Ooh, a New toy! (Ysara)

Angelica Cortez

Angelica Cortez

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 10.09.2016 21:34
Angel tyssede hende beroligende ned, og aede hende forsigtigt over håret, uden at havde en forstyrrende effekt på den i forvejen massive hovedpine som Ysara havde. Hun tog en dyb indånding, som Ysara, stik modsat hvad der ville være godt for hende, fik skubbet sig op i en lidt mere siddende tilstand. "Du ender ikke sådan!" forsikrede Angel hende, uden faktisk at kunne være helt sikker. Alligevel havde Angel i klar sikkerhen i hendes stemme, og forsøgte stadig at få Ysara til at falde ned igen. "Vi vidste ikke hvad konsekvensen kunne være for Jamel, og derfor gjorde vi ikke andet end at lade ham sove." forklarede hun og forsøgte at få Ysara til at ligge sig ned igen. "Derfor vækker jeg dig med ganske kort mellemrum, for at din hjerne ikke skal gå i dvale og glemme ting, som at bruge dine muskler." Angelica havde faktisk læst lidt op på det, efter hvad der skete med Jamel. Også fordi ingen af dem havde lyst til at det skulle ske igen.

Ysara Junard

Ysara Junard

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 165 cm

Lorgath 10.09.2016 22:19
Angels forsikringer fik Ysara til at slappe lidt mere af. Men det hjalp ikke på, at hun stadig var ret så bange for at sove nu. Også selv da Angel forklarede det mere indgående. Bare det at hendes hjerne kunne få hende til at glemme at bruge sine muskler var så sindssygt skræmmende at selvom hun gik med på at lægge sig helt ned igen, var hendes blik ikke det mindste roligt længere. Øjnene udstrålede tydeligt den frygt hun havde og den gjorde hende mere anstrengt end hvad godt var.
"Men hvad så hvis den gør det næste gang jeg falder i søvn? Det... Det kan jeg altså ikke, Angel.. Hvis det sker, vil du så ikke godt.." før hun afsluttede sætningen skyllede en voldsom kvalme sig igennem hende og fik hende til at blive meget stille meget hurtigt. Hun havde ingen intentioner om, at skulle kaste op nu, det havde hun slet ikke lyst til. Hun lå stille til hun havde kontrol over sin egen krop igen. "Undskyld.. Han er din fætter, det kan jeg slet ikke byde dig," Ysara tog sig lidt til panden og sukkede lavt. Hvor var det egentlig åndsvagt at ligge her og være bange som et lille barn, der troede, at hun kunne dø af, at hoppe rundt om brønden tre gange. Og det uden pis. Hun havde været bange for det dengang hun var lille. "Jeg skal nok forsøge at følge dine råd. Du ved mere om det her end jeg gør,"
Ysara Junard - Engel - Gøglertyven - Dragen

"Oh my, what a charming young thief"

Angelica Cortez

Angelica Cortez

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 10.09.2016 22:28
Det var så absolut ikke rart at se frygten skylde ind over, og selvom Angel havde forholdt sig så roligt som overhovedet muligt, og endda forsøgt at være forsikrende og meget fast i det hele, var det svært ikke selv at være en smule bange for hvad der kunne ske.
"Selv hvis der skulle ske noget, er der kun nogle timer til at healerne vågner.. og de vil have tid nok til at hjælpe dig. Det er kun hvis man går med det i lang tid at tingene for alvor går galt." Igen kunne Angel intet love, men hun lød stadig sikker og overbevisene. "Men du skal slappe af, og forsøge at lukke tankerne ude. Jeg ved det er svært, men du har brug for ro."
Det var blot en håndfuld timer mere, og så ville de kunne tage afsted til den by tæt ved og få fat i en healer. Imens forsøgte hun for alt i verden at lade hver med at tænke alt for meget på sin fætter - det var stadig hårdt at vide, at noget kunne være gjort, hvis blot de havde haft mere viden.

Ysara Junard

Ysara Junard

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 165 cm

Lorgath 10.09.2016 23:01
Angels forsikrende ord fik langsomt Ysara til slappe mere af. Hun var stadig bange, men tanken om at Jamel var blevet bragt på bane fik Ysara til at være mere bekymret for Angel et eller andet sted. Hun håbede at Angel var okay. Nu havde hun ikke set veninden i årevis og de havde heller ikke rigtig fået snakket igennem om hvad de havde lavet de sidste mange år hver især. 
"Jeg skal nok prøve, jeg lover det," sagde hun med et alvorligt blik rettet mod Angel.
Derefter tog hun fat i Angels hånd og holdt fat om den med et lille smil. "For at ændre emnet helt. Jeg er virkelig glad for at se dig igen. Jeg troede aldrig vi ville se hinanden nogensinde," hendes blik blev varmt, mildt og helt kærligt. Hun, Angel og Cecilio, de havde været sammen gennem tykt og tyndt som små, og de havde aldrig haft det kedeligt sammen. Det var fantastiske minder at have og en eller anden dag, håbede Ysara, ville de tre stå sammen imod verden igen. Det ville blive en god dag.

Angelica Cortez

Angelica Cortez

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 11.09.2016 16:22
Angelica mærkede hvordan hun blev en smule mere lettet og mindre anspændt i skulderne, som Ysara ville forsøge at tage den lidt mere med ro. Det var forståeligt nok at man var bange, når man sad i denne situation og samtidigmed havde set noget nært det værst tænkelige udfald fra at havde fået slået hovedet så meget.

Angel gav venindens hånd et let klem, som hun blev taget i hånden og smilede tilbage. "Jeg er også rigtig glad for at se dig" svarede hun oprigtigt tilbage og mærkede at samtaleemnet blev mere varmt og hjemmeligt igen. "Og med så meget ballade vi har lavet sammen, er det jo skæbnen at vi genfinder hinanden!" svarede hun med humor i stemmen og et glimt i øjet. Nøj, hvor havde de lavet mange mærkelige ting dengang, også farlige, men mest af alt bare sjove og fyldt med ballade.

Ysara Junard

Ysara Junard

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 165 cm

Lorgath 11.09.2016 21:50
Angelicas ord fik Ysara til at smile kærligt igen. Hun klemte venindens hånd igen. "Du har helt ret," sagde hun med et lille, anstrengt grin. Der gik ikke meget længe, før hun igen faldt i søvn. Hun var trods alt fuldstændig mørbanket og havde en kraniesplittende hovedpine, så det kom meget nemt til hende, at sove. Også selvom Angel vækkede hende hver time resten af natten, og hun hver gang var mere og mere træt og udmattet, hvilket Angel uden tvivl også var.
Til sidst begyndte solens stråler rigtigt at bryde frem, og det var tydeligt hvor ynkelig en tilstand, Ysara var i, da Angel endnu en gang vækkede hende. Denne gang var hun virkelig forbandet træt. Hun sukkede lavt og åbnede langsomt et sæt meget matte øjne der missede mod solen. "Er det tid til at finde en.. En healer nu?" hun snublede let over sine ord på grund af trætheden mens hun langsomt satte sig op. Det hjalp bestemt ikke på hovedpinen og hun formåede faktisk at bruge den dårlige arm da hun tog sig til hovedet med begge hænder ikke undgik at stønne af smerte.

Angelica Cortez

Angelica Cortez

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 21.09.2016 17:31
Angel huskede ikke sidst hun havde været så træt! Det var hårdt at holde sig selv vågen, og hun faldte ofte i staver ved at kigge indædt på de varme gløder. Da solens stråler endelig begyndte at titte frem, måtte hun kæmpe sig til at rejse sig og gå over og vække Ysara endnu engang.
"Ja, det er tid" Svarede hun træt, omend mere sammenhængende end Ysara. Men Angel havde naturligvis heller ikke slået hovedet, hun havde bare ikke sovet hele natten.

Angelica hjalp hende op at stå, og sørgede for at støtte hende. Da Angel var sikker på at hun ikke bukkede under så snart Angel flyttede sig, fik hun samlet sine sager sammen, kastet tasken over sin egen skulder, og vendte tilbage til at støtte Ysara. "Lad os komme afsted" Sagde hun opmuntrende og gik afsted mod landsbyen.

Det havde været en lang tur, med vaklen og kamp for at holde fokus på vejen, uden at skulle falde over noget på vejen. Det var forfærdeligt at være træt, men så snart de fandt en healer ville det blive bedre.
Det tog desværre lidt tid at finde en, og hun ønskede naturligvis betaling. Angel aftalte at hun fik pengene når arbejdet var gjort. Så nu, sad Angel på en skammel og ventede, mens den ældre kvinde messede omkring Ysara og healede hendes hoved og bagefter skulder. Det tog tid og Angel faldte i staver.

Ysara Junard

Ysara Junard

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 165 cm

Lorgath 27.09.2016 10:46
Ysara havde siddet ned siden Angel var stødt på hende mange timer før. Hun vidste ikke helt hvordan hun ville reagere på, at blive trukket op på benene, og helt ærligt, så vidste hun udmærket godt, at uden Angels hjælp, ville hun bare være kollapset på jorden igen så let som ingenting. Hun var sindssygt svimmel og vildt dårlig tilpas, men hun gik af sted med Angels hjælp. Det gik lidt langsomt. Og det gik også langsomt med at finde en healer. Til sidst var Ysara ved at blive godt sindssyg over den ulidelige smerte, som hun bare havde over hele kroppen. Da de endelig fandt en healer, og Angel betalte den ældre kvinde, fik Ysara endelig hjælp. Healeren startede klogt ud med hovedet, for at få gjort Ysara mindre tilbøjelig til at falde om når som helst.

Den healende effekt på hendes hoved fik Ysara til at ånde helt lettet op og slappe af i skuldrene. Nu var der mere fokus på de andre steder, hvor det virkelig gjorde ondt, men som det også løbende blev healet var der kun et enkelt problem tilbage; Træthed. Overvældende træthed, der med det samme fik sydlændingen til at gabe bag en hånd. Men hun formåede da at takke healeren med et lidt fjoget smil, før hun rejste sig og trak en træt Angel med sig ud. De var kommet til en meget lille samling af huse. Ikke en gang en by. Men der var en lille kro her, og Ysara kunne ikke lade være med at smile igen. "Jeg skylder dig stadig et krus.. Men jeg har ingen krystaller. Ej, for helvede, vi skal have noget at drikke, skal vi ikke, jeg kan nok godt finde penge et eller andet sted," og præcis som hun sagde de ord pillede hun en pung ud af bæltet på en forbipasserende bonde. Kun fordi bonden ikke så vildt fattig ud, havde hun ikke dårlig samvittighed over at have taget en enkelt af de to punge bonden havde haft i bæltet. Hun vejede den lidt i hånden og smilede et skævt smil, rettet mod Angel. Det var så legende nemt at stjæle fra folk, men Ysara forsøgte faktisk at lade være med at gøre det for tit.

Angelica Cortez

Angelica Cortez

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 05.10.2016 11:30
Angel havde siddet stille og betragtet selve processen foran sig. Hun havde trukket benene til sig, og så på denne måde egentlig ret lille ud, samtidigmed at trætheden havde formet sorte rander under hendes øjne. Hun havde nægtet sig selv bare den mindste form for søvn, så hun ville være i stand til at vække Ysara hver time. Det havde taget hårdt på hende, men som de var kommet ordentlig ind i lys og den ældre kvinde fandt den ene skade efter den anden, var det skræmmende tydeligt hvor meget tæv veninden havde erhvervet sig foregående dag.

Angel lod sig trække med ud, og fik søvningt stablet sig selv på benene og rettet ryggen ordentlig ud. Hun forsøgte at se mere vågen og opmærksom ud end hun egentlig var. "Ysara, lige nu er penge nok ikke verdens største problem" nok havde hun fået brugt en god håndfuld på at få lappet veninden sammen, men Angel havde anskaffet sig et ordentligt forråd efter sidste aften ved det intense bord. Men orderne nåede knap over hendes læber, før Ysara stod med en pung i hånden og vejede den godt. Angel blinkede et par gange og rystede hovedet let for at få vækket sig selv - hun havde slet ikke set Ysara tage pungen! "Nu er penge i hvert fald ikke et problem!" svarede hun tilbage med et fjoget grin, og valgte at lade hver med at kigge bagud for at se hvem der måtte afgive lidt af deres rigdomme - det ville vække for megen opsigt. "Så kro, siger du" Det var et forsigtigt puf der blev givet, inden hun med samme forsigtighed lagde armen om sin veninde. Synet af de mange blåsorte områder havde stadig en fast plads på nethinden.

Ysara Junard

Ysara Junard

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 165 cm

Lorgath 05.10.2016 11:58
Angels rysten på hovedet fik Ysara til at skæve bekymret mod hende. Var hun nu også helt okay efter en hel nat uden søvn? Normalt var Ysara aldrig typen der ønskede at være til besvær, så det her var bestemt et lille slag til hendes dårlige samvittighed. Hun grinede med, da Angels fjogede latter smittede af på hende, men var stadig lidt bekymret for veninden, der noget forsigtigt, lagde sin arm om hende. Hun lagde også sin egen arm om Angel, glad for, ikke at være fuldstændig forkrøblet længere.
Et eller andet sted håbede hun ikke, at Angel havde set et lille brændemærke på hendes skulder under healingen. Det var et t - for tyv. Det havde hun ikke behov for at veninden også skulle se. Men man kunne altid håbe. Hun lod det i al fald ligge for nu.

"Hey, du behøver ikke være så forsigtig, Angel. Det er kun min stolthed der er skadet nu," jokede hun, stadig grinende, før latteren falmede og hun virkede lidt mindre festlig. "Og min samvittighed," røg det meget hurtigt ud af hende. Hun trak igen af sted med veninden, hen mod den lille kro og gik inden for, ligeglad med hvor tidligt de var på den. Der var ikke mange i kroen. For det første var den lille. For det andet var det tidligt om morgenen. Der var to, måske tre stamkunder herinde, og en meget træt krofatter, der dog lyste lidt op i et lille smil ved synet af de to unge kvinder. Ysara smækkede et par krystaller på bordet og bad om mjød - gerne i spandevis. Igen en joke. Hun trak derefter Angel med sig ned til et bord og smækkede sig selv ned i en stol, der virkede alt for afslappende at sidde i. Med lidt mjød i systemet, ville de sikkert begge to dratte om inden længe, men det havde Ysara ikke det mindste imod.

Angelica Cortez

Angelica Cortez

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 05.10.2016 13:54
Angel smilede, selvom det var svært at ligge den forsigtige side fra sig. Også selvom at den andens latter falmede væk, ved nævnelsen af samvittighed. "Og du behøver ikke at have dårlig samvittighed!" ej heller behøvede hun at føle sin stolthed ødelagt, men den var altid svære at overbevise folk om. Den var desværre ofte nem at skade, hvis man blev udsat for en episode man mente man godt kunne havde håndteret på alle andre tidspunkter.

Angel smilede varmt til kroværten, mest af alt for at skjule sin egen træthed, og blev trukket afsted af Ysara der tydeligt var blevet mere frisk efter sin behandling. Det var dejligt at se hende lidt mere på toppen igen!
Angel dumpede træt ned i en stol og lod et træt støn forlade sine læber. "Kæft mjød er godt lige nu!" hun sad så henslængt i stolen at hun var nødt til at holde krudset for at kunne opretholde bevægelsen i at tage en slurk i ny og næh. "Nå, men hvad laver du egentlig på disse kanter?" det havde ikke været noget vigtig spørgsmål i nattens mørke timer - men i den mere afslappende tilstand, virkede det mere naturligt at spørge ind til.

Ysara Junard

Ysara Junard

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 165 cm

Lorgath 10.10.2016 21:42
Ysara lyste lidt op idet Angel sagde at hun ikke behøvede at have dårlig samvittighed. Hun var glad for at hun sagde det, for Ysara hadede at have dårlig samvittighed. Og Angel så bare så træt ud nu. Men i det mindste havde Ysara da givet mjød til sin veninde som en form for plaster på såret. Ysara satte sig bedre til rette og placerede sine fødder på bordet, med et mindst lige så træt støn som det, Angel havde udstødt før, hvorefter hun tog en god solid slurk af sit mjødkrus. Det var måske lidt dumt at drikke oven på at have været så hårdt kvæstet og med den træthed hun havde i kroppen på nuværende tidspunkt, men det sked Ysara højt og helligt på. "Ja for fanden. Angel.. Jeg bliver nok beruset før jeg selv lægger mærke til det," indrømmede hun med et lidt fjoget grin. Hendes blik blev lidt fjernt idet Angel spurgte hvad hun lavede her. Hun var sikker på at veninden mente "her" og "ikke i syden" når hun sagde "disse kanter".

"For at være ærlig.. Så ehm.. Så flygter jeg fra hjemstavnen," hun var noget mere subtil i sine ord end hidtil, og hun trak sine fødder ned fra bordet og lænede sig fremad for at snakke lidt mere intimt til Angel. "Jeg kom lidt i problemer for fire års tid siden, og endte i spjældet. Du ved.. Det spjæld," alle kendte til Det Spjæld. Angel inklusiv. Et minefængsel med minotaur-vagter, der ikke accepterede at man slappede af på "jobbet". Bare dét, at overleve to år i fængslet var en bedrift i sig selv. Men Ysara havde været heldig og havde hurtigt fået venner der decideret havde taget slagene for det meste af tiden for hende, så de fleste ar lå egentlig mentalt. Hun var ikke lige så udholden længere grundet den dårlige luft i minen, men det var egentlig også bare det. Ysara var både heldig og uheldig. I det her tilfælde havde det også været sådan.

Angelica Cortez

Angelica Cortez

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 19.10.2016 18:24
Angelica grinede lidt og vidte udemærket godt at det nemt kunne blive en sandhed. At drikke når man var træt, havde den effekt at man enten blev mere træt eller meget fuld meget hurtigt. Hvad end der kom først, skulle de nok finde en løsning på det! Kroen havde vel værelser.

Angel rettede sit hovede op for bedre at kunne se Ysara, dog stadig i den tilbagelænede tilstand. Hun løftede spørgende et øjenbryn med sagde ikke noget til at starte med. Det var først da Ysara nævnte spjældet at Angel kom tilbage op og sidde, fremadlænet ligesom den anden, med et noget bekymret ansigtsudtryk. "Det spjæld" fik Angel til at bide sig i læben og se endnu mere bekymret på sin veninde. At spørge hvorfor hun var endt der, var ikke en nødvendighed. Alle vidste hvad spjældet indebar og hvorfor man havnede der. "For helvede, Ysara..." kom der lavmælt efterfulgt af en dybt suk. "Det betyder vel også at du nok ikke skal vende tilbage på de kanter lige foreløbig i hvert fald." Hun havde lidt lyst til at kalde den anden for dum - man begik bare ikke de forbrydelser i syden! Konsekvenser der var langt hårdere end nogen andre steder i krystallandet. Det var dog svært at skjule sin nysgerrighed. "Hvordan slap du ud?"

Ysara Junard

Ysara Junard

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 165 cm

Lorgath 19.10.2016 19:36
Ysara rystede bare på hovedet og lænede en albue på bordet med hovedet lænet op af sin hånd, mens hun sukkede let. Angelicas reaktion var vidst kun naturlig. Men sådan var det jo bare. Hun tog en større tår af sit mjødkrus, for at foreberede sig selv på en dybere forklaring. "Det har du helt ret i, jeg skal ikke tilbage dertil. Jeg vil ikke sætte min familie i unødvendig fare," fortalte hun overraskende roligt men med et lidt trist smil. Hun savnede dem allerede, både sin mor og far og alle sine søskende. Hun sukkede lavt igen. "Hvordan jeg kom ud?" hun gentog Angels spørgsmål.

"Altså.. Jeg kan ikke så godt huske det. Det var faktisk lidt af en masseflugt skabt af en ven jeg fik derinde. Han hjalp mig ud men døde nogle dage efter fordi han blev såret under flugten og ikke ville søge hjælp. Vi havde kun krystaller nok til at hjælpe én og han mente at jeg var vigtigst," det var ret hårdt at tale om. Ysara nåede kun lige at forklare sig selv før mjødkruset blev endnu mere fristende og hun tog en massiv tår derfra. Det hele havde været lidt rodet, men hun havde heller ikke været i nogen spor god tilstand da hun var kommet ud fra det spjæld. Fire års hårdt minearbejde havde sin effekt på de fleste jo.

Angelica Cortez

Angelica Cortez

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 19.10.2016 21:02

Gad vide om Ysaras familie egentlig vidste at hun var sluppet, og i så fald stadig var i live. Det måtte være forfærdeligt at leve i den uvished. Også som Ysara, der ikke vidste noget om sin families ve og vel, og ikke engang kunne vende tilbage til dem. Det var ikke nogen rar situation at stå i og Angelica havde meget ondt af hende.

Angelica lagde sin hånd på Ysaras arm og gav den et blidt klem. "Det er jeg virkelig ked af at høre, søde" Hun holdte hånden der, videregav varme og tryghed gennem den berøring, såfremt det var muligt for hende at gøre.
Angelica levede jo nærmest i himmelen i forhold til. Hun kunne komme og gå fra Rubinien uden at vække opsigt, og havde fuld kontakt med sin familie.
Hun kom til at tænke på Cecilio, og hele hans sitaution. Af de tre barndomsvenner, var Angelica næsten i chok over at det var hende som der var gået mindst ud over. "Ysara, ved din familie at du er i live? Og hvis ikke, skal jeg så videregive besked til dem?" hun kunne vende hjem - når Ysara var færdig med at være skadet. Hun kunne videregive breve, gaver og vigtigst af alt, vished omkring hinanden skæbne.

Ysara Junard

Ysara Junard

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 165 cm

Lorgath 19.10.2016 22:46
Angelicas hånd gav den varme, som Ysara i øjeblikket følte at hun manglede. Hun kiggede mest af alt ned i bordet, men så op på sin veninde da hun brød tavsheden. Og tog endnu en tår. Nu var hendes mjødkrus tomt, så begyndte bare at lege lidt fraværende rundt med det. "Det.. Det går nok. På ét eller andet tidspunkt glemmer de mig nok og så kan jeg tage tilbage. Lige nu vil jeg bare gerne sørge for, at det ikke går ud over familien," sagde hun langsomt. Der sad en mindre klump i halsen på hende, som hun ikke var i stand til at gøre særlig meget ved. Hun sukkede lavt og kiggede lidt brat op da Angel kom med et forslag der var så godt som noget kunne være. At snakke med dem. Så kunne Ysara også finde ud af om de var okay. Hun havde været ude ved dem kort efter hun var sluppet fri, men havde været nødt til at tage af sted hurtigt efter, så hun var ikke sikker på hvordan de havde det.

"De ved godt at jeg er i live. Men jeg ved ikke hvordan de har det nu," det gav en del ubehag, at tænke på. Hun kiggede rundt efter en kropige og bad om mere mjød - og gav hende også tilpas betaling hvorefter hendes krus blev fyldt igen. "Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan de har det. Om.. Om han har set sig vred på dem nu hvor han ikke kan finde mig," adelsmandens utilfredse, men iskolde ansigt stod stadig ætset ind i hendes nethinde. Han havde været komplet ligeglad med om der var sket hende alverdens dårlige ting. Og han ville sikkert også være ligeglad med hvor meget smerte hendes familie skulle lide før de ville sige noget. Eller måske var han bare ligeglad med dem. Det var én af de ting, der ofte holdt hende vågen om natten.

Angelica Cortez

Angelica Cortez

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 19.10.2016 22:51
Angelica nikkede forstående og gav igen den andens arm et klem. Det var et nået omfindigt emne, og hvor ville Angelica ønske at det ikke var sket for Ysara. Men sket var sket og nu skulle de sørge for at hun ikke blev indfanget igen. Hun forsøgte at fastholde dens anden noget flyvske blik, der skiftede fra kruset, til at møde hende, til igen at være nede i bordet. Angel forstod godt hvorfor. Det var et tungt emne.

Angelica havde glemt lidt om sit eget krus, men nåede at tage den sidste slurk, inden de blev fyldt op igen. Hendes lyst til alkohol var dog dalet. Hun havde langt mere fokus på den anden lige nu, til at tænke på det.
Angelica nikkede bekræftende "Jeg finder dem - så snart jeg er sikker på du kan stå på egne ben igen" bekræftede hun den anden og smilede. "Han er det ham som fik dig indespærret?" det kunne være rart at vide hvad man skulle kigge efter, eller undgå for den sags skyld. Angelica håbede at Ysaras familie havde det godt, og de ikke var blevet udsat for overgreb på grund af flugten fra minerne. Han kunne jo ikke engang vide om Ysara stadig var i live - kunne han?

Ysara Junard

Ysara Junard

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 165 cm

Lorgath 19.10.2016 23:36
Ysara kiggede igen ned på Angels hånd da hun gav hendes arm endnu et klem. Det gav sådan en varm følelse. Gud hvor havde hun egentlig også i grunden savnet Angel! Som løftet kom på bane sendte Ysara hende et diskret smil hen over bordet før hun igen drak fra sit krus. "Alting til sin tid," mumlede hun stille og roligt. "Tak Angel. Du har ingen idé om hvor taknemmelig jeg er for at du vil gøre det for mig. Men pas nu på dernede," der var en advarende tone i hendes stemme som hun bad Angel om at passe på sig selv. Hun ville ikke have at veninden endte i problemer. Det måtte ikke ske, nogensinde, ikke på Ysaras bekostning. 

"Ja. Jeg fik aldrig hans navn, men han var en adelsmand. Lidt gammel i det, men han så ikke ud som én man skulle løbe om hjørner med og så gik han åbenbart med flere vagter end jeg havde regnet med dengang. Og så så han skræmmende ligeglad ud. Helt kold," hun forklarede manden i detaljer og gav også det fysiske udseende af ham. Skæg, hårstil og hvad for noget tøj han oftest gik i. Hun ville gerne have at Angel vidste hvem han var så hun kunne undgå ham. Hun fortalte også hvordan hans vagter typisk gik klædt. "Prøv at undgå ham. Han er virkelig ubehagelig,"

Angelica Cortez

Angelica Cortez

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 20.10.2016 00:14
Angel trak lidt skødesløst på skulderenmed et selvsikkert skævt smil på læberne. "Nah, jeg klare mig nok dernede - jeg er godt til at falde i et med de andre gøglere" Svarede hun med et muntert glimt, et forsøg på at få det hele i en lidt positiv retning, indtil emnet vendte tilbage til ham som var den noget ubehagelige mand som fik Ysara spærret inde.

Angel drak lidt af kruset, mens hun lyttede til Ysaras forklaring. Denne adelsmand lød som alt andet end noget rart bekendtskab, og et kort øjeblik var Angel undrende overfor hvorfor Ysara overhovedet havde prøvet at stjæle fra den mand! Men hun spurgte ikke - det lå fortiden til, og der kunne være alverdens grunde. Når man havde brug for pengene, glemte man ofte fornuften på halvvejen. Hun nikkede forstående og noterede sig hver detalje om manden. Manden hun helst skulle undgå, og kom han i nærheden skulle hun ikke værdige ham et blik eller opmærksomhed - da det ville kunne afsløre sig selv. "Skal jeg gøre - han lyder ikke som en jeg vil havne i kløerne på."

Ysara Junard

Ysara Junard

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 165 cm

Lorgath 20.10.2016 00:27
Ysara opfangede godt det muntre glimt og det hjalp rigtig meget på hendes eget humør. "Så er tingene da som de plejede at være. Det er jeg også stadig," kommenterede hun med et lille smil. Det alvorlige emne kom tilbage, men heldigvis lød det til, at det hurtigt kunne blive skubbet ud af verden igen, da Angel blot nævnte at hun nok skulle holde sig fra ham. 
"Det har du ikke nej. Men nok om ham!" hun ønskede ikke at snakke mere om dette. Hun ville hellere høre mere om Angel! "Hvad har du lavet? Hvordan har du det?" spurgte hun med et mere muntert blik. Forhåbentlig bedre end Ysara selv havde det lige nu. Hun følte sig stadig ret træt og øm i leddene, men det kunne mjøden hurtigt hjælpe på! Hun tog kruset op igen og tog et par slurke.

"Jeg kan allerede gætte at du stadig laver gøglerarbejde. Det gør du vel, gør du ikke?" Ysaras nysgerrighed var i hvert fald vakt til livs efter at hun havde havde brugt lidt tid på at fortælle lidt om sin egen sølle skæbne. Angel så ud til at føre et sundt liv. Det var rart at vide, hvis det var korrekt.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, jack, Echo, Muri , Tatti
Lige nu: 5 | I dag: 12