mere tid sammen, inden de begav sig ud på den vej, hvor de skulle lærer hinanden bedre at kende.
"Men så lad gå" Kom det roligt fra ham, og lænede sig ned for at give hende et velkendt kys på panden, inden han smuttede ud af sengen og kiggede ned på hende, som hun lå der.