Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 27.12.2022 16:46
Hedwig skulle virkelig gøre sig en kraftanstrengelse for ikke at tage sig til næsen, sukke og så bare gå, men at holde sig med rank ryg, og et seriøst udtryk.
”Jeg tænkte at jo hurtigere vi får det her overstået, jo bedre,” sagde hun, selvom skarpheden alligevel var begyndt at tage til. ”Han kan komme over på denne her side af disken, eller du kan vende ryggen til.” Det sidste hun havde behov for var Hecates blufærdighed.
Hun vendte blikket mod August, og så ned på hans skridt, før at hun kiggede på hans ansigt. ”Det kan jeg desværre ikke se, så hvis du vil have renset dit navn, så vi kan komme videre med… begge sager.” Hun tænkte at det var noget af det de to af dem kunne blive enige om. Hvis Augustus ikke var potentielt den der havde gjort det, så kunne han være skubbet ud, og hun kunne tage brevet videre til nogle andre der kunne… undersøge det om ikke andet. Selvom hun ikke var sikker på hvordan de skulle gøre det.
Og så kunne hun måske også slippe af med Augustus og hans tåbelige klage. 
Hecate Reier

Hecate Reier

Adelig, tidligere Lysets Kriger.

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 72 år

Højde / 171 cm

Krystal 27.12.2022 17:34
Hecate fnøs over Augustus' ynkelige forsøg på at vise sin størrelse. Ja, det kunne tiden vel vise, selv om det så sandelig ikke var Hecate, der skulle se på det .. det forfærdelige billede af kønslemmet hun havde fået ved at røre ved brevet var stadig fastbrændt i hukommelsen, og hun nægtede at nævne det af frygt for, at byvagten ville have hende til at kigge på Augustus for at identificere ham som forbryderen.

De måtte vel kunne arbejde ud fra det vederstyggelige pergament!

"Ja, så længe jeg ikke skal se det! Jeg er en anstændig dame!" Skræppede hun, hvorefter hun demonstrativt vendte sig om med armene over kors og øjnene sammenknebet af frygt for, at det mindste stykke hud skulle bevæge sig ind for hendes synsfelt. "Ja, jeg forstår virkelig ikke hvem der er ude på at genere mig sådan! Det er ganske frygteligt at sende den slags breve.. ren chikane! Det kan vi slet ikke have i vores anstændige by.." Fortsatte hun, nu hvor hun endelig havde mulighed for at tale og beklage sig.

Hun nægtede at vende sig om, før hun var helt sikker på, at "undersøgelsen" var overstået.
Augustus Junior

Augustus Junior

Godsejersøn ( dvs. bruger krystaller og laver ingenting)

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 178 cm

Que 30.12.2022 15:57
 Den unge godsejsersøn der selv mente at man sagtens kunne se at størrelserne slet ikke stemte overens, mistede lidt af farven i ansigtet da der blev holdt ved at han skulle smide bukserne. Ikke fordi Augustus var blufærdig, men fordi han jo godt vidste at alt han havde stået og sagt med sin størrelse ikke helt passede. Han rømmede sig lidt og satte hænderne i siderne.
 " Jeg finder mig ikke i sådan at blive krænket! " Konstaterede han og forsøgte at se noget så stor og vigtig ud! Det her var aldrig sket hjemme i Azurien! Han var ganske bevidst om at han måtte tilbage til byvagten en anden dag, for at klage over at endnu en byvagt havde udført overgreb på ham! Eller.. hvad ville det ikke sige om ham? Det måtte være noget han kunne tænke på senere!

Selvom Augustus stod og så vigtig ud, og vise at ingen kvinder skulle koste rundt med ham, faldt masken alligevel lidt som den gamle kælling skræppede sådan op om ikke at ville se Augustus mageløse udrustning. Hun havde sikkert aldrig set en ægte en
 " Bare rolig, Frue, De er skam heller ikke mit guddommelige værktøj værdig! " klukkede han lidt, inden han rømmede sig en smule. 
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 15.01.2023 14:48
Hedwig var ikke sikker på at man var anstændig bare fordi man stod og skræppede op omkring det. Det var vel ligeså meget et spørgsmål om hvad man lagde i det, selvom Hedwig næppe selv var anstændig. Mon ikke Hecate også ville have bedt om en anden byvagt, hvis hun havde vidst at Hedwig var tidligere kriminel? Det kunne være det kunne redde hendes hovedpine, men hun kunne ikke løbe fra arbejdet.

”Det forstår jeg godt frøken, og vi skal nok sørge for at finde ud af hvem der har gjort det,” sagde Hedwig, og værdsatte faktisk ikke skulle have Hecates strenge blik på sig, nu når hun havde vendt sig om. I stedet for var hendes opmærksomhed rettet mod Augustus.
”Ville du være mere tryg hvis det var en mand der kiggede på det?” spurgte hun. ”Eller vi kan godt gå et mere diskret sted hen, hvis det generer dig så meget.” Tydeligvis så det ikke ud tila t det generede Hedwig det mindste, som hun bare kiggede neutralt på Augustus. Hun ville foretrække ikke at skulle kigge på den lille orm han havde mellem benene, men hvis han påstod den var så stor, så kunne hun jo tydeligvis ikke regne med hvad hun selv kunne se fra hvor hun stod, og så måtte han vel bevise det.
Hun var ikke i tvivl om at han havde prøvet at give den ting ud til flere kvinder, så at endnu en kvinde så på den var vel ikke det store tab for ham… nok nærmere hende selv. 
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 72 år

Højde / 171 cm

Krystal 21.01.2023 10:03
Der kom automatisk et hånligt fnys fra Hecates næsebor. Hun kendte den type mand, Augustus var. Åh, utvivlsomt ville han blot nyde at få sit værktøj "undersøgt". Hendes greb strammedes om tasken, som hun bar, der havde indeholdt det frygtelige brev - hun ville ikke tøve med at bruge den som våben, skulle det blive nødvendigt!

Hendes blik var dog stadig stift rettet mod indgangspartiet til byvagtskontoret - væk fra den undersøgelse, der skulle finde sted. En skrækkelig tanke slog ned i hende: hvad nu hvis der kom andre besøgende for at klage deres nød og så det, som var ved at foregå? Ville Hecate blive blandet ind i rygterne, selv om hun stod omhyggeligt med ryggen til?

"Skynd jer lidt!" Skræppede hun derfor nervøst.
Augustus Junior

Augustus Junior

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 178 cm

Que 27.01.2023 16:34
 Augustus vidste vitterligt ikke hvordan han skulle reagere. Han havde aldrig oplevet at en så ucharmerende kvinde - hvis man da kunne kalde hende det - var så insisterende på at han smed bukserne. Og så var det ikke en gang fordi han fik noget ud af det! Nej, hun ville bare sammenligne ham med et aftryk der slet ikke kunne sammenlignes med ham! Han kunne ikke andet end at tænke hvor uhørt det var. 
 Men hun blev ved. Augustus flyttede lidt uroligt på vægten mellem fødderne og rynkede det pjuskede øjenbryn i en ekstra utilfreds grimasse. 
 " En mand!? Jeg vil da bestemt ikke finde mig i at blive fingereret ved at en mand! Vil de være så venlig at finde en anden byvagt der kan tage imod min meget seriøse klage! Aldrig har jeg set eller hørt mage til uduelighed på en arbejdsplads! " Forargelsen var tydelig og Augustus stod og blev godt rød i hovedet. Hvis han ikke snart fik sin vilje...! Var han virkelig nød til at skulle klage over endnu en byvagt.
 " Derfor høre kvinder kun til i køkkenet og soveværelset... " mumlede han lavt for sig selv mens han rystede på hovedet. 
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 27.01.2023 18:56
Det var nok alligevel det der brød Hedwigs tålmodighed. Hun havde skulle høre på meget, og ingen af deres klager var spor seriøse i noget omfang. Hvis de havde kunne finde ud af at lægge en formel klage havde det været noget andet, men så storsnuede og storhovede mennesker havde hun sjældent stødt på.
Hendes hånd gav a faretruende bonk som hun satte den hårdt ned i desken foran hende. "En ting er din useriøse klage, men noget andet er at du står her og spyder ord om at vi ikke burde være i andet end hjemmet. Hvis du ikke ønsker at en kvinde varetager din klage, så kan du komme tilbage i morgen, og måske er der en mand her til at hjælpe med det!" Hun ville i hvert fald ikke byde det til en anden kvinde. Hvor hun hadede typer som ham. "Men det kan ligeså vel være at du bliver bedt om det samme når du kommer igen, og hvis der så ikke er mere, så vil jeg tage frk. Reiers klage og komme videre med den."
Hendes blik stirrede intenst på Augustus, og der var ikke nogen tvivl om at den store kvinder var seriøs lige nu, hvis ikke hun også virkede en smule truende. Væk var det forsøgt venlige smil.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 72 år

Højde / 171 cm

Krystal 27.01.2023 20:13
Hecate glædede sig blot til, at det var overstået, men Augustus' kommentar fik hende alligevel til at snappe rasende efter vejret. Sikke en mandschauvinist! Hvor vovede han at omtale kvinder på denne måde!

Heldigvis fandt byvagten sig så sandelig heller ikke i det, og Hecate måtte for et kort øjeblik beundre, at der fandtes stærke kvinder blandt vagten, der ikke ville finde sig i sådan noget! Ja, selv om byvagterne naturligvis i sig selv slet ikke tog sig nok af de vigtige ting (som at sætte en stoppe for al det skrækkelige druk og hor der foregik i byen), så lod det da alligevel til, at der fandtes kompetente medarbejdere!

"Jeg vil stadig have ham tjekket!" Skyndte hun at skræppe, da Hedwig snakkede om at sende ham hjem. "Det er yderst mistænkeligt at han forsøger at undvige sådan.. TYDELIGVIS har han noget at skjule!" Hun stod stadig med ryggen til og vendte ikke ansigtet mod de to andre i rummet af frygt for, at nogle af de skjulte ting var kommet frem i lyset.
Augustus Junior

Augustus Junior

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 178 cm

Que 27.01.2023 23:11
 Som et lille barn der ikke fik sin vilje stampede Augustus irriteret i gulvet og kom med et frustreret grynt. Det var da utroligt! SKAN-DA-LØST! Magen til uprofessionalitet! Sådan at blive råb at for at påpege sandheden, nogle burde så sat hende på plads, lige godt hvor grim hun end var! Der var jo ingen bryster! Intet ved hende var indbydende! Augustus fnøs.
 " Det kan De bestemt også tro jeg har tænkt mig! Magen til useriøst arbejde skal man lede længe efter!  Jeg har intet at gøre med det tryk! De er blind for sandheden! " Han rystede på hovedet som han hankede op i bukserne - eller hvad det dellerne.. - inden han med rank ryg begyndte at storme mod døren. Han stoppede kort op på vejen.
 " Vent De bare til Deres overordnede hører om Deres lusede arbejdsindsats! " Hun skulle lige vide at han bestemt også havde tænkt sig at klage over hende. Og så forsatte han videre mod døren. 

" Og bare vent til Fader høre om det! " mumlede han for sig selv. Det var da uhørt at blive behandlet sådan! Måske han var heldigt han ville få lidt flere lommepenge, for den ubehagelige oplevelse! 

Augustus Junior har forladt tråden.

Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 28.01.2023 12:41
Hedwig var klar til at panden manden en, hvis da ikke det havde været fordi hun sjældent rigtig mistede sin tålmodighed, men i det mindste accepterede han at komme tilbage på et senere tidspunkt. Måske det var bedre når man ikke skulle håndtere to højlydte idioter på samme tid. Hun ville skulle have et godt langt bad senere. Det måtte være sådan hun kom igennem det.
Så som hun ignorerede truslen mod hende, vendte hun sig mod Hecate igen, og prøvede at plastre et smil på læberne endnu engang, selvom hun efterhånden så noget træt i.

"Vi sørger naturligvis også for at få undersøgt ham ordentligt," sagde hun. "Men jeg tror heller ikke at vi kan gøre mere for det her nu, men selvfølgelig skal vi nok finde ud af hvem der er skyld i det her... brev." Hun skævede mod den mærkelige form, som hun stadig ikke var sikker på var et mandligt kønslem, men på den anden side. Det var næppe hende der stod for detektiv arbejdet heromkring, så mon ikke hun kunne give det til nogen der vidste lidt mere. 
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 72 år

Højde / 171 cm

Krystal 28.01.2023 14:08
Hecate sendte et strengt, men opgivende blik efter adelsmanden, som stormede ud. Hun var stadig ganske overbevist om, at han opførte sig dybt mistænkeligt - og at han havde et eller andet med det forfærdelige brev at gøre! Bare tanken om en mand som ham, der med sine små fedladne hænder klargjorde pergamentet og derefter...

Hun rystede bestemt tanken ud af hovedet for at vende sig mod den kvindelige byvagt.

"Ja, der kan De bare se, han er tydeligvis skyldig i noget!" Konkluderede hun, som om det var hendes arbejde at sige, og ikke byvagtens. Hun gik hen til bordet og pegede ned mod brevet, mens hun omhyggeligt stadig undgik hverken at se eller røre ved det:

"Jeg FORLANGER at De undersøger problemet grundigt! Og at De får undersøgt om den herre havde noget med det at gøre!" Hun nikkede hen mod døren, hvor den flommede adelsmand var styrtet fornærmet ud for få øjeblikke siden. "Det er jo ganske forfærdeligt at gøre sådan noget!"
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 29.01.2023 11:41
Hedwig skulle virkelig stoppe sig fra at ryste på hovedet af den gamle dame, men hun tog en dyb indånding. "Det forstår jeg udmærket frøken," sagde hun, og lagde så endelig hånden på brevet, for at hive det hen til sig selv. "Jeg får givet det videre til de rigtige folk, og så er der nogen der vil organisere en grundig undersøgelse for at finde ud af hvem der er ved det. Manden skal nok også undersøges grundigt." Hun håbede på at det var nok til at kvæle Hecates protester endnu mere, for nu ville Hedwig bare gerne have hende ud af døren. "Jo hurtigere jeg får fred til det, jo hurtigere kan vi gå igang med det. Jeg regner ikke med at du har flere relevante oplysninger til sagen." Hun håbede inderligt at der virkelig ikke var flere ting. Måske ikke så godt at tænke som byvagt, men hvis der var, så kunne Hecate jo blive ved med at gå i ring.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 72 år

Højde / 171 cm

Krystal 29.01.2023 11:48
Hecate nikkede, taknemmelig for endelig at blive hørt! Det var ellers ikke normalen, når hun gik til byvagten for at klage sig - men denne gang havde hun naturligvis også frisk bevismateriale med, så sagen burde være lige til at gå i gang med!

"Tak skal De have. Jeg kigger ind løbende for at høre om fremskridt i sagen." Besluttede hun - hvis man bare sad hjemme med hænderne i skødet, kunne man ikke være sikker på, at man hørte noget som helst, og hun ville ikke lade byvagten glemme det forfærdelige blækbillede af mandslemmet.

"I så fald vil jeg overlade dem til Deres arbejde." Sagde hun fast besluttet på ikke at give flere oplysninger om, at hun havde set det frygtelige mandslem i sit syn, inden hun endelig takkede farvel og marcherede ud. Hvis hun nogensinde så den skrækkelige adelsmand igen, skulle han ikke slippe så let..

Hecate Reier har forladt tråden.

Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 29.01.2023 11:53
"Må de have en god dag," sagde hun som Hecate også takkede af, og hun gav et lille nik og et smil, som den gamle dame endelig forlod byvagtskontoret. Men det øjeblik hun var ude a døren, satte hun hænderne i desken og lænede sig opgivende fremad. Det havde været en forfærdelig oplevelse, helt igennem. Hun ville hellere tage 10 kriminelle end de to igen.
Hun tog et par øjeblikke for at komme sig over det, inden hun rankede sig op, og tog billedet hun stadig tvivlede på rent faktisk var et mandelig kønslem, inden hun gik tilbage ind på kontoret. Hun måtte lige se hvem hun kunne hive fat i for at sætte eftersøgningen igang. Hun skulle i hvert fald give de sparsomme oplysninger hun kunne... og måske advare nogen om at den skrækkelige mand ville komme tilbage igen i morgen. Hun sukkede dybt. Måske hun skulle se om hun kunne gå tidligt i dag.

Hedwig har forladt tråden.

2 2 0 0 3

Trådnomineringer:

Nomineret af: Krystal
Nomineringsårsag:
“To forfærdelige mennesker, der terroriserer en stakkels byvagt! Utvivlsomt ikke det sidste vi har set til de mystiske piktryk - og nok heller ikke Hecates og Augustus sidste møde (til deres store fortrydelse) xD”

Nomineret af: Helli
Nomineringsårsag:
“De havde alle tre bare en virkelig dårlig dag xD”

Nomineret af: Que
Nomineringsårsag:
“En simpel klage af en forfærdelig, uduelig byvagt, blev næsten til et overgreb af en falsk kvinde og en gammel, trængende kælling </3 Stakkels Augustus! Hvordan skal han dog overleve! Og hvordan kan man andet end at elske det <3 8D Mere igen en anden gang 8D”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Muri , Lorgath , Tatti, Lux , Echo
Lige nu: 5 | I dag: 12