Aruns læber pressede sig irriteret sammen. Hvad mere krævede den af ham? Han havde ment hvert eneste stop.
Han trak vejret langt ind, så brystkassen hævede sig, og pustede ujævnt ud igen, mens håndryggen gled over panden for at fjerne den sved, der stædigt blev ved med at samle sig. Da han så tilbage på sin far, lå der intet hårdt i Fareeds ord, men Arun kunne alligevel fornemme noget andet under dem. En stille frustration. Måske endda skuffelse.
Arun slog armen ud fra sig, håndfladen opad og fingrene let spredte i en frustreret, spørgende gestus, før hånden faldt tungt ned langs hans side igen. Han havde troet, det var tydeligt, hvor meget han forsøgte. Åbenbart ikke.
Han ville så gerne tilfredsstille sin far. Bevare den selvfølgelige stolthed i de grå øjne og få den succesoplevelse, han havde forestillet sig, da han kom herud. Som far, så søn. Men varmen lå tungt omkring ham, sveden klæbede til huden, slangen nægtede stadig at lystre, og han var begyndt at føle sig forfærdeligt udmattet. Værst af alt var næsten måden Fareed så på ham nu, som om Arun måtte holde noget tilbage. Som om han ikke prøvede.
"Selvfølgelig lægger jeg mine følelser i det her." Brynene kneb sig sammen, og de ametystfarvede øjne blev en anelse større, mens en begyndende frustration ulmede i dem. Han rullede med skuldrene og førte begge hænder gennem håret for at få det væk fra det fugtige ansigt. "Jeg..." Arun sank og rystede svagt på hovedet, inden blikket gled mod den sammenkrøllede slange.
"Der må være noget galt med slangen."

Krystallandet