Blæksprutten 01.09.2019 22:13
Folk turde ikke skyde ham oppe fra træbalkonerne, fordi han klamrede sig til den næsten bevidstløse kvinde, og folk nede på skovbunden, turde ikke nærme sig ham, fordi han satte hendes elskede urtekniv op mod hendes hals, truende om, at han ville stikke hul i struben på hende, hvis de tog springet. Bladet skinnede skarpt, og såvel gjorde de røde, sygelige øjne, han sendte dem når han fik øjenkontakt med skovelverne, der forsøgte at komme hende til undsætning. Sibal formåede at zigzagge sig ud af de største trusler, og først da han søgte længere væk fra skovfortet og træhytterne, placeret højt såvel som lavt i skoven, trak han hende ind til sig op ad et træ, for at forsøge at kommunikere med hende. Han kunne høre hvordan hun gispede døsigt efter vejrtrækning, såvel som hun dinglede i hans arme, advarende om, at det var ved at sortne for hendes øjne. Han kunne ikke bare slæbe hende efter sig mere, men måtte løfte hende op fra nu af.
“Jeg lader dig gå. Men først når jeg er i sikkerhed” Svarede han, i håb om at få hendes forståelse, og at hun ville være lidt mere medgørlig fra nu af. Han så spørgende på hende, men her var det allerede for sent. Hun var allerede besvimet, og helt væk, faktisk! Pis... Hun kunne ikke vise ham vej sådan her! Så... Som en hvid brud løftede han hende op i sine stærke armene og, bar hende længere ind i Lindeskoven, helt uden at vide hvor nord eller syd var. Han skulle bare væk.
Lindeskoven, hvis smukke, gamle træer, var så store og snørklede, at de var lette at gemme sig ved. Men Sibal gemte sig i hvert fald ikke alt for tæt på byen, før han var sikker på, at han var langt nok væk. Derfor standsede han først, da han var begyndt at synes, at det blev for anstrengene at løbe med den ellers kun 45 kg tunge elverkvinde i armene.
Uden Sibal vidste af det, havde han styret dem i den helt gale retning, i forhold til hvor han sidst havde mistet sin søster. De var på vej mod havet, som dog stadig var flere dage væk. Men nu var den værste fare da overstået... Han var væk fra vagterne, og Isiodith lå bevidstløs og dinglede i hans favn... Det gav ham forhåbentligt tid nok til at slå lejr, tænkte han træt, inden han fandt sig et perfekt træ langs sølvfloden, hvor rødderne stak højt op ad jorden, og gemte på en hulning nede i skovbunden, hvor han kunne ligge hende ned i skjul. Jorden var også mosset her, og der var lige plads nok til, at Sibal også kunne ligge der, når nåede der til, hvor han skulle hvile.
Men mens der endnu var lys, der trængte igennem de mægtige trækroner, brugte han tiden for at samle mad sammen og finde ferskvand, som hun kunne styrke sig på, når hun vågnede... Han fandt bær og svampe af forskellige slags, som han ikke vidste var spiselige eller giftige... men det vidste hun måske. Sibal var jo mørkelver, så han havde den fordel, at han kunne se i mørke og kunne frit spise af naturens giftige planter... Heh... en skøn fluesvampesuppe kunne han sagtens fortære netop nu, hvis det skulle være...
Føden samlede han nydeligt på et stort blad og stillede det frem til hende, og regnvand, som havde samlet sig i huller i træerne, samlede han op i vandskindet, som han havde hængene i sit bælte. Herefter satte han sig mageligt i deres skjulested for at hvile, alt imens han kiggede på hende sove, indtil hun ville vågne op...
Granny 01.09.2019 22:46
I Isiodiths dybe søvn bemærkede hun hverken, hvordan mørkelveren forlod hende eller kom tilbage og over dem, begyndte nattens mørke at finde sig til rette, som solen sagde farvel til dagen. Uvidende om, hvordan jagten havde eskaleret til tilråbene og befalingerne fra Elverlys vagter, samt hvordan Sibalghym havde båret hende dybt ind i Lindeskoven, til flodens bred, der strakte sig uendeligt, forblev Isiodith i sin dybe søvn, indtil månen havde sat sig mageligt tilrette på den sorte nattehimmel og kunne betragte dem fra oven. Som Isiodith langsomt fandt vej tilbage ud af mørket og ind i de vågnes verden, var det først mosset under hendes magre og svagelige skikkelse, der lod hende vide, at ikke alting var, som det burde være. Hendes hvide hænder mærkede, hvordan underlaget var fremmet og realisationen over det mærkværdige, sendte en bølge af adrenalin fra hendes galoperende hjerte og ud til resten af hendes krop. Ultimativt var det det, som fik hende til at åbne de isblå øjne, og synet der mødte hende, fik hende til at kæmpe sig vej op at sidde.
De isblå øjne skød rundt i Isiodiths omgivelser, som søgte de svar på, hvorhenne hun var, men da de ikke syntes at finde dem, fæstnede de sig i stedet på Sibalghym. Stadig bankede hendes hjerte nervøst, men til trods for hendes døsige, ja næsten svagelige krop, var hendes øjne kun skarpe og udfordrende. Som befalede hun ham, at møde hendes blik; og ikke mindst hende.
”Hvor har du ført mig hen?”, spurgte hun, som hun pressede sin ryg op mod hulens jordryg, væk fra mørkelverens skikkelse. ”Hvorfor har du ført mig herud? Du kunne have ladet mig blive i mit hjem!”, udbrød hun dernæst, uden at give Sibalghym mulighed for at besvare hendes første spørgsmål. For blot et øjeblik gnistrede de isblå øjne sårbart, men ligeså hurtigt som det var kommet, ligeså hurtigt forsvandt det. Allerede havde Isiodith blottet sig for den kønne mørkelver og hendes Gudinde skulle vide, at det aldrig ville gentage sig.
Pludselig sprang mindet om deres kys ind i hendes tankestrøm og ufrivilligt spredte en rosa farve sig henover den blege hud. Den, der glimtede gennemsigtigt, som livskraften i hunelveren var faldet, så kun hendes hjerte bankede og resten af kroppen føltes tung og livløs.
Hun forsøgte at rejse sig, men benene ville ikke lystre og ud af ingen ting, begyndte hun at skælve, som kulden fandt vej til hendes skikkelse.
Blæksprutten 01.09.2019 23:57
Sikke længe den pige kunne slumre... Sibal var blevet en smule bekymret for, om han på en eller anden måde havde dræbt hende, men hvis han lyttede godt efter, kunne han høre både hjerteslag og vejrtrækning, derfra hvor han sad. Først om aftenen, så han op fra sine egne dystre tanker, fordi hun begyndte at vågne. Hun bevægede på sig, mærkede underfladen under hende, før hun spærrede blikket op og så sig omkring.
Han rankede sig mere i sin siddende stilling, og ventede med at genere hende med sine spørgsmål om hendes velbefindende, til hun selv blev helt klar i hovedet og ville tale med ham. Han var ærlig talt lettet over, at hun endelig vågnede, for det ville være mærkeligt, at skulle efterlade hendes lig herude i skoven, hvor ingen ville kunne finde hende. Og så endda én han havde kysset med, og stadig fik sommerfugle i maven over at tænke tilbage på det!
Men lettelsen varede kun så længe hun endnu ikke var ved fuld bevidsthed, for så snart hun så ham klamrede hun sig helt panisk til trævæggen, som et skæmt dådyr, der var spærret inde med et rovdyr af en art. Sibal så til med stor forundring og en forvirret grimasse. Der var sket noget med hende siden kysset, i hvert fald, og selvom hun havde kysset ham først, så hun på ham, som om han havde forulempet hende. Det gjorde ham selvfølgelig sur. For her mens hun havde ligget bevidstløs havde han sørget for at hun lå nogenlunde blødt og tørt. Han havde skaffet mad og rent drikkevand til hende og bekymret sig for hendes tilstand!
“Det kan jeg da ikke!” Udbrød han mindst lige så oprevet som hende, trods hvor afslappet han havde siddet og ventet i flere timer “Ligner jeg måske en skovelver!? Jeg kan ikke finde rundt her i disse skove. Du er nødt til at hjælpe mig med at finde ud herfra, og dernæst skal jeg nok lade dig gå!” Hendes lille urtekniv havde han endnu, men hans lilla, lange fingre, var knuget tæt om skaftet endnu. Henkastet pegede han med kniven hen på bladet hvor mad og vandskindet med vand var placeret, for at rette hendes negative opmærksomhed væk fra ham lidt. “Se. Jeg har sørget for mad og drikke til dig, så... Jeg er ikke helt forfærdelig, er jeg vel?” Spørgsmålet var selvfølgelig retorisk, såfremt hendes svar var et rungende nej. “Men det er mørkt nu, så i morgen tidlig, forventer jeg at du har samlet kræfter nok til at føre mig til grænselandet... Og så kan du vel nok finde hjem til Elverly igen, som en dygtig pige”
Granny 02.09.2019 10:35
Som mørkelveren også udbrudte frustreret til hende, sank Isiodiths skuldre en anelse mod den mosfyldte jordbund og med et overfladisk, uhørligt suk nikkede hun. Tilsyneladende var Sibalghym ligeså ufrivillig i hele affæren som hende selv, hvormed Isiodith lod sig overgive til skæbnen. Hendes empatiske natur tillod hende ikke at forbande hankønsvæsnet ved hendes side for længe; for nu var hun i sikkerhed under Lindeskovens beskyttelse og til trods for, hvad hun havde hørt om mørkelverens natur, virkede Sibalghym oprigtig i hans ord. Måske han ikke ville skade hende, men blot søgte en vej ud igennem de kæmpemæssige og hvide træer og måske, var Isiodith i sandhed den eneste, der kunne hjælpe ham.Desuden… Isiodith havde ikke været løgnagtig, som hun havde berettet om sine formodninger angående Sibalghym’s skæbne. Det var bedst, hvis han fandt sikkert tilbage til sin stamme, nu hvor Fredens Tid havde ladet sig indmarchere. En næsten barnagtig handling måtte ikke sætte det overstyr.
Isiodith forsøgte at krybe ud af hulrummet under jorden og som hun gjorde, støttede hun sig til træets rødder, der snoede sig i alle retninger, hvor end man kiggede. De isblå øjne afslørede til stadighed den altomsluttende udmattelse, men de var også fokuseret, som de tog de indsamlede planter og rødder i øjesyn. Noget af det var spiseligt, afgjorde hun, som planterne lyste kongeblåt for hendes indre blik og langsomt, stadig skælvende, nærmede hun sig deres forråd.
Uden at kunne bekæmpe tyngdekræften, der uundgåeligt trak Isiodith til sig, stødte hendes knæ mod jorden, som hun faldt på hug foran det indsamlede. Som hendes blege hænder gled henover rødderne, fnøs hun og i samme instans gnistrede de isblå øjne drillesygt.
”Kun forfærdelig til at kysse”, svarede hun prompte og næsten henkastet i den lyse, feminine stemmeføring, der så tydeligt afslørede hendes drilleri. Flygtigt lod hun sit blik søge Sibalghyms og de spillede mod hans ildrøde, før hun atter vendte sin opmærksomhed mod maden, der lokkede hende til sig.
Som hun førte en planterod til munden, gav hun sig atter til at betragte deres omgivelser, og hvad de fandt var sølvflodens bred. Hun kunne ikke lade være med at smile, som hun forsøgte at komme op at stå og det lykkes hende, men ikke foruden at være en ubarmhjertig kraftanstrengelse.
”Sølvfloden”, mumlede hun begejstret, som de isblå øjne gled henover dens skinnende skær i mørket. ”Jeg er imponeret, Sibal. Du er løbet langt.”
Blæksprutten 02.09.2019 13:42
Oh... Det lod faktisk til at hun var villig til at samarbejde nu, kunne han bedømme ud fra den måde hendes kropsholdning ændrede sig på. Hun var ikke ligefrem vant til en personlighed som hendes. Altså, et logisk tænkende og medgørligt individ, der ikke tyede til vold eller trusler, så snart han hævede stemmen. For ja, både mørkelvermænd og mørkelverkvinder var grove i munden og foretrak at trække deres våben til fordel for at snakke sig til en løsning! Han afventede ellers, at hun ville svare ham igen med det samme, men i stedet blev han siddende og lod hende udforske deres skjulested, og området omkring dem. Han måtte bare stole på, at hun ikke løb væk, så snart hun var ude. Selvom han elskede en god jagt, var han ikke i humør til at fejle i forsøget om at hente hende tilbage, for han havde virkelig brug for hende.
Som hun var ude i det fri, blev hun heldigvis stående, og satte sig oven i købet ned på hug, for at samle maden sammen, som han havde samlet sammen til hende. Han rejste sig endnu forsigtigt og fulgte med nænsomme og listige skridt efter hende. Han tog siddeplads på en tyk trærod, der stak højt op ad jorden, som også udgjorde en del af hulningens skjul. Som hun endelig fnøs drilagtigt og talte til ham igen, spærrede han øjnene overrasket op, over den pludselige fornærmelse hun sendte efter ham. Han erstattede hurtigt sit forbløffede ansigtsudtryk med et gengældende drillende smil. Han kunne godt høre på hende, at hun mente det i dril. Og selvom han aldrig havde været nogen omhyggelig romantiker eller kysser, havde han bukket under for øjeblikket og havde levet sig vældig godt ind i kysset. Hvordan kunne man ikke det, når hun selv havde været som smeltet i hans favn, så snart han havde grebet om hende og kysset hende uventet tilbage. Der var det igen! Følelsen af sommerfugle i maven, når han blev mindet om det... Mrrrh... Det var bedst ikke at forsøge at give hende igen på denne her... Lidt ubekvemt rokkede han på den solide, men ikke så behagelige trærod han sad på.
“En kryster kan løbe langt, når han skal” Svarede han afvisende, som hun ellers straks belønnede ham med en kompliment. Han havde stadig billeder i hovedet af deres kys, men nu var det som om at han krævede et mere. Hun så ufattelig skøn ud i nattelyset, og hendes lyse hud og den hvide kjole stod i kontrast til alt andet omkring dem. “Men godt! Du ved altså hvor vi er?”
Han rejste sig straks og gik hen ved siden af hende. Med sin spidse, sorte sko sparkede han en lille sten fri fra jorden og trillede den hen foran dem. “Hvis stenen her er Elverly... Og hvis det her er Dianthos...” Han placerede dernæst urtekniven på jorden ved siden af, som skulle repræsentere Krystallandets mægtige hovedstad “Hvor er vi placeret nu?” Det ville være rart med et kort, da han ikke var særlig god til krystallandets geografi. Det var mere hans søster Sidka, der plejede at have styr på den slags. Hun var trods alt hjernen i deres dynamiske duo, og han var den der spillede med musklerne! Han vendte blikket fra sit primitive kort i jorden, og kiggede på liljen ved hans side.
Granny 02.09.2019 16:46
Isiodiths isblå øjne betragtede mørkelveren, som han kreerede sit primitive kort på den mosede og grønne jord. I hendes blik dansede nysgerrige gnister og som øjnene forlod jordoverfladen, for at søge rundt i deres omgivelser, forsvandt de, til fordel for noget vurderende i stedet.”Et øjeblik”, bad hun ham, som Isiodith vendte sig mod Sølvfloden, der strakte sig end ikke tre meter fra dem. Med vaklende skridt stavrede hun mod flodbredden, hendes gang langsom og søgende, som kunne hun kollapse ved blot den mindste modstand fra skovbunden. Til stadighed burde Isiodith ligge sig, for at genvinde sine kræfter men for nu, bød skæbnen hende intet andet valg, end at bestemme hvorhenne de to fremmede kunne befinde sig.
Som Sølvflodens glimtende vand kolliderede med hendes nøgne fødder, og dernæst hendes kjoles bund, gispede hun. Kulden satte sig instinktivt fast til hendes skikkelse, så skuldrene blev hævet i ubehag og de slanke fingre greb om det tynde stof, som Isiodith bevægede sig længere ud i floden.
Hun stoppede, som vandet gik hende til hendes bløde hofteben, og de isblå øjne så, hvordan det havde været forgæves at forsøge at redde stoffet fra den visse druknedød. Vandet havde angrebet det uden barmhjertighed og kjolen havde slugt det grådigt, hvormed det var bevæget sig op langs hendes skikkelse. Derfor slap hun taget om stoffet, så kjolen flød under overfladen.
Dernæst lod Isiodith sit blik vandre i det lette mørke; det, som kun blev udfordret af Sølvflodens skær, og kunne ikke bekæmpe det smil, som formede sig på hendes buttede læber, i det hun atter vendte sig mod mørkelveren.
”Kan du se forhøjningen og klippesiden der?”, spurgte hun højt, for afstanden mellem dem var pludselig betydelig, som Isiodith havde ladet det meste af sin krop finde vej til vandet. ”Vi befinder os en dagsrejse, måske to, fra grænselandet”, fortalte hun videre, som hun lod sine fingre finde vej til de mørke lokker. Dem, der stadig sad fastspændt under sølvspændet.
Isiodith løsnede det, så den mørke hårpragt bølgede nedover hendes tynde ryg, hvorefter hun langsomt stak hænderne i vandet for at vaske dem. Uden tøven lod hun derefter fingrene glide igennem hendes lange hår og først derefter, vendte hun rundt for at gå i land.
Som Isiodith vendte tilbage til Sibalghym, sendte hun ham et lille smil. De isblå øjne betragtede ham studerende og som hun trådte tættere på ham, synes hendes blik atter at blive vurderende. ”Hvordan har du det? I morgen kan jeg fikse, hvad end jeg mangler”, lige dele spurgte og tilbød hun, hvorefter Isiodith satte sig på hug ved det kort, de sammen forsøgte at lave.
Med få remedier – et stykke bark og et blad – begyndte hun at forklare, hvorhenne de befandt sig, tilsyneladende ikke opmærksom på, hvordan hendes våde kjole, afslørede hendes tynde figur.
Blæksprutten 02.09.2019 19:45
Sibal placerede sine stærke arme på hofterne og skrånede hovedet en smule, som hun forlod ham til fordel for at vandre ud i floden. Sibal syntes det var lige koldt nok med en dukkert, så han blev stående, og betragtede i stedet det smukke syn. Blot fordi Sibal var et af mørkets væsner, var det ikke fordi han ikke syntes om smukke, grønne landskaber og kønne piger. Han nød det skam. Men hans hjem lå i det golde klippelandskab i Kzar Mora, hvor hans klan i tidernes morgen, blev forvist til. Hvis det stod til ham, ville han meget hellere bo her... I Elverly et sted. Med Sidka! Men det kunne nok først lade sig gøre, når mørkelverne samlede deres klaner, og sammen med den resterende mørkets hær, væltede Elverly, og til den tid ville Sibal nok være flere hundrede år gammel.
På trods af at tankerne var hos Sidka og hans fjerne fremtid, hvilede hans glødende øjne på kvindens smalle skikkelse. Han betragtede hende ordne sit hår og vaske sig i det sølvglimtende vand. En kvinde som hende kunne han aldrig rigtig få. Med mindre han tog hende til slave, selvfølgelig. Men selvom han var en skabning af Zaladin, var det ikke rigtig hans stil, at tvinge hende nogen til at tilbringe deres tid med ham. Og hvis han tog en hvid skovelverpige som Isiodith med sig hjem, ville Sidka og de andre mørkelvere ville behandle hende som skidt!
“Mnh, hva?” Sibal vågnede straks fra sine tanker, der havde forvildet sig væk fra hvad der skete foran ham. Han havde ikke set, at kvinden kiggede tilbage på ham med et hvidt smil. Han kiggede derefter hen hvor hun pegede. Ja, han kunne se klippestykket, men havde ingen anelse om hvordan han skulle kunne finde hjem ud fra det. Han ventede på, at hun kom tilbage til ham. “Hm. 2 dage, siger du?” Han tænkte sig om. Han ville fortrække det, hvis han havde et ridedyr, så de kunne forkorte turen... Men om han kunne fremmane en hest eller en grif succesfuldt, var tvivlsomt og meget risikabelt i forhold til, hvor meget af hans chakraenergi det krævede af ham. Men mon han kunne låne lidt af Isiodiths kræfter igen? Hun tilbød det teknisk set selv.
Med en gelant bevægelse rakte han hende en hånd, som hun kom til land igen. Han vidste ikke om hun havde tillid nok til at give ham sin hånd, men det skadede ikke at forsøge. “Okay. I morgen, når solen er stået op, rejser vi videre... Mh... Fryser du ikke lidt?” Han lod blikket glide ned ad hende og fulgte hvordan den våde kjole afslørede hendes skikkelse helt op til hofterne, og var ikke engang forsigtig med om hun skulle opdage hvor hans nysgerrighed havde ført hans blik hen. Heh... man var vel en dyrisk mandsperson, trods alt!
Granny 02.09.2019 22:02
”Omtrent”, svarede Isiodith prompte, som de isblå øjne betragtede Sibalghyms udstrakte hånd. Hun smilede taknemmeligt, men tog den ikke, som hun skridtede forbi ham. ”Men jeg vil ikke følge dig hele vejen. Jeg viser dig, hvorhenne du kan passere igennem, så i morgen aften, inden solen forsvinder, er jeg ikke længere din fange. Så er jeg fri”, sagde hun dernæst, hvorefter hun skævede flygtigt til ham over skulderen, i håb om at han ville forstå. Hun kunne ikke blive hos ham og til trods for, at det stred mod hendes natur, måtte hun tænke på sin egen overlevelse. ”Jeg har ingen våben, jeg kan forsvare mig selv med. Ej heller ordentligt tøj der lader mig gå naturen i møde. Ingen hest, hvormed jeg skal kæmpe mig vej tilbage på gåben, og mine kræfter… Du har selv set, hvad de gør ved mig, når jeg bruger dem”, fortalte hun, som de hvide fødder førte hende tilbage til hulrummet i træet og deres lejrplads.
Isiodith tog en dyb indånding, som hun vendte fronten mod ham. ”Du forstår, gør du ikke?”, spurgte hun, velvidende at hendes ængstelighed kunne spores i den feminine stemme. For blot et øjeblik glemte hun alt om Sibalghyms spørgsmål, til trods for at hun tydeligvis frøs, eftersom hendes spinkle skikkelse skælvede fortsat.
”Desuden… Min evne tillader mig ikke at helbrede mig selv og jeg vil ikke miste livet så langt væk fra mit hjem, velvidende at min familie vil blive knust under uvisheden. Hvis du ikke lader mig gå…”, truede Isiodith svageligt, som hun rankede ryggen og så på ham med bestemte øjne. ”Så lader jeg dig aldrig finde vej ud af Lindeskoven eller tilbage til din søster. Så kan du vandre i dagevis, til du selv må bukke under. Har jeg gjort mig selv forståelig?”, spurgte hun dernæst, velvidende at hun så absolut ikke var i en position, der tillod hende at true hendes fangevogter.
Ikke desto mindre kunne Isiodith ikke lade sig kue, for Sibalghym, til trods for hans omsorg, brød sig ikke om hendes slags. Hun var for blød og svagelig, så ganske langt fra de hunelvere, han måtte have forladt i sin hjemstavn og selvom konstateringen gjorde ondt – aldrig før havde nogle vækket hende til live på samme måde som mørkelveren; fået hendes hjerte til at banke opstemt og hendes åndedrag til at blive tungt og kælent – måtte hun ikke lade sig forblinde. Hun måtte ikke lade sig narre.
Blæksprutten 03.09.2019 00:35
Sibal løftede øjenbrynene sarkastisk imponeret, da hun pludselig begyndte at fortælle ham, hvordan hun syntes, at landet burde ligge. Så vidt han havde forstået det, var det ham der satte dagsordenen, og ikke hende. Hun forstod måske slet ikke, hvad det ville sige, at være kidnappet? Han afbrød hende dog ikke, men overvejede faktisk, at holde sig gode venner med hende, så turen ville være udholdelig...
Han fulgte hende tilbage mod deres skjulested, og med en arm tog han fat i en gren og lænede sig frem mod hende, ganske tæt, som havde han gået efter endnu et kys. Men han havde jo lovet at hun ville forblive uskyldig. Og alligevel. Sibal var lidt af en løgner og en bedrager, når det kom til stykket "Selvfølgelig forstår jeg, min blomst. Men jeg bliver nødt til at tænke på mig selv, ikke? Der er større chance for, at du kan overleve turen hjem, end jeg kan overleve de næste 100 meter i denne her forpulede skov. Skovelvervagterne tog også mine våben, og du berøvede mig fra mit tøj" Snedige tøs. Sibal smilte, og med hjørnetanden bed han sig spændt i underlæben. "Men jeg har vel et døgns tid til at overveje det. Indtil da må du gøre dig godt bemærket, hvis jeg skal lade dig gå så hurtigt."
Herefter slap han grenen og trak sig væk, så der igen var afstand imellem dem. På et tidspunkt ville hun forhåbentligt kunne se, at Sibal ikke havde tænkt sig at gøre hende fortræd. Op til nu havde han flere gange kunnet stikke hende ned eller voldtage hende, hvis det var det han var gået efter.
Han så om efter hende og kravlede ned under trærødderne, ned til hulen. En 190 cm høj elver kunne lige akkurat sidde der med hovedet dukket, men Isiodith kunne roligt sidde rankt her. Han lagde sig derfor straks, og tog armene om bag hovedet, så de kunne agere som en hovedpude. Han lukkede selvfølgelig ikke øjnene, før han vidste at hun tog plads nede i hulen. Men han ventede på hende og så imellemtiden op i hulens loft.
Granny 03.09.2019 08:27
Som Sibalghym lænede sig mod hende, med sin mørklilla og slanke hånd fæstnet om den hvide gren, begyndte hendes forræderiske hjerte at slå opstemt. Hvorfor skulle han være så forbandet charmerende med sine ildrøde øjne og hjørnetanden, der greb om hans egen underlæbe? Og hvordan ville mon føles, hvis han gjorde det ved hendes i et passioneret kys?Isiodith så ned, som det gik op for hende, hvorhenne hendes tanker befandt sig. I samme instans skubbede Sibalghym sig forbi hende og lagde sig til rette i hulrummet, men Isiodith fulgte ikke hans eksempel til en start. I stedet blev hun stående og forsøgte at tæmme sit hjerte, der galopperede og hoppede i indestængt begær, som det tiggede og bad hende om at søge ham for endnu engang.
”Som du vil”, fik Isiodith omsider mumlet, hvorefter hun tog deres opholdssted i øjesyn. Nedslået afgjorde hun derefter, at de ikke havde ressourcer til at tænde bål, men måske det også var ligegyldigt. Hulrummet var lukket godt til, hvormed der ville være læ for vinden uanset og Isiodith kendte skoven tilstrækkelig til at vide, at den ikke ville hende ondt.
”Giv mig et øjeblik”, bad Isiodith derefter, som hun begyndte, stadig vaklende, at bevæge sig hen imod et højt træ, hvis blade var ligeså lange, som hendes egen skikkelse. Hele tiden sørgede hun for, at Sibalghym kunne betragte hende – hvis han, vel og mærke, satte sig op – for Isiodith turde ikke friste skæbnen, eller for den sags skyld, Sibalghym selv. Hun ville desuden ikke nå langt med hendes stadig udmattede krop og det fremstod derfor nytteløst. For nu var hun fanget.
Hun plukkede fire af de kæmpemæssige, grønne blade, før hun selv fandt vej tilbage til hulrummet, hvori hun lagde, hvad hun havde indsamlet. Det ville gøre hende godt, eftersom hendes hvide kjole stadig klæbede sig til hendes tynde krop, efter Sølvflodens angreb på den. Som hun havde viklet bladene omkring sin underkrop, lagde hun sig ved Sibalghyms side og vendte ryggen til ham, hvorefter de spinkle arme fandt vej rundt omkring hende selv, i håb om at det også kunne bekæmpe kulden blot en smule.
”Jeg er desuden ikke din blomst. Et kys gør mig ikke til din.” Stemmen var bestemt, men lavmælt, som Isiodith alligevel ikke kunne bekæmpe et lille smil, der satte sig fast henover hendes buttede læber. Ikke at Sibalghym kunne se det, fra sin plads bag hende, og Isiodith værdsatte netop det faktum.
Blæksprutten 03.09.2019 18:05
Han gav hende den tillid at blive derude i det øjeblik hun havde brug for. Hvad end hun nu skulle. Det var ikke til at vide. Det havde overrasket ham, at hun pludselig var vandret ud i vandet for at vaske, og det havde efterladt ham til at kigge på, som en eller anden creep. Denne gang kunne han blot dreje hovedet en smule, og beskue hende fra sit skjul, hvor han næsten var hengemt. Samlede hun blade sammen nu…? Skoven bød på mange sære træer og planter, som sikkert havde en masse nyttige egenskaber, som hun kendte til. Det var sådan set også derfor han havde taget hende med sig så langt. Igen vendte han blikket opad, og lyttede i stedet med sine spidse ører til lyden af træerne, der gav en knirkende modstand, for at holde bladet på sig. Han talte fire blade, hvorefter han lavt kunne høre, hvordan hendes bare tæer trådte ned i mos og blade, inden hun kom tilbage til ham.
”Hmm?” Brummede han spørgende. Han rørte ikke meget på sig, selv da hun kom ned i hulen, men flyttede blikket lurende på hende, som hun anrettede noget, der lignede en seng af 4 blade. Hm! Måske var hun virkelig en prinsesse? Sibal lå fint uden underlag! Som hun endelig fandt sig til rette med ryggen til sig, lignede hun en forstyrret alfeprinsesse i hendes alfehjem. Hendes mørke hår faldt ned over hendes skulder og hendes ryg, og stod i kontrast til den kridhvide kjole, som hun havde på. Det var nu egentlig modigt, at hun turde lægge sig ved siden af en fremmed mørkelvermand, når nu hun formentligt kun besad healende kræfter. Det kunne hun ikke rigtig forsvare sig selv med.
”Nå!” Svarede han, da hun pludselig gav igen, selv flere minutter efter, at han havde kaldt hende min blomst. Det var ikke engang noget han selv havde lagt mærke til, men jo, han kunne nemt komme til at tale nedsættende til kvinder, eller virke en smule… besidderisk! ”Hvor mange kys mon der så skal til, før jeg får frikort til at kalde dig hvad jeg vil?” Han smilte pludselig underholdt og vendte sig på siden, så han vendte sig mod hendes ryg. Modigt langede han ud efter en lok af hendes mørke hår, og fjernede den fra hendes bare skulder ”Men siden jeg er SÅ forfærdelig til at kysse, går jeg ud fra, at den heldige vinder bliver en… dingset, lille skovelvermand. Ham vagten der for eksempel…! Han var den, der så mest hadefuldt på mig, og han klemte nærmest blodet ud af min arm, da han førte mig ind i dit lokale… ÅH! Og han havde meget travlt med at kigge efter dig, og han kaldte så hjælpeløst og desperat dit navn. Jeg kan stadig høre hans skingre stemme...” Han slog straks over i en anden stemme, som mærkværdigt nok lød meget vellignende vagtens stemme, måske en kende mere ynkelig ”Isiodith! Åh! Isiodith bliver kidnappet!” Straks lo han mørkt og grumt af sin egen parodi af skovelvervagten, inden han skiftede stemme igen ”Hvis bare jeg ikke var en stakkels jomfru, så jeg kan kysse den smukke Isiodith!”
Granny 03.09.2019 18:51
Isiodith fnøs og måtte bekæmpe trangen til at vende sig om, så de vantro isblå øjne kunne tage mørkelveren i øjesyn. Hun forblev, til trods for lysten til at dreje rundt, liggende med ryggen til ham, som de blege kinder antog en let rosa farve ved hans berøring. "Det behøver du slet ikke bekymre dig om, for vi kommer ikke til at dele flere kys sammen!", svarede hun prompte, hvorefter hun hastigt udstødte en halvkvalt latter, som forekom selve tankeidéen absurd.
Da Sibalghym dernæst påbegyndte sin ydmygende parodi på vagten, kunne Isiodith ikke længere dy sig og straks vendte hun rundt, så de lå front mod front. Den lette rødmen havde endnu ikke forladt hendes bløde kindben, men som mørkelveren fortsatte sine barnagtige latterliggørelse, glemte Isiodith alt om netop det faktum.
"Hvor vover du, at tale sådan om Lýrin! Han er en god og kærlig mand!", udbrød hun, hvorefter hun, uden at overveje de næstfølgende konsekvenser eller, for den sags skyld, betænke hvor barnlig hendes egen handling end måtte fremstilles, daskede blødt til ham. De isblå øjne var bestemte, ligeså vel som eftertænksomme og morede. De kunne ikke skjule hendes milde fascination, som Sibalghym havde frembragt ved sin observation; heller ej hvordan hun nød hans pjatterier. Det var grænsende til umuligt ikke at blive smittet af den grumme latter og allermest lød han, som et barn, hvis fingre succesfuldt havde stjålet fra kagedåsen.
"Jeg ville være beæret, hvis han så min vej!", tilføjede hun dernæst trodsigt, "han er en formidabel kriger og når han besøger mig i mit hjem er han altid ordentlig og høflig! Han respekterer mig! Noget jeg umuligt kunne forestille mig, at du nogensinde ville kunne!", tilføjede hun, hvorefter hun udfordrende hævede begge de slanke og mørke øjenbryn. Uden at bide mærke i handlingen, jog Isiodith hårdt en af de mørke lokker tilbage om bag øret, hvorfra den havde undsluppet og dernæst måtte hun fnyse og grine samtidig, som kunne hun ikke bestemme sig for, hvad situationen krævede af hende.
"Og hvad hvis han endnu ikke har lagt med en kvinde? Jeg har endnu ikke lagt med en mand, så oplevelsen ville, om muligt, blive endnu mere speciel for os begge!", svarede hun mørkelveren hastigt, hvorefter Isiodith måtte smile triumferende ad ham. "Jeg er sikker på, at hvis vi endte i seng sammen, at han så ville lade mig nå ekstasen og tilfredsstille mig, som enhver mand bør kunne tilfredsstille, hvem end han vælger til sin seng!"
Blæksprutten 03.09.2019 20:55
At fortælle Sibal, at han ikke kunne få mere af den søde frugt, var lidt som at udfordre ham til at forsøge at tage den. Han blev kun mere fristet til at bryde med sit løfte om at holde hende ren for hans beskidte mørkelverlæber!
Lýrin? Så hun kendte også ham ved navn? Ah ja, det var meget muligt at hun havde leget med ham som små, eller også havde han passet på hende og ageret storebror for hende, lige indtil den dag hun nåede en moden alder, og han forelskede sig hendes skønhed! Så kunne han ikke længere se hende som den lille pige længere. Han var sikkert for ren og god af sig til at være den første, der handlede på sine følelser, og åh, det var hun sikkert også! Deres kærlighed ville aldrig nå at blomstre, for ingen af dem turde gøre noget! Sibal himlede med øjnene over hende, sådan som hun forsvarede elvermanden. Måske var hun virkelig forelsket? Som han lod hende tale ud om hvor fantastisk denne Lýrin var overfor hende, og hvilke underværker han kunne udrette for hende i sengen, havde han mest af alt lyst til at holde sig for ørerne og banke hovedet ned i noget hårdt. Edr…! Hvem ville du ligge med sådan en ordentlig, høflig og respekterende mand!? Sibal kunne kun forstille sig, hvordan sådan én kunne lulle hvem som helst i søvn. Straks rystede han på hovedet og rakte en hånd ud på hendes skulder, for at standse hendes forsvarstale, der mest af alt gav ham væmmelige billeder for sit indre blik.
”Lýrin…” Han smagte på navnet med en rynken på næsen ”En formidabel kriger? Det var formidabelt sådan som han fløj tilbage, da jeg sparkede hans kammerat ind i maven på ham!” Sibal var måske en lille smule jaloux over at høre hvor dejlig og kærlig en mand så forskellig fra ham selv var. Denne Lýrin havde fået det gode lod her i livet. Han var skovelver, den mest velsete race i hele krystallandet, mens Sibal havde trukket nitten. Mørkelver. En skabning af taberguden Zaladin! Hvis Isiodith var den mindste smule klog på Sibals tydelige mimik, ville hun nemt kunne fornemme jalousien i ham, trods han pakkede det godt ind i hans egen forskruede humor ”Hvis det virkelig skulle vise sig, at din Lýrin er forelsket i dig, er han godt nok en kvajpande ikke at vælge dig. Og ovenikøbet lader han dig være alene med en mørkelver! Som ovenikøbet kidnapper dig!” Han fnøs hånligt, og nærmest vredt på hendes vegne, trods han var skurken i det store spil.
Granny 03.09.2019 22:16
Det var ikke retfærdigt, som Sibalghym kunne tvinge Isiodith til at kvæle ethvert hjerteligt, overbærende smil og slet ikke, som han berettede om Lýrins mislykkede forsøg på at redde hende. Det lykkes heller ikke Isiodith, at undertrykke et spædt, næsten udfordrende antydning af selv samme, i at titte frem på hendes buttede, hjerteformede læber, som et fornærmet fnys forlod hende. "Jeg har set ham i træningskamp og han imponerede mig! To mand kæmpede mod ham og han end ikke fik en skramme", bed hun tilbage, uden at vide hvorfra den så ukarakteriske trodsighed kom fra. Noget ved Sibalghym tillod hende ganske enkelt ikke, at lade tingene gå sin gang eller bukke under; han havde vakt hende til live, som ingen før havde formået og selvom Isiodith inderst inde vidste, at hendes hjerte ikke begærede vagten, kunne hun ikke sande det for alvor. For hvad var i grunden alternativet? At hun hengav sig Sibalghym, ham hvis spøgefuldheder fik hendes krop til at gnister i spænding? Umuligt! Aldrig ville hun kunne stole på ham, men væsentligst af alt var det faktum, at han aldrig ville nærme sig hende.
"Jeg tvivler slet ikke på, at han i øjeblikket forsøger at finde frem til mig og når han finder mig, vil jeg belønne ham. Måske tilmed takke ja til den måneskinstur, han har tilbudt mig", udbrød Isiodith, grænsende til triumferende, hvorefter hun sendte ham et bestemt blik og atter daskede til ham. Hun kunne ganske enkelt ikke lade være, som han provokerede hende med ord, hun i sandhed ikke kunne benægte, foruden at give ham fryd og følelsen af, at have besejret hende.
Isiodith vidste, at Lýrin, eller de øvrige vagter, ikke ville finde hendes person i Lindeskoven, hvis vidde var mægtig. Ikke før hun selv nåede tæt på Elverlys grænse og de dernæst ville få færten af en indtrængende. Og hun vidste også, hvordan opmærksomheden der ventede hende, var for hende dybt uønsket, for Isiodith var født til storhed, men alt hun ønskede, var en rolig tilværelse.
Isiodith sukkede og himlede med øjnene, som Sibalghym ligeledes gjorde det af hende. Dernæst kunne hun ikke bekæmpe trangen til at smile og grine hjerteligt over deres fælles barnagtigheder, og begge dele sprang frem på hendes blege ansigt, der til stadighed afslørede hendes udmattelse. Med varme, isblå øjne betragtede hun flygtigt Sibalghym, før hun strøg en undsluppen lok tilbage om bag øret.
"Du er uforbederlig, Sibal", udbrød hun, stadig moret og leende, før hun rystede smilende på hovedet. Hendes ene blege hånd landede på hans på hendes skulder og hun gav den et forsigtigt klem, før hun sagde: "Af alle mørkelverer er jeg taknemmelig for, at det er dig, hvis veje jeg krydses med. Du er uden tvivl den sjoveste mand, jeg nogensinde har mødt."
Blæksprutten 03.09.2019 23:31
Hmm… Måske var hendes gode ven faktisk dygtig nok. Sibal kunne ikke huske, hvem der faktisk fik ram på ham i skoven, for i hans øjne var de fleste skovelvere ens at se på. Men det kunne meget vel have været Lýrin, der havde fået hans hoved til at ramle ind i et eller andet, der sendte ham et smut forbi drømmeland… Han løftede hånden, for at mærke efter på sit hoved, men han var så godt som kureret. Isiodith havde gjort et rigtig godt stykke arbejde, med at samle ham sammen igen. Irriterende. Han brød sig ikke om at være i gæld til nogen, på dén måde…
Pludselig, som hun daskede til ham, og sendte ham et afslørende smil, opfangede Sibal endelig, at hun drillede ham. Måske havde hun set igennem ham!? Hun havde opdaget at han nemt lod sig blive jaloux? Måske var der slet ikke nogen måneskinstur? Isiodith havde trods alt givet udtryk for, at der ikke var nogen mand, der havde formået at smigre hende endnu. Så måske gjalt det også for kvajpanden? Han var blot blevet gjort til et objekt, der skulle få Sibal op i det røde felt, var han ikke?
”Heh…” Forsøgte han prøvende, da hun slog ud i en udmattet, men oprigtig latter. Og en smilen så skøn, at det ikke var til at fatte. Sibal forstod ikke hvad han havde gjort, for at fremprovokere en sådan glæde hos sin fange. Hun syntes åbenbart… at han var sjov? Altså… selvfølgelig var han sjov! Som han selv havde sagt til hende, så havde han humor, gav modspil, og var fantastisk i lagnerne. Men der var noget indeni ham, der gjorde ham utilpas, som hun lå der ved hans side, og følte sig tryg nok til at le, og give ham komplimenter. En kaotisk side inde i ham, ønskede at gøre en ende på det smil, og hæve hånden truende, så hun ville respektere ham mere. I et øjebliks dyster tavshed smallede han utilfredst øjnene…
”Ah…” Tankerne fik han rystet af sig ret hurtigt, fordi Isiodith i sin uvidenhed gav ham et klem på skuldrene, der vækkede ham tilbage til virkeligheden igen. Og måske en smule forvirret svaret han hende mærkeligt venligt tilbage ”Jeg hader alle skovelvere… Men jeg har ikke lyst til at dræbe dig, Isi.”
Jeg har ikke lyst til at dræbe dig, Isi? Ugh… Ja, sikke en venlighed. Han rømmede sig naturligvis straks, og rettede sig en smule op, og strakte sin hånd frem, forbi Isiodith, og hen i retning af hulens udgang. Hans fingre krummede sig anspændt, og en usynlig chakramagi sendte en kommando afsted til træets enorme rødder om, at de skulle omarrangere sig. Hulens udgang blev lukket til af de pludseligt bevægelige og levende kæmperødder, så der for det første blev afskærmet for månelys og vindens brise, og for det andet ville Isiodith ikke kunne slippe ud, selv med sin slanke skikkelse, mens Sibal sov igennem natten.
”Bare for en sikkerheds skyld, du ved… Jeg sover ret tungt” Beklagede Sibal, som ikke længere kunne ses, på grund af mørket i hulen. Til gengæld havde Sibal mørkelversyn, og kunne godt se Isiodiths skikkelse ved hans side. Han lagde sig ned igen og lagde sig mageligt til rette. ”…Og jeg snorker noget så forfærdeligt!”
Granny 04.09.2019 11:32
Isiodith skulle til at himle moret med øjnene, som Sibalghym erklærede, at han ikke ønskede at dræbe hende, men da hævede han sin hånd og lod en magi, Isiodith end ikke vidste, at han havde, flyde fra sine fingerspidser. Træets rødder adlød ærbødigt og Isiodith betragtede det med forbløffelse, med sine isblå øjne henover den magre skuldre. Som træet lukkede sig, faldt mørket alt omsluttende omkring begge deres skikkelser og Isiodith gøs en anelse, som hun vendte sig om. En bleg hånd landede på rødderne, som hun lod sin sparsomme chakra indfinde sig imellem træets, for i sandhed kunne hun ikke benægte, at lige dele bekymring og nysgerrighed havde indfundet sig i hendes skikkelse. Hvordan mon træet havde reageret på Sibalsghyms manipulation? Tilsyneladende havde træet taget imod, ja faktisk velvilligt og for et øjeblik forholdte Isiodith sig undrende til det faktum, for hvordan kunne det ikke være forvirret eller uforståen overfor den pludselige ændring?
"Kan du... Ikke lukke op blot en lille smule? Mørket... Jeg kan intet se", bad hun lavmælt, som hun atter lod sin hånd falde og forlade træet. For et øjeblik havde hun fuldstændig glemt, at Sibalghym tilsyneladende hadede hende for hendes blotte tilstedeværelse og ikke mindst, hvordan han ønskede hendes folk harme. Om det var mørket eller hanelverens magi vidste Isiodith ikke, men snart efter fnøs hun lavmælt - dog moret til trods for Sibalghyms ord.
"Jeg er smigret", sagde hun, om end en smule sarkastisk, hvorefter Isiodith rykkede sig en anelse, således at hun atter lå med ryggen til Sibalghym. "Jeg føler mig helt speciel", lød det dernæst, til trods for at hun udmærket vidste, at det ikke var tilfældet. Ja faktisk var hun blot - og på usandsynlig vis - blevet viklet ind i Sibalsghyms flugtplan og således var hun blot et element i hans skæbne, hans historie. Hvorhenne hun selv ville ende var endnu uvist.
Som Sibalghym dernæst atter slog over i sjov og tilmed, hvad lød som en beklagelse, smilede Isiodith stille. "Jeg ville ikke nå langt uanset, så jeg har ikke i sinde at gøre andet, end hvad du bedte mig om", fortalte hun ufortrødent, hvorefter Isiodith fnøs over sig selv. Hun var svagelig og det havde hun altid været.
"Du snorker forhåbentlig ikke ligeså slemt som du kysser?", spurgte Isiodith hastigt og drillende, hvorefter hun hævede begge sine øjenbryn i en udfordrende grimasse. Ikke at Sibalghym kunne se det, som hun lå med ryggen til ham, men atter afslørede hendes stemme hendes formål.
Blæksprutten 04.09.2019 12:21
”Du skal heller ikke se. Du skal sove” Knurrede han lavmælt og afvisende. Det tog ikke mange kræfter at bruge hans første evne, trods det var større rødder end han var vant til at flytte på, men han ville ikke gøre hende den tjeneste, at bringe lys ind til dem. Måske, hvis hun afslørede at hun var mørkeræd, men ellers ikke. Han ville ikke tage sine chancer, og desuden lå han lige så godt som man nu kunne, på en hård jordbund… Isiodith kunne godt have plukket nogle blade til ham også, hmpf… Bare for den ekstra komforts skyld.
Som han havde regnet med, allerede fra da han havde udtrykket sin venlighed så fejlagtigt som man kunne, kunne Isiodith ikke lade være med at mobbe ham med det. Hun var vist slet ikke så uskyldig som hun så ud. Hun var snedig, lumsk og drillesyg som bare pokker! Hun tog hver en given chance, for at forsøge at give ham igen, for alle de kommentarer han selv havde udsat hende for. Uanset hvad det spil de havde gang i gik ud på, ville han ikke lade hende vinde!
Du snorker forhåbentligt ikke lige så slemt, som du kysser? Sibal fnøs straks. Hans skarpe tandsmil bredte sig i mørket, som ikke kunne ses, men høres, hvordan læberne adskilte sig fra hinanden. ”Der skal mere end ord til at overbevise mig” Svarede han hende kækt ”Det er nogenlunde det samme, mine andre fanger plejer at bilde mig ind. Du ved… Inden de forsøger at stikke af.” Blikket hvilede på hendes ryg endnu. Mon hun vidste at mørkelvere kunne se i mørke? Om ikke andet, ville han lade det være sin egen lille hemmelighed. Der var overraskende mange, der kun vidste, at mørkelverne oprindeligt var skovelvere, og i tidernes morgen, tog farve efter den ondskab der blomstrede i dem. Alle andre detaljer syntes at blive glemt, fordi man ikke regnede mørkelvere for noget, andet end tobenede bæster, der skulle dræbes med det samme.
”Og jo. Jeg snorker lige så slemt som jeg kysser” Der var plads til en smule selvironi. Sibal havde aldrig rigtig været komplimenteret for sine kys, men han var villig til at lære, hvis blot hun nu skulle snuble ind over ham igen, og lande uheldigt med hendes læber mod hans. ”Godnat!” Med det ord, udtrykket på den måde, krævede han nattero på stedet. Han ville gerne have lov til at få det sidste ord, hvis blot hun ville give sig og gøre ham den glæde.
Inden længe ville han falde søvn, og sandt som han havde fortalt det, ja, så sov han meget tungt. Han var faktisk ikke til at vække når først han sov. Man kunne daske til ham og råbe ad ham, og intet ville kunne gøre tricket. I løbet af natten rørte han på sig for første gang, men kun for at rulle om på maven, og med en stærk arm, klynge sig om Isiodith, og trække hende ind til sin krop, som var hun en bamse. Det var ikke umuligt at stikke af fra hans greb, men det krævede alligevel en kamp. Han var temmelig stærk, selv i sin søvn.
Han begravede næsen ind i hendes fyldige, mørke og velduftende hår, som dog… I det mindste, syntes at dæmpe hans snorken den smule.
Granny 04.09.2019 13:46
Isiodith måtte undertrykke et fnys og dernæst en irriteret lyd, som Sibalghym nægtede at opfylde hendes ønske. Aldrig faldt det hende ind at tale til hans gode side; den der måske forstod, hvordan hun ikke brød sig spor om mørket og intetheden, der gemte sig i alt det sorte. Isiodith ville aldrig lade ham se den svage side, der havde forfulgt hende siden barnsben. Aldrig! Hvad ville han ikke gøre, hvis han først lærte sandheden? Desuden kunne Isiodith for sit indre blik forudse timers tortur, hvis Sibalghym vel og mærke fandt ud af den spæde hemmelighed. Andre fanger? Hvad rendte denne mørkelver dog og foretog sig? Isiodith tabte kæben i forbløffelsen og håbede, at Sibalghym ikke ville fornemme det og dernæst kunne hun ikke længere bekæmpe et lamslået fnys, som lød højt i den lukkede hule.
"Og her troede jeg lige, at jeg var lidt speciel", bed hun tilbage, prompte, som hun krøllede sig sammen på skovbunden. "Der tog jeg vist grueligt fejl! Og det er til trods for, at jeg ellers har helbredt dig", tilføjede Isiodith derefter, i en ganske påtaget og henkastet tone. Der skete vel i grunden ikke noget ved lige at minde ham om den faktuelle situation. Den hvori han havde kidnappet hende.
Da mørkelveren dernæst kommanderede godnat, undlod Isiodith bevidst at svare med det samme, til han havde været stille en kort rum tid. Så sagde hun højt - og i den grad med vilje, i håb om at irritere og forskrække ham mest muligt - "Jeg håber, at du sover forfærdeligt!, og med de ord, startede den længste nat i Isiodiths liv.
Til trods for hunelverens sølle tilstand fra dagens strabadser, fløj hun ind og ud af søvnen ved Sibalghyms side. Hun havde aldrig før prøvet at sove side om side med nogle og da slet ikke en af hankøn. Det forekom hende næsten utrygt, til trods for at Sibalghym sov tungt og hans høje snorken afslørede ham hvert øjeblik.
Da han rykkede på sig, havde Isiodith netop forladt de vågnes verden, men som Sibalghyms arm pludselig landede omkring hendes bløde hofte, gippede hun forskrækket. Da mørkelveren dernæst trak hende tæt indtil sig og begravede hans spidse næse i hendes brune lokker, gispede Isiodith lavmælt.
For et øjeblik lå hun blot og stirrede frem foran sig i mørket, uden nogensinde at se omridset af rødderne. Hendes hjerte bankede men ikke i panik, nej, langt snarere opstemt, som hendes krop mødte hans.
Isiodith forbandede sig selv under et tungt men lydløst suk, som hun derefter prøvede at kæmpe sig fri, men lige meget hjalp det. Manden bag hende, hvis muskuløse krop tilbød hende megen varme, var umulig at komme fra, hvormed Isiodith måtte opgive. Ikke mange øjeblikke efter gled hun atter tilbage i søvnen og hun vågnede ikke igen før mange timer senere.
Blæksprutten 04.09.2019 14:31
Sibal havde ikke glemt den gerning hun havde gjort ham, at heale ham. Men han havde skam allerede udvist hende taknemmelighed, ved ikke at gøre hende fortræd. Hun skulle bare vide, hvad der var forventet af ham at gøre ved hende, når først han havde fået det ud af hende, som han skulle bruge. Ingen ville forhåbentligt finde ud af, at han havde haft en forsvarsløs skovelvertøs så tæt på sig, uden at forsøge at dræbe hende. Selv uden våben, kunne han jo snildt nedlægge hende med sin bare vægt, og lægge sine hænder omkring hendes hals og klemme til, indtil der ikke var mere modstand at komme efter. Tilmed var der en flod… hvis han søgte efter noget hurtigere.
På trods af hunelverens forbandelse over hans søvn, sov Sibal overhoved ikke forfærdeligt. Til at begynde med var han måske lidt kold og alene, fordi han ikke havde sin vante sovesøster ved sin side, til at sove op ad ham, men Isiodith var ikke nogen dårlig substitut. Hans dybe søvn og hans snorken varede lige så længe som natten.
Solens mægtige morgenstråler, formåede at trænge igennem de meget smalle åbninger igennem rødderne. Lyset placerede sig som en orange stribe af farvespil henover Isiodiths blege ansigt, og en times tid senere, strakte lyset sig til Sibal. Sibals kønne ansigt var mere eller mindre dækket til af mørkt hår, men det var ikke nok til at skærme ham for solens magt. Han vågnede en smule ved det. Først ved at brumme træt og rynke utilfredst på næsen. Dernæst vækkede han kroppen ved at strække sig og knuge fat om det han nu holdt fat i. Altså Isiodith, som han i overgangen fra drøm til virkelighed havde glemt. Han mærkede prøvende op ad hendes mave, og videre op indtil hans hånd fandt noget blødt. Isiodiths ene bryst var som skabt til hans hånd, og han gav den et længselsfuldt klem. ”Mmh… mh?” Bryster? Han vågnede straks, og løftede hovedet, for at kunne se for bare hår. Han lå på nogle blade i en mørk, tæt hule, og havde en skovelverkvinde umådeligt tæt på sig. Han var i et øjeblik forvirret, men på trods af det, fjernede han ikke hånden. Han lagde blot hovedet træt ned igen og gav Isiodiths bryst et ekstra, godt klem. ”Isiodith” Hviskede han i en behaget tone ”Det var dog en fantastisk måde at vågne op på.” Han fjernede hånden og lod den i stedet falde sløvt til jorden.
Granny 04.09.2019 14:51
Isiodith var dog knap så begejstret. Og forståeligt nok, hvis hun selv skulle sige det! I grunden havde den dybe søvn haft et krampagtigt tag hende, hvormed hun først bed mærke i de eftergivne kærtegn, efter at Sibalghym atter lod sig dumpe ned på den mosede skovbund. Ikke at det som sådan var hans kærtegn i sig selv; nej, langt snarere var det sensationen af indestængt og vildtvoksende ild, der skød fra hendes bryst, ned og henover den tynde mave, til den nåede hendes køn, der villigt lod sig forføre.
Ikke at Isiodith tillod sig selv at dvæle ved sensationen; ej heller at skubbe sig mod mørkelveren, velvilligt, til trods for at alle hendes tankestemmer ellers skreg af hende, at hun måtte give efter. I stedet gispede hun forskrækket og forsøgte at komme fri af Sibalghyms stærke greb, men som i nattens mørke, var det stadig ikke en mulighed.
Lige dele fornærmet og opstemt fnøs hun. ”Det er nemt for dig at sige! Jeg har lagt ved siden af en snorkende mand, som har brugt mig som både pude og bamse i løbet af natten og vægges ved, at han ligger og rør ved mit bryst!”, udbrød Isiodith, alt imens hendes blege kinder langsomt men sikkert blev ildrøde. Ikke at den stolte elverkvinde lod sig kue af den grund – fandeme nej! Hvordan kunne hun, velvidende at torturen ingen ville tage? Hans drillerier ville sende hende over en hvilken som helst klippeafsats, hvis hun ikke formåede at få vendt magtkampen mellem dem. Isiodith brød sig ikke om at indrømme det, men hun mærkede, hvordan magten, og derved sejren, forsvandt fra hendes greb. Hvad kunne hun gøre?
Idéen kom til hende end ikke øjeblikket efter og hastigt, fik hun vendte sig rundt, så de lå tæt og betragtede hinanden. Hendes kinder blussede stadig, men de isblå øjne kunne have slået nogle ihjel, alene af ren og skær viljestyrke og bestemthed.
Og da fandt hendes hånd vej og ned til hans eget køn, hvor den lagde sig med et fast greb. Det måtte bringe ham det sidste stykke tilbage til de vågnes verden!
”Det er ikke særlig rart, er det vel?”, spurgte hun udfordrende, som de isblå øjne slog lynnedslag i Sibalsghyms ildrøde og de slanke øjenbryn hævede sig i protest.
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet