*klapper i sine hænder over en sober lille debat*
Jeg synes der er ret mange lag i det her, og jeg kan personligt se det fra mange sider.
Det vil altid være subjektivt hvornår noget er stødende eller ikke. Og tagsene er (som sagt før) på, for at advare folk der vil undgå specifikt indhold, så de ikke pludselig læser en tråd og BAM, snubler over noget de gerne ville have været foruden.
Med det sagt, så ville jeg mene at # her kunne være rigtig gode til at uddybe graden af seksuelt, voldsomt og alternativt, sensitivt indhold, så man har en vag idé om hvad tråden handler om, inden at man læser den. Det er en debat der aldrig helt blev afsluttet (jeg fik ikke selv kommenteret færdig på den), men det går jeg gerne ind og uddyber yderligere, i den anden tråd. Men pointen med # kommer ret fantastisk til udtryk her (vil jeg mene), hvor at man ville kunne skabe et nuanceret billede af tråden
inden at man er igang med at læse den.
----
Som noget helt andet, vil jeg også mene at man kan komme ret langt med at kende de karaktere man vælger at læse om, og særligt deres dynamik sammen. Det betyder selvfølgelig at man skal have en pre-forståelse for dem/deres tråde, og det er ikke helt venligt imod nye brugere - det er jeg klar over. Men jeg vil super gerne hive nogle af mine egne tråde op, for at... prøve at vise hvad jeg mener, da jeg har en fornemmelse af at det kan blive lidt rodet når jeg skriver.
Aldamar og Fabian er de to jeg plotter mest intenst med, og jeg føler de er gode at hive frem i den her sammenhæng. Mange af deres tråde ender i en eller anden grad ud i sex -
lad os bare være ærlige x)
De tråde hvor at deres sex-scener er 'vigtige', de bliver tagget med seksuelt indhold, bliver satme beskrevet så det basker, men bliver regel først tagget når de 'rigtig begynder'. Op til da, er der ofte intens 'sexual tension' imellem dem, men jeg tagger den personligt
ikke som seksuelt indhold
før de begynder at have sex. Og nogle gange kan det godt være den skal tagges før det, givet hvor... jah, grafisk det kan blive beskrevet, det vil jeg super gerne indrømme at
jeg i hvert fald ikke altid er god til at huske, men det kommer på i sidste ende.
Men, hvis jeg (eller Helli) til gengæld skulle tagge
alle deres tråde som indeholder den 'tension' og de tanker, så ville
alle deres tråde indeholde en advarsel - hvilket jeg synes ville være en skam, simpelthen fordi at det ikke altid når til selve samlejet. Den tension er en stor del af deres dynamik sammen.
-->
Eksempel (super lange tråde, men slå op et eller andet sted, og de er nok igang med at hungre efter hinanden med øjnene (og måske hænderne))
Udover det, har vi også af og til tråde hvor at de er nøgne og faktisk har sex, men hvor at det er så irrelevant for selve tråden, at det let og elegant bliver sprunget over - der smider jeg (personligt) heller ikke et tag over, da det sender et misvisende billede af hvad tråden handler om.
-->
Eksempel (nøgenhed og fluff så det er kvalmende sødt)
Så ved at kende en smule til to karakterers dynamik sammen, kan man ofte danne sig en vag idé om hvordan trådene plejer at udfolde sig. Det er slet ikke altid sådan, overhovedet - man bliver sku overrasket, selv som RP'er. Men hvis nogle læste en Fabdamar tråd, og bagefter prikkede til mig ang. manglende tag over nøgenhed eller en hurtig quickie et eller andet sted i tråden, ville jeg virkelig have lyst til at påpege det er...
forventet.
Det har jeg ingen ret til, og hvis konsensus er at det er et argument der ikke kan bruges, forstår jeg det godt. Jeg er måske også lidt mere inde i det (hele tiden), så har lidt hård hud på den front, efterhånden.
I bow down to the general rules, if that's what we decide is nice for everyone 8)
EDIT: Bare en hurtig kommentar ang. procenterne. Jeg har intet problem med dem, men vil da stærkt opfordre folk til ikke at vælge fra, bare fordi der er en høj procent af et eller andet. Ligeså voldsomt og slibrigt som man kan skrive, ligeså wholesome kan de fleste også <3