Tags, sensitivt, voldsomt, seksuelt.

Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 07.10.2020 13:47
Jeg er enig i, at vi nok ikke kan lave specifikke retningslinjer for hvornår man bør bruge et tag og hvornår det ikke er nødvendigt, men jeg synes Flow har fat i noget rigtig rigtig essentielt her: 

Tagget skal forhindre at folk ved et uheld ende med at læse indhold der er decideret ubehageligt for dem

Det handler om andre og at give folk muligheden for lige at tænke sig om en ekstra gang, inden de læser med.
Når jeg sætter en advarsel på tråde, tænker jeg på, hvorvidt andre kunne finde det ubehageligt at læse. Nogle ting er på grænsen. 
Tag fx den tråd jeg har med Adena, hvor Athelstan fanger hende i at købe lyst-forstærkende alkymi. Der er ikke nøgenhed og der er ikke decideret sex involveret, for de to karakterer vil virkelig ikke hinanden, men jeg valgte alligevel at sætte advarslen på, fordi vi følger en karakter, der indtager lystforstærkende i en situation, der ikke er til det, og der er rigtig mange tanker om skam og skyld. Egentlig ville "sensitivt indhold" nok passe bedre til den, fordi det nok mest er skylden og skammen over det seksuelle, der fylder .

Ligeledes i tråde, hvor man fx behandler store tab eller bearbejder traumer, synes jeg "sensitivt indhold" giver mening, så vi giver folk med lignende traumer muligheden for at spørge tråddeltagerne, hvad der sker i tråden, inden de hopper ind og læser noget, de gerne ville have ungået. 
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 07.10.2020 13:58
Noget der kan bekymre mig, og som gør synes det er så dårlig en.. retningslinje, er at det er så vidt forskelligt hvad folk finder ubehageligt s: Hvor skal grænsen være? Hvem skal ikke blive advaret før de læser noget de ikke bliver ubehaget? Eller skal "alt" bare tagges? 
Hvis det giver mening?

Nogen mennesker er suuuper sarte og følsomme, og det er der selvfølgelig ikke noget galt i, men hvor "hysteriske" skal vi være med at sikre os folk ikke bliver stødt? Nogen mennesker kan måske blive stødt eller ubehaget over at en karakter har fx tvangshandlinger eller er dødeligt syg. Vil det så sige at alle tråde den karakter har, hvor det bliver påtalt, vist eller nævnt noget omkring tvangshandlingerne eller sygdommen skal tagges? For det ville man jo vel et eller andet sted skulle, hvis vi skal sikre os folk ikke kommer til at læse noget der er ubehageligt for dem ved et uheld? 

Jeg ville ikke mene det skulle være sådan. Selvfølgelig hvis det er overdrevet meget det bliver brugt i en tråd og det er et decideret problem i tråden, ville et tag nok være meget fint, men et par post med " Men åh hvor ville hun ønske hun havde flere år at leve i" lignende ting, burde ikke have et tag. 

Jeg ved godt det er super svært at  finde grænsen for den er hårfin, og jeg er også mest bare træls og udfordre de ting der bliver sagt, fordi " Tagget skal forhindre at folk ved et uheld ende med at læse indhold der er decideret ubehageligt for dem." er en meget "løs" retningslinje ^^'
Shhh, tænk hvis mor så med!
Hope

Hope

Im lost! but lets go that way!

1023
karakterer

Hope 07.10.2020 14:08
Alt skal ikke tagges.

At vise hensyn for mig, hvor sex er fremmet, mærkeligt, farligt...at flirte med folk er sååå stressende, bare..tanken er...wibgawbgwa.. vil ikke give mening at rette en side efter.

Dog, er det meget anderledes hvad jeg kan læse, uden at have problemer, også spille.

Tror flere af os er meget enige i at tilføre et mildt tag, så som Sensitiv vil være en god ide, på måden Alianne nævnte, her kan man meget nemt lave en liste over emner.

Det bliver mere besværligt med seksuelle og voldsomme ting.

Jeg bliver fx ikke stødt af at læse det..men jeg ser mange ting som seksuelle, og vil derfor tænkte at benytte tagget, som andre ikke ville, back - til de tre fx. beskrevet lige før. Som vi så reagere vi alle forskelligt på dem, med tanken om at læse det højt. Jeg ville ikke bryde mig om at læse ting med nøgenhed, selv objektivt højt for andre..men at beskrive min karakters lår, hofter, bryster, og hvordan hun bider sig i læben ved tanken om person X...intet problem..kan jeg sagtens skrive uden problem, og tror også at vi her, ikke har problemer med at jeg beskriver min karakter bare krop, men den sidste, at bide sig i læben grundet lyst til en person.

Det store problem her, er hvornår, er dette for meget...
Hvornår er det på grænsen.
Hvornår er det okay.

Vi kan simpelt, gå ind og kigge på nogle officelle retningers liner for bøger, eller film. Simpel løsning gå til medier og tagge ting med PG X. Men, problemet med dette er at vi alle, nok hurtigt bliver enige om at tv, er alt for sart..og må gerne være mere voldsomt og eksplicit uden problemer.
Så..hvornår - er det er problem.

Ved mig, er intentioner en kæmpe vigtig del af det, sammen med stemningen. Fx, Naeva og Ventilas tråd.. De er alene i et bade hus, nøgne hvor den ene har noget kun flere intentioner end den anden, som slet ikke har nogle. Jeg -valgte- ikke at tagge nøgenhed i denne tråd..da min karakter smidt tøjet. (Dog også simpelt forklaret, uden for meget fokus på hendes former..men hvis begge vores karakter havde ønske om at...ehm...voksen ting... så ville jeg øjeblikkeligt ved nøgenhed, smide tag på.

Problemet som sagt, er ikke..hvad skal tagges..men nok mere, hvor går grænsen til at det skal taggets. Hvor er bare minimum for et tag -- er målet at finde, og havde noget kun enighed om - og er helt enig i ikke at være for blød her..vil give alt for mange problemer..

Jeg ville ikke have været på siden hvis 20% af alt var seksuelt, eller voldsomt.. Må indrømme da jeg så det tal på folks profiler at jeg holdt mig lidt fra folk over 20%...just how i am.. (Har indset at det er dumt at tænke for meget over).
Have hope, have faith, and smile, the world isn't against you, it loves you.
Hope

Hope

1023
karakterer

Hope 07.10.2020 14:19
GOT IDEA!  DUE TO ELI!

man kan også, meget simpelt, have et lille punkt hvor kan skrive hvilken form for emner er i tråden.

Fx: Seksuelt indhold - Sex og groft seksuelt sprog.
Voldsomt indhold - Overfald, blod, mordforsøg.
Sensativt indhold - Selvmords forsøg.
Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Dragonflower 07.10.2020 14:21
Que skrev:
For mit vedkomne, synes jeg ikke at det med at blive stemplet, kun afhænger af hvordan det bliver omtalt. For mit vedkomne ville jeg ikke mene jeg omtaler det mere eller meget anderledes end så mange andre i chatten, men jeg har før følt med næsten helt udhængt i chatten, ud fra mine tråde og hvad jeg stalker. Fordi tingene har haft specifikke tags.. :/ 
Måske det ikke er folk mening, men det føles egentlig ikke specielt fedt at blive udhængt sådan ^^ Og det i og for sig alle, ikke kun lummer. 

Og det er lige præcis den udskamning du oplever der, jeg gerne vil til livs. For jeg tror folk gør det i sjov, og bare ikke rigtig ænser det ikke er særlig fedt at sidde på den modtagende side af.

Derfor vil jeg gerne have vi kan italesætte det, så når det sker, kan du sige 'hej, det der det er sku ikke særlig fedt for mig'.
Jeg vil gerne sigte os hen mod en løsning, hvor vi kan have og følge de tråde vi har lyst til, om de har tags alle sammen eller ej, uden at blive dømt af andre - også selvom folk 'bare' gjorde det i spøg. For om det var ment som en joke eller ej, gør det ikke mindre sårende at modtage.

Det var det jeg mente med at fikse vores måde at snakke om det på, frem for at ændre systemet. Jeg synes ikke nødvendigvis systemet er perfekt, men når det er folks opførsel der er problemet lige i det her tilfælde, så synes jeg bestemt vi skal gøre en indsats for at ændre den kultur vi har omkring det. 
Jeg vil ikke nævne navne, men jeg kan sige så meget at Que ikke er den første der er løbet ind i det her problem.

Sidenote:
Dette er også et skinnende eksempel på hvornår statistikken, i min optik, tager overhånd. Vi har 6 linjer dedikeret til at fortælle, ikke kun en selv men også resten af siden, hvor lummer/voldsom en bruger "er". "Er" er her sat i anførselstegn, fordi det naturligvis ikke siger en skid om brugeren, andet end at de måske har en præference der hælder i den retning, eller bare er endt i nogle plots der er faldet i den retning. Det kan også være brugere bare siger 'better safe than sorry' og tagger flere tråde end strengt nødvendigt! Det kan være brugeren spiller op af nogle folk der har mange af den slags tråde, så tråden har været tagget før/efter de kom ind.
Der kan være MASSER af grunde, men det reflekteres ikke i statistikken. Den viser bare "Tøhø, 42% lummer". 

Sidenote 2 (fordi der er blevet skrevet en masse mens jeg har skrevet):
"Tagget skal forhindre at folk ved et uheld ende med at læse indhold der er decideret ubehageligt for dem"
Dette er IKKE en retningslinje, men min tolkning af intentionen med tagging systemet. Klarer retningslinjer vil ALTID blive tolket gennem en subjektiv linse, da vi netop er forskellige og har forskellige grænser.
Skulle tråde der håndtere personligt traume tagges, ville jeg skulle tagge 90% af alle mine tråde med Alexander. Og hvis det bliver den retningslinje der bliver enighed om, så gør jeg det, eller skifter fokusset for min karakter en smule, hvis jeg ikke vil tage tagget på.

Men vi kan ALDRIG sikre os mod alt. Jeg ville aldrig tagge en tråd fordi der var nuttede hunde med, men der KUNNE sidde en derude, der lige havde mistet sin hund, og blive super ked af det.

Så jeg synes der skal være retningslinjer, men vi er også nød til at bruge vores sunde fornuft sammen med den.

Og så ligge det sociale arbejde det kræver for os som side at kunne håndtere at folk udforsker de her emner, uden at vi skal udskamme hinanden. Ellers vil ingen mænge af tags, retningslinjer eller mangle på samme, gøre en skid til forskel.
Det skal gøre ondt, før det gør plot!
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 07.10.2020 14:24
Sidekommentar til Hopes kommentar om at være påpasselig med folk med over 20% lummerhed: Jeg håber folk også kigger på tallene bag procenterne. 
Som eksempel kan en ny bruger med 2 tråde ende på 50% riiigtig hurtigt, hvis den ene tråd får seksuelt eller voldsomt indhold i sig ;). 
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2333
karakterer

Venus 07.10.2020 14:34
Jeg har tænkt på, at det kunne være værd at vurdere om noget skal tagges på måden, det er skrevet på.

Hvis noget, der kunne tagges som seksuelt/voldsomt/følsomt, er klinisk beskrevet eller beskrevet på en sådan måde, at det kunne læses højt i nyhederne, ville jeg være ok med, at der ikke er et tag. Nyheder ka være på kanten, men det er man forberedt på. Så snart nyhedsoplæseren ville sige "Vi skal advare om stærke billeder" eller "følgende kan være stødende for noglne parter", ville der skulle tag på.

Grænsen er stadig vag, og det tror jeg ikke, vi kan komme uden om. Under alle omstændigheder, bliver det noget hvor vi alle sammen må føle os list frem :)

Og Que jeg er virkelig ked af at vi har fået dig til at føle sådan, og jeg er rigtigt glad for du siger det. Du må meget gerne sige til i chatten (går ud fra det var der samtalerne foregik), hvis der bliver ubehageligt. Det er helt okay! Vi har en uskreven regel om, at man ikke overskrider hinandens grænser, også selv om ens egne ikke er ens, så fokk skal nok stoppe :)
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 07.10.2020 14:46
Det er så fint i siger det skal være plads til at sige "stop" i chatten, og jeg har det også okay med det bliver joket om det og sådan, og der skal meget til at tage mig derud hvor jeg bliver irriteret af det. 
Mit problem kommer med at der er nogen der ikke kan finde ud af at stoppe igen, bliver ved og uprovokeret udskammer. Jeg ved det sker med andre ting end bare lummer, og jeg ved det har krævet mange gange med " jeg synes ikke det er fedt" før det er stoppet eller blevet mindre. 

Det skal selvfølgelig ikke være sådan, og det er øv der er nogen der er sårn. /: 
Synes, hvis det er noget der bør gøre mere ved, at der skal oprettes en specifik tråd, til dette emne, så det ikke spammer herinde ^^' 

// EDIT til den øverste del: Jeg har forresten nok ikke sagt direkte "stop", når jeg synes det er gået over stregen, men meget tydeligt forsøgt at sige at jeg ikke er enig og ikke synes det er sandt, og at det er ufedt. Ikke at det har stoppet det ^^'

Tilbage til det faktiske emne; jeg har en forslag til opsætning af retningslinjer:

Seksuelt indhold:
- Seksuel grafisk beskrivelse af en nøgen krop ( fx detaljeret beskrivelse af underliv og berøring deraf,
- Samleje ( Er der brug for eksempler her..? )
- Gentagende berøringer af ”seksuelle område” ( fx bryster, underliv, baller)
- Groft, grafisk seksuelt sprog i gentagende posts. ( fx ” Og så vil jeg stikke min hårde bi ind i dine våde, dryppende blomst, og høre dig skrige mit navn” )
- Hvis det man skriver ikke passer inden for nogle af overnævnte, men man føler det skal have tag, så gør man selvfølgelig det.

Voldsomt indhold:
- Grafisk beskrivelse af skader ( fx ” Da kniven havde ramt huden, kunne man mærke hvordan *indsæt flere beskrivende ord og lav din egen ulækre sætning* 8) )
- Detaljeret beskrivelse af blod i større omfang. ( fx fra store sår, eller vedvarende, store mængder af blod )
- Grafiske trusler i gentagende posts. ( fx detaljerede beskrivelser af hvad en karakter vil gøre ved den anden i flere posts)
- Voldsom fysisk tvang, hvor den anden karakter tydeligt ikke kan lide det.
- Hvis det man skriver ikke passer inden for nogle af overnævnte, men man føler det skal have tag, så gør man selvfølgelig det.

Sensitivt indhold:
- Mørke emner (fx misbrug, tale om voldtægt, abort, ufrivillig abort, død)
- Psykisk tvang (fx voldsom og tydelig manipulation hvor den anden karakter ikke har det godt i hvad der sker, men gør det alligevel)
- Voldsom racistisk dialog og sprog
- Ting som måske kunne have de to andre tags på sig, men som man alligevel også finder lidt for ”milde” til det.

---

Jeg kan btw rigtig godt lide ideen om der er muligheden for at lave en eller anden " her er en meget kort opsamling om hvorfor der er tags på" ish noget, som Hope foreslår ^^'
Hope

Hope

1023
karakterer

Hope 07.10.2020 14:49
Que skrev:
Seksuelt indhold:
- Seksuel grafisk beskrivelse af en nøgen krop ( fx detaljeret beskrivelse af underliv og berøring deraf,
- Groft, grafisk seksuelt sprog i gentagende posts. ( fx ” Og så vil jeg stikke min hårde bi ind i dine våde, dryppende blomst, og høre dig skrige mit navn” )

Voldsomt indhold:
- Grafisk beskrivelse af skader ( fx ” Da kniven havde ramt huden, kunne man mærke hvordan *indsæt flere beskrivende ord og lav din egen ulækre sætning* 8) )
- Detaljeret beskrivelse af blod i større omfang. ( fx fra store sår, eller vedvarende, store mængder af blod )
- Grafiske trusler i gentagende posts. ( fx detaljerede beskrivelser af hvad en karakter vil gøre ved den anden i flere posts)

Sensitivt indhold:
- Psykisk tvang (fx voldsom og tydelig manipulation hvor den anden karakter ikke har det godt i hvad der sker, men gør det alligevel)
- Ting som måske kunne have de to andre tags på sig, men som man alligevel også finder lidt for ”milde” til det.

This! og så med en lille tekst fælt, efter behov som en tilførsel.

Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2333
karakterer

Venus 07.10.2020 14:50
Ok, hvis folk ikke stopper, når der bliver bedt om det, så må du/i meget gerne tage fat i en af os! Det er ikke ok *ærligt talt være meget skuffet*
Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1676
karakterer

Xenwia 07.10.2020 14:59
Alianne_ skrev:
Tag fx den tråd jeg har med Adena, hvor Athelstan fanger hende i at købe lyst-forstærkende alkymi. Der er ikke nøgenhed og der er ikke decideret sex involveret, for de to karakterer vil virkelig ikke hinanden, men jeg valgte alligevel at sætte advarslen på, fordi vi følger en karakter, der indtager lystforstærkende i en situation, der ikke er til det, og der er rigtig mange tanker om skam og skyld. Egentlig ville "sensitivt indhold" nok passe bedre til den, fordi det nok mest er skylden og skammen over det seksuelle, der fylder .

Ligeledes i tråde, hvor man fx behandler store tab eller bearbejder traumer, synes jeg "sensitivt indhold" giver mening, så vi giver folk med lignende traumer muligheden for at spørge tråddeltagerne, hvad der sker i tråden, inden de hopper ind og læser noget, de gerne ville have ungået. 

Tråden mellem Adena og Athelstan er et godt eksempel på, hvor stor forskel der er på grænser og hvilket tags man ville bruge. Nu nævner Ali selv at hun ville vælge "sensitivt indhold" til den tråd, frem for "seksuelt indhold" hvis muligt, fordi forholdet mellem karaktererne er ret så anstrengt, og det ikke er en naturlig seksuelt tiltrækning.
Som den stalker jeg er så har naturligvis læst med på den tråd, hvor jeg ville mene at "seksuelt indhold" faktisk er meget passende for tråden, da der trods manglen på sex eller handlinger med intentionen om at det skal føre til sex. Tagget her passer ene og alene fordi der i tråden beskrives okay grafisk hvordan safter løber fra Adena's underliv, fordi hun har taget dette lystforstærkende middel. Hvilket jeg godt kan forstå kan og vil støde nogen personer, mens andre er cool med det.
Et andet godt eksempel på en tråd, hvor det kunne være super relevant med "sensitivt indhold" tag ville være Eli's tråd "løftet op fra bunden" der lige kun har "voldsom indhold" på sig. Det er en tråd der handler om en kvinde som er fuldkommen nedbrudt og tyr til selvmord, hvilket både er et voldsomt og et sensitivt, så det ville her være passende med begge tags.

Med hensyn til lummer shaming, så vil jeg gerne stemme i og give både Flow og Que ret i det er en ting på siden. Ikke at jeg selv har været udsat for det (i så fald er jeg ikke bevidst om det), men jeg har set det ske for Que gentagende gange, hvor hun selv efter at have sagt klart fra/stop er det bare fortsat.
Det er mindst lige så ubehageligt for mig at se på, som det det er for Que at stå i, for det gør da også man bliver lidt betænkelig om hvordan den eller de personers syn på en selv er?
Personligt kan jeg godt lide at se lummer og volds procent på mig selv, ikke fordi det fortæller mig en skid om hvor lummer eller voldelig jeg er, men jeg kan bare godt lide at få en idé om min tråd fordeling. Problemet med lummer og volds procenterne opstår, når folk bruger det til at sortere mulige skrive partnere fra eller til at shame folk.

Og som sidste note, så syntes jeg Que's forslag til retningslinjer er super fint dækkende.

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2333
karakterer

Venus 07.10.2020 15:06
Ques retningslinjer er rigtigt gode.

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 07.10.2020 15:09
Hope skrev:
Que skrev:
Seksuelt indhold:

Voldsomt indhold:

Sensitivt indhold:

This! og så med en lille tekst fælt, efter behov som en tilførsel.

+1
Lux

Lux

De-luxe

4279
karakterer

Lux 07.10.2020 15:12
*klapper i sine hænder over en sober lille debat* 

Jeg synes der er ret mange lag i det her, og jeg kan personligt se det fra mange sider. 

Det vil altid være subjektivt hvornår noget er stødende eller ikke. Og tagsene er (som sagt før) på, for at advare folk der vil undgå specifikt indhold, så de ikke pludselig læser en tråd og BAM, snubler over noget de gerne ville have været foruden. 

Med det sagt, så ville jeg mene at # her kunne være rigtig gode til at uddybe graden af seksuelt, voldsomt og alternativt, sensitivt indhold, så man har en vag idé om hvad tråden handler om, inden at man læser den. Det er en debat der aldrig helt blev afsluttet (jeg fik ikke selv kommenteret færdig på den), men det går jeg gerne ind og uddyber yderligere, i den anden tråd. Men pointen med # kommer ret fantastisk til udtryk her (vil jeg mene), hvor at man ville kunne skabe et nuanceret billede af tråden inden at man er igang med at læse den.

----

Som noget helt andet, vil jeg også mene at man kan komme ret langt med at kende de karaktere man vælger at læse om, og særligt deres dynamik sammen. Det betyder selvfølgelig at man skal have en pre-forståelse for dem/deres tråde, og det er ikke helt venligt imod nye brugere - det er jeg klar over. Men jeg vil super gerne hive nogle af mine egne tråde op, for at... prøve at vise hvad jeg mener, da jeg har en fornemmelse af at det kan blive lidt rodet når jeg skriver. 

Aldamar og Fabian er de to jeg plotter mest intenst med, og jeg føler de er gode at hive frem i den her sammenhæng. Mange af deres tråde ender i en eller anden grad ud i sex - lad os bare være ærlige x) 

De tråde hvor at deres sex-scener er 'vigtige', de bliver tagget med seksuelt indhold, bliver satme beskrevet så det basker, men bliver regel først tagget når de 'rigtig begynder'. Op til da, er der ofte intens 'sexual tension' imellem dem, men jeg tagger den personligt ikke som seksuelt indhold før de begynder at have sex. Og nogle gange kan det godt være den skal tagges før det, givet hvor... jah, grafisk det kan blive beskrevet, det vil jeg super gerne indrømme at jeg i hvert fald ikke altid er god til at huske, men det kommer på i sidste ende. 
Men, hvis jeg (eller Helli) til gengæld skulle tagge alle deres tråde som indeholder den 'tension' og de tanker, så ville alle deres tråde indeholde en advarsel - hvilket jeg synes ville være en skam, simpelthen fordi at det ikke altid når til selve samlejet. Den tension er en stor del af deres dynamik sammen. 
--> Eksempel (super lange tråde, men slå op et eller andet sted, og de er nok igang med at hungre efter hinanden med øjnene (og måske hænderne))

Udover det, har vi også af og til tråde hvor at de er nøgne og faktisk har sex, men hvor at det er så irrelevant for selve tråden, at det let og elegant bliver sprunget over - der smider jeg (personligt) heller ikke et tag over, da det sender et misvisende billede af hvad tråden handler om. 
--> Eksempel (nøgenhed og fluff så det er kvalmende sødt)

Så ved at kende en smule til to karakterers dynamik sammen, kan man ofte danne sig en vag idé om hvordan trådene plejer at udfolde sig. Det er slet ikke altid sådan, overhovedet - man bliver sku overrasket, selv som RP'er. Men hvis nogle læste en Fabdamar tråd, og bagefter prikkede til mig ang. manglende tag over nøgenhed eller en hurtig quickie et eller andet sted i tråden, ville jeg virkelig have lyst til at påpege det er... forventet.

Det har jeg ingen ret til, og hvis konsensus er at det er et argument der ikke kan bruges, forstår jeg det godt. Jeg er måske også lidt mere inde i det (hele tiden), så har lidt hård hud på den front, efterhånden. 

I bow down to the general rules, if that's what we decide is nice for everyone 8)

EDIT: Bare en hurtig kommentar ang. procenterne. Jeg har intet problem med dem, men vil da stærkt opfordre folk til ikke at vælge fra, bare fordi der er en høj procent af et eller andet. Ligeså voldsomt og slibrigt som man kan skrive, ligeså wholesome kan de fleste også <3
Sparks

Sparks

Den vej - som viser vej!

3812
karakterer

Sparks 07.10.2020 15:16
Jeg synes det er en rigtig vigtig emne at tage op. Og jeg synes det vigtigt at diskutere, og man skal tage hensyn til hinanden. Så er helt enig med Que’s tiltag. Også at vi skal tage hensyn til hinanden i chatten, og forstå et stop og et nej nu synes jeg ikke det er sjovt at læse med mere i chatten.

Men jeg må ærlig sige, jeg føler mig også pludselig også hængt lidt op. 
Jeg er en meget seksuel person, og jeg kan godt lide at udforske både seksualitet i en tråd, i virkeligheden. Og jeg synes det er vildt fedt at bryde grænser. Derved ikke sagt at folk skal gøre det i mine tråde.
Så at folk vælger mig fra, ved plot at se min profil. På grund af nogle lidt sjove tiltag, det synes jeg virker voldsomt for mig. 

Vi skal alle sammen have lov til at være her. Om vi er for eller mod de forskellige måder at skrive på. Vi skal kunne tråde sammen alle sammen, (Også have lov til kun at tråde med nogle få, eller mange uden det skal være et problem). Vi er vel et voksen forum, hvor vi kan snakke åbent omkring tingene uden at de skal gemmes væk bag chats hvor folk bagtaler hinanden. 
Uden at nogen skal shames, uden nogen skal hænges ud, uden man føler at folk bliver presset ind i noget de ikke har lyst til. Og har brug for at flygte fra chatten fordi det er ubehageligt at være i den. 

Jeg elsker jer alle sammen, og jeg vil gerne alle have føler glæde ved at være her.
Men jeg synes lidt.. jeg føler at jeg også bliver ramt, fordi jeg elsker at være åben omkring sex, vold, og sensitive emner. 
IsolynHunter

IsolynHunter

170
karakter

IsolynHunter 07.10.2020 17:55
*Har opdaget hendes voldsomt indholds procent er omkring de 20%* Ups!

Spøg til side. Så synes jeg det er rigtig godt, hvis man skrev i den øverste del af ens svar, eller i starten af ens tråd. F.eks.:

Denne tråd indeholder nøgenhed.

Hvis nu vi tager eksemplet med at være i et badehus. De deltagende karakterer vil højst sandsynligvis være nøgne, hvilket mere eller mindre vil blive beskrevet, men der er ikke noget seksuelt i det, og derfor behøver det ikke i et tag.

Jeg har flere gange leget med tanken om at skrive om spontan abort (undskyld Freya! Jeg lover, jeg elsker dig <3), hvor jeg lidt havde overvejet, at tagge det som værende "voldsomt indhold", men alligevel skrive noget a la

Denne tråd indeholder spontan abort.

Netop fordi det er et voldsomt emne, men på en anden måde end hvis man f.eks. bliver såret i kamp. Så det ville være møgærgerligt, hvis en person, der godt kan tåle at læse om kamp med grafisk indhold i form af sår kommer til at læse den ovennævnte tråd, og så bliver utilpas eller decideret ked af det, fordi det var en helt anden form for voldsomt emne.

Med alt det her sagt, så tror jeg faktisk, jeg er mere fan af, at folk giver et par ords beskrivelse om, hvad der foregår, end at dele det op med tags som f.eks. sensitivt eller voldsomt. For igen, selvom vi laver en liste over sensitive emner, og bruger dette tag, så kan der stadig være et stort spektrum af emner som folk har det forskelligt med. Derfor synes jeg personligt det ville være lettere lige at skrive en fem ord som i eksemplerne, hvor man lige får en hurtig fornemmelse af, hvad man vil møde, hvis man læser hele tråden igennem.
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2333
karakterer

Venus 07.10.2020 18:03
Jeg kan umiddelbart rigtigt godt lide Isos forslag.

Jeg antager (ret mig endelig), at grunden til, folk har foreslået at tilføje endnu et tag, er, at de tags vi har nu i bund og grund virker for folk, for de emner, de dækker. Så at beholde den konstruktion virker som en god idé.

Hvis vi så tilføje sensitivt indhold til seksuelt indhold og voldsomt indhold som mulighed og giver mulighed for i så kort stikordsform som muligt at beskrive, hvad der gø tråden markeret, og bruger Ques guidelines, så tror jeg vi har dækket de fleste (givet ikke alle) tilfælde. For mig virker det som et virkeligt godt sted at starte. Hvad synes folk om det? Vi kan helt sikekrt tage emnet op igen jo og tilføje/fjerne/rette i det system.

Folk vil stadig skulle gå efter mavefornemmelsen når de tagger, hvis ques guidelines ikke helt dækker, men det føler jeg, folk er rimeligt gode til. Som der er blevet sagt af mange, så kan vi ikke stoppe alle, fra t læse noget, de ikke ville, desværre, men det her virker godt i mine ører.
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 07.10.2020 18:13
Jeg synes det lyder som et godt udgangspunkt 8D

- Ved fx "mørke emner" kan det sagtens være der skal tilføjes lidt flere eksempler, jeg indrømmer blankt at jeg bare tyvstjal alt Hope skrev og tilføjede lidt xD Men det tænker jeg måske også lidt mere er op til admin staben ^^
Hope

Hope

1023
karakterer

Hope 07.10.2020 18:14

Jeg indrømmer blankt at jeg bare tyvstjal alt Hope skrev

I WANT PUNISHMENT! <3 <3 <3 <3 <3 <3
IsolynHunter

IsolynHunter

170
karakter

IsolynHunter 07.10.2020 18:14
Synes også det (Venus forslag) lyder som en god ting at prøve af :)

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Krystal , Leviathan
Lige nu: 3 | I dag: 8