"Hvis
jeg skal sige det, så ligner det overhovedet ikke mig," sagde han.
Han gned sin pande med bagsiden af den ene hånd. Tænk, at det kunne blive ved med at være så varmt. Himlen var turkisblå og helt skyfri, og solen bagte bare ned. Godt, at trappen var dækket af skygger, ellers havde den været brændende varm at sidde på. Ligesom sten i et bål.
Han prikkede lidt til hatten, som skulle beskytte ham imod ”solprik”. Det var ham Samsons hat. Det havde han faktisk slet ikke tænkt på før nu.
"Men det koster peeenge at tage i teater," beklagede han sig og kiggede på Voodoo, der hyperaktivt hoppede op og ned. "Har du råd til at betale for det? Og desuden så tror jeg, de vil glo lidt underligt på os hvis vi går i teater. Det er mest rige folk der tager sådanne steder hen og ikke sådan nogle som... os."
Han rynkede lidt på næsen. Sådan nogle... hvad? En hyperaktiv lille pige og hendes ikke nær så glade "ven"? Han kløede sig lidt i nakken. Hvad mon det egentligt kostede et tage i teater? Sikkert rigtig meget. Det
kunne jo være at han havde penge nok. Og hvad så hvis han havde?
”Hvis du så gerne vil se eventyr, så kan du selv tage i teateret. Jeg gider ikke at sidde i en eller anden teatersal og svede ihjel i det her vejr,” sagde han.
Sikke god han var til at se det negative i alt og alle. Han kunne sikkert havde fundet på en masse andre negative ting at sige om teater, som for eksempel at der sikkert ikke var nogen forestillinger i dag, men han undlod at nævne dem.