Samson himlede let med øjnene.
"Måske? Men i hvertfald også kedeligt! Gør hvad der passer mig, og det har jeg gjort siden jeg var lille.. og det har jeg det FINT med!" snerrede han, men gik så op i et lille smil.
"varmt siger du? Det må være en ubehagelig følelse.." Samson så sig ligepludelig søgende omkring.
*Et dyr, et dyr...* tænkte han, mens han stadig så søgende ud, indtil det gav pote. En lille fugl et stykke over jorden, blev ligepludselig slynget ned fra sin pind, og direkte ind i Samsons ene næve.
Han fiskede en kniv frem fra inderlommen, lagde bladet på brystet af den, indtil han snittede lidt udenom hjertet på den. Han trådte nogle skridt tilbage, så Larna ikke lige med en hurtig reaktion ville kunne forhindre ham i det, mens han stod og skar i fuglen. Tilsidst rev han hjertet ud på den og holdt det frem mod Larna, fuldstændig overdækket med blod. Han kastede resterne af fuglen over skulderen, som var den en eller anden ting.
"Et varmt hjerte siger du...?" sagde han igen. Ligepludselig gik der en flamme op omkring det lille spinkle hjerte.
"Se.. det må være meget smertefuldt.. Og det siger jeg dig.. det bliver det også i sidste ende, af at være på den gode side.. De prøver så ihærdigt, især lysets krigere, at få tingene til at falde på plads her i landet, og hvad får de udrettet? Tja.. drab og sorg.. og så sidst, men ikke mindst lidelse på både den fysiske del, men især også den psykiske del..," Samson gik op i et stort smil, med begge sine øjne lystvågent åbent, så det lignte mere eller mindre en overdrivelse af at have åbne øjne, og derfor så yderst sindsygt ud.
//Nova \\
† A dead man isn't dead when he's still alive †