Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Lysets Kriger, Prins af Isenwald

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 29.09.2020 15:24
Alexander gav sin mor et strengt blik som ømhed og ørhed pludselig forlod hans muskler og lemmer. Han var taknemmelig for at få løftet sin byrde, det kunne han ikke nægte, men hans mor var ikke ligefrem i sin bedste alder længere, og Alexander forventede optimistisk ikke, at det skulle have plaget ham mere end et par dage.. Men det gjorde selvfølgelig der var mindre for Thalia at tage sig af, for han kunne stoppe hende, lige så lidt som han havde kunne stoppe sin moder.

Så Alexander sagde ikke noget, men lod sig blot falde tilbage mod puderne, og nød den nyfundne lethed i hans krop. Det var mærkeligt så pludseligt at fornemme hvor ondt han egentlig havde haft.
Den unge prins nikkede let til Veronas ord. "Der kan jeg ikke nægte... og jeg er glad for dine jægere fandt mig da de gjorde, selvom biddet gjorde dem bekymrede. Men.." nu var vel så godt et tidspunkt at få det sagt som noget "selvom jeg ikke så bæstet tydeligt, så ved jeg det ikke var en vareulv.. Jeg ved den ikke var forbandet" fortalte han, og søgte hans mors øjne med et sigende blik. 
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Fyrstinde af Isenwald-slægten

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 48 år

Højde / 173 cm

Erforias 30.09.2020 20:00
Alexanders blik gik ikke forbi hans mor, og Verona skulle nok dele det ud til nogle andre senere, sandsynligvis. Hun var mere hårdfør end hun så ud til, selvom hun heller ikke var så ung, som hun havde været. 
Skader tog dog oftest sig kortere at komme sig over når det var delt ud på flere folk.

Det varmede at Alexander lod til at live lidt op igen, og faktisk lade sig slappe af. Heldigvis lod det ikke til at hun skulle sikre sig at han blev i sengen endnu, det kunne være det kom om en uge. "Jeg er stadig utroligt taknemmelig over du blev fundet." hendes blik blev snævert som han snakkede om ikke varulven. Han kunne vel ikke mene det hun troede?! Den pligt behøvede han ikke bære... "Hvad mener du med at du ved at den ikke var forbandet...?" Ved alle de gode guder, lad ham ikke have evnen, han har nok på hans skuldre som det er!
Hvor meget en gave forbandelsens syn var for folket, var det nærmest lige så ofte en forbandelse for dem der bar den.
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 02.10.2020 21:49
Alexander mærkede sin hals snøre sig sammen ved Veronas reaktion, der snævre blik, og det trukkede spørgsmål. Åh nej. Nej nej nej! Han havde haft ret. Astrid havde haft ret. Hendes ord rungede i hans hoved. 

”Er du sikker på du vil have, at hun ved det?”

Nej det var han ikke. Det havde han aldrig været, men han havde altid tænkt det var uundgåeligt, at det var nødvendigt. Nu var han ikke længere så sikker.
Alexander sank en klump. Hans mor ville vide han ikke selv var forbandet allerede. "Fordi.. den ikke var stor nok til det. Selv i mørket var jeg ikke i tvivl. Jeg, jeg har studeret flere af familiens bøger, og selv en hvalp burde have været større" løg han, og brugte al den energi han havde tilbage til at gøre sin stemme fast.
Øjeblikket var kommet, og han havde ikke haft hjertet til det. Han havde fulgt Astrids råd, men samtidig viste han, at Arya ville være skuffet.. Og han kunne ikke benægte følelsen af skam der strammede i hans bryst.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 48 år

Højde / 173 cm

Erforias 06.10.2020 15:19
"Alexander Teodor Perrin, nu er ikke tidspunktet til at komme med halve sandheder" Lød det mere strengt fra Verona end tiltænkt. Selvom han fik mere styr over sin stemme, gik det ikke hende forbi at han forsøgte at skrifte emne. For selvom det kom fra et godt sted at han lod til at ville skærme hende fra smerte, så var det virkelig ikke det rigtige emne at gøre det med. 
Men i stedet fandt hun hans hånd og gav den et et klem. Nu med et noget mildere udtryk på hendes ansigt. Hvis han havde evnen så ville hun hellere sikre at han fik bare en mild forståelse af hvad den betød, og forhåbentlig få ham til at se at han ikke behøvede at jage de forbandede.

"Min skat, det lyder som der er noget du gerne vil fortælle mig?" Det var nok ikke helt sandt at han ville, han lod mere til at være fanget mellem om han burde eller ej. For selvom Verona kunne have spurgt direkte, så var dette noget hendes søn selv blev nødt til at overkomme. "Det er min pligt som din mor at bekymre mig for dig, ligesom jeg bekymre mig for dine søstre" Selvom de ofte kunne klare sig selv, så var lå det altid under overfladen. Hun holdt for meget af dem til at lade vær.
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 06.10.2020 17:44
Alexander forsvandt længere og længere ned i sengen med hver stavelse, som hans mor brugte hans fulde navn og gjorde det helt tydeligt, at hun ikke købte hans halve forklaring. Hans løgn strammere sig ind om ham, og den skamfuld knude i hans bryst voksede og spredte sig til hans mave.

Veronas hånd om hans og formildede udtryk fik den dog til at løsne en anelse igen. Nok til at han sank en klump og forsøgte at svarer.
"mor jeg.. Undskyld" han rømmede sig en smule "jeg har vist det.. Siden i vinters, da du kaldte mig hjem efter ordenens fald" indrømmede han langsomt og gnuppede sine øjne.
"Jeg ved jeg burde have sagt noget, men.." han gik i stå og rystede bare på hoved i stedet. Hans undskyldninger var irrelevante. Han burde have sagt noget, punktum.
Alexander sukkede tungt. 
"jeg så uret.." indrømmede han. Det forbandede ur. Det havde været i familien i generationer, og som børn var Isenwaldsne blevet fortalt historier om uret i stuen, og den forbandelse der hvilede over det.. Han havde aldrig troet det faktisk var forbandet!
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 48 år

Højde / 173 cm

Erforias 08.10.2020 11:37
Selvom det meste af Veronas væsen kaldte på at sige at alt nok skulle gå, og at det ikke var et problem, lod hun sin tale ud. Det havde været en kende tåbeligt at han ikke havde sagt noget tidligere, både for hans men også for hendes skyld. Det var ikke ligefrem en evne som var nem at forstå nuancerne af, selv for en bøgernes ven som Alexander. 

"Du sagde noget nu og ikke senere." svarede hun til hans hovedrysten. Jo det havde været bedre han havde sagt noget da han havde oplevet det, men i det mindste havde han nået slå for mange knuder om det.
Et lille smil fandt vej til hendes læber. "Vidste du at uret var det første jeg så med synet?" hun gav hans hånd et klem. Uret var på ingen måde farligt, ellers ville det ikke stå i stuen i Isenborg, det viste tiden forskelligt for folk som så på det. Hvordan var dog meget forskelligt, nogen mente det talte ned til en ulykke for den person der så det, men intet var bevist.
Verona satte sig på sengekanten "Jeg var på besøg for at hilse på Cordelia og hendes familie, hvor jeg så endte med et spørge hvorfor uret lyste" hun sukkede let rystende på hovedet. "Min far blev ligbleg i hovedet og alle så pludselig på mig" Ikke at det lød til at Alexanders oplevelse havde været meget bedre.

Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 15.10.2020 17:12
Alexander skar en grimasse ved sin moders ord "Kun fordi du ikke gav mig noget valg" protesterede han svagt. Selvom han havde været ved at bringe det op selv, så kunne han ikke nægte, at han havde fået kolde fødder, og forsøgte at trække i land. Det var ikke hans stolteste øjeblik.

"Nej?" bekræftede Alexander spørgende, og rykkede sig en smule, så der var bedre plads til hans mor kunne sidde. Selvom Sengen var bred og rummelig, lå Alexander en smule på tværs i den, for at hans fødder ikke stak udover kanten. De færreste senge var lavet til folk på Alexanders højde, og han havde brugt den så sjældent, at det aldrig havde givet mening for ham at nævne det.

Den unge prins lyttede til Veronas fortælling, og et svagt smil fandt vej til hans læber "Lyder ikke til du var så gammel da det skete?" spurgte han først, inden smilet falmede en smule igen.
"Men.. hvad skete der så?" 
Det var svært at få spørgsmålet over sine læber, for Alexander viste at han næppe ville bryde sig om svaret. Et svar der ville blive et pejlemærke for hans egen fremtid.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 48 år

Højde / 173 cm

Erforias 18.10.2020 20:01
Verona rystede kort på hovedet "Du ville have gjort det samme i mit sted" For han havde som sådan ret, men han ville have sagt det var hun sikker på. Hun havde bare ikke været tålmodig nok til at vente på det, det var trods alt hende der havde reageret på en måde der havde fået ham til at trække i land, det var hun ganske sikker på.

Hun noterede at de nok burde skaffe en lidt længere seng til Alexander, for selvom han lagde skjul på det så var han nok for lang til den.
"Nej, jeg havde lige haft min 14 års fødselsdag" forklarede hun med et mildt smil, det havde været noget af et postyr, "Jeg blev bedt om at tage et valg jeg ærligt ikke helt forstod på det tidspunkt." Hun gav hans hånd et blidt klem, forhåbentlig ville han have bedre mulighed for at tænke det igennem bedre end hun havde. "Min far spurgte om jeg ville hjælpe min mor med hendes arbejde, eller jeg ville fortsætte med at hjælpe min far." Alexanders mormor havde tidligere stået for jægerne som Verona nu gjorde, og hvordan kunne hun hun andet end ønske at bruge tid med den mor hun selv så sjældent så?
"Så på et tidspunkt vil jeg gerne have dig til at tage et valg, men det bliver ikke i dag eller i morgen. Sådan et valg skal ikke tages let." Det havde hun lært på den hårde måde.
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 23.10.2020 13:17
Alexander skar en lille grimasse ved sin moders ord, for han viste hun havde så evigt ret i sine ord. Han havde uden tvivl gjort det samme i hendes sted, men han havde heller ikke rigtig haft andet forsvar, svagt som det var. Hun havde skåret lige igennem det, uden problemer.

Den unge prins lyttede til sin moders fortælling, og hans øjenbryn trak sig sammen, dybe rynker fremtrædende på hans pande. Og hans hjerte sank. Han var ikke i tvivl om at han ville være sprunget lige så villigt på, hvis sammen valg havde været fremsat for ham, dengang han forlod Medanien. Lysets hær ville næppe have virket attraktivt ved siden af tanken om at bruge mere tid med sin mor.
Den unge prins gengældte Veronas klem om hans hånd, og holdt hendes tæt for en stund. Selv nu, med vægten og forståelse for det valg han stod overfor, mærkede han stadig sin moders nærhed trække ham i den retning.
"Til foråret?" foreslog han forsigtigt. Det ville give ham tid. Tid til at rede trådene ud med Dinah. Tid til at snakke med Arya og.. tid til at gøre hvad der ville blive nødvendigt.
"Men.. der er næppe meget valg, er der? Det er familiens pligt.. Og hverken Astrids eller Thalia har fået arven".
Heldigvis.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 48 år

Højde / 173 cm

Erforias 27.10.2020 19:17
En blid undskyldende kærtegning fulgte, samt et blik med milde øjne, grimassen Alexander havde lavet. Det havde ikke været venligt af Verona at tvinge ham ud med sandheden, men for både hans og hendes bedste havde det føltes nødvendigt. Heldigvis lod det at hendes søn var nogenlunde enig med hende.

Verona nikkede lidt til hans forslag "Inden et år og en dag." Det gav dem begge noget betænknings tid, samt en mulighed for at få sat tingene lidt mere i perspektiv. Noget de begge ville få brug for, måske hende mere end ham.
"Der er altid dine fætre og kusiner, Elvira har efterhånden styr på det." Jo Elvira var ikke den perfekte kandidat, men evnen var der stadig og ikke gået tabt. Af sine søskende var Verona den med evnen, men det stoppede ikke hendes nevøer og niecer fra at kunne få evnen. 
Sandheden var dog stadig at Alexander nok ville være et bedre bud på en der kunne lede ordenen. Han havde et varmere hjerte end sin kusine.
"Sander, hvis du har brug for mere hvile så sig til, jeg ved at det her er meget at tænke på."
for det var det i sandhed. Samt hun havde fået en idé til noget hun gerne ville gøre for ham.
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 06.11.2020 23:13
Alexander nikkede tungt. Et år og en dag. Det var poetisk, typisk hans mor. Det virkede som lang tid, men hans mave knugede sig stadig sammen ved tanken. En måned tog hurtigt den næste, og han frygtede foråret kun ville komme igen alt for tidligt! Han var nød til at forhold sig til det før hellere end senere. Men ikke nu. Lige nu, skulle han hvile.
Øjnene gled i som den unge prins slap noget af spændingen der havde bygget sig op i ham. Det nyttede ikke noget at spekulere over fremtiden nu. "Elvira har styr på det" gentog han lavmælt, men uden meget overbevisning. Han havde aldrig rigtig brudt sig om sin kusine Elvira. Han kunne ved guderne ikke fortælle hvorfor, men han havde altid fået en dårlig fornemmelse af hende. Men det var nok blevet bedre med årene. Det var trods alt længe siden.

Veronas ord, fik det til at trække en smule på Alexanders smilebånd. "Jeg tænker jeg for al tid i verden til at hvile det næste stykke tid mor" sagde han, og gav hendes hånd et lille klem. Han tænkte det nok var optimistisk at tro han ville være ude af senge før om et par dage tidligst, og selv der mistænkte han sin mor for at gøre sit, for at han blev liggende en del længere end det. Forhåbentlig kunne de finde et kompromis, men Alexander havde næppe havde næppe et stærkt nok forhandlingsgrundlag, til at kunne forlade Isenborg før det blev absolut nødvendigt.
Desuden... så var det rart at være hjemme.
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 48 år

Højde / 173 cm

Erforias 17.11.2020 18:48
Det klingede hult som Alexander svarede, Elvira havde altid været en.. størrelse. Selv i Veronas bog, men hun var familie, familie der havde valgt en pligt som var nødvendig men nådesløs.
Hun kunne ikke helt sætte en finger på det, men den smule mistro Alexander havde udvist havde sat sit præg. 
Hun måtte nok sande at hun måtte se Elivira an næste gang de mødtes, alt burde ikke være tabt trods en upraktisk personlighed. Selvom det ikke ligefrem havde været gode tider under Kjartan, hans krig mod de forbandede han kostet utroligt dyrt for begge sider.

Dog manede det lille smil de værste tanker om fremtiden væk for nu. "Sandt nok, om jeg personligt skal binde dig til sengen." lød det med lidt morskab i stemmen, selvom de begge vidste at hun kunne finde på det hvis det føltes nødvendigt. "Men, det er nok bedst du får lidt mere hvile nu, jeg skal nok sørge for noget af de ting du bedst kan lide kommer op til dig" Smilede hun og gav hans hånd et klem før hun rejste sig, lidt frugt grød gjorde altid godt. "Jeg kigger til dig igen i morgen tidlig, og ellers kalder du bare." Hvorefter hun plantede et kys på hans pande, og gjorde mine til at forlade ham for nu, medmindre han gjorde nogle protester. 
Hun havde en overraskelse hun skulle hente noget tidligere end hun først havde planlagt.
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 20.11.2020 09:13
Veronas ord fik et lille, vidende smil frem på kanten af Alexanders læber. Han havde forventet hun kunne finde på noget i den stil, men der var også noget beroligende ved at hører det sagt. Han kendte stadig sin mor. Og alt modstand mod hendes vilje var nyttesløs. Så han kunne lige så godt blive liggende. 

"Jeg skal nok hvile mor.. Jeg går ikke nogle steder, før jeg er klar" lovede han, og som for at give vægt til sine ord, lod han sig synke længere ned under dynen. Det var et nemt løfte at give nu, hvor trætheden var tung og lettelsen over at være hjemme stærk. Det skulle nok blive sværere, som rastløsheden satte ind.

"Jeg skal nok give lyd hvis jeg mangler noget" hans smil voksede en smule, i bredte og i intensitet. Tjenerne skulle nok være lydhør efter ham, selvom han ikke var i tvivl om at hans mor ville bringe alt personligt hvis hun kunne. Alexander lukkede øjnene som hans mor kyssede hans pande, og holdt dem lukket, med et varmt suk. "Godnat mor" sagde han, og holdt øjnene lukket til han hørte døren lukke efter hende. Han var udmattet, men han var ikke helt klar til at sove mere endnu. Men hans moder ville nok have det bedre hvis hun troede han sov.
Thalia af Isenwald

Thalia af Isenwald

Fyrstedatter | Prinsesse af Isenwald

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 23 år

Højde / 163 cm

Xenwia 22.11.2020 03:10
Det var ikke underligt at Thalia’s første tanke have været at se til sin bror, så snart hun den følgende morgen var vågnet. Mareridtene havde præget endnu en nat, stærkere end mange af de andre – måske fordi hun havde været så udmattet. Kun hendes løfte til Alexander havde holdt hende i fra at søge til hans værelse, da hun samme nat var vågnet. Nu var det en ny dag og hun var nødt til at tjekke om han faktisk var hjemme igen, men også om skaderne var virkelige eller om de bare havde været en del af mareridtene.
Det havde været pinefuldt at være tvunget til at indtage maden foran sig, ikke bare at følge sit ønske om at tjekke om hvad var virkelighed og hvad var hjernespind. Da hun endelig havde kunnet komme til storebrorens værelse, havde deres moders stemme lydt inde fra værelset. Hånden slap sit tag i håndtaget, mens panden forsigtigt lagde sig mod det mørke træ. Hun burde ikke have stået og lyttet ved døren, meget af deres samtale forstummede alligevel mod døren, men Thalia kunne ikke få sig selv til at forlade døren. Alexsander’s stemme.
Han var faktisk hér, hjemme hos dem der elskede ham højest. Den boblende glæde blev tynget ned af den isklump der lod sig danne i maven. Når den ene ting havde vist sig at være sand, så det også virkelighed de skader der havde hærget den unge prins også ved hans ankomst til borgen.

En puslen lød inde fra værelset, tvang panden fra dørens flade. Hænderne lukkede sig omkring kjolens skørt og løftede det af vejen for støvlerne. Med hastige skridt søgte hun skjul i nærmeste tilstødende værelse. Ventende til hun var sikker på, at Verona ikke længere var på Alexanders værelse eller gangen foran.
Så snart kysten virkede klar, skyndte hun sig tilbage foran samme dør hun var flygtet fra. Med tre bank, to hurtige og et langsomt slog Thalia knoerne mod træet. Uden at afvente et kom ind, blev håndtaget drejet. ”Teo?” spurgte hun halvt inde på værelset, lavt nok til ikke at vække ham skulle han sove og højt nok til at han hvis vågen ville hører hende.

~ The price of having a soft heart is feeling the world's pain ~
Verona L A af Isenwald

Verona L A af Isenwald

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 48 år

Højde / 173 cm

Erforias 22.11.2020 15:04
"Det er godt min skat." smilede Verona til sin søn, den sande kamp med at få ham til at tage det roligt ville komme senere, men det var godt at han var villig til at komme sig for nu. 
"Sov godt Sander." lød det stille før hun forlod hans værelse og lukkede døren bag sig. Et lettelsens suk forlod hendes læber, Alexander skulle nok komme sig men frygten for at det kunne gå galt lurerede stadig i baggrunden.
Efter et par skridt stoppede hun op som en tjener gik meget søgende forbi, en af de tjenere som skulle have holdt øje med Thalia. Et lille smil prydede fyrstindens læber, åh søde godhjertede Thalia.
"Thalia, hvis du kan høre mig, så se du bare til din bror, han er næppe faldet i søvn endnu." Hvis hun kendte sin datter ret skjulte hun sig i nærheden, men præcist hvor vidste hun ikke, samt hun havde ikke i sinde at finde ud af det.
I stedet forlod hun gangen, Alexanders overraskelse ville stadig kræve noget arbejde at skaffe, samt hun ville nok selv være nødt til at tage ud og hente den i morgen. 
Thalia ville have styr på skaderne, det var Verona sikker på.

Verona L A af Isenwald har forladt tråden.

Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 22.11.2020 19:36
Alexander nåde ikke at få mange rolige ensomme sekunder, før det bankede på døren igen. Han lukkede hurtigt øjnene, i tilfælde af det var Verona der kom igen, men stemmen der fulgte, fik ham hurtigt til at åbne dem igen.
"Thali" svarede han varmt, og brugte den raske hånd til at skubbe sig op at sidde igen "Er det allerede morgen?" spurgte han, med et svagt smil på læben, og holdt blikket på hende. Deres mor havde nok ikke ladt hende ind hvis det ikke var tilfældet, men han var nød til at spørger for en sikkerheds skyld! Og hans snak med Verona havde næppe gjort noget hverken fra eller til på hans tidsfornemmelse.

Men en smule besvær skubbede Alexander sin pude op i ryggen, og lænede sig tilbage mod den, så han kunne sidde op, uden at skulle anstenge sig for meget. Nok havde han ikke kunne skjule noget for sin mor, men han kunne forsøge med Thalia. Skjule bare lidt af sin træthed, af hvad der var sket. Hun havde allerede reddet hans liv, og han ønskede intet mere end at fjerne den byrde hans hjemkomst havde lagt på hendes spinkle skuldre. Eller så bare lette den en smule, om han kunne.

Alexander ventede til Thalia kom hen til sengen, og om end han så træt ud, var det varme smil på hans læber ægte. "Har du sovet godt og genvundet din styrke?" spurgte han, blidt og bekymret. Han viste han ville få svært ved at stoppe hende længere end han allerede havde, men han håbede stadig hun ikke ville overanstrenge sig, nu han var udenfor livsfare.
Thalia af Isenwald

Thalia af Isenwald

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 23 år

Højde / 163 cm

Xenwia 26.11.2020 02:33
Det var tåbeligt at tro man kunne gemme sig fra en, som der havde øjne i nakken, men i stedet for at tage det alt for tungt til hjertet, fik Verona’s ord kun sin datter til at trække på lidt smilebåndet. Deres moders skikkelse var derfor heller ikke forsvundet fuldkommen ude af syne inden, at Thalia havde trådt ind til Alexander.
Så snart døren lukkede tæt i bag hendes ryg, var hun med så hurtige skridt det kunne lade sig gøre, henne ved sengen. Kun akkurat ikke tids nok til at kunne hjælpe ham op at sidde eller med puden, til hendes store ærgrelse.
Efter at have taget plads på sengens kant, skævede hun i retning af vinduerne der stadig var dækkede af de tunge gardiner. ”Den er omkring middag,-” svarede hun med et lille nik, inden hele udtrykket blev beklagende, til hun lignede en stor undskyldning siddende på sengetæppet ”Jeg ville være kommet her ind tidligere, men jeg vågnede sent. Jeg tror mor har bedt om at lade mig sove, til jeg selv vågnede. Derudover så måtte jeg ikke komme herind, førend jeg havde spist bare lidt. Det er altså svært at spise når kroppen er spændt. Det kunne jo have været en drøm, at du faktisk var her...” blikket flyttede sig fra det tunge stof, tilbage mod Alexanders siddende position ”Det er dejligt vejr i dag, ikke en sky på himlen, kun solskin. Jeg tror Isari tilsmiler at du er hjemme igen.” med de ord lyste hun op i et smil der med lethed nåede begge øjne, kun for at falme en anelse ved spørgsmålet om hun havde sovet godt.
”Hvis jeg siger ja, vil du så lade mig tilse din skulder? Du må have sovet forfærdeligt med den, undskyld jeg ikke kunne heale den i går Teo.” svarede hun, pænt vigende udenom at svare på det med søvnen. Thalia var mindst lige så dårlig til at lyve overfor sine ældre søskende, som hun havde været overfor begge deres forældre.
Løgne var alligevel også så svære at holde styr på, særligt hvis man skulle lyve overfor flere.

Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 08.12.2020 11:47
Alexander lyttede til sin lillesøsters ord, og mærkede et skyl af lettelse over at høre, at hun var blevet passet på, trods hendes ihærdige iver. "Thali, din indsats i går gjorde jeg sov som en sten. Så jeg havde alligevel ikke været vågen hvis du var kommet ind tidligere" sagde han fortrøstningsfuld og lagde sin hånd på hendes, for at give den et klem. Hans ord blev understreget af gestussen, for der var markant mere styrke i hans klem end der havde været bare dagen forinden. Ikke at det havde krævet meget. 
Den unge prins søgte Thalias blik "Men jeg er her, Thalia, og jeg er i live! Det er ikke en drøm" lovede han hende med et lille smil "Og jeg har det efter omstændighederne fantastisk, takket være dig" tilføjede han sikkert og med al den munterhed han kunne præsterer. Det var sande ord. Han turer ikke tænkte på hvordan situationen havde været, hvis Thalia ikke havde været der.

Med en smule grynten, og uden tvivl med lidt hjælp fra Thalia, flyttede Alexander den stadig skadede arm om, så den lå indover hans krop. Hævelsen var faldet en smule, men den så stadig ikke alt for godt ud. "Du har sovet, du har spist, og selv hvis jeg sagde nej, ville du bare liste dig herind så snart jeg faldt i søvn igen" drillede han en smule, men fulgte det op med et nik som tegn på at hun kunne helbrede den. Han ville lyve hvis han sagde han ikke ønskede den dunkende smerte og ømhed væk, og Thalia virkede frisk nok. Desuden.. så var han sikker på de kunne snakke mere roligt sammen når det var overstået, måske endda snakke om noget andet end hans tilstand.
Thalia af Isenwald

Thalia af Isenwald

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 23 år

Højde / 163 cm

Xenwia 09.12.2020 03:55
Man kunne nærmest se hvordan store brorens forsikrende ord, gik den mørkhåret prinsesse til at vokse mindst 5 centimeter, mens stoltheden strålede fra hele hendes ansigtsmimik.
Jovist var Thalia da godt klar over hendes evner ikke var ingen ting, men de var jo heller noget ekstraordinært. Det til trods så havde hun aldrig været mere lykkelig for lige netop de evner, for Guderne ville vide at skulle Isenwald prinsen overkomme alle skaderne på egen hånd, så ville han måske have tabt kampen. En dyster tanke, som Thalia skyndte sig at udslette inden den kunne nå at slå rod i sindet.
”Og nu sørger vi for du bliver fuldkommen i tiptop stand igen.” kvidrede Thalia muntert ud uden helt at slippe de varme brune øjne. Imens en sørgmodigt indre stemme undlod ikke at komme med en stikpille. Mindede hende insisterende på at alt hun kunne tage fra ham, var den fysiske smerte og skade, det var for sent at råde bod på de mentale skader.

Nænsomt hjalp hun med at flytte på armen til en mere fremkommelig position. En tynd streg tegnede sig hen over panden, da skulderen blev taget i nærmere øjesyn. Hævelsen havde heldigvis lagt sig en anelse, havde det derimod været omvendt ville den lille eftertænksomme fuge, have fulgt de lyse øjne som bekymring ville sætte sig i dem. Thalia løftede blikket fra armene, for at skæve til ham med mundvigene trækkende sig op i et lille lusket smil ”Kun fordi jeg ved det ville hjælpe dig.” indrømmede hun. Han kendte hende alt for godt.
Begge hænder lagde sig over skaden i skulderen, påpasselig med ikke at trykke ned. Med lukkede øjne blev armen brændpunkt for alt hendes fokus, til hun var sikker på den ikke længere voldte Alexander smerte og anden ubehag. Det var stadig med stor forsigtighed hænderne blev flyttet tilbage og lagde sig i skødet ”Teo? Inden du rejser...-” en tøvende pause pressede sig ind, mens øjnene sænkede sig til fingrenes restløse pillen ved hinanden ”- Vil du så ikke lære mig noget forsvar? Det er bare fordi, jeg har jo ikke altid min bue på mig og den er jo ikke særlig nyttig tæt på.” spørgsmålet var der som sådan intet besynderligt i, havde det ikke været fordi den ellers fine stemme dirrede let, under de tårer der truede med at snige sig ind i øjenkrogene og gjorde de blå øjne glasblanke.

Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 17.12.2020 17:03
Alexander så mere end tilfreds til, som Thalia rankede sig for hans blik. Det var en selvsikkerhed og stolthed han kun undede hende alt for meget, men så alt, alt for lidt. Thalia var en fantastisk og kompetent kvinde, en faktum det nogen gange lod til alle så, udover hende selv.

Som Thalia lagde hænderne på sin storebrors arm, bed han tænderne en smule sammen, i forventning på smerte. Ingen kom dog, da Thalia var mere end forsigtig, og i stedet slap spændingen i hans kæbe, med et langt, lettet suk. Han gav hende den tid hun havde brug for, og da hun igen fjernede hænderne, fleksede han fingrene med et tilfreds mine, inden han rullede forsigtigt med skuldrene.
Alt var i skønneste orden. Ikke så meget som en øm muskel var efterladt tilbage mellem Thalias enorme indsats, og hans moders insisterende hjælp. Endelig var han fik til at gøre noget han havde længtes efter så længe.

Alexander lænede sig frem, og omfavnede sin lillesøster tæt.

"Tusinde, tusinde tak Thali" sagde han stille, og kunne ikke undgå at lyde en smule grødet, som lettede tårer pressede sig på. Han var hjemme, han var i live, han var okay, og han havde sin familie omkring sig. Det var en større gave end noget andet i verden.
Lettelsen der fyldte i ham var næsten nok til at lade ham overhører skælven i hendes stemme... næsten. Han gav hende et tæt klem "Det vil jeg. Det lover jeg..." han slap hende kun langsomt, en hånd stadig på hendes skulder "Men.. hvorfor har du brug for jeg lærer dig det?"spurgte han så blidt som han kunne. Han ville ikke tvinge svaret ud af hende, eller betinge sin hjælp på svaret. Men med tårerne langsomt fyldende hendes øjenkroge, så var han nød til at spørger.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Echo, Lux
Lige nu: 2 | I dag: 12