1 2
Tiderne skifter
Htqz 27.02.2011 17:33
Hun måtte virkelig undertrykke sig for ikke at angribe ham. Istedet hørtes en arrig knurren som en blanding mellem en kats arrig knurren og en fugls vrede kurren. Istedet endte hun med at vende blikket resolut fra ham som hun åbnede døren for ham. " Jamen fint. Du kan se herude..." Hun trådte ud på den omtalte gang. " Her går borgens besøgende og indbyggere rundt når de skal andre steder hen." Hun rynkede på næsen som hun med nærmest lynene øjne så op på ham. " Og nej, jeg har heller ikke tænkt mig at tage imod din fars tilbud om at spise ved samme bord som han.. Eller hans afkom.. Den slags holder jeg mig langt fra..!" Hun knugede om stofresterne inden hun med lange skridt gik hen imod en lille trædør, åbnede den med en albue og gik derind, blot for at kyle glasskårene og stofresterne ned i en bunke skrald. Der hørte det sig bedst til. Hastigt vendte hun sig om og gik tilbage ud på gangen. " Og det du så der er en dør ind til hvor tjenestefolkene og rengøringsassistenternes redskaber er.. Der er flere af den slags små rum rundt omkring på borgen.." endnu engang vendte hun ryggen til ham, ville bare have den her rundvisning og tiden med møgungen overstået hurtigst muligt.. Så måtte Ompries klage lige så meget han ville, Zidiac kunne bare ikke udstå hverken synet, lyden eller lugten af ham. Fnuggie 27.02.2011 17:53
Ompries kiggede lidt på hende og himlede med øjne. Hvor dum troede hun egentlig at han var? Han var da klog nok, eller det synes han da selv. Nok var han lige vokset fra 2 til 14 år på ingen tid men han havde da hørt alt hvad der var blevet snakket om da han kun var 2. Han rystede dog på hovedet af hende og lyttede blot til havd hun fortalte. Han gad ikke engang rigtig at høre på hende, men hans fader havde jo sagt at Zidiac kunne vise ham rundt for det var jo passende. I hans øre vare det dybt tåbleigt! Han ville hellere have en anden som viste ham rundt istedet for en der troede hun var mere end hvad hun var! "Heldigvis så slipper jeg da for dig der, du passer heller ikke der til, måske i en kælder hvor ingen kan se dig." sagde han ret kølligt. Han fulgte blot med hende og så sig blot lidt omkring. Når rundturen var overstået, så manglede der kun en ting at gøre sammen med hende. Hun skulle fortælle om banden som hans far tydeligtvis var leder for.
Htqz 27.02.2011 18:18
(( zoomer lige tiden lidt frem håber det er k da jeg ikke gider sidde og beskrive hvert enkelt sted de kommer forbi ^^; ))Zidiac fik gnavent og hastigt vist ham rundt i borgen, de steder der var relevante for Ompries. Hun undlod med vilje at nævne hvor tjenerfløjen og hendes egen rede befandt sig, hun fandt det dybt latterligt og direkte tåbelig at gøre det. Hun stoppede til sidst op foran spisesalen. Pege med en finger imod den. " Der er spisesalen, der vil til hver en tid være frugt til rådighed, ellers vil der blive serveret mad morgen, middag og aften, nogen gange tiere andre gange færre, det kommer helt an på hvad min herre beordrer." Med dette sagde hun også en gang for alle at hun nægtede at være under Ompries og kun så en bestemt person som sin overordnede og som en der kunne beordre rundt med hende som det passede ham. Denne person ene og alene var Samson.
Hun puttede sig kort i de varme tunge klæder, der var så ubehagelig en tyngde imod hendes krop, men som da gav hende varme. " Din fars bande*, er en neutral bande der forholder sig neutralt i forhold til Krystallandet og regenterne rundt omkring. Din far ejer forresten også hele øen her, hvor der om sommeren bliver avlet på heste ned på engene.. Hvis det var noget der var værd at vide.." Hun vendte kort øjnene mod loftet i et suk. Var ungen til freds nu eller skulle han også lige tørres i bagen?
(( * ville have skrevet abndens navn men synes ejg blev ved at skrive det forkert så droppede det igen x'D )
Fnuggie 27.02.2011 18:29
((Det er helt fair med mig ^^, det kan også godt tage så lang tid at forklare og egentlig så vil ompries jo bare lytte efter xD))Ompries kiggede på hende og nikkede for at høre efter omkring borgen. Han kunne godt lide at Zidiac faktisk hørte efter hvad der blev sagt. Så en lidt god slave kan hun vel godt være, bare sådan en lille smugle.
Han kiggede lidt på salen da hun var færdig med at vise ham rundt. Han havde ikke sagt noget længe og havde faktisk helt vildt lyst til at sige noget nu! "Så min faders bande styre hvad? Ingen ting alt ting, hvilken magt har han?" sagde han ret provokerende og kiggede hårdt på hende. Han var da helt lige glad med hvad der blev gjort på engen. Hvad skulle han dog bruge det til med at der blev avlet heste? kunne hun ikke æde dem istedet for?!
((Hahahaha det kunne ellers have været noget så sjovt!!!))
Htqz 27.02.2011 18:47
Zidiac sukkede.. så hun skulle også til at tørre bagdelen nu..? Hun vendte det hvide ud af øjnene inden hun med en halvhjertet stemme og korslagte arme svarede ham. " din far har magten over øen og hvad der sker på den, også selvfølgelig banden. Du må sige det ikke er særlig meget magt men han lader til at være ganske tilfreds med den."Hun havde en fornemmelse af at han mest af alt kun forsøgte at lege med hendes tålmodighed.. Den tålmodighed hun i forvejen ikke havde så meget af, i hvert fald ikke hvad angik Ompries.
" Desuden tager banden på togter engang imellem for at skabe frygt og respekt i Krystallandet..." brummede hun. Hun havde aldrig selv været med til en af disse togter hvilket hun til dels også var glad for. Det ville bare kræve at hun kom ud blandt en masse fremmede væsner, væsner som hun helst så ikke kendte til hende eller hendes egen race. " og jeg kan sige til din tidligere kommentar angående at smide mig i en kælder at 1; så ville din fars rigdom meget hurtigt ophøre.. 2; jeg trives langt bedre i bjerge end i kældre... Og borge for den sags skyld.. Du burde være taknemlig for at jeg er her ellers ville du næppe kunne gå i de gevandter du går i lige nu." Hun løftede den ene fod og gned let på sin ankel hvor brændemærket sad. Desværre kunne hun ikke få den væk.. Hun havde skam prøvet. Forbandede magi.
Fnuggie 27.02.2011 19:17
Ompries kiggede på hened og kom med et lille nik. "Aha, og det kunne du ikke bare have sagt fordi?... Nej lad vær med at svare på det, jeg ved det godt, af ren og skær dumhed." sagde han i et lettere fnys. Han vendte sig om imod døren da han egentlig var sulten. Han lagdde armene over kors da hun begyndte at snakke igen. Han vendte sig om imod hende og rystede lidt på hovedet. "Hvad du har af magt er jeg helt lige glad med, det eneste jeg bekymre mig om er at du er en slave og du helst skulle foblive det. Min fader har tydligtvis magten over dig hvilket forhåbentlig er godt." sagde han og rettede lidt på sit pandehår så det sad ordentligt ned over øjet. Htqz 27.02.2011 19:31
Hun svarede ham dog alligevel. " Fordi jeg troede du selv havde kunnet regnet den ud.. Men det lyder til den er lidt gal med din hjerne, måske du skulle have slikket resten af det vand der var på gulvet i dig så hjerne kunne have vokset helt med..?" Hun stirrede provokerende op i hans øjne." Jeg forbliver en slave så længe din far lever.. Og forhåbentligt ikke længere.." Brummede hun. Hun kunne sagtens leve flere hundrede år væk fra hendes flok, men som enhver anden dæmon foretrak hun friheden, især fordi hun ikke vidste hvor i landet hendes flok var henne.
Fnuggie 27.02.2011 19:43
Ompries kom med et lettere hånligt grin. Han kiggede på hende og holdte stadig armene over kors. "Sikke stor du kunne blive i munden. Det passer ikke rigtig til en slave, desværre du skulle tage og finde på noget andet og sige der er mere passende." sagde han og grinte lidt for sig selv. Han løftede sit ene øjenbryn som man kunne se og rystede på hovedet. "Den dag min fader ikke lever mere, der vil du forhåbentligt stadig være en slave. Det skal jeg ihvertfald nok sørge for at du bliver!" sagde han og kom med et hånligt grin.
Htqz 27.02.2011 19:50
Zidiac hvæste lavt mens hun rynkede sine bryn. " Jeg har fortalt dig at jeg taler som det passer mig. Det er der intet der kan lave om på. Heller ikke en grønskolling som dig."Hun slog let med hovedet så det lyse blålige hår stod i en mindre kaskade om hendes spinkle skikkelse. " Og om du bliver min fremtidige herre.. Det bliver over mit lig.. Jeg vil nægte på det bestemteste at samarbejde med dig.. Desuden.. hvad skulle du gøre med en 'sølle slave' som mig..?" Hun vrængede 'sølle slave'. Tydeligvis ikke glad for hvad han sagde.. Om hun så skulle slikke Samsons mudrede støvler, hun nægtede at skulle blive en slave for Ompries.. Hun var overbevist om at det kunne blive enden på hende, og i værste tilfælde, de sidste får Krystaldæmoner.
Fnuggie 27.02.2011 23:14
Ompries kiggede på hende og lavede et hånligt grin igen. "Du burde lære at bruge dit ordforråd rigtig! For du skal virkelig vare din mund! Og hvad jeg så siger til dig så skal du egentlig lytte efter!" sagde han og kiggede hårdt på hende, dog kiggede han ikke ind i hendes øjne. Han lagde sit pandehår over til siden så hans modermærke kom frem. "Hvad der sker når Samson dør er ikke over dit liv, så kommer du til at forstå nogle ting eller to sådan er det bare!" sagde han hårdt og koldt, han var egentlig helt lige glad med hvordan hun ville reagere på alt det her. Han sagde sin mening som det passede ham og det kunne hun heller ikke forhindre!! Htqz 28.02.2011 18:06
"Pfft..!"Som om en knøs skulle lære hende hvordan hun skulle bruge sit ordforråd.. Hun brugte det som det passede hende, desuden tænkte hun aldrig rigtigt over hvad hun sagde, hun sagde hvad der lige faldt hende ind som hos enhver anden person.
" Aldrig..! Om jeg så skal lide i flere år vil jeg ikke følge dig eller ordrer fra dig.. For mig er du ikke andet end en pestilens der skal brændes. " Hun rynkede endnu engang på næsen inden hun traskede ind i spisesalen for at hente det fad med skårret glas der var blevet stillet frem til hende. Resolut tog hun et stykke, stirrede kort på det for at sikre sig at der ingen urenheden var, inden hun med en højlydt knasentog glasset mellem de skarpe, stærke tænder og gnaskede glasset i sig. Samme lyd som hvis man sleb eller knuste en masse glas lød som hun med et halvsadistisk smil, stadigt gumlende på glasset, vendte sig om imod Ompries, sendte ham et provokerende blik da hun vidste fra Samson og så mange andre af borgens beboere at de ikke kunne udstå lyden når hun spiste.
Fnuggie 08.03.2011 20:35
Ompries kiggede på hende og rystede på hovedet. Hun var da umulig at kunne forstå, ikke fordi at hun skulle forstås. Men hun havde da fået alt for frie tøjler til at bestemme sådan nogle ting. Måske skulle han tage en snak med sin far i håb op at det kunne sætte tingene lidt i perspektiv, men ikke mindst at der kunne komme ændringer. "Hvad du mener om mig er ikke noget jeg kan tage mig af, hvis det er sådan du har det så må det være det. MEN... Fakta er at jeg er Samson's søn og sådan vil det altid være. Hvis du har et problem med det så må du desværre gøre nnoget ved det, men hvad det skal jeg virkelig ikke kunne sige. Jeg ved heller ikke hvad der kommer til at ske for dig hvis der sker mig noget på din bekostninger." sagde han i en hård tone og holdte sit blik fast på hende.
Da Zidiac tog en bid af glasset skar det igennem hele hans hoved og han klemte øjne lidt sammen. Det var en forfærdelig og han kunne tydeligvis ikke lide den. Men hvem kunne da også lide sådan noget? Hun var virkelig mærkelig, måske var det bare sådan hun spiste men hun kunne da godt beherske sig. Det lød da som når man smaskede eller noget i den stil!
Htqz 10.04.2011 21:37
Hun gnaskede højlydt videre på glasset. Tsk.. Hvorfor skulle Samson også være så nærig at beholde krystallerne for sig selv og istedet bruge hende som skraldespand for det glas der blev smadret i borgen.? Det var der jo ikke rigtigt noget næring i, kun en smule i de grønt farvede glas, men de smagte forfærdeligt. Hun rynkede på næsen inden hun kort efter fnøs af Ompries. " Nu skal du ikke begynde at give mig gode idéer knægt. Selvom jeg måske ikke vil kunne måle mig dig styrke og højde-mæssigt, vil jeg sagtens kunne finde på at bruge andre veje og måder at få dit liv gjort til et rent helvede, akkurat som du har gjort mit til ved at blive født og fundet..!"Zidiac stirrede olmt på ham.
Sådan en forbandet oppustet og selvoptaget møgunge.. Hun så ham allerhelst udryddet og var stort set allerede begyndt at lægge planer for hvordan hun ville kunne dræbe ham, eller idet mindste gøre ham rigtig alvorligt syg, uden at det ville kunne spores direkte tilbage til hende, selvom størstedelen af hendes nuværende ideer nok sagtens kunne det. Endnu en lav knurren kom fra hende som hun tog ud efter et andet stykke glas.
1 2
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet