Hobbit 06.07.2020 17:18
Nemesis smilede, taknemmelig for at hendes spørgsmål ikke var blevet taget som et negativt træk af hendes karakter. Normalvis stilte hun for mange spørgsmål. Hun spurgte altid hvorfor. Det burde en anstændig og høflig pige som hende ikke gøre. Nysgerrighed var en ting, men at stille spørgsmålstegn var ikke nær så positivt set. Specielt ikke i hendes familie. Ikke som det eneste barn som skulle bringe familien videre. Deres eneste chance.Så det betød meget mere for hende end først antaget, at han sagde det, og ikke mindst lod til at mene det. "Håber jeg De fortsætter med." pointerede hun, og tog noget mere af vinen, således at glasset snart var tomt. Hun drak ikke hurtigt, men hun havde heller aldrig helt forstået konceptet bag at drikke meget alkohol.
Nemesis nikkede forstående. Han havde virket til virkelig at leve sig ind i det. Virkelig ind i det. "Det er hvad gør historierne gode, må jeg sige. Tak, for den. Jeg høre ikke så mange historier, eller eventyr ville min familie nok mere kalde det." De levede af fakta. Det var også nødvendigt at det var hvad gik videre! Nemesis måtte lærer mere eller mindre alt hvad angik sprog, tal og lignende. Men eventyr var for småbørn og ikke noget at koncentrere sig om. Desværre.
Nemesis vendte blikket tilbage til himlen og mærkede trætheden melde sig en smule. Noget hun forsøgte at skjule, ved at rømme sig og i stedet drak det sidste af vinen i glasset.
Distributor of fortune, neither good nor bad, simply in due proportion to each according to what was deserved
Krystallandet